[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:26

Het hele punt is idd dat je blond haar had, en ja, daar hoeft alleen een toner over om het zilver te maken :') dat duurt niet zo lang.

Ik heb het bij Salon B laten doen, dus die lijken me prima geschikt. Van rood, bruin, donkerblond enzovoort kun je geen grijs maken. Daar gaat veel tijd en moeite in zitten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:55

Je kan gewoon niet één lijn trekken in hoe gemakkelijk het is om een bepaalde kleur te hebben. Sommige mensen hebben veel haar (wat langer duurt om te bleken), anderen weinig, anderen hebben dan weer haar waar kleur heel goed op pakt, wat ook niet iedereen heeft. Of je hebt mensen die al 10 kleuren over elkaar gebruikt hebben, waardoor het een eeuwigheid kost om al die lagen weg te strippen. Jij hebt heel veel geluk met je haar en je natuurlijke blonde kleur, maar dat is niet voor iedereen zo. :)

Cinnepin

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:07

zo mijn haar op dit moment :)
Afbeelding

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:59

Hoe krullen jullie je achterste haren? Ik probeer het altijd naar een zijkant te doen en het via daar te doen mar dan pak je dus alleennde onderste laag... is het een idee om Mn haar ik twee staarten te verdelen? Ik wil in principe alleen de onderkant krullen dus met die staarten kan ik het dan naar voor houden? Alleen wel jammer dat de achterkant dan zon klein beetje Krul heeft omdat, als je het naar voor doet, je alleen de onderkant van je achterste haren hebt. Oke ik snap mezelf nu nieteens meer.. helluppp

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:24

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:31

Giolli schreef:
Doen frummels! Zou je vast heerlijk staan! <3

Wss. :j

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:29

Ik ben er uit, ik wil graag mijn haar pastelroze verven. Dat wil ik graag met semi-permanente verf doen die er wel een paar maanden in blijft zitten. Mijn haar is van nature al blond, maar het een beetje richting donkerblond. Mijn vragen aan jullie zijn; Moet ik mijn haar eerst bleken? Zo ja, waar kan ik dat het best mee doen? Met welke verf raden jullie het aan om mijn haar te kleuren, en moet ik daar dan conditioner bij doen? Zo ja, hoeveel? :')

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:14

TelmaB schreef:
Ik ben er uit, ik wil graag mijn haar pastelroze verven. Dat wil ik graag met semi-permanente verf doen die er wel een paar maanden in blijft zitten. Mijn haar is van nature al blond, maar het een beetje richting donkerblond. Mijn vragen aan jullie zijn; Moet ik mijn haar eerst bleken? Zo ja, waar kan ik dat het best mee doen? Met welke verf raden jullie het aan om mijn haar te kleuren, en moet ik daar dan conditioner bij doen? Zo ja, hoeveel? :')

Je zal het denk ik wel moeten bleken, voor pastel kleuren moet je ontzettend licht haar hebben (denk aan minstens een level 10), anders wordt het niet pastel.
Afbeelding
Welke bleek je het beste kan gebruiken zou ik niet weten, ik doe mijn haar eigenlijk altijd met Garnier Nutrisse Truly Blonde. Goed spul is het waarschijnlijk niet, maar voor mij werkt het meestal _O-
Qua verf vind ik Crazy Color en Arctic Fox fijn, dus dan zou ik gewoon kijken welke kleur roze het dichtste bij de kleur is die jij wilt en als het niet licht genoeg is inderdaad conditioner erbij

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:22

Pastel en felle kleuren vervagen heel snel, dat blijft met geen mogelijkheid maanden zitten. Dus je moet het steeds blijven onderhouden door het bij te kleuren.

Bleken is heel heftig voor je haar. Dat is iets wat je echt aan de kapper moet overlaten. Niet alleen om het mooi te laten worden, maar kon om te zorgen dat de schade aan je haar zoveel mogelijk beperkt blijft.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:35

TelmaB schreef:

Ik zou denk ik naar de kapper gaan als ik jou was. Dan weet je zeker dat het goed gaat en alles in de juiste verhoudingen gebruikt wordt. Zo te lezen heb je er zelf geen/weinig ervaring mee en met zo'n lastige kleur zou ik er zelf niet aan beginnen :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:25

Mijn haren voelen behoorlijk stug aan door het laten zetten van highlights. nou ben ik totaal niets gewend qua kleuren etc en had ik dus ook altijd super zacht en glad haar. Maar kan ik wat doen aan die stugheid ? Olaplex ????

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:58

Dank jullie wel! Dan zal ik het maar aan de kapper overlaten :j

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:38

Ik heb net mijn haar een grijzig blond laten verven. Om er nog meer warmte uit te halen wil ik gaan wassen met zilvershampoo. Welke raden jullie aan?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:47

Hebben jullie ervaring met henna poeders?

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:05

tylando schreef:
Hebben jullie ervaring met henna poeders?

Beetje, heb mn haar er een paar keer mee geverfd ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:43

Ik heb 10 jaar ervaring met henna poeders, wat wil je weten? :Y)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:58

Bralindy schreef:
Ik heb net mijn haar een grijzig blond laten verven. Om er nog meer warmte uit te halen wil ik gaan wassen met zilvershampoo. Welke raden jullie aan?

Clean Fudge :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:23

Nou is het wat donkerder uitgevallen, mijn haarkleur door een x gewone haarverf gebruikt te hebben.
Heb normaal licht tot mediumbruin haar.
Heb altijd de gewone hennarood poeder. Kan dit er weer overheen of blijft t het nu donkerder? Of moet ik het laten uitgroeien? Ben nu niet zo tevreden nl

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:47

ProudJustify schreef:
Bralindy schreef:

Clean Fudge :j

Of Swartzkopf Silver Reflex.Blauwe fles met zilveren dop met op de fles een afbeelding van 2 oudere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:00

tylando schreef:
Nou is het wat donkerder uitgevallen, mijn haarkleur door een x gewone haarverf gebruikt te hebben.
Heb normaal licht tot mediumbruin haar.
Heb altijd de gewone hennarood poeder. Kan dit er weer overheen of blijft t het nu donkerder? Of moet ik het laten uitgroeien? Ben nu niet zo tevreden nl

Henna maakt nooit lichter, het ontkleurd niet. Daarbij kunnen henna en chemische verf op elkaar reageren wat je niet wilt hebben. Tussen een chemische en een henna behandeling wordt het aangeraden om minimaal 6 weken te wachten om de chemische reactie te voorkomen.

Wel is chemische verf te verwijderen uit je haar, door te ontkleuren/ strippen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:01

Ok thx..dan zit ik het maar eventjes uit met deze kleur nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:03

Je zou je haar kunnen wassen met head en shoulders, dat stript al behoorlijk goed als je het 20 minuten laat intrekken. Ontkleuren/ strippen kan op 100 manieren wel haha! Succes!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:05

Ok thx voor de tip

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:49

Afbeelding
Heb er nu roze bij in zitten.
Wil eigenlijk paars, maar die kleur loopt veel te snel terug ;(

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:53

Leuk Sabine! Dat wilde mijn moeder ook, maar die kreeg de rode/roze plukjes niet voor elkaar! :(