"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:20

Ja, de eerste dag :j Dat is het duidelijkste punt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:22

Dat ga ik ook eens in de gaten houden. Eergister had ik een licht rozig slijmpje. Dus vermoed dat ik volgende week gewoon menstrueer.

Ben overigens een paar dagen echt echt misselijk geweest. Dus vriendlief zei dat hij mss al raak geschoten had en dat ik maar een testje moet doen. Maar daar wacht ik nog wel ff mee. Ik denk dat ik namelijk gewoon ongesteld ga worden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:08

Ik weet nooit zo goed wat nou de eerste dag van de menstruatie is? Ik begin niet uit het niets echt te bloeden ofzo :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:15

Geryon schreef:
Ik weet nooit zo goed wat nou de eerste dag van de menstruatie is? Ik begin niet uit het niets echt te bloeden ofzo :+

Maar het verloopt (meestal) toch wel in hetzelfde patroon, neem ik aan?
Het maakt strikt genomen niet zoveel uit welke dag je neemt, als je maar concequent hetzelfde ijkpunt neemt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:24

Inmiddels ben ik bijna 8 maanden van de pil af na hem 10 jaar geslikt te hebben.
Behalve dat mijn libido de eerste maand na het stoppen een mega impuls kreeg, leek ik ook wel weer een puber. Ik kreeg zoveel puisten, echt niet normaal. Eerst in mn gezicht en het zakte letterlijk naar beneden, naar mn schouders, bovenarmen en rug. Inmiddels is alles tot rust gekomen en heb ik zelfs rond mijn menstruatie bijna geen onrustige huid. Libido is genormaliseerd en mijn stabiliteit qua emoties ook.

Pil blijft dus weg, ga ik niet meer opnieuw mee beginnen. Maar ik wil wel langzaam naar nieuwe anticonceptie gaan kijken. Waarschijnlijk een koperspiraal, vanwege de hormonen die ik niet meer in mn lijf wil.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:29

Jibbel schreef:
Inmiddels ben ik bijna 8 maanden van de pil af na hem 10 jaar geslikt te hebben.
Behalve dat mijn libido de eerste maand na het stoppen een mega impuls kreeg, leek ik ook wel weer een puber. Ik kreeg zoveel puisten, echt niet normaal. Eerst in mn gezicht en het zakte letterlijk naar beneden, naar mn schouders, bovenarmen en rug. Inmiddels is alles tot rust gekomen en heb ik zelfs rond mijn menstruatie bijna geen onrustige huid. Libido is genormaliseerd en mijn stabiliteit qua emoties ook.

Pil blijft dus weg, ga ik niet meer opnieuw mee beginnen. Maar ik wil wel langzaam naar nieuwe anticonceptie gaan kijken. Waarschijnlijk een koperspiraal, vanwege de hormonen die ik niet meer in mn lijf wil.

Wat ik me afvraag, niet specifiek op jou maar je bericht triggert het wel: zou die "overreactie" van de huid gewoon direct te wijten kunnen zijn aan de verandering in de hormoonhuishouding.
Even de reactie van Selina in gedachten van enkele pagina's eerder dat ze ook zoveel last had van onrust in de huid. wellicht had ze iets meer geduld moeten hebben??

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:32

Ik ben nu een maand gestopt met de pil en heb eigenlijk nog niet echt een verandering mee gemaakt... Heb normaal nooit puistjes maar deze kwamen iets opspelen toen ik ongesteld moest worden ...
Ik neig terug te gaan naar de pil omdat het makkelijk is qua seks en regelen met ongesteldheid. Of zou ik nog langer moeten wachten om verschil te merken?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:34

Ja Ikke, ik dacht precies hetzelfde. Goh, had ik inderdaad moeten wachten? Maar ik was het gewoon zat, ik zit inmiddels ook helemaal onder, ook m'n gehele rug en het was me het wachten niet waard. Ben trouwens begonnen met de pil vanwege m'n puisten, later bleek het ook wel een fijn anticonceptie middel te zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 13:44

Geryon schreef:

Er is toch een dag dat je tampons/maandverband oid moet gaan gebruiken? Of heb je dat de hele maand nodig :+
Want dat is de eerste dag. Lijkt me toch niet zo ongebruikelijk?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:49

