Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 21:23

bowena_84 schreef:
Lieve Quir,

Ik lees nog steeds mee. Maar ben soms gewoon met stomheid geslagen door de pech die jou keer op keer overkomt. Emotionele muts als ik ben zelfs een aantal keer een traan moeten laten (geen zorgen ik huil minimaal 2x pd :+ )

Ik denk dat ik alleen maar mee kan gaan met de andere bokkers en nog eens kan benadrukken dat jou positieve kijk op de wereld en doorzettingsvermogen meer dan bewonderingswaardig is. Mij zakt gewoon soms de moed in de schoenen bij het lezen van je berichten en dan knal jij e weer even doorheen met je vrouwenpower! WOW _/-\o_ _/-\o_

Verder kan ik niet meer voor je doen dan gewoon blijven duimen, hopen en kaarsjes branden. Ik ben niet gelovig maar heb zelfs kracht en geluk gevraagd van mijn dierbaren van boven (waar ik dan wel weer in geloof haha)

Ik leer nog steeds te leven met mijn gebroken lichaam en begin steeds meer en meer te ontdekken. Soms kom ik er even niet meer doorheen en gun ik mezelf een baaldag of pyjama dag. Maar als ik jou verhaal dan weer lees weet ik weer hoeveel het waard is om te vechten en door te gaan. Opgeven is geen optie!!

Dikke :(:) En mijn aanbod voor een kopje koffie staat nog steeds :)

Geen traantjes om mij laten gaan hoor, nergens voor nodig. <3

Dankjewel!!

Inderdaad opgeven is geen optie, t leven heeft nog zoveel mooie dingen en daar moet je van genieten. Je mag best balen en lekker pyjama dagje houden, dat hoort er bij en helpt relativeren. Maar daarna weer bij elkaar rapen en verder gaan. :D

Kopje koffie zie ik nog best wel zitten, gezellig!

Hier gaat t op t moment beetje moeizaam, heb (klein) liquor lekkage in m'n rug van de lumbaalpunctie dus kan niet zo lang overeind blijven zonder flink hoofdpijn te krijgen en alles uit te braken. Wel voordeel dat t nu langer duurt dat de druk weer hoog wordt... Maar toch wel balen.

Verder gaat t best aardig, rug is nog wat pijnlijk maar goed te overzien en morfine helpt daar wel heel goed tegen. Slapen gaat nu ook echt heel goed, heerlijk!

Nog een week of 4/5, dan gaan ze weer opereren. Ik hoop wel dat ze nu een drain er bij zetten met ook kleppen, anders gaat t herstel naar weer een beetje functioneren heel lang duren.

M'n hartslag (en bloeddruk, maar voornamelijk hartslag) gaat nog wel even een issue worden voor narcose. Laatste narcose ging m'n hart ook al niet zo goed (hartslag ging richting de 300).

Pauline

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:41

Ach meisje wat heb jij het toch voor je kiezen. Maar als Amerika echt een optie is..dan moeten we er toch voor gaan? Crowdfunding? Hoe dan ook wens ik je weer veel sterkte, ik vind het echt zo verdrietig voor je. Maar je blijft verbazingwekkend sterk vind ik. Ik komregelmstig in Kaatsheuvel, zal ik eens aanwaaien voor dst kopje koffie? Laat me maar weten. :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:29

Ik blijf ook meelezen hoor maar kan vaak niet de woorden vinden die enigszins nuttig zijn!

:(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:30

Quir schreef:
Lielle schreef:
ongelooflijk joh. Ik heb zoveel respect voor jouw houding en je doorzettingsvermogen. Ik heb maar een fractie van jouw problemen, maar ik merk al hoeveel dat met je doet.

Het doet inderdaad wel veel met je. Wat jij hebt doet dat zeker niet minder! Maar als je bij de pakken neer gaat zitten ga je niet beter voelen, juist slechter denk ik en dat maakt alles moeilijker. Tenminste dat idee heb ik wel.

