3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:21

Laura82 schreef:
Wauw, ik heb echt zitten smullen! Ben benieuwd wat mn man er van vind straks :D volgende keer maak ik m ook voor de kinderen *\o/*

Lekker hè! Ik ben er echt zo enthousiast over :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:25

Jaaa echt! Ik had verwacht dat ie slap zou zijn, maar de diepvriespizza van de kinderen was slapper :') had een basis pastasaus met basilicum waar qua kcal ongeveer hetzelfde inzat als passata, die beviel wel goed. En lekker wat groenten en (geiten)kaas :9 ik ben fan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:26

Laura82 schreef:
Jaaa echt! Ik had verwacht dat ie slap zou zijn, maar de diepvriespizza van de kinderen was slapper :') had een basis pastasaus met basilicum waar qua kcal ongeveer hetzelfde inzat als passata, die beviel wel goed. En lekker wat groenten en (geiten)kaas :9 ik ben fan :j

Hebben de kinderen hem ook nog geproefd?

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:30

Tip voor die pizza: Eerst even 4 min in de oven doen, dan klaarmaken en dan weer 12-15 min in de oven. Dan is hij super knapperig! <3

Ik doe de pizza's er maar vast in zodat ik ze kan beleggen. Duurt me veel te lang zo. :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:30

linoleum schreef:
Snowwhite, weet je zeker dat het niet je cyclus is? Ik heb al 6 jaar een mirena spiraal, maar heb echt nog wel last van de cyclus chocolade cravings en andere ongemakken die bij een cyclus horen.

Ik heb hem pas sinds November, dus zit nog steeds een beetje in de gewennings periode. Heb normaal gesproken altijd last van pijn in de rug & een craving voor rood vlees :o Dat is er nu niet, dus denk het niet, maar het kan natuurlijk wel.

Laura82 schreef:
Snap de teleurstelling hoor snow_white, bedoelde het ook allee opbeurend.

Dankjewel, sorry dat mijn comment een beetje raar overkwam.

Had wat tijdnood vanmorgen, dus nu maar kippen gehakt balletjes met groentemix uit de diepvries & een banaan voor lunch. De diepvries is echt de beste uitvinding <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:41

Nee, de kinderen vonden het gebrek aan worst (salami) genoeg reden om m niet te proeven :roll: :+ volgende keer hebben ze gewoon niets te kiezen O:)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:54

Afbeelding

Hier de foto nog! Volgende keer wat maar champignons erop, leek zo veel eerst. Maar slinkt natuurlijk als een gek..

En Laura, voor hun gewoon salami erop doen dus!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:01

Ah super lekker! Ik wil het ook halen voor dit weekend :D
Ik kan me er al op verheugen :))

Mijn lijstje van vandaag is geworden:

O: 2 speltboterhammen met pindakaas
L: champignonsoep met verse champignons
T: Watermeloen
D: Risotto met kip, courgette en champignos
T: Protein yoghurt breaker + banaan

B: 5 km wandelen

net even alles in MFP gezet en het is nog maar 1295 kcal. Had niet zoveel honger met deze warmte dus tussendoor en als lunch niet zoveel gegeten.
Even kijken wat ik vanavond nog ga eten. Opzich vind ik 1 dag wat minder niet zo erg aangezien ik morgen mijn cheatday heb :) Normaal eet ik rond de 1800 kcal.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 19:14

Haha ik ga ook zo pizza maken. Ik ga je tip proberen Marlinde!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:56

Ik zit voooool }:0

Vanavond Libanees brood (wraps) met gepaneerde kiphaasjes, komkommer, bosui, feta, aioli en rucola. KFC eat your heart out :')

Weinig bewogen vandaag, wilde gaan trainen vanavond maar iets teveel zon gezien denk ik, heb me een koppijn sinds het einde van de middag! We zijn hier in de buurt kraanvogels wezen spotten - pa, ma en 2 koters gezien *\o/* Vol in de zon natuurlijk. Daarna de vondst gevierd met een ijsje, ook in de volle zon %)

Vanavond als het afgekoeld is nog maar een stuk lopen....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 19:57

*\o/* :9 <3

Afbeelding
De lichte is de mijne (2 verschillende ovens haha)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:38

Oehh die ziet er ook goed uit! Wat zit erop? :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 21:05

Tomaat kipfilet paprika pesto en pizza-kaas! Heb er daarna ook wat (zelfgekweekte) rucola op gedaan!

Die van vriendlief had gehakt, paprika en pizza-kaas!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:11

Ziet er zeker heerlijk uit, het is dat mijn dochter morgen moet trainen en we daarom wortels eten maar anders had ik hem voor morgen ingepland. Maar vrijdag, op een sportdag van mezelf, ook geen slechte timing.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:19

Vast niet zo bedoelt, maar vond sommige posts niet zo fijn overkomen.

Moet jullie gelijk geven dat het niet heel verstandig was om te plaatsen, heb een mod gepb't met de vraag of ze het lijstje er voor mij uit wil halen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:28

Goldwynn schreef:
Vast niet zo bedoelt, maar vond sommige posts niet zo fijn overkomen.

Moet jullie gelijk geven dat het niet heel verstandig was om te plaatsen, heb een mod gepb't met de vraag of ze het lijstje er voor mij uit wil halen.

Als je mijn post niet fijn over vond komen, was inderdaad niet zo bedoeld :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:51

@snowwhite, ik hwb mn mirena nu 6 jaar ook (2e inmiddels) en ondanks dat ik eigenlijk niet ongesteld word krijg ik wel chocola cravings en krampen. Dus het zou wel kunnen!

