Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:21

Wat ben jij gegroeid tijdens dit hele proces.
Mijn complimenten
Doe dat waar jij je goed bij voelt.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:44

esje01 schreef:
Wat ben jij gegroeid tijdens dit hele proces.
Mijn complimenten
Doe dat waar jij je goed bij voelt.

Helemaal mee eens! Echt een groot verschil tussen het begin van dit topic en nu :)

Goed plan om met je huisarts contact op te nemen +:)+ Als het toch niet zo nodig blijkt te zijn, kun je altijd nog weer snel stoppen.

IMJ

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:37

Goh wat een verhaal weer..
Meid wat doe jij het knap!
Wat ik wel wonderlijk vind is dat dit zich direct na de operatie geopenbaard heeft. Zegt de uroloog daar nog wat over?

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:08

Ik volg al een tijdje mee en DAMN meid wat een gedoe.. Wat ben jij sterk zeg!
"Fijn" dat er nu ein-de-lijk meer duidelijkheid is, maar ik zelf zou het zeker ondersteunen met gesprekken (althans ze hebben mij goed geholpen, al was het met een ander probleem), dus erg goed dat je daarvoor contact opneemt met de HA.
Dikke knuffel voor al het gedoe en de emo-rollercoaster en veel sterkte verder!

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:45

Helemaal duidelijk nu
En geen 2e opinion dan gaan aan vragen

Je bent een kanjer. Dikke knuffel

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 04:36

Bedankt! Merk zelf ook heel veel verschil. Het is nogsteeds niet altijd makkelijk, maar het gaat zeker veel beter :j

Ik ben ook echt heel blij met al jullie lieve berichten, het meedenken etc. Heb daar heel veel aan gehad én nogsteeds :j Het is zo vaak onduidelijk, m'n gevoel en verstand zijn het niet altijd eens.. Dan is het heel fijn als er meerderen meedenken!

Waarom het direct na de operatie is ontstaan weten ze niet.. Kans is wel groot dat m'n blaas voor de operatie ook al niet in orde was en het alleen veel erger geworden is. Omdat ik voor de operatie ook al veel te weinig plaste. Gevoel was toen dus al niet normaal. Een verpleegkundige op de acute opname herkende me na maanden ook nog, was al bang dat ik lastig geweest was oid :+ , maar dat was dus ook omdat ik zo weinig plaste.. Dat is al niet zo'n goed teken denk ik, maarja had verder helemaal nergens last van.
Oorzaken zouden de narcose kunnen zijn, maar ook dat mijn blaas overvol is geweest.. Dat 2e is zeker het geval, de dag na de operatie zat er 1 liter in en toen kreeg ik ook direct een verblijfskatheter. Maar toen had ik al geen aandrang...
Dat blijft dus altijd een raadsel.

Het is verder ook niet bekend wat de oorzaak is van het Fowler syndroom. Dus dat is heel lastig. Pech, dat is voor nu de verklaring.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:21

vind je ook enorm gegroeid en super knap! hier ook het traject van urologie weer in plaste van de week zo ineens bloed

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 00:50

Pff, wat kl*te SecretLIN -O- Hopelijk weten ze snel waar het door komt en er iets aan doen. Sterkte!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:29

Hoop vooral dat het voor jou opgelost gaat worden ts heel heftig allemaal.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 23:25

Ja, dat zou zo fijn zijn! Eerdere Uroloog zei dat de kans dat het hielp 50/60% was en degene waar ik de laatste keer was zei 70%... Toch weer 10% extra 8-)

Morgen telefonische afspraak met continentieverpleegkundige. Denk dat ik het morgen toch nog eens moet hebben voor de katheters.. De lange zijn echt veel beter dan de korte die ik eerst had, maar ze zijn zo slap.. En afentoe is er best veel weestand met inbrengen, dat is dan gewoon niet te doen, katheter gaat dan steeds dubbel etc. Thuiszorg lukte het ook niet, uiteindelijk de kortere gebruikt omdat die minder slap is..
En ik had pas andere gekregen die steviger waren, maar dat was net zo comfortabel als wanneer je er een potlood in steekt denk ik.. Maargoed dat gewroet voor ie er in zit nu, is ook niks.

Ook morgen meteen maar vragen of ik contact op moet nemen met de Uroloog, dat kan ze me vast vertellen.. Want m'n AB kuur is nu afgelopen, maar volgens mij heeft het (weer) niks gedaan. Buikpijn, verhoging, misselijk... Ben nu wel begonnen aan de onderhoudskuur, maar ik vraag me af of dat wel verstandig is.