Mijn problemen doen zeker ook veel met me, maar de impact ervan is niet te vergelijken met die van jou. Ik ga je hier niet de put in zitten praten, maar ik wil mijn tijdelijke misere nog niet eens in de buurt van die van jou plaatsen. Alleen denk ik wel dat ik wel iets meer kan invoelen hoe het moet zijn dan ik dat een jaar geleden had gekund. En je hebt helemaal gelijk dat het geen zin heeft om sober te worden, maar dat moet je ook wel kunnen. Ik zie van nature ook altijd wel een lichtpuntje en dat maakt IMO het leven toch een stuk makkelijker, en die houding zie ik bij jou ook heel duidelijk. En daar heb ik enorm veel respect voor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:57

Lielle, ik hoop dat TS wel sober blijft :D Maar idd geen goed idee om somber te worden :n Toch mag je best eens bij de pakken neer zitten. Ik vind dat TS zich er kranig doorheen slaat. Het lijkt wel of het steeds 1 ministapje vooruit is en twee achteruit, pfff.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:05

:D briljante typo :-)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 17:35

Pauline schreef:
Ach meisje wat heb jij het toch voor je kiezen. Maar als Amerika echt een optie is..dan moeten we er toch voor gaan? Crowdfunding? Hoe dan ook wens ik je weer veel sterkte, ik vind het echt zo verdrietig voor je. Maar je blijft verbazingwekkend sterk vind ik. Ik komregelmstig in Kaatsheuvel, zal ik eens aanwaaien voor dst kopje koffie? Laat me maar weten. :)

Ik durf t niet zeker te zeggen of Amerika echt een optie is en of ze me daar definitief kunnen helpen. Kan wel eens kijken of ze daar meer kunnen, misschien samen met de chirurg(en) in Tilburg.

Maastricht is vast te ver weg? Hihi, maar als ik weer in t ziekenhuis in Tilburg lig vind ik dat wel gezellig!

Dank je!

_KiMbErLeY_ schreef:
Ik blijf ook meelezen hoor maar kan vaak niet de woorden vinden die enigszins nuttig zijn!

:(:)

Nuttige woorden hoeft ook niet altijd hoor, gewoon alleen een berichtje kan je zo goed doen en dan maakt t eigenlijk niet eens uit wat er in staat, al is t alleen een emoticon haha. Geeft soms echt een heel goed gevoel en vooral weer moed. :D

Lielle schreef:
Quir schreef:

Het doet inderdaad wel veel met je. Wat jij hebt doet dat zeker niet minder! Maar als je bij de pakken neer gaat zitten ga je niet beter voelen, juist slechter denk ik en dat maakt alles moeilijker. Tenminste dat idee heb ik wel.

Mijn problemen doen zeker ook veel met me, maar de impact ervan is niet te vergelijken met die van jou. Ik ga je hier niet de put in zitten praten, maar ik wil mijn tijdelijke misere nog niet eens in de buurt van die van jou plaatsen. Alleen denk ik wel dat ik wel iets meer kan invoelen hoe het moet zijn dan ik dat een jaar geleden had gekund. En je hebt helemaal gelijk dat het geen zin heeft om sober te worden, maar dat moet je ook wel kunnen. Ik zie van nature ook altijd wel een lichtpuntje en dat maakt IMO het leven toch een stuk makkelijker, en die houding zie ik bij jou ook heel duidelijk. En daar heb ik enorm veel respect voor!

Ik weet t niet hoor of je dat niet "in de buurt kunt plaatsen". Het maakt niet uit of t maar tijdelijk is of ... Het heeft impact op je en je ondervindt er hinder van. Dan maakt t niet uit hoeveel, het is erg.

