Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:29

Supervixen schreef:
Jeetje, hoe lang lig je er nu al uit? En gaat het al wel beter met je blessure?

Bijna een half jaar nu, vanaf 5 maart. Zolang ik niets doe heb ik weinig last maar wandelen geeft soms na 20 minuten al klachten en soms na een hele dag totaal niet. Is geen lijn in te ontdekken.
Morgen weer terug naar de huisarts en verwijzing naar de sportarts eisen

hwn

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:39

Wow Arzil, klinkt pittig, ik hou niet van water, dus zou niets voor mij zijn.

@Benangelique, heb je al fysio gehad? Heb hier ook al es een blessure gehad die niet overging, ben na 3 maand toch weer beginnen hardlopen, en na 3x was het over, sindsdien niet meer geblesseerd geweest (inmiddels anderhalf jaar geleden).

Heb wat problemen met mijn bazin, en kreeg die hersenspinsels niet uit mijn hoofd, dus ondanks dat ik al 3x gelopen heb deze week, toch maar aangesloten bij zondagslopers van de joggingclub. Was een 5 km van plan, maar de halve-marathonlopers liepen een nieuwe route, en had geen mogelijkheid om na 5 km of zo af te slaan. Dus werden er weer 12 km, waarna ik mijn merrie gezadeld heb en nog een rondje gewandeld heb met haar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:45

Lekker je hoofd kunnen legen dus!

Fysio al gehad, 20 behandelingen. Tape, dry needling en shockwave. Ook de osteopaat diverse malen bezocht. Injectie in de heup ivm (verdenking op) slijmbeursontsteking, maar die deed ook niks

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:24

benangelique schreef:
Lekker je hoofd kunnen legen dus!

Fysio al gehad, 20 behandelingen. Tape, dry needling en shockwave. Ook de osteopaat diverse malen bezocht. Injectie in de heup ivm (verdenking op) slijmbeursontsteking, maar die deed ook niks

Wat vervelend benangelique.. Ik lig er sinds begin maart ook uit. Ik ga op het moment gelukkig weer de goede kant op. Ben naar een sportarts geweest die me heeft doorverwezen naar een fysio- en podotherapeut. Zit middenin het behandeltraject, maar het gaat richting een lichtpuntje. Ik ben er inderdaad ook erg verdrietig van. Ik ben als een kind zo blij dat ik zo goed geholpen word, ik kan niet wachten om weer te rennen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:30

Jouw verhaal geeft weer een beetje hoop!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:26

wat ontzettend balen benangelique. Hoop toch zo dat er een goede oplossing komt. Maar ik kan mij voorstellen dat je er inmiddels al bijna zelf niet meer in geloofd.
Unique6 jij ook een spoedig herstel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:32

Pff benangelique, om moedeloos van te worden zeg.

Ik ben weer begonnen met trainen richting de halve marathon. Vandaag ruim 15km gedaan en qua conditie ging dat prima. Het is meer dat ik wat last krijg van mijn heupen en dat ik nog even het knopje in mijn hoofd om moet zetten van 'verstand op nul en gaan'.

Unique wat voor blessure heb jij?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:48

Hoihoi,
Iemand die de marathon van Amsterdam gaat doen hier? :P

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:58

Bedankt Greetje en supervixen!
Het begon eind februari met last in mijn schenen, wat zich uiteindelijk heeft ontpopt tot een forse botvliesontsteking. Sinds maart veel fysio en doktersbezoeken gehad, maar na dry needling, massage en shockwave gering geen resultaat. Ik heb nog met krukken gelopen, maar ook dat gaf geen verbetering. Daarna een maand gestopt met fysiotherapie en twee weken op bed gelegen. Daarna twee weken rustig aan helemaal opnieuw opstarten. Ook dit gaf uiteindelijk geen resultaat. Ik ben naar de sportarts gegaan en deze stuurde mij door naar een fysio- en podotherapeut. Daar ben ik nu een maandje aan de gang. Als ik gewoon sta heb ik last van mijn onderrug (na lange tijd ook bovenrug), heupen, bekken, voorkant bovenbenen, scheenbenen, strakke kuiten en een zeurende voetboog. Een soort kettingreactie op die scheenbenen dus. Het vertrouwen in mijn lichaam is weg. Nu met zooltjes, massage en manuele therapie kan ik eindelijk het licht zien aan het eind van de tunnel. Ik ben zo blij met de behandelingen van mijn fysio, het geeft me niet alleen fysiek maar ook mentaal een enorme boost!

Ik lees trouwens stilletjes mee hier in het topic en vind het zo leuk om alles te lezen :P

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:59

Mixje: Mijn zusje doet mee en is ervoor aan het trainen. Een halve is voor mij genoeg. Verder vind ik niet leuk meer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:00

Jeetje unique6 dat is niet niks zeg! Maar wat fijn dat er nu vooruitgang in zit!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:14

Supervixen schreef:
Mixje: Mijn zusje doet mee en is ervoor aan het trainen. Een halve is voor mij genoeg. Verder vind ik niet leuk meer.

Cool! Ik ben nooit verder geweest dan een halve, nu een hele als ik het overleef. Gaat me meer om het uitlopen dan een mooie tijd :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:35

Hoe ver zit je qua training?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:50

Op t moment nog iets minder dan voor de halve... Maar voor de halve was ik ook niet goed voorbereid. Komende weken nog zoveel mogelijk doen en vooral op karakter uiteindelijk :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:05

Oehh dat wordt pittig dan. Pas maar op voor blessures.