Want de AB kuur van 7 dagen moest zorgen dat de ontsteking weg ging en dan de onderhouds AB dat de bacteriën die er steeds weer in komen geen nieuwe veroorzaken, lijkt me iig.. Maar als ik nu nog een blaasontsteking heb en ik neem elke dag een lage dosis AB, dan kan dat toch nooit goed zijn?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:34

Volgens mij stel je logische en belangrijke vragen! Hopelijk kan de verpleegkundige je verder helpen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:47

Goede vragen. Was deze antibiotica gestart naar aanleiding van de kweek die de uroloog afnam? Dat zou je nog kunnen vragen. Er wordt namelijk altijd ook gevoeligheid voor antibiotica getest in een kweek.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 00:41

23 November tijdens de cystopscopie heeft de Uroloog urine afgenomen voor een kweek en omdat m'n blaas rood was en ik er wel last van had, heb ik meteen de AB gekregen. Maar weet niet of de uitslag van de kweek er al is, heb er nog niks over gehoord en zie ook niks als ik inlog op de site.

Uroloog zei wel dat ze gekeken had naar de vorige kweken en dat de AB die ik toen gehad had, ipc wel zou moeten helpen... Maar ik neem ze braaf op tijd, maak de kuren altijd af en toch merk ik gewoon helemaal geen verschil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 07:09

Misschien toch resistentie?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:19

Een kweekuitslag duurt 5 tot 7 dagen
Dus als je meteen meekrijgt was dat niet aan de hand van de laatste kweek.
Resistentie wordt opgemerkt tijdens een kweek. Maar als je belt kunnen ze kijken naar de kweek.
Bij ons belt overigens de microbioloog de voorschrijvend arts als hij ziet dat de kweekuitslag en de voorgeschreven antibiotica niet passend zijn.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 18:38

Had vanochtend gebeld en ben net terug gebeld; Kon wel kloppen dat ik nogsteeds last heb, want Amoxiciline was idd niet de goede AB :+ Nu Ciprofloxacine en dan als het hierna beter gaat, door met de onderhoudskuur.

En krijg weer een paar andere katheters om te proberen. Hopelijk straks dus eindelijk minder last van blaasontsteking en een betere katheter :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:30

Oh beetje jammer dat je dan de hele tijd al de verkeerde had -O- Hopelijk gaat deze snel werken! En wat fijn dat je nu meerdere katheters hebt om uit te proberen. Zou fijn zijn als het katheteriseren dan wat draaglijker wordt nu :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:01

Goed dat je hebt gebeld. Wel een minpuntje voor de uroloog :(
Zorg wel goed voor jezelf, qua gezonde voeding en rust. Antibiotica-kuren zijn naast een hulpmiddel ook een flinke aanslag op je weerstand.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:35

senna21 schreef:
Goed dat je hebt gebeld. Wel een minpuntje voor de uroloog :(
Zorg wel goed voor jezelf, qua gezonde voeding en rust. Antibiotica-kuren zijn naast een hulpmiddel ook een flinke aanslag op je weerstand.

Helemaal geen minpuntje van de uroloog want die is namelijk ook niet helderziend. Uroloog heeft tijdens onderzoek een steriel monster genomen en deze op kweek laten zetten om te voor welke antibiotica de bacterie gevoelig is.
Ts had wel klachten dus onder tussen is er behandeld met een breedspectrum middel wat op veel bacteriën werkt. Alleen is er onderzoek gebleken dat de bacterie niet voor deze antibiotica gevoelig is.
Dus niet meteen oordelen over de uroloog hij heeft goed gehandeld.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:55

Precies genja.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:17

overigens is nitro geen bad ass antibiotica, de plasma concentratie is namelijk super laag en de half waarde tijd erg kort. Terwijl juist de concentratie in urine hoog is...

Bij andere ABs heb je vaker een hoge plasma concentratie (en heeft het dus ook meer effect op je flora in andere delen van je lichaam...)

Resistentie tegen amox is ook niet zo heel apart, (penicilline derivaat), cipro schrijven ze sowieso niet als eerste voor.....dus dan willen ze eerst idd de kweek afwachten. (tenzij er van te voren al een indicatie is om bepaalde AB niet te geven )

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 15:37

Het is kl*te om een week AB te slikken en dan te horen dat het niet de goede was, maar de Uroloog kan daar idd niet zoveel aan doen :)

Gisteren begonnen met de andere AB en voel me vreselijk.. 2 Uur na het nemen van de eerste pil knallende koppijn, afgelopen nacht overgegeven en nu ook constant hoofdpijn en misselijk %)

Maargoed, als ik nu eindelijk eens van die blaasontsteking af kom, dan is het het allemaal waard :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:43

Daar kun je het beste even over bellen denk ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:47

Staat daar iets over in de bijsluiter bij de bijwerkingen? Het kunnen bijwerkingen zijn, maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn dat je nu net een virus te pakken hebt en dus gewoon ziek bent geworden ook.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 16:00

Ik heb even gekeken en bij bijwerkingen die vaak voorkomen staat misselijkheid en bij soms staat hoofdpijn... Zou dus wel van de AB kunnen komen.
Maar verpleegkundige van de thuiszorg zei idd ook dat heel veel mensen waar ze komen nu ziek zijn. Had ook al meerdere keren verpleegkundigen gehad die hier normaal niet komen, omdat er heel veel ziek waren.. Dus zou kunnen dat ik nu gewoon de gelukkige ben -O-