Alle pizzas zien er heerlijk uit. Heb zelf nu 2 dagwn zelf gemaakte tomatensoep gegeten nav een recept van een bokker hier. Kan even niet op de naam komen (maar ben net pas wakker).

Ondanks dat ik begrijp dat korte (nietszeggende) lijstjes weinig toevoeging hebben kan er misschien wel iets toleranter gereageerd worden. Goldwyn gaf aan een hele slechte dag te hebben. Wellicht is een beetje compassie en constructief commentaar dan beter op zn plek; met een side note dat we liever niet zo'n lijstjes in het topic hebben.
(Zo had ik er vorige week 3 of 4. Persoonlijke vervelende omstandigheden die eten soms onmogelijk maken. (In mijn geval zoveel nerveusheid dat mn maag compleet van slag is.))

@Goldwyn wellicht een idee om extra portie nasi te doen met flink wat sate saus voor je werk. En als je terug komt miss een boterham met kaas. Dan zul je toch wat kcal binnen hebben en morgen is er weer een dag :* hopelijk voel je je dan wat beter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:55

Ik heb bijvoorbeeld last van enorme vermoeidheid. Als ik overdag slaap is mijn eetlust gewoon voor een paar uur weg. Dan eet ik ook weinig op een dag... Tja ga niet tegen mijn zin in lopen eten hoor. :n

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:59

Nagini schreef:
Alle pizzas zien er heerlijk uit. Heb zelf nu 2 dagwn zelf gemaakte tomatensoep gegeten nav een recept van een bokker hier. Kan even niet op de naam komen (maar ben net pas wakker).

Dat ben ik geweest! :9
Hoe smaakte ie? :)

Wat betreft maandelijke probleempjes: ik slik mijn pil vaak door, en als ik al een stopweek inlas heb ik eigenlijk nergens last van. Ik moet zeggen dat ik chocolade, snoepjes of koeken ook helemaal niet lekker vind. Als ik lees dat een bokker hier een reuze mergpijp heeft gegeten, moet ik me echt schudden. :')
Bij mij zijn de boosdoeners chippies in de avond (maar is heel goed onder controle te houden aangezien ik geen chips meer koop. Maar owee als ik er eentje in mijn mond heb gehad, dan komt de bodemdrang omhoog drijven.)

Verder ben ik echt wel van het klontje boter hier, klontje boter daar, met het koken. Ik heb een goede olijfolie gekocht waar ik maar een beetje van nodig heb, dat werkt goed. Als we ''hollands'' eten gaan er gemakkelijk 3 scheppen jus over mijn aardappelen. Daar moet ik vooral in minderen, moeilijk joh. Vooral omdat ik zo'n zoute eter ben.

Edit: sommige zinnen wat logischer gemaakt :')
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 14-06-17 23:05, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:00

Niemand zegt dat je altijd perfect je BMR hoeft te eten, maar een beetje rekening houden met anderen in dit topic is wel goed denk ik. Als je een super mager lijstje hebt omdat je andere omstandigheden hebt is prima, maar waarom dan posten? Niemand heeft er iets aan.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:19

Excuses als het bot over was gekomen, zoals ik in mijn post gericht op dat lijstje al schreef was dat niet mijn bedoeling. Vond het gewoon jammer om weer zo een lijstje tegen te komen, terwijl het al meermaals besproken is dat het een slecht voorbeeld is. Ik dacht dat hier ook iets over in de OP stond, maar nu ik terug lees is dat geloof ik niet zo. Dus dan kan het inderdaad zijn dat je de vorige 'discussies' hierover gemist heb.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:55

Ik kom er ook gezellig bij kletsen als dat mag!

Ik wil gewoon een paar kilo's kwijt voor een wat strakkere buik. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 00:07

finnens schreef:
Excuses als het bot over was gekomen, zoals ik in mijn post gericht op dat lijstje al schreef was dat niet mijn bedoeling. Vond het gewoon jammer om weer zo een lijstje tegen te komen, terwijl het al meermaals besproken is dat het een slecht voorbeeld is. Ik dacht dat hier ook iets over in de OP stond, maar nu ik terug lees is dat geloof ik niet zo. Dus dan kan het inderdaad zijn dat je de vorige 'discussies' hierover gemist heb.

Onderste van de OP slaat daarop, kon alleen niet zeggen 'niet posten als je te weinig eet' want dat staat zo stom haha.

Moet zeggen dat ik persoonlijk de reacties wel mee vind vallen, mensen mogen hun mening prima geven imo. Of je er iets mee doet is je eigen keuze ofc.

Welkom Melissa!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:18

Klopt Imandra! :P Denk dat er misschien voor een volgend topic wel iets toegevoegd kan worden over de invloed van enorm karige lijstjes op pubers/kinderen. Omdat het wel een onderwerp is dat steeds weer maar boven komt. Geen verwijt hoor! maar misschien handige aanvulling. Vind je OP goed gemaakt :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:25

@borstnoot; hij is yummm! Heb m alleen niet gezeefd (wel de grote tomaten eruit gehaald). Maar houd wel van stukjes van de uien etc. Ga m zeker nog eens maken!

Overigens ook geen verwijten naar finnens bijv. Ik snap je reactie naar Goldwyn best :j
Maar ik snap haar geen eetlust hebben ook wel op een slevhtr dag. Al haar andere lijstjes zijn zo ver ik weet prima.. dus ik zie zo'n lijstje makkelijker door de ogen denk ik haha