Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Sannert schreef:Ik ga niks bijhouden en wegen. Daar ben ik niet goed in.![]()
7 jaar geleden heb ik alles gegeten wat onder de 5gr koolhydraten per 100gr product zat zonder te wegen en meten. Wat ik vooral niet wil hebben is honger.![]()
Ik wil pasta vervangen door quinoa.
En voor de rest even kijken hoe ik het invul. Als we aardappels groente en vlees eten dan is het makkelijk. Hoef ik alleen de aardappels te laten liggen.
En als we dan een keer iets speciaals eten dan maak ik me wel een ovenschotel oid waar ik weinig werk aan heb.
Op zich hoef je het nog niet eens de hele tijd te doen. Als je een week/twee weken bijhoudt krijg je een idee van de kcal en porties en kan je het daarna een beetje op het oog doen en letten op khd?
Maar als je dat ook niet prettig vindt zou je idd alleen aan portiecontrole kunnen denken. Alleen koolhydraatarm eten is niet genoeg, als je wil afvallen zal je in een negatieve energiebalans moeten zitten. Dus en-en, niet of. Op zich is dingen weglaten ipv vervangen wel een goede start (want dan vul je het niet aan met producten waar wellicht meer kcal in zitten). Qua vervangen: tussen quinoa en pasta zit niet veel verschil qua kcal (20kcal op een portie van 100gr). Op zich zou dat wel kunnen als je ook kleinere porties neemt.
In ieder geval succes!
Om terug te komen op het zonet gedeelde instagram account, dit plaatje is wel interessant!
[ Afbeelding ]
Zertab schreef:@Sannert: Ben je dan niet bang dat je dan de rest van je leven kha moet eten? Als je dan ineens weer kha gaat eten kom je dan niet aan omdat je lichaam dat niet meer ''gewend'' is?
san4nie schreef:Ik had avocado’s gekocht, iedereen heeft het er altijd over en ik ben wel dol op guacamole. Maar had ze nog nooit zo gehad. Vond er niks aan, bah.
Geprobeerd om te prakken voor guacamole, maar was bijna niet te doen. Misschien was die dan nog niet goed rijp?
san4nie schreef:Ik had avocado’s gekocht, iedereen heeft het er altijd over en ik ben wel dol op guacamole. Maar had ze nog nooit zo gehad. Vond er niks aan, bah.
Geprobeerd om te prakken voor guacamole, maar was bijna niet te doen. Misschien was die dan nog niet goed rijp?
deksel schreef:san4nie schreef:Ik had avocado’s gekocht, iedereen heeft het er altijd over en ik ben wel dol op guacamole. Maar had ze nog nooit zo gehad. Vond er niks aan, bah.
Ik denk dat die nog niet rijp was want meestal als ze rijp zijn kan je ze goed prakken.
Als het puntje aan de bovenkant er uit valt / zonder weerstand er uit gaat is de avocado rijp. En avocado's worden veel sneller rijp naast bananen!
Zertab schreef:Ik heb nu 665 kc op. Dus als ik 1500 kc zou mogen, zou ik daar echt niet mee uitkomen. Dan zou ik alleen nog maar mogen avondeten. Dan val ik om denk ik
Maar houd 1800 kc aan, negeer de app maar als ik over mijn doel heen ga
Zertab schreef:Ik heb nu 665 kc op. Dus als ik 1500 kc zou mogen, zou ik daar echt niet mee uitkomen. Dan zou ik alleen nog maar mogen avondeten. Dan val ik om denk ik
Maar houd 1800 kc aan, negeer de app maar als ik over mijn doel heen ga
Renee1991 schreef:Spierpijn +1. Kan niet eens normaal op de wc gaan zitten![]()
Maar wel weer 300 gram er af in twee dagen. Ben benieuwd naar zondag
Emmaa_ schreef:Ik herken het wel dat het de eerste tijd echt ff flink aanpassen is. Ik ben gewend om echt te vreten wat ik wil (ben lang en dik maar wel al vrij lang stabiel op hetzelfde gewicht) en nu ik heel streng op een flinke restrictie zit schreeuwt mijn lichaam gewoon constant om eten. Ik heb net een pizza (bloemkoolpizza) op en ik heb gewoon nog steeds honger, terwijl ik rationeel gezien weet dat ik echt meer dan genoeg heb gegeten.
ClaudiaHS schreef:Ik gebruik lifesum maar ik weet niet of die ook in de Apple store staat??
Heb lifesum gekoppeld aan Samsung Health, zo houdt de app ook de stappen bij en trekt de beweging dan af van mijn gegeten kcal.
Sannens schreef:Gisteren had ik naast mijn trommeltje vol met eten nog een broodje gegeten tijdens de lunch lecture. Toen heb ik er op gelet dat ik met zalm nam, want vette vis is lekker en gezond! Ik kwam met de rest net uit, dus ik heb besloten vandaag wat meer kwark te eten om goed vol te zitten door de dag heen.
Ik ben nu een paar dagen gestopt met frisdrank etc en merk nu al dat mijn smaakpapillen veranderen. Ik wist niet dat rauwe paprika zo zoet kon proeven. Echt heel lekker!