[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:01

Wow, waar haar het hier er heftig aan toe meiden......

Bodybuilding die moeten droogtrainen en dus heel laag in vet en hoog in proteïne en koolhydraten zitten, moeten minimaal 1x per twee weken een junkdag doen. Omdat je lichaam wel vet nodig heeft plus het laat je systeem weer even "schrikken ", wanneer je te kort opbouwd aan iets gaat je lijf in spaarstand (resulteert uiteindelijk in aankomen). Dus af en toe salami is zo erg nog niet :)

Magrathea

Naomi_Haffie schreef:
Dames hebben jullie toevallig een fijne app om te starten met hardlopen? :)

Ik ben heel blij met runkeeper! Die heeft allerlei mooie programma's om mee te lopen.
Ook zou ik graag meer Runkeeper-vriendjes hebben :D Dus ga vooral daarmee, haha

Kirrr

Mag ik mij hier ook melden?
Ik had al een stipje op dit topic sinds pagina 1. Maar nog steeds niet de tijd gehad gemaakt om een berichtje te plaatsen.
Iets meer dan een jaar geleden was ik nog actief bezig met KT, maar door omstandigheden ligt dat nu al een tijdje stil.

Maar het is tijd om terug in actie te schieten, zowel sport als voedingswijs.
Vroeger altijd gewerkt met het BDB-excelsheet.
Ben via instagram geïnteresseerd geraakt in die IIFYM. Dus wil me graag daarin verdiepen en kijken of dat iets voor mij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:04

Uiteraard Kirrr, welkom! :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:06

Kirrr schreef:
Ik had al een stipje op dit topic sinds pagina 1. Maar nog steeds niet de tijd gehad gemaakt om een berichtje te plaatsen.
Iets meer dan een jaar geleden was ik nog actief bezig met KT, maar door omstandigheden ligt dat nu al een tijdje stil.

Ben via instagram geïnteresseerd geraakt in die IIFYM. Dus wil me graag daarin verdiepen en kijken of dat iets voor mij is.

KT? BDB? IIFYM? Leg uit :P En welkom!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:07

Kirrr schreef:

heej, waardoor is dat stil komen te liggen? Leuk om je hier weer tegen te komen :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:07

_JTM schreef:
Maar de zin om te snaaien verdwijnt niet :(

Elke kilo te zwaar is een kilo VET.

Stel je 'bent' 9 kilo te zwaar. Dat is een emmer vol vet.

Wel eens een emmer vol gezien?

Hier vet van het varken smelten:

Afbeelding

9 kilo is een dozijn grote augurken-potten vol.

Dat is YEK!
Denk daaraan. Vergaat je de trek :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:09

Huertecilla schreef:

Dat is YEK!

_O- _O- _O-

Te grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:16

Romyv schreef:
Huertecilla schreef:

Dat is YEK!

_O- _O- _O-

Te grappig!

Heel realistisch ook hoor.
Hier staat een 2,5 liter pot vol geklaard wit vet op de keukentafel.
Prima :n voor snaaitrek laat in de avond :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:19

Wat is de reden van het snaaien!? Ik ga snaaien 1. Als ik moe ben (lees tijd om naar bed te gaan haha), 2. Zout tekort heb, pak dan wat anders waar zout inzit of op die 3. Ik me poedersuiker voel, dan kan ik beter een rondje gaan rennen want dan maak ik meer blije hormonen aan :) dit werkt bij mij!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:20

Ik ontbijt nu 2 sneetjes volkorenbrood met avocado, geitenkaas en tomaat, met een beetje zout en peper. Normaal verging ik om 10 uur alweer van de honger maar hiervan krijg ik tot de lunch echt geen honger (en zelfs dan niet echt, haha). Die had ik ergens uit een topic gehaald en ik raad het zeker aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:25

De appel met pindakaas is een aanrader. Ik zit het nu uit te proberen en mmmmm... <3

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:26

Romyv schreef:

Bodybuilding die moeten droogtrainen en dus heel laag in vet en hoog in proteïne en koolhydraten zitten, moeten minimaal 1x per twee weken een junkdag doen. Omdat je lichaam wel vet nodig heeft plus het laat je systeem weer even "schrikken ", wanneer je te kort opbouwd aan iets gaat je lijf in spaarstand (resulteert uiteindelijk in aankomen). Dus af en toe salami is zo erg nog niet :)

Hier wil ik even op reageren als zijnde bodybuildster en inderdaad aan het droogtrainen op dit moment voor een wedstrijd in oktober :)

