En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:28

Goed duidelijk zijn, want je belletje is ook om gerust gesteld te worden in deze spannende tijd..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 18:35

Nu vertrouw ik die secretaresse's niet meer zo,ben al vaker afgescheept.Ik laat me niet snel afschepen hoor,maar soms moet ik maar gewoon wachten zeggen ze dan.Ik ga maandag sowieso bellen,niet geschoten is altijd mis.

Die 'hoofdpijn' kan je omschrijven als ;of je hoofd in elkaar word gedrukt. Zoiets is het gevoel.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:24

Vragen naar de neuroloog zelf en niet de telefoon/balie medewerker.

Ik dacht dat t misschien zou komen van een te hoge druk, maar daar komt t juist helemaal niet mee overeen. Te hoge druk heeft namelijk wel een behoorlijke spoed indicatie. Daarnaast is dat ook gemakkelijk te verlagen met een lumbaalpunctie wat zo op de seh gedaan kan worden. Maar goed daar is geen sprake van (of in ieder geval komen de klachten daar niet van nu).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 19:53

Ik heb heel vaak een lage bloeddruk,nog nooit hoge bloeddruk gehad.
Ik begrijp niet waarom ik het zo koud heb en blijf houden.Mijn temperatuur is goed, 35,9.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:29

Gohya moet zeggen dat ik het vrij onverstandig vindt dat je voor je familie thuis deze klachten voor je houdt. Familie beschermen is tot op een zekere hoogte goed maar jezelf beschermen is ook belangrijk. De klachten klinken best pittig stel dat er thuis wat met je gebeurt en je hebt hulp nodig dan kunnen ze nog niet eens vertellen dat je al langer klachten je hebt en welke.
Kom op dit moeten ze gewoon weten hoor. Ook hier moeten ze mee op leren gaan welke problemen ze ook hebben. Jijzelf telt namelijk ook mee en soms moet er ook voor kou gezorgd worden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:57

gohya schreef:
Ik begrijp niet waarom ik het zo koud heb en blijf houden.Mijn temperatuur is goed, 35,9.

Schildklier..
Ik had binnen een dag medicatie netjes 36.5.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:16

gohya schreef:

Ik bedoel geen bloeddruk, maar hersendruk. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 21:29

@genja ik weet dat de familie het eigenlijk ook moet weten,maar me zoon is austistisch,die word helemaal overstuur.Mijn vriend is zelf al jaren ziek en gehandicapt,heeft al veel problemen met zichzelf.Mijn dochter heeft een beperking,die begrijpt het allemaal niet.
Ik praat wel met mijn hele goede kennis erover en met mijn oudere zus en broer.Hier in huis weten ze er wel wat van,maar niet tot in detail zeg maar.

@moonfish13 heb ik ook aan zitten denken,schildklier.Ik heb altijd een lage temperatuur.Voor en na een operatie willen ze me soms niet naar huis laten gaan vanwege de lage temperatuur.Maar als ik dan zeg dat ik dat altijd heb,net als de lage bloeddruk,dan mag ik alsnog naar huis.

Ow Quir, je bedoelt hoge hersendruk,geen idee of dat zo is.Het voelt vaak wel zo,want echt hoofdpijn is het niet.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:34

Te hoge hersendruk komen je klachten in ieder geval niet vandaan. Die komen helemaal niet overeen namelijk en zijn vrij typisch. :)

Helaas heb ik zelf een extreem hoge hersendruk en daar nu 7 keer voor geopereerd. Dus weet nu iets te goed hoe t is, hihi.

Jouw klachten komen dan ook helemaal niet overeen, vandaar de vragen die ik je stelde. :)

Met een lumbaalpunctie is dat overigens zo uit te sluiten en de druk te verlagen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 21:41

Ik heb je topic gelezen en volg het nog steeds Quir. Ik hoop echt dat het een keer helemaal over is bij je, dat je 'genezen' bent. Wat een ellende heb je al gehad zeg!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:45

Ik zie dat ik in herhaling viel, Sorry haha.

Dank je! Genezen zal ik nooit, maar hoop wel dat t snel eens leefbaar wordt. Hopelijk na operatie 8 eens, 2 drains kunnen toch niet zomaar falen toch..?

Ik hoop voor jou dat je snel meer duidelijkheid hebt! Maar ik zou echt proberen eerder terecht te kunnen, dit is echt niet fijn. :(:)
Jammer dat de hap zo doet, daar heb je dan ook niets aan.

Als je maandag neurologie belt, vraag dan gewoon of de neuroloog zelf je terug belt. Meestal gebeurt dat wel, als ze vragen waarom zeg je maar dat je een vraag voor hem hebt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 22:29

Dank je. Dat zal ik zeker doen maandag.
Pff 8 operatie's al! dan mag het onderhand wel goed zijn ja.Er moet een oorzaak zijn voor drains die falen lijkt me.
Jij ook veel sterkte!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 01:02

Hou je ons op de hoogte?

