Nijmeegse 4 Daagse 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je al een keer meegedaan ? En hoevaak.

Ja
12 (10%)
Nee
75 (68%)
1-5 x
16 (14%)
5-10 x
4 (3%)
10+
3 (2%)

Totaal aantal stemmen: 110

Doubtless

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:46

Zijn jullie druk met lopen dit weekend?

Ik heb gisteren 10km gelopen, vandaag 33km (5:50 gelopen en 0:50 pauze)& morgen nog een stukje! nieuwe schoenen hebben 1 drukpunt bij een Vd veters, doet goed zeer. Dus daar moet ik ook weer wat op verzinnen...

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:58

Wij hebben vandaag 28km gelopen. Ging zwaar vandaag. Kreeg ook nog een heftige uitslag op mn been. Had dat al eens gehad maar nooit zo erg. Ga nu toch maar even kijken met andere sokken of het aan het materiaal ligt misschien. En anders langs de ha misschien weet die wat voor uitslag is.

Jij gaat ook goed Linn! Lekker veel aan het lopen dit weekend. Hoop ook dat het drukpunt van je veters snel op te lossen is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:13

Wat voor sokken draag je?

Ik heb vandaag de 700-km grens overschreden! Inmiddels 702km gelopen dit jaar :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:57

Ik ben Linn Maylotje :)

Wij gaan maandag en dinsdag 40km lopen. Van Nieuwegein naar Veenendaal en volgende dag weer terug. We gaan wel dood met die 30 graden pff.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:58

Goed bezig Lin!!

Ik heb vandaag 20km gelopen, in totaal dit weekend 60 km! Vandaag ging eigenlijk heel makkelijk, voeten waren na 18km moe, maar toen was ik er al bijna :) 3:50 gelopen en 0:30 gepauzeerd.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:35

Sorry Linn! Ik moet ook niet alles tegelijk doen dan haal ik mensen door elkaar. Wel super knap dat je in de hitte hebt gelopen vandaag.

Doubtless ook al weer zo lekker bezig vandaag.

Omdat gisteren zo prut ging vandaag niks gedaan. We gaan deze week nog een keer een middag 15km waarschijnlijk en dan het weekend weer verder hopelijk. We moeten nog oppas zoeken voor de hond helaas, als dat niet lukt kunnen we hooguit 20km. Misschien dat dan maar 2 dagen achter elkaar.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:53

Vanochtend na net geen 3,5u slaap om vier uur opgestaan voor de midzomernachtwandeling hier in mijn dorp. Wat was het een prachtige ochtend zeg!
De tocht was 20km en heb heerlijk gelopen. Geen last van mijn kleine teen waar ik vorige week toch een behoorlijke blaar op had en wat nog niet geheel genezen is...

De zonsopgang was iig prachtig:
Afbeelding
Afbeelding

En om het nog een beetje in paarden sfeer te houden, we kwamen een groep tegen van onze manege, dus nog een kunstzinnige foto getracht te maken:
Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:04

Wij gaan morgen en dinsdag in de hitte lopen Maylotje, beide dagen 40km.
Mag ik vragen hoe jij denkt de 4x40 km te halen? No offence maar je zit nog best wel heel laag in je km en het is al over een maand....

Wat een prachtige foto's Danseresje! Jij bent ook vast aan het wennen aan het vroege ochtend lopen dus haha. Wij vertrekken morgen om 7.30 uur, vind ik ook vroeg zat voor nu haha.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:20

maylotje schreef:
Wij hebben vandaag 28km gelopen. Ging zwaar vandaag. Kreeg ook nog een heftige uitslag op mn been. Had dat al eens gehad maar nooit zo erg. Ga nu toch maar even kijken met andere sokken of het aan het materiaal ligt misschien. En anders langs de ha misschien weet die wat voor uitslag is.

Is het geen hitte-uitslag/warmte-allergie? Een van mijn wandelmaatjes heeft daar ook enorm last van. Lijkt eigenlijk een allergische reactie te zijn. Zij neemt nu op warme dagen vooraf een tabletje van de drogist tegen hooikoorts/allergie en dat werkt voor haar heel goed!

_Linn_ schreef:
Wat een prachtige foto's Danseresje! Jij bent ook vast aan het wennen aan het vroege ochtend lopen dus haha. Wij vertrekken morgen om 7.30 uur, vind ik ook vroeg zat voor nu haha.

Nou, wennen? De tocht vanochtend begon vanochtend gewoon om 4.30u. Op zich inderdaad goede oefening, maar volgende maand lig ik wel vroeger op bed. Hoef ik niet de dag ervoor de gekke dag backstage te helpen en troubleshooten bij een balletvoorstelling :+ !