Een junkdag MOET niet. De meningen verschillen erover van trainer tot trainer of dit nuttig is, of dat je zo je calorietekort weg eet. Je hebt kort gezegd de big bro way(strak mealplan met vooral kip/rijst/ei/kwark en 1 dag per week cheatdag) en IIFYM(80% gezond, 20% wat je wilt, als het maar binnen je macros past). Ook bij grote atleten verschilt de manier van eten, het zal waarschijnlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur (of die van je trainer) zijn, waardoor je voor het een of het ander kiest :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:28

Ik ben nu bezig met mijn weekmenu. Wat zijn voor het avond eten echt combinaties die echt not done zijn? Ik weet wat gezond is of wat gezondere alternatieven zijn voor veel dingen, maar naar mijn idee is het net zo funest om een maaltijd met verkeerde verhoudingen/combinaties voor te zetten.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:29

wow, je moet hier snel zijn om er tussen te geraken. :D

Sorry voor de afkortingen :+
KT is krachtraining.
IIFYM = If it fits your macro's, via google veel info te vinden, maar het geeft je de mogelijkheid om toch elke dag te kunnen 'cheaten' zonder je patroon in de war te brengen.

Romy, leuk idd! Door verhuizing en vriend die zo'n gekke job/werkuren/dagen heeft waardoor we nooit meer samen konden gaan, waardoor ook al het huishouden en paarden op mij terecht kwam en ik echt niet meer in de fitness geraakte. Daarna terug moeten verhuizen, paarden terug op een doe-het-zelf stalling, wat veel meer werk en tijd vraagt dan aan huis.
Stomme samenloop van omstandigheden dus.
Vriend is bezig met een andere job te zoeken en hopelijk zo terug wat stabiliteit te krijgen. In september opent er een fitness vlak naast de deur van mijn werk, dus tegen dan heb ik geen enkel excuus meer om niet voluit te gaan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:34

Danique schreef:
Sharonnn, ik begrijp dat het niet altijd gaat zoals je wilt maar je kan toch ook zelf een pakje kipfilet meenemen naar je schoonmoeder? Zoals ik het nu lees heb je al een cheat day gehad eergisteren en ga je straks ook weer een taartje eten.
Nogmaals, je doet het voor jezelf maar kom hier niet om motivatie vragen als je er zelf toch niks aan doet.

Goedzo Liekec! Waar haal jij die havervlokken vandaan?

Ik had ze bij kruidjeroermeniet gehaald, was best goedkoop daar.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:36

Jezzi schreef:
Romyv schreef:

Hier wil ik even op reageren als zijnde bodybuildster en inderdaad aan het droogtrainen op dit moment voor een wedstrijd in oktober :)

Een junkdag MOET niet. De meningen verschillen erover van trainer tot trainer of dit nuttig is, of dat je zo je calorietekort weg eet. Je hebt kort gezegd de big bro way(strak mealplan met vooral kip/rijst/ei/kwark en 1 dag per week cheatdag) en IIFYM(80% gezond, 20% wat je wilt, als het maar binnen je macros past). Ook bij grote atleten verschilt de manier van eten, het zal waarschijnlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur (of die van je trainer) zijn, waardoor je voor het een of het ander kiest :)

Thnx voor de toevoeging!! Die laatste methode was mijn manier altijd, wist niet dat het een naam had :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:37

Kirr, lastig is dat!!!! Heb je de afgelopen tijd helemaal niet gesport of gewoon minder? Mis je het niet!?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:38

Ieder lichaam het vet nodig, het ligt er alleen aan WAT voor vet. Van af en toe iets vettigs eten ga je (gelukkig) niet gelijk dood :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:39

Ben net thuis van school en ik wil snaaieeeeen := ga wel iets gezonds opzoeken op internet ofzo

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:41

Debbels schreef:
Ieder lichaam het vet nodig, het ligt er alleen aan WAT voor vet. Van af en toe iets vettigs eten ga je (gelukkig) niet gelijk dood :)

Gelukkig niet :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:48

Danique schreef:
_Yasmine_ schreef:

Boerenmet?

Ik ben heel a-cultureel, wat is dat? :D

De dikkere vettere salami achtige :o
Wel zachter van smaak en andere kruiden etc.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:53

Helemaal niet. Behalve lange wandelingen met de hond en intensief paardrijden, doe ik helemaal niks.

Ik mis het zeker wel, maar het fitnessidee zie ik nog niet helemaal in mijn schema passen. Maar wil graag hardlopen terug opbouwen en dan thuis KT oefeningen en dan kijken we wel hoe ver we al komen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:53

Net heerlijk stukjes appel op met kaneel En rozijntjes <3 en zo sporten