Falende drains hebben niet echt een oorzaak... Ja verstopping, maar daar kunnen ze niets aan doen. Verder infecties en keer een luxatie (uit t ruggenmerg geschoten). Operaties genoeg gehad onder tussen, maar als t zo door gaat komen er ook nog genoeg. :+

Nu werkt de drain niet meer, omdat de hersenkamer waar die in ligt dicht is. Tweede drain erbij moet t beter gaan, hoop ik... Haha

Dankjewel!

Had je trouwens al eens een MRI gehad?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 09:07

Ik heb meerdere MRI scan's gehad in zo'n herrie makende tunnel,van rug en nek.
Dan is een CT scan toch een stuk relaxter.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:27

gohya schreef:
Nu vertrouw ik die secretaresse's niet meer zo,ben al vaker afgescheept.Ik laat me niet snel afschepen hoor,maar soms moet ik maar gewoon wachten zeggen ze dan.Ik ga maandag sowieso bellen,niet geschoten is altijd mis.

Die 'hoofdpijn' kan je omschrijven als ;of je hoofd in elkaar word gedrukt. Zoiets is het gevoel.

O ja, ik dus niet, die zijn goed oogevoed denk ik :D , probeer da inderdaad de arts zelf te krijgen, ze hebben nl ook telefonische spreekuren...maar dik anders beetje aan...als ik bel bv dan reageert hij omdat hij mij kent, dus zorg dat je hem aan de telefoon krijgt...desnoods dat je het niet meer uithoudt...nogmaals jouw gevoel moet rust of bevestiging krijgen...succes!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:55

Mogelijk kun je aan de hand van je eigen topic een overzicht maken van het verloop van je klachten. Vaak heb je zelf niet zo'n goed zicht op het tijdspad.
Dan heb je wat meer info voor de arts.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:05

gohya schreef:
Ik heb meerdere MRI scan's gehad in zo'n herrie makende tunnel,van rug en nek.
Dan is een CT scan toch een stuk relaxter.

CT is inderdaad een stuk relaxer, ook sneller haha.

Maar je hebt geen MRI van je hoogd gehad? Wel een CT van t hoofd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 12:08

Nee nog geen van beide scans voor me hoofd.Daarom zei de H.A. ook dat er een MRI gemaakt moet worden van me hoofd.
Mijn temperatuur is nu 35,6 heb het nog steeds koud.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 11:14

Ik heb gebeld,maar er is echt geen plek meer.Helaas niemand die een afspraak had afgezegd.
Nou ik wacht gewoon dan maar die 3 dagen.Wacht al 2 weken,kunnen die 3 dagen er ook nog wel bij.
Uurtje geleden een temperatuur van 35,5 graden terwijl ik het niet koud heb.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:14

:(:) 3 dagen kunnen lang duren. Ben ook wel een beetje zoals jij denk ik. Aan de andere kant is kan ik ook heel goed stennis schoppen in dit soort gevallen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:31

Ja even doorbijten dan maar...is wel laag he?

En als je nu eens heet water met honing en kaneel gast drinken? Kaneel of gember als je dat lekker vind, verwarmd .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 16:55

Ik moest naar de apotheek en heb daar gelijk gevraagd of 35,5 normaal is,want volgens Google is dat wel normaal.Dat is dus niet normaal,er is iets waarom mijn lichaam niet warm gehouden kan worden.Ja zover was ik ook al.Maar zij vonden dat ik er niet mee moest wachten tot donderdag.
Ik moest ermee naar de H.A. vooral omdat ik dit al 2 weken heb,zo'n lage temperatuur.
Dus ik ga naar de H.A. [zelfde gebouw] en leg het de assistente uit.Ze vroeg of mijn thermometer wel goed was.Uh ja,heb een digitale en meet onder de oksel.Zij ging mij wel effe temperaturen met een oor thermometer,dan wisten we ook gelijk of mijn thermometer wel goed was.
Ik had het op dat moment juist heel erg warm,zweette zelfs,had ook nog maar kort ervoor de paarden verzorgd enzo.
Dus ik denk,nou zal de temperatuur vast wel hoger zijn.Niet dus, 35,8 en het lag niet aan mijn thermometer zei ze.
Ze begreep ook niet hoe dat kon,maar de H.A. kon er toch niks aan doen.Moest het donderdag wel tegen de neuroloog zeggen.
Ik drink s'avonds wel warme chocomelk [met slagroom],lig onder een deken op de bank t.v. te kijken,ook lekker warm dus.En gisteravond een behoorlijk warme douche genomen.
Helpt allemaal niks,ik krijg die temperatuur niet omhoog.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:04

*Komt onder meeleessteen vandaan.
Heb je al een keer rectaal getempt?
Dan heb je de meest juiste temperatuur. Oksel en oor wijkt toch vaak wat af.

Ik wil niet zeggen dat t niet klopt hoor. Begrijp me niet verkeerd.

*gaat weer onder steen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 17:07

Uhm nee,niet gedaan.
Miss. wil het het wel doen,maar kweet niet hoor,vind het niet zo prettig. :o

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:34

Rectaal is inderdaad de enige echt goede temperatuur.
Vind 35.8 wel aan de lage kant, maar niet extreem of zo.