Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlackBeautyZ

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:49

ik doe minstens 4 uur in de week wandelen. Wegens omstandigheden mag ik mijn andere sporten de komende 3 weken nog niet doen, maar anders doe ik ook ongeveer 3x een half uur in de week in de infrarood sauna (flink zweten, gezonde straling, wetenschappelijke bronnen zeggen dat het helpt om af te vallen en gezien mag worden als een half uur intensieve sport). ook doe ik 3x in de week een kwartiertje zwemmen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:12

IMANDRA schreef:
Sannert schreef:
Ik ga niks bijhouden en wegen. Daar ben ik niet goed in. :=
7 jaar geleden heb ik alles gegeten wat onder de 5gr koolhydraten per 100gr product zat zonder te wegen en meten. Wat ik vooral niet wil hebben is honger. :+
Ik wil pasta vervangen door quinoa.
En voor de rest even kijken hoe ik het invul. Als we aardappels groente en vlees eten dan is het makkelijk. Hoef ik alleen de aardappels te laten liggen.
En als we dan een keer iets speciaals eten dan maak ik me wel een ovenschotel oid waar ik weinig werk aan heb.

Op zich hoef je het nog niet eens de hele tijd te doen. Als je een week/twee weken bijhoudt krijg je een idee van de kcal en porties en kan je het daarna een beetje op het oog doen en letten op khd?

Maar als je dat ook niet prettig vindt zou je idd alleen aan portiecontrole kunnen denken. Alleen koolhydraatarm eten is niet genoeg, als je wil afvallen zal je in een negatieve energiebalans moeten zitten. Dus en-en, niet of :). Op zich is dingen weglaten ipv vervangen wel een goede start (want dan vul je het niet aan met producten waar wellicht meer kcal in zitten). Qua vervangen: tussen quinoa en pasta zit niet veel verschil qua kcal (20kcal op een portie van 100gr). Op zich zou dat wel kunnen als je ook kleinere porties neemt.

In ieder geval succes!

Om terug te komen op het zonet gedeelde instagram account, dit plaatje is wel interessant!

[ Afbeelding ]

Ik ben al eens 10 kg afgevallen met kha zonder te wegen en tellen...
Calorieën tel ik dus niet. Quinoa past wel in een kha dieet. Pasta niet. Hoe en wat kan ik even niet uitleggen. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:15

@Sannert: Ben je dan niet bang dat je dan de rest van je leven kha moet eten? Als je dan ineens weer kha gaat eten kom je dan niet aan omdat je lichaam dat niet meer ''gewend'' is?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:19

Zertab schreef:
@Sannert: Ben je dan niet bang dat je dan de rest van je leven kha moet eten? Als je dan ineens weer kha gaat eten kom je dan niet aan omdat je lichaam dat niet meer ''gewend'' is?

Nee, de reden dat ik de vorige keer weer aangekomen ben is omdat ik zwanger was.
Tuurlijk moet er iets veranderen in mijn eetgedrag al ben ik nu stabiel.
Ik denk dat ik dan overdag kha aanhoud en savonds gewoon met de pot mee eet om de koolhydraten in beperkte te houden.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:37

Ik ben altijd verbaasd hoeveel je eigenlijk kan eten als je gewoon gezond eet. Bij het begin was ik altijd bang dat ik om zou vallen van de honger. := Maar nu moet ik juist 'verplicht' meer eten.

Vanavond lekker lasagne eten. :9

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:41

Dat dus inderdaad. Als je eenmaal bent gewend aan de nieuwe levensstijl dan valt het allemaal ook wel mee. Ik had 2 jaar terug nooit gedacht dat ik kon leven op 3 bammetjes op een dag (ik at er 8 omdat ik anders flauw werd op een werkdag)(en ik de eet/at meer natuurlijk niet alleen dit/dat). Nu gaat het zo goed!
En eigenlijk heb ik nog zelden zin in snoepgoed, koek etc.
Niets verbieden oid maar gewoon geen zin erin. Daarentegen kan ik heerlijk uitkijken als we eens ovenbroodjes hebben oid. Het is weer een leuk moment van de week.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:52

Ik had avocado’s gekocht, iedereen heeft het er altijd over en ik ben wel dol op guacamole. Maar had ze nog nooit zo gehad. Vond er niks aan, bah.
Geprobeerd om te prakken voor guacamole, maar was bijna niet te doen. Misschien was die dan nog niet goed rijp?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:53

san4nie schreef:
Ik had avocado’s gekocht, iedereen heeft het er altijd over en ik ben wel dol op guacamole. Maar had ze nog nooit zo gehad. Vond er niks aan, bah.
Geprobeerd om te prakken voor guacamole, maar was bijna niet te doen. Misschien was die dan nog niet goed rijp?

