Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:40

pmarena schreef:
Qerty schreef:

Er gaan wel degelijk mensen dood die de reguliere medische zorg afwijzen en in plaats daarvan hun heil zoeken tot homeopathie.

Nou, kom maar met de bewijzen dan.
[knip]

Mogen wij dan het bewijs dat vaccinaties dat autisme veroorzaken? Staat behoorlijk vaak op de informatie paginas van het ontstoren.

pmarena

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 18:41

Heb je de documentaire Vaxxed al gekeken? Dat is een mooi beginpunt :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:47

pmarena schreef:

Nee een valide studie.

Niet een docu die gebaseerd is op onjuiste studies die terug getrokken zijn.

http://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/autism.html

https://www.autismspeaks.org/science/sc ... nated-kids

https://en.wikipedia.org/wiki/MMR_vaccine_controversy

Waar overigens wel een link mee is:
Een moeizaam verlopen bevalling(m.n. aangezichtsgeboorte) is een eerste signaal dat het kind mogelijk autistische klachten zal krijgen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 28-11-16 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:47

Pmarena, dan zijn we weer terug bij het begin. Jij denkt teveel en weet te weinig.
En ja, een ouder zou vast zijn kind iets willen geven dat de rest van de samenleving schaadt. MAar daar houdt de vrijheid van de ouder dan ook op. En mensen zoals jij brengen die vrijheid alleen maar verder in gevaar.
Als ik jou was zou ik me niet laten ontsporen, dat zit blijkbaar wel goed -:(-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:49

Qerty schreef:
Er gaan wel degelijk mensen dood die de reguliere medische zorg afwijzen en in plaats daarvan hun heil zoeken tot homeopathie.

Ja zeker, die zijn er.
De meesten van hen hebben kanker en wijzen om hen moverende redenen de gebruikelijke behandelingen af. (Al dan niet als de ziekte na een ronde amputatie- chemo -bestraling alsnog terug komt.)

Welke evaluaties/ conclusies je hier aan moet verbinden is een volgende vraag.
(Off topic, dat wel. )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:21

Janneke2 schreef:
Qerty schreef:

Ja zeker, die zijn er.
De meesten van hen hebben kanker en wijzen om hen moverende redenen de gebruikelijke behandelingen af. (Al dan niet als de ziekte na een ronde amputatie- chemo -bestraling alsnog terug komt.)

Welke evaluaties/ conclusies je hier aan moet verbinden is een volgende vraag.
(Off topic, dat wel. )

Indien dit mondige volwassenen zijn mogen ze wat mij betreft elke keuze maken die betrekking heeft op hun eigen gezondheid. Echter, in geval van een kind word het een zwaarder iets. Ik ben, ondanks dat één van mijn kinderen ook bijwerkingen van vaccinaties heeft gehad, nog steeds pro vaccinatie. Wel kritisch, HPV vaccinatie is imo niet nodig. Maar alle vaccinaties afwijzen want je krijgt er van alles van dus dan maar hopen dat het rijtje vervelende en soms zelfs dodelijke ziektes een deurtje verder gaat vind ik niet slim. Misschien heb ik, door mijn kinderen bewust wel te enten een risico genomen maar het andere risico is voor mij te groot.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:26

pmarena schreef:

Is die net zo betrouwbaar als blackfish?
Echtwaar, niks mis met homeopathie, totdat je anderen in gevaar brengt en leugens worder verspreid.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:31

maava schreef:
pmarena schreef:

Is die net zo betrouwbaar als blackfish?
Echtwaar, niks mis met homeopathie, totdat je anderen in gevaar brengt en leugens worder verspreid.

De regisseur is een zekere meneer A. Wakefield ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/Vaxxed

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 19:48

Qerty schreef:
Pmarena, dan zijn we weer terug bij het begin. Jij denkt teveel en weet te weinig.
En ja, een ouder zou vast zijn kind iets willen geven dat de rest van de samenleving schaadt. MAar daar houdt de vrijheid van de ouder dan ook op. En mensen zoals jij brengen die vrijheid alleen maar verder in gevaar.
Als ik jou was zou ik me niet laten ontsporen, dat zit blijkbaar wel goed -:(-

Fijne reactie Qwerty, bedankt voor je zinvolle bijdrage +:)+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:49

Even om misverstanden te voorkomen.
Indien men alle polio vaccinaties heeft gehad is men levenslang beschermd! Dus niet zoals hier soms beweerd wordt voor slechts een aantal jaren.