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:25

Natuurlijk mag je dat vragen! Helemaal geen rare vraag zelfs. Het is eigenlijk een tijdgebrek om vaker langer te trainen. Maar ik moet het afkloppen ik heb dan ook na een afstand van 30km nooit spierpijn de andere dag. Dus heb ook goede hoop dat het ondanks de lange afstanden met trainen toch moet lukken. Wij trainen ook vaker dan ik hier plaats. We trainen elke week ook nog 2 avonden 10km of meer dus we lopen vaak ipv ver omdat dat beter in te passen is in tijd. Verder kon ik door de uitslag ook niet vandaag weer lopen want dat deed gewoon goed zeer in mijn schoenen. We zouden zelf ook veel liever langere afstanden lopen wabn de vraag of we zo genoeg trainen hebben we onszelf al vaker gesteld. Toch is het moeilijk in te passen naast werk en andere verplichtingen(we zijn mantelzorgers voor mij grootouders). We hopen hiermee genoeg te lopen maar zeker zijn we ook niet helemaal.
Normaal past mijn broer ook op de hond maar die is komend weekend weg terwijl we dan het liefst 2x wilde lopen met zeker 1 40km. We hebben inmiddels al 3x tochten van rond de 30km gelopen en al vaak 20km. Dus we hopen dat de stap naar 40km minder groot is dan het wellicht lijkt als je alleen alle trainingen uit dit topic bekijkt.

Danseresje bedankt voor de tip van de Hooikoorts pilletjes helaas werken die bij mij niet want die neem ik altijd al standaard tegen mijn hooikoorts. Ik ga nog ander materiaal sokken proberen hopelijk helpt dit iets.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:29

Jammer Maylotje. Maar ondanks dat ze voor hooikoorts niet werken, misschien gewoon een keer met een wandeling een poging wagen? Niet geschoten is altijd mis.... Misschien helpt het wel hier tegen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:31

Sorry het staat er wat vaag! Ik neem ze al elke dag omdat ik hooikoorts heb. Ik heb de uitslag nog steeds dus ga er vanuit dat ze daartegen niet werken. Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:33

Ah ik hoop inderdaad dan ook voor je dat het vaker kortere afstanden trainen helpt.
Wij trainen ook maar 1x in de week en soms zit er zelfs nog een week extra tussen, ook inderdaad door tijdgebrek. Wij hebben beide de zondagen expres vrij gehouden om te gaan trainen. Nu is het deze week maandag en dinsdag doordat mijn vriendin verwacht had vandaag te moeten werken maar dit was opeens toch niet zo. Toch hebben we het maandag en dinsdag gehouden want we blijven bij haar ouders slapen en die zijn zwaar gelovig en willen dus niet dat we daar op zondag zijn.

Wij herstellen 's nachts ook echt super goed en hebben inderdaad ook amper spierpijn. Ik heb dus elke keer na het lopen die ene bovenbeenspier die toeslaat maar dat is de volgende dag altijd weer weg. Ik ben alleen zeer benieuwd of dit ook op dag 2, 3 en 4 zo blijft, je gaat natuurlijk elke dag meer weer eerder last krijgen van dingen denk ik. Ik ben echt zeer benieuwd hoe wij de komende twee dagen gaan beleven en doorkomen haha.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:39

Ik ben ook heel benieuwd hoe jullie het overleven. Wel fijn dat jullie ook amper spierpijn hebben de dag erna.

Wij willen allebij nog vrij vragen van werk voor ook 2 dagen 40km. We zijn nig aan het plannen maar gelukkig valt er vaak wel wat te regelen op werk. Hopelijk is het genoeg! En anders word het doorlopen op ons karakter.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:23

Ja en wat ik heb begrepen is dat alle mensen aan de kant je er ook wel doorheen slepen! De hele ambiance eromheen doet schijnbaar heel veel en geeft energie. Ik heb er wel zin in hoor!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:35

Ja ik heb vorig jar al een poging gedaan maar liep toen alleen en veel minder getraind, te smalle schoenen en veeeeeel te warm dusja toen helaas gestopt op de 2e dag.

Maar inderdaad de mensen om je heen slepen je er wel doorheen! Heb er ook zin in. Ik ga direct aan de button beginnen ben weer zon doos die dat vergeten is. Nog steeds belangstelling voor?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 23:30

Jullie zijn echt top bezig.
Ik train echt veel minder dan voorgaande jaren echt puur omdat ik weinig tijd heb.
Deze week noet gelopen.
Tuurlijk ik loop wel 15km over de hele dag net werk maar dan toch.
Ik herstel altijd wel snel.
Na die 34kn van vorige week de avond gewoon gewerkt en de dag erna ook. Geen spierpijn en kon zo weer verder.
Komende zaterdag de marathon van sneek dus 42km ben benieuwd.
En wil die dag erna de mudmaster in blijdorp gaan doen de 3km fus even wat anders maar toch soort van trainen.
Ik ga hem puur op karakter lopen deze editie en dat komt vast wel goed.
Als ik iets in mijn hoofd haal dan doe en haal ik het ook.

