Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Fijn, dat is dus het rotte van op kweek zetten, het duurt zo lang.
Dat vinden wij dus elke keer zo eng, gokken ze goed qua antibiotica?
Wij hebben het hier ook met urinewegen, tis dat het moet en de risico’s enorm zijn als we het weigeren, maar man oh man.
Mijn vader tikt nu dus de 135 dagen antibiotica aan sinds mei vorig jaar.
Het is echt niet gezond gewoon maar wat moet je?
De oorzaak is ook overduidelijk hier maar toch.
Duimen dat het nog aanslaat de nitrofuratoïne, dat is vaak eerste keus toch?
Tenminste ik heb hem 3x gehad.
Henniie schreef:Vreemd je Nitro heb gehad die doet normaal bij een nierbekkenontsteking niet heel erg veel is meer bij een blaasontsteking.
Kwa AB is dit een vrij lage variant ik zou toch even wat je gestikt hebt doorbellen, kans het erger weer word hierdoor is ook wel aannemelijk.
gomir schreef:Om antwoord te geven op jouw vraag: je draagt meerdere stammen van de e coli bij je. Daarom kan de resistentie per keer wisselen. Als er eenmaal resistentie is gaan we er bij de periode daarna wel vanuit dat die nog aanwezig is bij het kiezen van het antibioticum in afwachting van een kweekuitslag.
Wat de nitrofurantoine betreft: dit is (net als fosfomycine) een eerstelijnsmiddel dat alleen geschikt is voor urineweginfecties zonder tekenen van weefselinvasie. Bij koorts, nierbekkenontsteking etc is dit niet voldoende. Beide middelen bereiken alleen spiegels in de urine en niet in de weefsels.
gomir schreef:Dat vond ik toen ook al heel vreemd, want ik heb op 29-6 bijna hetzelfde getypt zie ik nu
Die moest vast nog met zijn achterwacht overleggen...
mariekeoo schreef:zo, vandaag weer naar het ziekenhuis. Eerst een consult met de psycholoog en daarna weer een afspraak met de reumatoloog. Zelf gemaakt, want ben er wel een beetje klaar mee. Hopelijk kan ze me nu een behandeling aanbieden. Zo niet staat voor mij vast dat ik verplaats naar een ander ziekenhuis.
Daarnaast heb ik weer vieze urine, dus denk dat ik straks kuur 17 mag ophalen van dit jaar. Weer een e.coli. Maar ook gram positieve staven zitten er dit keer in? Dat heb ik normaal niet. Ik dacht dat e.coli gram negatief was.
genja schreef:mariekeoo schreef:zo, vandaag weer naar het ziekenhuis. Eerst een consult met de psycholoog en daarna weer een afspraak met de reumatoloog. Zelf gemaakt, want ben er wel een beetje klaar mee. Hopelijk kan ze me nu een behandeling aanbieden. Zo niet staat voor mij vast dat ik verplaats naar een ander ziekenhuis.
Daarnaast heb ik weer vieze urine, dus denk dat ik straks kuur 17 mag ophalen van dit jaar. Weer een e.coli. Maar ook gram positieve staven zitten er dit keer in? Dat heb ik normaal niet. Ik dacht dat e.coli gram negatief was.
Vragen Bij reumatoloog of ze het op kweek kunnen zetten ?