Bij mazelen is dit lastiger. Gezien een groot deel wel (levens)lange immuniteit verkrijgt en een deel niet of zelfs nooit. De kans echter dat een gezonde volwassene mazelen krijgt is echter vrij klein. In tegenstelling tot kinderen. (Het is ook een kinderziekte)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 19:49

NatasjavE schreef:
pmarena schreef:

Nee een valide studie.

Niet een docu die gebaseerd is op onjuiste studies die terug getrokken zijn.

http://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/autism.html

https://www.autismspeaks.org/science/sc ... nated-kids

https://en.wikipedia.org/wiki/MMR_vaccine_controversy

Waar overigens wel een link mee is:
Een moeizaam verlopen bevalling(m.n. aangezichtsgeboorte) is een eerste signaal dat het kind mogelijk autistische klachten zal krijgen.

Als je die documentaire bekijkt, leggen ze je daar EXACT uit waarom de links die je post, inmiddels achterhaald zijn :)*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:51

De documentaire is gemaakt door diegene die gefraudeerd heeft in de studie die zou aantonen dat er een verband is.

Waarom zou deze docu betrouwbaar moeten zijn?
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 28-11-16 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:51

En toch vind ik het hypocriet, je vertrouwd niet in vaccinaties en de bijbehorende onderzoeken dat is allemaal maar oplichting, maar wel in de gezondheidszorg zodra je kind half dood ligt te gaan aan mazelen en medicijnen heeft met véél hogere complicatiekans volgens dezelfde soorten studies. Dan zijn ze ineens goed genoeg om jou rotzooi op te ruimen, en mag men meebetalen aan de kosten die je moedwillig hebt opgezocht? En leg dan maar eens aan je kind uit waarom het blind is, doof of na polio ernstig fysiek gehandicapt. Of aan de buurvrouw waarom haar man die vol in de chemo's zat met goede vooruitzichten dood is gegaan doordat jou ongevaccineerde kind het aangestoken heeft, waar jou kind het overleefd en meneer niet...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:52

Zoek dan ook gelijk op waarom de studie van Wakefield gekwalificeerd is als enkel geschikt voor de papierversnipperaar. Meer waarde had en heeft zijn onderzoek namelijk niet door het niet voldoen aan wetenschappelijke randvoorwaarden voor het doen van goed en betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 19:55

bigone schreef:
Ik ben, ondanks dat één van mijn kinderen ook bijwerkingen van vaccinaties heeft gehad, nog steeds pro vaccinatie. Wel kritisch, HPV vaccinatie is imo niet nodig. Maar alle vaccinaties afwijzen want je krijgt er van alles van dus dan maar hopen dat het rijtje vervelende en soms zelfs dodelijke ziektes een deurtje verder gaat vind ik niet slim. Misschien heb ik, door mijn kinderen bewust wel te enten een risico genomen maar het andere risico is voor mij te groot.

En dat is het mooie: dat je het recht hebt om dat zelf te beslissen en zelf af te wegen wat jij voor jouw kind(eren) wel of niet belangrijk vindt om te doen +:)+

Overigens doe je met "hopen dat de ziektes een deurtje verder gaan" de totale motivatie van veel niet / anders prikken geen recht. Zo simpel ligt het niet.

En al ligt het wel zo simpel bij iemand: zijn / haar goed recht!
Daar hebben jij, ik of iemand anders niets over te vinden. Nouja je mag er vanalles over vinden, maar het is HUN beslissing.

Dat recht willen afnemen waar veel mensen in dit topic een voorstander van lijken te zijn, dat vind ik een nare, enge ontwikkeling met gevaar op een glijdende schaal betreffende een overheid die ons steeds meer verplichtingen op zou kunnen gaan leggen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:56

pmarena schreef:
Maar ik ben niet zo arrogant om te zeggen: ik snap het niet DUS werkt het niet. Daarvoor zijn er immers (naar MIJN) mening veel teveel positieve verhalen van mensen en dieren die heel toevallig na tussenkomst van een homeopaat wèl ineens van jarenlange problemen af zijn geholpen waar de normale dokters niet zoveel mee konden.
Ho!
Het is niet: "ik snap het niet DUS het werkt niet". Dat is nu net hoe wetenschap werkt.
Je kunt wel zeggen: "ik zie een effect en kan dat niet verklaren", of "ik had een effect verwacht en dat blijkt er niet te zijn, en dát kan ik niet verklaren".
In beide gevallen kun je vervolgens een verklaring proberen te bedenken die je gaat testen.