En jazeker ik zou de button graag willen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:25

Maylotje, Klinkt als warmte uitslag. Sommige hebben daar enorm last van, tot zelfs blaarvorming aan toe. Koelen kan ook vaak helpen hier tegen en goed insmeren met zonnebrand / aftersun.

Zoals Andrea zegt, op karakter lopen kan best. Zeker als je al een goede basis-loop-conditie hebt. Helaas kon ik dit jaar geen vrij krijgen en loop dus niet. Vorig jaar de honderste wel goede basisconditie, afstanden van max 15 km getraind (vanwege tijdgebrek / werk) en heb nog nooi zo lekker en vooral snel gelopen. Goed materiaal (sokken / schoenen / kleding) is uiteraard ook heel belangrijk. Én goed eten en drinken (zout) onderweg.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:52

Bedankt Risje warmte uitslag dacht ik zelf ook al aan, ik smeer het onder het lopen inderdaad ook in en daarna smeer ik met verkoelende gel.

Denk dat wij best een goede basisconditie hebben dus hoop dat het net zo goed gaat als bij jou vorig jaar.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:10

Kans is dan inderdaad groot, baal daarom des te meer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn. Vorig jaar al mijn persoonlijk records verbroken. Liep bijvoorbeeld zeven heuvelenweg heel stuk met een militair. Ondanks de drukte en hitte haalden we iedereen in, ging zó makkelijk. Echt ongelofelijk nog steeds. Op een gegeven moment splitste zijn route. Aangezien we op dezelfde camping sliepen kwam ik hem 's avonds tegen. Zei hij dat hij achteraf blij was dat de routes splitsten omdat hij me niet goed meer bij kon houden, we liepen ruim 7km per uur....oops;-)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:55

Wauw dan liep je echt goed door! Wij gaan er gewoon van genieten en dn komt het vast goed. Alle mensen slepen je er wel doorheen heb ik vorig jaar gemerkt. Helaas was mijn basisconditie ook niet goed genoeg toen dus toch gestopt na een paar keer twijfelen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:45

Citaat:
Dit zijn dan de kosten en formaten:
Rond 2,5 cm. Prijs per stuk: € 1,80
Rond 3,8 cm. Prijs per stuk: € 2,00
Rond 5,6 cm. Prijs per stuk: € 2,20
mij lijkt de middelste maat wel een mooie maat anders word het erg klein voor bijvoorbeeld het bokt logo en nog een verwijzing naar het lopen.

Hoeveel mensen hebben we nu?

Even een lijstje hier onder:
1. Maylotje
2. AfricanLady
3. Kim_97
4. FlyFly
5. _Nancy
6. Doubtles
7. Femke(ll)

Ik heb even het laatste lijstje gezocht als het goed is van de button. Wilt iedereen die hier op staat nog mee doen? Niemand hiervan uitgeloot?

Ik heb nu een button in elkaar geplakt en ben benieuwd of jullie hem goed vinden. Heb hem expres vrij simpel gehouden dan blijft hij duidelijk.

Met maken ben ik even van de middelste maat uitgegaan van 2 euro mocht iedereen liever een andere maat willen kan dat ook. Wat binnen de donkerblauwe cirkel zit op het plaatje word de button. De donkerblauwe cirkel zelf zal je niet meer zien op de button. Bij het bedrag van de 2 euro komt ook nog iets aan verzendkosten maar dat is hooguit een extra postzegel per enveloppe.
Afbeelding

Brand los met wat jullie er van vinden!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:26

Ik vind hem leuk!!! :j *\o/*

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:58

Toppie! Eind van de week zal ik als nog niet iedereen heeft gereageerd ff een pbtje de deur uit doen en dan als iedereen oke er mee is ga ik bestellen.

Als iedereen het goed vind zou ik wel voor ik bestel het bedrag van iedereen willen ontvangen zodat ik niet(ookal is het bedrag niet groot) alles voorschiet en zeker weet dat ik niet iets voor niks bestel. Maar hierover zal ik ook donderdag of vrijdag ff een pbtje doen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:04

Mijn ervaring is dat spierpijn niet het probleem is, maar de pijnlijke voetzolen!

Ik heb nu 7x boven de 30km gelopen, waarvan 5x boven de 35km & 3x boven de 40km. Komend weekend gaan we kamperen, dan hoop ik 2 dagen flinke afstanden te lopen!

Wat betreft de button: ik denk dat het veel te onopvallend is. Ik zou voor een ontwerp gaan dat je vanaf een afstand opvalt en herkent.