Nee, er zit gewoon weinig smaak aan...

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:54

san4nie schreef:

Ik denk dat die nog niet rijp was want meestal als ze rijp zijn kan je ze goed prakken.
Als het puntje aan de bovenkant er uit valt / zonder weerstand er uit gaat is de avocado rijp. En avocado's worden veel sneller rijp naast bananen!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:56

deksel schreef:
san4nie schreef:

Ik denk dat die nog niet rijp was want meestal als ze rijp zijn kan je ze goed prakken.
Als het puntje aan de bovenkant er uit valt / zonder weerstand er uit gaat is de avocado rijp. En avocado's worden veel sneller rijp naast bananen!

Dat puntje ging er niet echt makkelijk uit, dus dat was misschien het probleem. Geldt dat sneller rijpen naast bananen ook in de koelkast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:59

Spierpijn +1. Kan niet eens normaal op de wc gaan zitten :')
Maar wel weer 300 gram er af in twee dagen. Ben benieuwd naar zondag *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:02

Ik herken het wel dat het de eerste tijd echt ff flink aanpassen is. Ik ben gewend om echt te vreten wat ik wil (ben lang en dik maar wel al vrij lang stabiel op hetzelfde gewicht) en nu ik heel streng op een flinke restrictie zit schreeuwt mijn lichaam gewoon constant om eten. Ik heb net een pizza (bloemkoolpizza) op en ik heb gewoon nog steeds honger, terwijl ik rationeel gezien weet dat ik echt meer dan genoeg heb gegeten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:09

Ik denk dat ik mij vanavond ook eens ga wegen. Ben nu drie dagen bezig, dus hoop dat mijn gewicht hetzelfde is of misschien ook idd iets van 300 gram eraf.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:13

Ik heb nu 665 kc op. Dus als ik 1500 kc zou mogen, zou ik daar echt niet mee uitkomen. Dan zou ik alleen nog maar mogen avondeten. Dan val ik om denk ik :')
Maar houd 1800 kc aan, negeer de app maar als ik over mijn doel heen ga :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:15

Zertab schreef:
Ik heb nu 665 kc op. Dus als ik 1500 kc zou mogen, zou ik daar echt niet mee uitkomen. Dan zou ik alleen nog maar mogen avondeten. Dan val ik om denk ik :')

Hoezo zou je dan alleen nog maar mogen avondeten? Je kan toch ook iets van 500 kcal als avondeten nemen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:16

san4nie schreef:

Dan zijn ze inderdaad nog niet goed rijp. Een rijpe avocado kan je indrukken (met de schil eromheen). Uit de supermarkt moet je wel altijd goed zoeken voor een goede avocado haha.

@Sannert: Oh dat kan, maar dan eet je (dan wel onbewust) minder kcal. Maar nogmaals: lekker doen wat jij fijn vind! Probeerde gewoon te helpen omdat je zei dat je het moeilijk vond om dubbel te koken ^^.

Zertab schreef:

Je kan het in MFP aanpassen! Klik op meer > doelen > doelen voor calorieën, koolhydraten, eiwitten en vetten.
Daar kan je het aantal kcal aanpassen en (voor diegene die willen) ook het percentage macro's.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:20

Ik gebruik een andere app :)

@Emma: ik woon nog thuis dus eet gewoon wat de pot schaft. Maar 1500 kc is gewoon te laag voor mij.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:21

Mag ik vragen welke app voor Iphone jullie fijn vinden om calorieën te tellen?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:31

Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, dus ik dacht ik meld me maar. Een aantal jaar geleden ben ik met behulp van calorieën tellen in my fitness pal en de motivatie van een groepsapp met mensen van bokt best wat kilo's afgevallen. Die zitten er helaas dubbel en dwars weer aan. Ik wil het afvallen dus weer oppakken en ik merk dat mijn kcal intake over het algemeen heel hoog zit en dat er savonds een enorme piek ontstaat wanneer ik sochtends niet goed gegeten heb. Dus mijn hoofdzakelijke aandachtspunt is goed ontbijten. Ik heb mijn doel in mfp op 2000 kcal staan en het doel is elke dag rond de 2200-2300 te eindigen, dan zit ik een ruime 300-400 kcal onder de hoeveelheid die ik moet eten om op gewicht te blijven. Dat is voor nu al een uitdaging die groot genoeg is.