Een effect is een effect, of je dat in eerste instantie nu begrijpt of niet.
Géén effect is uiteraard ook géén effect, hoe jammer je dat ook kunt vinden.

In het geval van homeopathie zijn er veel mensen die op grond van verhalen uit hun omgeving een effect verwachten, maar dat blijkt er dus keer op keer niet te zijn. Dat is misschien moeilijk te verklaren, maar dat is wel waar je het dan mee moet doen.
Het roept ook een hoop interessante vragen op, want waardoor voelde Pietje zich dan ineens wél beter, of waardoor vertoonde het kind van Marietje ineens ander gedrag?

Als dat niet aan het homeopathische middel op zich lag, dan is het nog steeds een hele goede vraag waardoor een dergelijk effect dan wél veroorzaakt wordt.
Heel belangrijk om zoiets uit te zoeken, maar géén reden om daarmee dat effect dan ten onrechte toch aan het middel toe te schrijven en een homeopathisch middel als 'effectief' te verkopen.

Heel concreet mbt dit onderwerp: als niet vaststaat dat bepaalde korreltjes een vergelijkbaar effectieve en langdurige immuniteit tegen een bepaalde ziekte veroorzaken als een vaccinatie, dan zijn ze dus geen geschikt alternatief daarvoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 20:03

NatasjavE schreef:
De documentaire is gemaakt door diegene die gefraudeerd heeft in de studie die zou aantonen dat er een verband is.

Wat zou jij doen als je op een schandalige manier aan de schandpaal genageld bent?

En WEET wat je studie gevonden heeft en hoe belangrijk het is om hier serieus meer onderzoek naar te doen....en je ziet dat men (het CDC) dat niet doet maar als reactie gewoon met problematische vaccins door blijft prikken en de eigen bevindingen die tot soortgelijke conclusies komen (!) zodanig manipuleert dat het lijkt alsof er geen probleem is?

De gemanipuleerde studie waar o.a. jij steeds naar verwijst :)*

Overigens is dat autisme gebeuren maar een klein deeltje van de hele controversie, die jullie zelf steeds oplepelen.

Ouders die niet prikken doen dat over het algemeen in eerste instantie omdat ze niet het risico willen lopen dat hun kind er een slechte reactie op geeft, en dat kan een veelvoud aan reacties zijn. Die ook gewoon bevestigd worden door instanties als het RIVM en CDC.

Dat gegeven op zich is al genoeg om het te respecteren wanneer ouders dat risico niet willen nemen :j

Het blijft een potentieel (zeer) schadelijke en niet noodzakelijke medische handeling.

Ook al zijn het voor de meeste maar prikjes...voor pijnlijk veel mensen zal het nooit meer een simpel prikje zijn omdat die er teveel ellende van gehad hebben.

Wanneer iemand dat risico niet wil lopen is dat zijn / haar goed recht :j

Kan je er nog van alles bij halen en weer constant beginnen over autisme e.d. maar daar gaat het in de basis niet eens over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 20:09

knabbelgirl schreef:
En toch vind ik het hypocriet, je vertrouwd niet in vaccinaties en de bijbehorende onderzoeken dat is allemaal maar oplichting, maar wel in de gezondheidszorg zodra je kind half dood ligt te gaan aan mazelen en medicijnen heeft met véél hogere complicatiekans volgens dezelfde soorten studies. Dan zijn ze ineens goed genoeg om jou rotzooi op te ruimen, en mag men meebetalen aan de kosten die je moedwillig hebt opgezocht? En leg dan maar eens aan je kind uit waarom het blind is, doof of na polio ernstig fysiek gehandicapt. Of aan de buurvrouw waarom haar man die vol in de chemo's zat met goede vooruitzichten dood is gegaan doordat jou ongevaccineerde kind het aangestoken heeft, waar jou kind het overleefd en meneer niet...

Welja, ga je lekker...?

Als jij jouw kind later een pony geeft en het daarop laat buitenrijden.

