Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:02

Het is meer dat er gewoon echt geen smaak aan zit en dat in combinatie met ongezoete kwark... nee, zelfs met zoetstof was het nog niet te eten. :n

Ik ga het eens proberen. :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:16

Misschien scampi / garnalen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:18

Nope, nope, nope, nope.... :x :x

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:34

Heb je het al eens geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:36

Als je vis met weinig vissmaak wilt hebben zou ik idd voor pangasius (wat ook een twijfelachtig visje is qua achtergrond) of kabeljauw. Gewoon kibbeling zonder krokant laagje :))

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:41

Doe dan maar Kabeljauw, da's tenminste niet zo'n gekweekte poepvis..
Erg lekker wel trouwens, ook door een wokgerecht in kleine stukjes :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:28

Meid, als je geen vis wilt eten, eet je geen vis, de geur alleen al word ik kotsmisselijk van en eet dan ook helemaal geen vis, nog geen visstick.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:30

Niemand zegt ook dat ze vis moet eten toch? Vis kan daarentegen wel een ongelofelijk goede aanvulling zijn op het afvallen. Vlees zit vol met hormonen en als je al moeite hebt met je hormoonspiegel is dat niet de gezondere optie. Maar als TS aangeeft dat ze wel al vissticks en kibbeling lust, dan kan ze toch best een keer proberen een stukje kabeljauw te eten? Dat is volgens mij het enige wat gezegd wordt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:37

Eten kun je leren hoor. Ik vind 'lussik nie' iets voor kinderen. Een volwassene kan echt wel afentoe iets moeilijks proberen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:40

Dus mag ik niet zeggen dat ze lekker moet doen waar ze zich goed bij voelt? Ik lees de een na de andere post over vis terwijl ze duidelijk aangaf geen fan er van te zijn. Heel fijn die tips natuurlijk.

Sorry phormicola, maar wat een dooddoener. Denk dat Tineke ook heus wel het verschil weet tussen iets proberen of iets echt niet lusten. Ik lust echt geen vis en ga nog net niet over mijn nek van vis. Dus ja, je kan echt iets niet lusten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:50

....of als je al dierlijk eiwit wilt eten: vooraan in de voedselketen: sprinkhaan is in bepaalde culturen een delicatesse.
(Met bijbehorende kruiden, bereiding, etc etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:32

Ja, ik heb 1 keer garnalen gehad, per ongeluk, vreselijk!

Kabeljauw klinkt wel lekker. :))

Vissticks vind ik nog wel lekker en kibbeling, maar ook echt met mate.
Geen heel bakje.

Eten kun je inderdaad leren en ik lust nu al veel meer dan vroeger, maar sommige dingen vind ik gewoon echt ranzig, daar ga ik even van over mijn nek als ik het in mijn mond heb.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:34

Dooddoener of niet, je gaat niet dood van afentoe proberen :)
Ik heb ook wel dingen die ik echt niet lekker vind, maar probeer ze toch afentoe. Je smaak verandert met de jaren en meer variatie is altijd beter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:34

Ik heb dat vooral met bepaalde texturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:35

Precies. Dingen waarvan je voor je het daadwerkelijk naar binnen krijgt al misselijk wordt hoef je heus niet te proberen, dat zegt ook niemand. Maar zo nu en dan iets nieuws proberen waar je misschien automatisch van dacht dat je het vies vond is nooit verkeerd. En voor zover ik kan lezen staat TS daar heel goed voor open, dus props daarvoor +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:48

Ik heb dat het ergst met Witlof.
Als 4-jarige voor het eerst gehad en ging enorm kokhalzen.
Een tijd terug heb ik het toch nog eens geprobeerd, maar het gaat echt niet.
Ik heb dat ook met 'rode' groenten (rode kool, rode bietjes), dat krijg ik écht niet weg.

Mijn vriend eet weleens vis en omdat het er toch wel lekker uit ziet, proef ik ook weleens een hapje, maar tot nu toe vind ik het echt niet te doen.
Kabeljauw wil ik weleens gaan proberen. :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:54

Oh witlof vond ik echt te ranzig, maar een tijdje terug ooit eens begonnen met 1 hapje, dat was niet heel denderend. Later een klein hoekje van de ovenschaal en tegenwoordig eet ik ongeveer een derde van de ovenschaal. Ik lust het alleen met ham en heel veel kaas uit de oven, maar het is een begin.

Vis is voor mij ook een no go, probeer het nog regelmatig, maar dat blijf ik echt heel vies vinden. Zelfs vissticks die ik altijd lekker vond lust ik nu niet meer.

Verder is champignon iets wat je mij echt niet voor moet schotelen, bij het idee alleen al kan ik kokhalzen, zo zompig en dat het sap er dan ineens uitspat :n .

Nu ik moeder ben wil ik wel het goede voorbeeld geven dus ik probeer altijd alles, elke keer weer, omdat je toch moet wennen aan smaken. Toch zijn er een hoop dingen die ik na 20 keer proeven nog steeds niet te eten vind. Gelukkig lust mijn man die dingen wel graag zoals spruitjes en spinazie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:57

Haha, dat heb ik ook met champignon inderdaad. :D
En spinazie, van dat vieze blubber. :brr:

Ik vind bloemkool wel heel lekker en boontjes, paprika en tegenwoordig ook wel ui en bepaalde koolsoorten en spruitjes. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:08

Witlof met hamnkaas en banaan uit de oven, dan vind ik hem het lekkerst

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:15

Witloof is in een rauwkostsalade wel heel lekker! Dan heeft het een compleet andere smaak, lekker een appeltje erdoor en een rozijntje, super lekker!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:30

Ja, ik noem dat doodgekookte spinazie. Echt blubber, bagger - brrr. Terwijl het rauw en met de "juiste" combinaties erg lekker kan zijn.
(Okee, volgende vraag is wat voor jou precies dan die combi wezen moet....)

En champignons haalden bij mij vroeger de pan vaak niet eens. Dan spuit er ook geen olie uit. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:35

Ik vind het zelf lekker om spinazie met room in een taartje van bladerdeeg te maken, maar in een koolhydraatarm dieet is dat niet mogelijk jammer genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:45

Ja, vers schijnt bepaalde groente inderdaad heel anders te smaken. :j

Sommige groente die ik niet lust, doe ik samen met bijv. een stukje aardappel en dan krijg ik het wel weg, maar bepaalde dingen lust ik gewoon echt niet.

Maar goed, ik vind het prima zoals het nu gaat. :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:51

phormicola schreef:
Eten kun je leren hoor. Ik vind 'lussik nie' iets voor kinderen. Een volwassene kan echt wel afentoe iets moeilijks proberen :)

Klopt een volwassene kan af en toe inderdaad iets moeilijks proberen.... Maar als je vis meerdere malen probeert en altijd wel een stukje proeft of mee eet en het dan nog niet lust, gaat het 'kinderachtige' lussiknie dan nog op?
Sorry hoor, dit is niet eens mijn topic maar je stuit me hier (eerlijk gezegd) wel mee tegen de borst...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 05:19

Ik vind sommige vissoorten wel erg lekker, maar heb een aantal keren een graatje in mijn keel gehad en dan kweek je ook wel aversie :=
Toch vind ik het op zich erg lekker, maar bijvoorbeeld haring durf ik daarom echt niet meer te eten.