En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:20

Esplendido schreef:
djuulsie schreef:
MIsschien een knuppel in het hoenderhok, maar als je betere pijnstilling kan krijgen die niet met bv kan, kan je daar dan niet beter mee stoppen? Las al dat je af wil gaan bouwen, maar vroeg het me gewoon af.

Ja, maar je kan niet van het ene op het andere moment stoppen. Afbouwen kost tijd en gedurende die, misschien wel weken dat dit duurt, moet ts ook pijnstilling kunnen nemen.

Ik weet dat je niet zomaar kan stoppen, maar je kan wel stoppen met het aan je kind geven... dus afbouwen dmv kolven ipv voeden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 13:22

djuulsie schreef:
Esplendido schreef:
[quote="djuulsie
MIsschien een knuppel in het hoenderhok, maar als je betere pijnstilling kan krijgen die niet met bv kan, kan je daar dan niet beter mee stoppen? Las al dat je af wil gaan bouwen, maar vroeg het me gewoon af.

Ja, maar je kan niet van het ene op het andere moment stoppen. Afbouwen kost tijd en gedurende die, misschien wel weken dat dit duurt, moet ts ook pijnstilling kunnen nemen.

Ik weet dat je niet zomaar kan stoppen, maar je kan wel stoppen met het aan je kind geven... dus afbouwen dmv kolven ipv voeden.[/quote]
Dat is ook zeker besproken hoor.
Voor nu proberen we het zo. En anders had de oncoloog het over morfine. En dan is voeden gewoon uitgesloten.

Liever een pijnvrije moeder, dan een moeder die pijn heeft en toch voed. Ook zei de oncoloog dat hoe minder pijn hoe sterker ik die studie in kan gaan. En dat ben ik geheel met haar eens

djuulsie

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:23

Dat snap ik! Dank je voor je antwoord! Heel veel sterkte meid, niks dan respect voor je!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:39

zat het eerder ook al dicht bij het levervlies? of is dat iets wat nu nieuw is?
hoop dat je het trekt met deze medicatie...zou wel fijn zijn! Zo te lezen heb je goed contact me je oncoloog...dat is wel fijn!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 13:42

dito schreef:
hoop dat je het trekt met deze medicatie...zou wel fijn zijn! Zo te lezen heb je goed contact me je oncoloog...dat is wel fijn!

Nee ze heeft de foto’s erbij gepakt en laten zien waar het zit en waar dan dat vlies zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:59

Ik heb in het topic genoemd of het niet beter was om een nieuw topic te openen... Achteraf een heel slecht idee.
Quera, sorry voor alle oliebol die je daardoor over je heen hebt gekregen.
Hopelijk leg je de negatieve reacties snel naast je neer, want daar moet je geen energie in steken. Ze zijn dat niet waard.

Een hele grote knuffel voor het gesprek met de oncoloog vanmiddag! Of had je die net na 12 al gehad?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 14:03

Bubblewrap schreef:
Ik heb in het topic genoemd of het niet beter was om een nieuw topic te openen... Achteraf een heel slecht idee.
Quera, sorry voor alle oliebol die je daardoor over je heen hebt gekregen.
Hopelijk leg je de negatieve reacties snel naast je neer, want daar moet je geen energie in steken. Ze zijn dat niet waard.

Een hele grote knuffel voor het gesprek met de oncoloog vanmiddag! Of had je die net na 12 al gehad?

Die heb ik net gehad om kwart over 11.
Lief maar je hoeft je niet te verantwoorden voor alle klootzakkerige reacties.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:13

Hopelijk gaat het snel wat beter <3

Helaas heeft een kennis zo ongeveer dezelfde diagnosis als jou gekregen. Ze wordt volgende maand 31 en heeft een dochter van juni 2018. Wat is het toch een k*t ziekte -O-

Ik kan niet veel voor je bewijzen, maar ik wil je wel ontzettend veel sterkte wensen in deze zware tijd.
Ook erg lief dat je zus alle reacties aan het compileren is, dat lijkt mij inderdaad bijna net zo waardevol als een fantastische trip naar Disney! Veel plezier alvast!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:21

Dat sommige mensen zo sneu kunnen antwoorden snap je soms niet... probeer het naast je neer te leggen Q je weet zelf ook wel dat het zo niet zit.