Het gaat helemaal fout, kind valt zich finaal in de kreukels en moet dan worden opgelapt door ziekenhuis en op kosten van verzekering / gemeenschap. Zijn dat geen kosten die je moedwillig hebt opgezocht? En leg dan maar eens aan je kind uit waarom het nooit meer zal kunnen lopen. Of aan de buurvrouw waarom haar man die niks mankeerde, er niet meer is omdat die een pony op zijn voorruit heeft gekregen.

Een ander vindt het ook onverantwoord dat jij jouw kind op zo'n onbetrouwbaar beest aan het verkeer laat deelnemen. En dat is dan alleen nog voor slechts plezier: dat doe je niet om de gezondheid van je kind te beschermen!

Kortom: zulke dingen kunnen op allerlei manieren gebeuren.

GEEN reden om vrije keuze te verbieden!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:30

pmarena schreef:
NatasjavE schreef:

Wat zou jij doen als je op een schandalige manier aan de schandpaal genageld bent?

http://www.autisme.nl/autisme-nieuws/se ... aties.aspx

Autisme is een aangeboren kenmerk. Niets meer en niets minder.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:37

Pmarena, jouw redenering is een beetje als volgt:
Stel, er is een loterij. Je kunt, als je een lot koopt, winnen of niet winnen, twee mogelijkheden. De kans dat je wint is niet bekend, maar omdat er zoveel verhalen te vinden zijn van mensen die gewonnen hebben denk je makkelijk: twee mogelijkheden dus een kans van 50%. Op basis van die redenering koop je vervolgens een hele hoop loten, terwijl iedereen om je heen zegt dat de kans om te winnen zo klein is dat het geldverspilling is.

De goede redenering is:
De gehele prijzenpot gedeeld door het aantal loten is minder dan de prijs van een lot, daarom is het zinloos loten te kopen.

Als je dit toepast op vaccinaties:
De kans om dood te gaan aan de ziektes waartegen normaal gesproken gevaccineerd wordt is, als niemand gevaccineerd zou zijn, vele malen hoger dan de kans op complicaties bij vaccinaties. Daarom kun je je beter wel laten vaccineren dan niet.

Mocht je redeneren dat de kans om in de huidige samenleving ziek te worden zo klein is geworden dankzij groepsimmuniteit, dus dat de voordelen daarom niet opwegen tegen de nadelen, zou dat verschrikkelijk egoïstisch zijn. Als iedereen er zo over dacht was het snel afgelopen met die immuniteit.

Wat de link tussen vaccinaties en autisme betreft, kun je me uitleggen hoe iets dat zeer waarschijnlijk aangeboren is veroorzaakt kan worden door vaccinaties?

En verder, als je zo weinig vertrouwen hebt in de onderzoeken rondom vaccinaties komt dat eerder in de richting van het volgen van complottheorieën dan gezond scepticisme. (Is dat een woord?)

Sorry als het een beetje negatief overkomt, maar ik kan niet langer meer tegen de kromme redenaties hier.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:39

Je manier van denken is zo krom pmarena.

Je vertrouwt het onderzoek naar vaccinaties niet want dat onderzoek is allemaal "list en bedrog", zonder dat er keihard bewijs voor dit list en bedrog is (behalve 'van horen zeggen'). Maar een wetenschapper die wel z'n hele onderzoek bij elkaar fantaseerde (en daar ook voor betaald kreeg en gewoon keihard door de mand is gevallen) díe geloof je wel. Alleen omdat zijn resultaten in je straatje passen en die van de andere onderzoeken niet... Zie je zelf wat je doet?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:17

Focussed schreef:
Je manier van denken is zo krom pmarena.

Je vertrouwt het onderzoek naar vaccinaties niet want dat onderzoek is allemaal "list en bedrog", zonder dat er keihard bewijs voor dit list en bedrog is (behalve 'van horen zeggen'). Maar een wetenschapper die wel z'n hele onderzoek bij elkaar fantaseerde (en daar ook voor betaald kreeg en gewoon keihard door de mand is gevallen) díe geloof je wel. Alleen omdat zijn resultaten in je straatje passen en die van de andere onderzoeken niet... Zie je zelf wat je doet?

