Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:20

Amaryllis schreef:
Ik geloof niet in detoxen. Het enige wat het doet is je darmflora overhoop helpen. Het bestaat niet dat je darmen opnieuw in te stellen zijn, dat zou een mooie bak zijn. Dan mogen mijn darmen zo herprogrammeert worden dat ik geen Crohn en PDS meer heb :+

Ik heb voor darmonderzoeken regelmatig helemaal 'leeg' gemoeten door middel van CleanPrep. Ik snap met de beste wil van de wereld niet op welke manier je je daar uiteindelijk beter van gaat voelen. Je wordt moe, lamlendig, emotioneel, en zodra je weer gaat eten gaan je darmen flippen omdat ze van 0 naar 100 moeten in 10 seconden. Nee, ik denk dat daar echt betere alternatieven voor zijn :)

Vertel mij wat haha. Ik moet eens in de 2 jaar aan de MoviPrep, ook geen pretje.. Ik ga het in ieder geval niet voor de lol doen, vind 1x in de 2 jaar een "detox" van 2 dagen ruuuiiiiiiim voldoende haha.
Nu heb ik geen moeite met daarna eten trouwens. Heb 1x zelfs een groot mcdonalds menu gegeten vlak erna, ging prima naar binnen en totaal geen last van gehad _O-. Maar toen heb ik door een fout 2,5 dagen aan de MoviPrep gezeten en had ik echt ontzettende trek _O-

Maar ieder zn ding toch? Als iemand daar wel voordeel van inziet moet diegene het vooral doen :)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 18-01-16 16:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Sherivey

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:25

Ik ben ook niet van het detoxen. Raken mijn darmen ook van streek door. := voornamelijk als ik weer begin met eten, of dat nou gezond is of niet

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:59

Ik ben sinds een week weer echt begonnen (kerstvakantie ging helemaal fout haha) en vanochtend gaf de weegschaal al -1kg aan! Nu zo volhouden!

O: griekse yoghurt met speltvlokken en rozijnen (zag dat in de granola ook toegevoegde suiker zat, dus heb hem opgemaakt en iets anders gekocht)
T: appel
L: 2 spelt bh met kipfilet met tijm
T: 1 rijstwafel met smeerkaas, kwart komkommer, +/- 8 frambozen, klein beetje nootjes
A: ?
T: ?

Heb deze week tentamen week en ik 'onderdruk' de vreetbuien (die sinds geen suiker meer minder zijn geworden) nu met water en komkommer, aangezien ik al een tussendoortje heb gehad :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:01

Gister een hele erge dag gehad, was smiddag rond een uur of 4 ofzo compleeet de weg kwijt en heb echt als een gek lopen bingen.. resultaat 3133 kcal waarvan 433gr carbs.. oops :')

Dus begin van deze week ff een beetje balansen.. :') Lijstje van vandaag;
O: stukje vezelrijke kwarktaart
L: Gebakken ei met een half blikje tonijn, 8gr parmazaanse kaas en wat rode ui
T: Andere helft blikje tonijn met wat rode ui en 20gr yofresh
A: 150gr gehakt, 1 groene paprika, knoflook, rode ui, tomaat en een plakje milner 30+
T: dubbele wheyshake

1179kcal
44gr carbs, 41gr vet en 141gr eiwit

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:18

Gister was een betere dag dan dat ik verwacht had, ik wil misschien ook nog een keer een detox doen maar lees er veel verschillende verhalen over.