Wat betreft het afbouwen snap ik wel dat je het live wil doen ipv kolven. Ik kon met kolven vaak onvoldoende leeg kolven, die baby krijgt het vaak wel simpel klaar en ik denk dat het voor jezelf psychisch ook fijner is (en voor je kindje al helemaal)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:31

quera schreef:
dito schreef:

Nee ze heeft de foto’s erbij gepakt en laten zien waar het zit en waar dan dat vlies zit.

ik zat al te googelen op levervlies, kom alleen niet verder dan dat iemand er hoofdpijn van kreeg.

Wel fijn dat ze de foto's kan laten zien zodat je het ook wat beter begrijpt waar ze het over heeft. Kan me voorstellen dat het soms ook abracadabra is voor je

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 14:34

dito schreef:
quera schreef:
[quote="dito"

ik zat al te googelen op levervlies, kom alleen niet verder dan dat iemand er hoofdpijn van kreeg.

Wel fijn dat ze de foto's kan laten zien zodat je het ook wat beter begrijpt waar ze het over heeft. Kan me voorstellen dat het soms ook abracadabra is voor je[/quote]
Hoor nu buikvlies van mijn moeder die meegeweest is

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:38

Mijn ervaring is ook dat veel moeders, ook in deze situatie, het prettiger vinden voor zichzelf en hun kindje om de live voedingen rustig af te bouwen. Het is natuurlijk een vreselijke reden om te moeten stoppen. Rustig afbouwen is ook voor een baby fijner. Borstvoeding is meer dan voeding voor een baby. Ook moeders vinden dit meestal prettiger. Sommigen willen nog een mooie fotoshoot of iets dergelijks. En natuurlijk als direct stoppen beter is dan is afkolven een prima alternatief.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 15:13

Dinsdag naar het avl toe om de studie nogmaals te bespreken en schriftelijk toestemming te geven. Dan een leverbiopt waar ik wel tegenop zie. Dan nog een keer bloedprikken en weer naar huis.
Zijn dus wel een dagje zoet daar :=

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:17

Lieve ts ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik heb veel pijn gehad met bv geven. Ik ben wel vd 1 op andere dag gestopt er is namelijk een pil voor die het "droog" legt. Wordt ook gebruikt wanneer men een kindje verliest....just so you know x

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 15:18

marije1109 schreef:
Lieve ts ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik heb veel pijn gehad met bv geven. Ik ben wel vd 1 op andere dag gestopt er is namelijk een pil voor die het "droog" legt. Wordt ook gebruikt wanneer men een kindje verliest....just so you know x

Ik ken de medicatie maar dat kan vooral als je al langer borstvoeding geeft veel bijwerkingen geven.
Daarbij is het voor een kindje beter om met deze leeftijd langzaam af te bouwen. Borstvoeding is niet alleen voeding namelijk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:23

Afbouwen is een emotioneel proces. Zowel voor kind als voor moeder. Zeker als dat eerder moet gebeuren dan gewenst/gehoopt :)

Ik denk dat Q heel goed weet wat de opties en mogelijkheden (en limitaties hiervan) zijn.
Hopelijk kun je afbouwen volgens een bij jullie passend schema (zowel fysiek als emotioneel).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 15:29

Zeker. Vind het ook enorm lastig.

Senna heeft nu 7 uur laatste voeding gehad en ik heb nu nog niet hoeven kolven.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:53

quera schreef:
Zeker. Vind het ook enorm lastig.

Senna heeft nu 7 uur laatste voeding gehad en ik heb nu nog niet hoeven kolven.

Snap ik dat het lastig is, het is ook voor jou méér dan alleen bv geven.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:55

Ik bespaar mezelf een hoop boosheid en ergernis en ga het topic maar niet openen

Lekker de focus houden op de kleine zonnestraaltjes waaruit je kracht kunt putten.
Virtuele knuffel

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:57

Quera, als je wat sneller moet stoppen, hopelijk niet en je krijgt stuwing dan helpt kwark flink op de borsten doen. Dus stoppen als dat snel zou moeten, kan zonder medicatie. Ben ervaring deskundige. Beter is voor beiden om de tijd te nemen want borstvoeding is inderdaad meer dan melk zelf geven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 15:58

Als jullie het leuk vinden plaats ik ook wat foto’s als we naar disney zijn geweest.

Als het goed is blijft het droog. *\o/*

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:59

Dikke knuffel!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:59

Leuk ro! Zeker doen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:01

Graag foto's, leuk. Vind het zo gaaf dat jullie met zijn allen kunnen gaan! En zo gaaf de snelheid waarmee het bedrag bijeen is gebracht. Echt een lichtje in de duisternis vind ik. Mensen kunnen echt lief zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:12

Veel plezier alvast in Disney! Wanneer vertrekken jullie? :D