Met alle respectpmarena, bijzonder hoeveel onderzoek je doet, maar graaf nog iets dieper en kijk goed naar je bronnen of ze wel betrouwbaar zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:52

pmarena schreef:
Experimenteren... met simpel water was het toch volgens jullie...? Dat kan dan toch geen kwaad :P

Lijkt ook wel te kloppen want volgens mij is er nog nooit een dode gevallen door homeopathie.
Ik kan geen gevallen vinden in ieder geval. Door vaccinaties echter.....

Ik ben voor de effecten van homeopathie niet bang. Dàt is cruciaal :)

Neemt niet weg dat ik ook wat dat betreft geen behandeling ga opzoeken (don't fix what isn't broken..meestal wordt het daar namelijk niet beter van ;) ) tenzij er een concreet probleem is waarvoor ik behandeling wel wil overwegen.

En vandaar ook het openen van het topic. Daverend succes... niet :P

Nooit van Sylvia Millicam gehoord bijvoorbeeld?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:18

pmarena schreef:
Voor de goede orde nog maar eens als "bijsluiter" bij deze post: ik denk dat die hele kudde-immuniteit anders werkt aangezien wat er wordt beweert qua percentages al voor geen kanten klopt gezien de grote aantallen volwassenen die "onbeschermd" rondlopen.

Ik denk niet dat je alle vaccinaties over 1 kam moet scheren. En dat doe je helaas keer op keer wel. Kritisch is oké, maar er is een verschil tussen kritisch omdat je per ziekte een kansberekening gemaakt hebt tussen kans op bijwerkingen, kans op krijgen van de ziekte en kans op complicaties en niet prikken op basis van de voor mijn gevoel verkeerde argumenten.

Eigenlijk zou je een plan moeten maken per ziekte. In plaats van over iedere ziekte/enting hetzelfde te zeggen. Want dat is gewoon niet oké. Kudde immuniteit speelt veel minder bij HiB en Pneu bijvoorbeeld. Maar juist weer wel bij bijv. polio en difterie. Je kunt en moet ze ook niet vergelijken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:20

nuscaniels schreef:
Opmerkingen als bovenstaande storen mij het meest in deze discussie.
Je stelt daar dat niet prikkers meer bewuste ouders zijn die niet zomaar de media geloven en dat wat de overheid opdringt.
Iemand die wel voor vaccineren is kan net zo goed die bewuste ouder zijn of is de media (wetenschappelijke onderzoeken en cijfers) waar ik dan in geloof niet juist en ben ik daarom niet bewust van de gevaren?
En waar halen de niet prikkers dan hun info vandaan? Waaruit concludeer je dat die media wel betrouwbaar is.

Wat de BOF betreft, zal het doorgeven aan vrienden van mij. Het feit dat hij als jongetje de bof heeft gehad was maar een onschuldige kinderziekte. Totaal niet de reden dat hij onvruchtbaar geworden is.

Natuurlijk zijn niet alle jongetjes onvruchtbaar geworden na de bof, maar er zijn toch gevallen bekend waarbij jongens onvruchtbaar zijn geworden als complicatie van de bof. Dit is in feite de reden dat men met die inenting is begonnen, en nee, zij was niet het enige slachtoffer dat slechtziend werd door rode hond.

Het is gewoon een gevolg van het inenten dat mensen niet meer weten waartoe de "onschuldige" kinderziektes konden leiden. Natuurlijk vallen niet alle kinderen dood neer van bof of de mazelen, of rode hond, ik heb ze ook alle drie gehad en het restloos overleefd, maar je zal die uitzondering maar wezen waarbij het wel foute boel is geworden, vergelijk prinses Christina, blijvend slechtziend doordat haar moeder tijdens de zwangerschap die o zo onschuldige rode hond kreeg, wat de reden werd dat men tegen rode hond is gaan inenten.

Verder ken ik iemand die hersenbeschadiging kreeg als gevolg van een kinderziekte, waar destijds nog geen inenting tegen was, die leeft met blijvende gevolgen.
Ik ken een paar ex-poliopatiënten persoonlijk, en het is maar goed dat de meeste mensen zich tegenwoordig tegen die rotziekte laten inenten. Beiden blijvende schade overgehouden, de een kan nauwelijks rechtop lopen, en de ander heeft 1 extreem dun been door spieratrofie.

Dit zijn dan nog de geluksvogels, er zijn ook mensen doodgegaan door verlamming van de ademhalingsspieren of blijvend aan de beademing en/of in een rolstoel terechtgekomen.