Wat Emma zegt herken ik namelijk: Altijd gewoon eten wat je wil en dan opeens af en toe zeggen dat het niet mag zorgt voor honger die niet perse realistisch is..

De mensen die een app willen gebruiken: Ik kan my fitness pall dus echt aanraden, maar ik weet niet zeker of die er ook is voor de Iphone.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:33

Renee1991 schreef:
Spierpijn +1. Kan niet eens normaal op de wc gaan zitten :')
Maar wel weer 300 gram er af in twee dagen. Ben benieuwd naar zondag *\o/*

Topper! *\o/*
Ik ben ook weer 800 gram kwijt in drie dagen.

Emmaa_ schreef:
Ik herken het wel dat het de eerste tijd echt ff flink aanpassen is. Ik ben gewend om echt te vreten wat ik wil (ben lang en dik maar wel al vrij lang stabiel op hetzelfde gewicht) en nu ik heel streng op een flinke restrictie zit schreeuwt mijn lichaam gewoon constant om eten. Ik heb net een pizza (bloemkoolpizza) op en ik heb gewoon nog steeds honger, terwijl ik rationeel gezien weet dat ik echt meer dan genoeg heb gegeten.

I know that feeling.

Ik heb net een hapjes pakket als cadeau voor iemand gekocht, bij de kaasboer. En nu heb ik mogelijkerwijs per ongeluk Fryske Riperkrite Tsiis met brandnetel voor mezelf gekocht. :')
Ik heb 6 jaar op kaasafdeling gewerkt en mijn liefde voor deze kaas is huge. Ik vind die maaslander 20+ dus ook gewoon bah.
Nu met beleid maar lekker deze kruidenkaas opeten. :+:

___

Maar naar wie moet ik nu een berichtje sturen voor de groepsapp dan? -O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:34

Ik gebruik lifesum maar ik weet niet of die ook in de Apple store staat??
Heb lifesum gekoppeld aan Samsung Health, zo houdt de app ook de stappen bij en trekt de beweging dan af van mijn gegeten kcal.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:44

Gisteren had ik naast mijn trommeltje vol met eten nog een broodje gegeten tijdens de lunch lecture. Toen heb ik er op gelet dat ik met zalm nam, want vette vis is lekker en gezond! Ik kwam met de rest net uit, dus ik heb besloten vandaag wat meer kwark te eten om goed vol te zitten door de dag heen.

Ik ben nu een paar dagen gestopt met frisdrank etc en merk nu al dat mijn smaakpapillen veranderen. Ik wist niet dat rauwe paprika zo zoet kon proeven. Echt heel lekker!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:45

ClaudiaHS schreef:
Ik gebruik lifesum maar ik weet niet of die ook in de Apple store staat??
Heb lifesum gekoppeld aan Samsung Health, zo houdt de app ook de stappen bij en trekt de beweging dan af van mijn gegeten kcal.

Heb je de betaalde versie van lifesum?
Ik gebruik nu de gratis versie, zit erg te twijfelen of ik de betaalde versie het waard vind.

Edit : sanne ook echt fijn dat je er dan ook zo'n verschil in merk! Ik ben echt dol op rauwe paprika!
Laatst bijgewerkt door Anniekskie op 08-01-20 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:45

Sannens schreef:
Gisteren had ik naast mijn trommeltje vol met eten nog een broodje gegeten tijdens de lunch lecture. Toen heb ik er op gelet dat ik met zalm nam, want vette vis is lekker en gezond! Ik kwam met de rest net uit, dus ik heb besloten vandaag wat meer kwark te eten om goed vol te zitten door de dag heen.

Ik ben nu een paar dagen gestopt met frisdrank etc en merk nu al dat mijn smaakpapillen veranderen. Ik wist niet dat rauwe paprika zo zoet kon proeven. Echt heel lekker!

Goedzo!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:48

Anniekskie ik gebruik ook de gratis versie
Bij de betaalde heb je wel meer opties en heb er ook wel eens getwijfeld.
Maar omdat ik hem eigenlijk alleen gebruik voor de kcal, khd, vet en eiwitten icm stappenteller weet ik niet of voor mij de betaalde versie iets toe te voegen heeft.