Inderdaad somber worden heeft geen nut, je maakt t jezelf daar alleen maar bijzonder lastig mee. Al merk ik nu toch ook wel dat continue door en door gaan soms een behoorlijke klap kan geven. Niet direct fysiek, dat kan ik nu wel redelijk accepteren dat ik soms wat stappen terug moet doen. Alleen mentaal... Als keer op keer iets niet lukt, kan ik behoorlijk boos om worden soms. Ook al motiveert me dat wel weer ook juist nog meer door te gaan. :+
Paarden hebben me toch wel veel mee gegeven, veel doorzettingsvermogen en vooral nooit op geven. Nu vooral hopen dat ik wel weer met de paarden aan de slag kan! Haha

Cayenne schreef:
Lielle, ik hoop dat TS wel sober blijft :D Maar idd geen goed idee om somber te worden :n Toch mag je best eens bij de pakken neer zitten. Ik vind dat TS zich er kranig doorheen slaat. Het lijkt wel of het steeds 1 ministapje vooruit is en twee achteruit, pfff.

Haha mooie typo inderdaad.
Af en toe mag t best, t helpt je relativeren. En echt ik heb ook van die dagen dat ik t even niet meer zie zitten hoor. Dat vooral verdriet en boosheid de overhand neemt. Zo'n dag had ik vorige wel toen ik hoorde dat een lpd nog de enige optie is... Ik was toen echt heel boos, verdrietig en noem t maar op.

Een stapje vooruit en twee achteruit gaan we na de volgende operatie wel omdraaien hoor!

Ik heb helaas nog steeds een liquor lek in m'n rug, mag wel eens dicht gaan...

En ik heb besloten dat ik voor de operatie heel graag nog eens een rondje op een paard wil sturen! Dus nu even naar iemand op zoek die een heel braaf paard heeft die licht/makkelijk te rijden is en waar ik een paar rondjes op mag sturen hihi.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:41

Je bent altijd welkom om op Hope en rondje te rijden! Ontzettend licht op de hulpen ;-)
Maar is te ver weg ben ik bang...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:21

De mijne zijn nou niet bepaald kalm te noemen. :=
Maar cool plan !

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 19:01

Wendy_Komen schreef:
Je bent altijd welkom om op Hope en rondje te rijden! Ontzettend licht op de hulpen ;-)
Maar is te ver weg ben ik bang...

Zou wel heel leuk zijn en dan ook meteen Bambi meeten! Ik zal m'n vriend eens moeten vragen. :)

jokari schreef:
De mijne zijn nou niet bepaald kalm te noemen. :=
Maar cool plan !

Kalm hoeft op zich niet, maar wel braaf en dus niet onvoorspelbaar, bokken, steigeren of continue weg springen. Ben heel wat gewend wat rijden betreft, maar t is nu ruim een jaar geleden en een conditie van -10. Daarom ook licht te rijden, hihi. Ik hoop heel hard dat ik iemand kan vinden. Ken mensen genoeg waar ik ook op t paard mag klimmen, maar een heet schrikkerig dressuur paard gaat t m nu nog even niet worden.

Maar zou zó graag weer een keer rijden! Voorheen reed ik minimaal 5 paarden op een dag, mis t echt enorm. En Liberty kan nog niet, die is pas 1.5 en kent nog helemaal niets haha. Over ruim een jaar ga ik wel rustig aan met haar beginnen als ze 's nachts op stal komt te staan als t winter seizoen weer begint en ze 2.5 is (mee lopen aan touwtje, poetsen, vast staan en zo. Nog niet aan t werk). Heel erg veel zin in! :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:12

Joh als mijn Tennesse nou al wat beter gereden was, direct. Maar ik heb 'r pas en ze is anderhalf jaar niet gereden, licht aan de hulpen is momenteel niet echt van toepassing. _O-
Haflinger durf ik echt het risico niet te nemen, beest is bloednerveus en irritant angstig. :D

Ik hoop echt dat je een leuk beestje onder je kont krijgt !