Mijn zusje zit nu op 30km, maar kampt ook met een kuitblessure, dus weet niet of zij het gaat halen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:07

Ja ik ga sowieso helemaal kapot, maar als ik onder de 4:30 zit ben ik al blij. Ik hou gewoon niet zo van lang lopen, al helemaal niet in m'n eentje als training.. Als je zo'n run doet heb je toch een heel concreet doel waar je naar toe loopt. Sterkte voor je zusje!

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:36

Ik ben al een tijdje aan het meelezen en jullie motiveren toch behoorlijk... :)

Ik zou graag het hardlopen willen gaan opbouwen maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua schoenen. Schoenen voor overpronatie, schoenen met veel/weinig stabiliteit etc.
Dus vandaar dat ik hier zo even binnen kom vallen met een vraag, kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken in termen en dingen die overbodig zijn?
Ik heb een zwakke knie dus zou graag iets hebben met een goede demping zodat mijn knie niet alles op hoeft te vangen, maar waar moet ik verder nog op letten met het uitzoeken van goede schoenen?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:51

Frost, ga naar een winkel waar ze je manier van lopen analyseren en ze op basis hiervan schoenen aanmeten.

Respect hoor Mixje, zelfs op mijn karakter zal ik geen marathon uit kunnen lopen. :')

Unique, ookal zo akelig geblesseerd. :(:)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:56

Frost schreef:
Ik ben al een tijdje aan het meelezen en jullie motiveren toch behoorlijk... :)

Ik zou graag het hardlopen willen gaan opbouwen maar ik zie door de bomen het bos niet meer qua schoenen. Schoenen voor overpronatie, schoenen met veel/weinig stabiliteit etc.
Dus vandaar dat ik hier zo even binnen kom vallen met een vraag, kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken in termen en dingen die overbodig zijn?
Ik heb een zwakke knie dus zou graag iets hebben met een goede demping zodat mijn knie niet alles op hoeft te vangen, maar waar moet ik verder nog op letten met het uitzoeken van goede schoenen?

Ik zou niet zelf schoenen uitzoeken, maar inderdaad naar een winkel gaan waar ze jou analyseren en aan de hand daarvan goede schoenen voor je kunnen kiezen. Verder is een goede loophouding erg belangrijk, al helemaal met een zwakke knie. Ik weet niet of je alleen wil gaan trainen, maar misschien kun je je een paar keer aansluiten bij een groepje om te werken aan je loophouding (op de baan bv).

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:05

Dan ga ik eens googlen of dat ergens in de buurt zit, dankjulliewel!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:12

Arzil schreef:
Frost, ga naar een winkel waar ze je manier van lopen analyseren en ze op basis hiervan schoenen aanmeten.

Respect hoor Mixje, zelfs op mijn karakter zal ik geen marathon uit kunnen lopen. :')

Unique, ookal zo akelig geblesseerd. :(:)

Nou, ik moet t wel eerst gaan waarmaken :) als ik t overleef zal ik wel een berichtje plaatsen :P
Moet me nu denk ik ook gaan verdiepen in wat ik wel/niet voor/tijdens het lopen moet eten en drinken enzo....

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:14

He wat balen BA dat er geen schot in je blessure lijkt te komen :(:)

Hier gaat het hardlopen af en aan. Veel drukte door m'n afstuderen, werk en natuurlijk de zomervakantie. Was vooral erg m'n schema en momentum kwijt, waardoor ik steeds het gevoel had weer van 0 te moeten beginnen. Nu een fijne week kunnen maken met 4x lopen waarin ik direct merk weer 'fitter' en beter te kunnen lopen, hoop het zo weer vast te kunnen houden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:33

Mixje90 word je niet onzeker als je van tevoren zo weinig traint?
Voor de halve marathon loop ik van tevoren echt wel een aantal keren 16-18km zodat ik weet dat het gaat lukken.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:38

@Mixje, als je niet graag lang traint, kan je mss de trainingsschema's van Sportrusten es downloaden? Die trainen voor marathons korter maar sneller (max. 16 km). Ben zelf trouwens ook geen fan van lange trainingen, volgens mij stijgt het blessurerisico eerder met de afstand dan met de snelheid.

Qua eten en drinken (ook gels en zo) hoorde ik al tips dat je die eerst op training uitprobeert, ik ken er al die op wedstrijd moesten kotsen door een verkeerde reactie op iets van eten.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:43

Mag ik me hier ook melden? Ik heb in december me voor de gein aangemeld voor een 'fun run' van 5 kilometer (die ik samen met een vriendin vooral lopend heb volbracht). Daarna de smaak te pakken gekregen met hardlopen.

Ik zet geen wereldtijden neer, maar het is leuk om te doen. Inmiddels drie keer een run van 5k gedaan en aangemeld voor de 10k in oktober in Eindhoven. Daar ben ik nu voor aan het trainen.

Bij mijn eerste training was ik na 300 meter al dood ( :D ), maar nu zit ik rond de 8 km qua trainen. Sinds deze week heb ik een Polar sporthorloge (m430) en begonnen een trainingsprogramma te volgen.

Wel grappig, ik ben megatrots dat ik de 8km overleefd heb en hier lees ik afstanden van 20-40 km _/-\o_ . Maar goed, ik moet ergens beginnen.