Selina schreef:
Ja Ikke, ik dacht precies hetzelfde. Goh, had ik inderdaad moeten wachten? Maar ik was het gewoon zat, ik zit inmiddels ook helemaal onder, ook m'n gehele rug en het was me het wachten niet waard. Ben trouwens begonnen met de pil vanwege m'n puisten, later bleek het ook wel een fijn anticonceptie middel te zijn.

het was niet bedoelt om op de man (vrouw) te spelen; mocht je dat zo ervaren.
Ik vroeg het me alleen af in de context van de post van Jibbel.
Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent en wellicht ben je nog net te jong om die fase soort van over te kunnen slaan? Geen idee of leeftijd daar een serieuze rol in speelt en in welk tijdsvak dan, maar ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Xivura schreef:
Ik ben nu een maand gestopt met de pil en heb eigenlijk nog niet echt een verandering mee gemaakt... Heb normaal nooit puistjes maar deze kwamen iets opspelen toen ik ongesteld moest worden ...
Ik neig terug te gaan naar de pil omdat het makkelijk is qua seks en regelen met ongesteldheid. Of zou ik nog langer moeten wachten om verschil te merken?

Gezien andere reacties zou ik nog een poosje geduld hebben als jouw omstandigheden dat toelaten.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:56

Nee hoor zo vatte ik het niet op hoor maar wilde er toch even op reageren :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:01

TurboTinker schreef:
Hoe lang duurde het bij jullie tot je ongesteld werd, na het stoppen van de pil.
En dan heb ik het niet over de 1e keer( want dan word je binnen een week ongesteld) maar die keer daarna? Ik hoorde al van een vriendin dat t 8 weken kon gaan duren.

Bij mij na 10 jaar pil slikken gewoon gelijk weer netjes om de 4 weken :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:36

Bij mij ook direct eerste keer 28 dagen. Ik voel nog niet heel veel verschil, maar ik zit wel redelijk lekker in m'n vel. :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:15

ikke schreef:
Jibbel schreef:

Wat ik me afvraag, niet specifiek op jou maar je bericht triggert het wel: zou die "overreactie" van de huid gewoon direct te wijten kunnen zijn aan de verandering in de hormoonhuishouding.
Even de reactie van Selina in gedachten van enkele pagina's eerder dat ze ook zoveel last had van onrust in de huid. wellicht had ze iets meer geduld moeten hebben??

Het was wel mijn idee inderdaad, dat het bij mij door een verstoorde hormoonbalans kwam. Iedereen reageert natuurlijk anders. Ik vond het ook niet fijn, maar ik ben gewoon m'n huid blijven reinigen en uiteindelijk is het goed gekomen.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:26

Geryon schreef:

Ik bloed ook nooit "uit het niet", altijd een paar dagen op voorhand zo wat bruinverlies...
Nu eigenlijk strikt genomen is de eerste dag van de menstruatie de dag dat je de eerste keer rood bloed verliest ! :P

Dus in "ttc" termen heb ik 2-3 spotting (bruin bloedverlies) en dan 4-5 dagen mijn menstruatie (rood bloedverlies) en dan vaak nog een aantal dagen bruin bloedverlies..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:50

Ik ben 23-6 gestopt met de pil
Wanneer zou ik dan moeten menstrueren als cyclus goed zou zijn?
25-8 toch?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:18

Ik ben 10 mei ongesteld geweest, nadat ik stopte met de pil.
En verder niet meer geweest :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:57

Dat is ook apart!

Ik dacht van de week ongesteld te worden. Maar nog niks. Rozerode slijmpje was niks dus.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:32

Ieeeeh.. slijmpjes _O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:40

:o :D Jaa bahhh!

Libido is hier 200%
2x op een dag is te weinig :D :D

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:42

Haha :D Hoelang ben jij al gestopt TT?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:43

Hahahaha lekker hè?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:49

TurboTinker schreef:
:o :D Jaa bahhh!

Libido is hier 200%
2x op een dag is te weinig :D :D

Mag ik daar wat van?
Mijn libido is nog steeds ver onder 0

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:51

Nee, sorry. Hou niet van delen _O- ben blij dat ik eindelijk zin heb.
Zo erg. Dat als vriendlief de deur uit is. Dat ik mezelf ook nog wel een handje help :')

Mijn laatste was 7 juli.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:51

Mijn libido was ook altijd 0. Alleen bij een nieuw vriendje was t 3x zo nat als een zwembad. En na 3 of 4x geen zin meer. En de doos niet meer nat te krijgen.