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:38

Petje af hoe je je er ondanks alles weet door te slaan! Ik had nog niet eerder gereageerd, maar volg het topic wel zo ongeveer. Het is ook voor mij inspirerend om te zien hoe je er mee omgaat.

Ik las je wens om nog eens te paard te willen voor je weer onder het mes moet. Het toeval wil dat onze trouwe vos daar geknipt voor is. En denk ik niet zo idioot ver bij je vandaan zitten. Stuur maar een Pb bij interesse.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:23

Je bent hier altijd welkom! Hope is ontzettend betrouwbaar, maar ook belachelijk goed/ licht aan de hulpen. Heb wel een western zadel ;-)
Laat het maar weten!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:11

Pauline schreef:

Nou mocht je eens gaan en behoefte hebben aan nog meer bezoek, ik woon in Waalwijk ;)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:13

Joh je weet dat je hier altijd mag komen.
Mierlo is dichtbij.
Enne opa is braaf

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:36

Je mag ook altijd bij mij langskomen TS, mijn paard staat in Tilburg.
Hij is 19 jaar oud, BWP en een super braaf en makkelijk te rijden paard.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:54

mag ik even zeggen dat ik al die aanbieden erg lief vind! +:)+

Ik leef met je mee ts!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:10

Ik weet misschien wel iemand met 2 fjordjes in omgeving maastricht :j Als je interesse hebt ma je me even pb-en dan kan ik eens vragen. Zij zoekt meestal wel iemand waar ze mee samen kan rijden ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 22:05

Jodym schreef:
mag ik even zeggen dat ik al die aanbieden erg lief vind! +:)+

Ik leef met je mee ts!

Jaa echt fantastisch!! <3

Zodra t liquor lek in m'n rug dicht is stuur ik PBtje! Nu durf ik toch nog niets af te spreken, omdat ik nog niet zo heel lang overeind kan.

Dat is nu dus ook nog t lastigste, na een minuut of tien begint de hoofdpijn te komen en na 20 minuten is t niet meer te doen... Verder gaat t best goed, flink spierpijn in m'n rug maar dat wordt wel weer minder als ik meer kan gaan doen.

Het liquor lek is op zich wel snel op te lossen met een bloedpatch, maarrr... Dan moet er ook weer sneller een punctie gedaan worden en daar zie ik nog meer tegen op. Dus ik wacht nog rustig af tot t vanzelf dicht gaat.

De drain die er nu nog in zit gaat ook niet zo fijn, hij wordt steeds verder m'n buik ingetrokken. Daardoor komt ie overal heel strak te staan wat heel naar voelt. Op m'n hoofd is ie nu stuk verschoven en steekt een stukje van de kleppen uit onder m'n schedel en die prikt in m'n nek. Die doet wel zeer... Weet niet of daar iets mee gedaan kan worden.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:02

Pff ik weet gewoon geen zinnige dingen om te zeggen...
Dus dan maar via de pc een big hug :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:13

*knuf* trouwe meelezer die ook zonder woorden zit.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:25

Quir mag ik je adres? (via pb) kan ik je eens een kaartje sturen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:25

Hier ook woordloos, Sterkte en dikke digi-knuffel!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 14:57

Neemt alle knuffels gretig in ontvangst! Hihi. Dank jullie wel. :)

Stuur je zo even PBtje Zonnebloem!

Nog stééds een liquor lek, baal er vreselijk van. Morgen presentatie op school en kan niet maken niet te komen... Van te voren maar even de docent op zoeken en even vertellen dat t nog niet zo goed gaat. Gelukkig wel redelijk fijne docent.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:04

Ik zou een ideaal hobbelpaard hebben, superbraaf en een schatje om te rijden (rijtechnisch wel een uitdaging) maar aangezien ik zelf ook weinig mobiel is dat wsl niet handig. Maar het aanbod staat (omg Den Bosch).