Mijn lijstje van gister
O: 200 gr griekse yoghurt, 15 gr bosbessen, 15 gr rood fruit, 5 gram ranja, kracker met kaas
M: 2 krackers met gerookte haring
T: Glas Ijsthee
A: 250 gr kikkerbillen, roomsaus, champignons, perzik, ananas, stokbrood

Kcal: 1476, Carbs: 120 gr, Eiwitten: 83 gr, Vetten: 71 gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:05

Mooie resultaten al gezien bij velen!
Vanmorgen was de weegschaal weer erg lief, weer 0,5 kg kwijt :)
Mijn lijstje voor vandaag:
O: beschuitje met smeerkaas, cracker met jam
L: 2 crackers met gekookt ei
T: 3 rijstrepen, pakje LU crackers
A: kipfilet met rode bietjes
B: Helaas weinig i.v.m. studie, stukje wandelen met de hond, drie stallen uitmesten en veeel gesleep met emmers water (het nadeel aan vrieskou ;( )

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:16

JuliaKamm schreef:
Ik ben sinds een week weer echt begonnen (kerstvakantie ging helemaal fout haha) en vanochtend gaf de weegschaal al -1kg aan! Nu zo volhouden!

O: griekse yoghurt met speltvlokken en rozijnen (zag dat in de granola ook toegevoegde suiker zat, dus heb hem opgemaakt en iets anders gekocht)
L: 2 spelt bh met kipfilet met tijm
T: 1 rijstwafel met smeerkaas, kwart komkommer, +/- 8 frambozen, klein beetje nootjes
A: Quinoa met groenten en kipfilet
T: mocht ik nog trek hebben eet ik een stuk fruit of wat yoghurt

Heb deze week tentamen week en ik 'onderdruk' de vreetbuien (die sinds geen suiker meer minder zijn geworden) nu met water en komkommer, aangezien ik al een tussendoortje heb gehad :P

Aangepast :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:20

SharonIndezz schreef:
Beterschap stral!

Lijst voor vandaag:

O: 2 bolletje meerzaden met kersenjam en beetje magere yoghurt daarop + beker melk
T: appel en sinaasappel
L: wrap met kruidenkaas,paprika en slamix
T: crackers van lu oregano
A: aardappel met witte bonen tomatensaus, en stukje vlees. Oeps en net nog half droog turks brood :o

B: 7 uur huishoudelijk werk

Aangepast

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:46

Cheatdagje... :o

O: 3 roggebroodjes met appelstroop
L: 2 bakjes chocomousse, stroopwafel
A: pasta carbonara , 2 grote borden en een beetje caramel pudding

Morgen maar beter :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:52

Ik heb zo'n trek in snoep -O- ik haat hormonen!

Heb vandaag weer vezelrijke kwarktaart gemaakt. Heb gewoon een pot magere kwark genomen en een pak bevroren kersen. Ben benieuwd of het werkt. Smaakte best goed :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:57

Ik heb pas ook de kwarktaart gemaakt, ook met gewoon magere kwark, en diepvries frambozen. Ging prima. Bodem ook gemaakt met havermout ipv roggebrood!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:04

Scheelt toch weer 80 kcal per schaaltje. Havermoutbodem klinkt ook goed! Volgende keer eens mee experimenteren. Ik had alleen maar 4 gelatineblaadjes dus hoop dat het goed genoeg opstijft.

Verder niet echt een topdag gehad. Koekjes zijn te lekker. Desondanks op 1640 kcal uitgekomen (afgezien van bak uitslikken met kwark en 3 chipjes).

Nog een vraag: ik drink veel groene thee, water vind ik niet lekker. Drink denk ik wel zo'n 2 liter groene thee op een dag. Kan ik dit vervangen door water? Of doet groene thee (dus gewoon heet water met een theezakje groene thee) ook niks voor je?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:12

Wat denk je dan dat groene thee zou doen? Als je er geen suiker of melk bij doet, dan lijkt mij dat t niet uitmaakt of je thee of water drinkt :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:25

Groene thee bevat wel cafeïne, maar behalve dat inderdaad niet veel en is het praktisch gelijk aan water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:30

Ik drink ook veel thee op een dag. Er zit toch een lekker smaakje aan en inderdaad geen kcal. Alhoewel op de verpakking staat 1 kcal :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:31

Ik drink thee altijd met honing, anders lust ik het niet :Y) is dan natuurlijk niet calorie vrij

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 21:32

_lauraaa_ schreef:
Ik drink ook veel thee op een dag. Er zit toch een lekker smaakje aan en inderdaad geen kcal. Alhoewel op de verpakking staat 1 kcal :Y)

Volgens mij kan thee met bijv. fruitsmaak wel heeeeel iets kcal bevatten. Maar dat is natuurlijk verwaarloosbaar en altijd 100 keer beter dan frisdrank of warme chocolademelk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:36

Ja ik heb inderdaad met fruitsmaak! Zal inderdaad veel beter zijn dan aanmaaklimonade wat ik normaal gesproken altijd drink. Of inderdaad zoals je zegt chocolade melk. Dit nam ik eerder altijd bij mijn ontbijt en lunch.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:56

Net dikke 12 uur gewerkt, nu op weg naar huis... Gegeten op t werk, maar geen patat met van alles zoals de rest, dit is t lijstje:
O twee geroosterde bruine bammen met bosbessenjam
L tosti ham kaas van bruin brood, 1 pistolet rosbief
T banaan, twee dropjes
A 1 pistolet gekookt ei met beetje mayo, 1 tosti ham kaas van bruin brood
T 1 pistolet rosbief, straks als ik eindelijk thuis ben neem ik nog een chocolaatje
B 40 min fietsen, 12 uur lopen staan en sjouwen... Ben d'r moe van...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:59

Ik vind chocolademelk nog steeds heerlijk. Probeer alleen niet meer om 2 grote mokken per dag te drinken :o

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:59

theekan soms een beetje kcal bevatten maar ach altijd beter dan frisdrank!!
Was vandaag vroeg wezen sporten dus gewoon om 6 uur avond gegeten, nu nog mini stukje glutenvrije/vezelrijke kwarktaart <3

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:02

Citaat:
mijn lijstje voor morgen ( van vandaag))
O- yoghurt met granola
L- 3 mais crackers met pindakaas
T- banaan + mandarijn
A- Spaghetti met champignongsaus en groenten
T- Mini stukje vezelrijke/glutenvrije kwarktaart
B- uur/ander half uur sporten in de sportschool.

Even veranderd

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:13

Lijstje van vandaag:

O: yoghurt met Smart Protein en een banaan erdoorheen
L: ik moest improviseren, had tentamen van 11 tot half 2 en moest daarna direct door naar stage. Moest wachten op de bus en toen kon ik op school een kopje huisgemaakte erwtensoep naar binnen werken
A: Te veel :') Zit er nog vol van. Had broccoli, 60 gr. volkoren penne en 340 gr verse zalm met pesto. heel lekker die zalm, had geen zin om die in twee porties te verdelen :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:16

Mijn lijstje, ik heb niet echt duidelijk ontbijt of lunch gehad, dus een beetje rommelig
O/T/L: 2 witte bolletjes met boter en kipfilet, crackers en snack a jacks bbq paprika
T: muffin :o
A: stamppot rauwe andijvie
B: m'n app zegt dat ik 121 bewogen heb, waarvan 7,5 km gewandeld, dit reken ik verder nergens in mee :)

Calorieën: 1429 beetje laag, maar is niet erg na een cheatweekend haha

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:36

Zag iets over groene thee, dit is ook goed voor je spijsvertering! Zeker als je er veel van drinkt. Schijnt dat het goed is voor een snellere stofwisseling.

https://sochicken.nl/afvallen_met_groene_thee_7_feiten

Mijn dag stelt niet veel voor. Tuasendoor nog een kop zelfgenaakte tomatensoep gehad en vanavond een halve caesar salade van de jumbo. Bah wat was die vies, die dressing was zuur man. Niet opgegeten dus. Ook niet ingevoerd op MFP vandaag, komt morgen wel weer. Broekriem gaat wel losser zitten!