acceptatie mensen met overgewicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: acceptatie mensen met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:07

Nee daar ben ik echt heel streng hoor.
De dagen dat ik thuis ben eet ik hetzelfde als mijn kind (dus bruin brood, fruit en warme maaltijd). De chipskast blijft doorgaans braaf dicht, uitzondering als ik heel moe ben misschien.
De dagen dat ik onderweg ben naar klanten zorg ik dat ik de dag ervoren de tank vol heb en smeer smorgens brood met kaas en een flesje water. Dat is mijn dagrantsoen en stop dus ook niet bij benzinestations. Doe ik dat wel dan gaat ook mijn krappe schema in de war en kom ik overal te laat.
Heeeeel soms als ik onverwacht uren langer onderweg ben geweest of echt een 10 uur autorij dag heb mag ik wel eens langs de mac voor kipnuggets of zo. Maar dan hebben we het over eens in de 8 weken of zo.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:18

Knap!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:42

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:47

Solleke_Noah schreef:
Kwam dit topic vandaag tegen en vanavond toevallig deze blog: http://ankeschrijfthetneer.com/2015/02/ ... lijk-wijf/

Misschien is hij al gedeeld, een heel pakkende blog vond ik :)

Zij omschrijft precies wat ik regelmatig voel. Die ene blik die genoeg is om je te doen verdwijnen, die opmerking waardoor je je doodongelukkig gaat voelen... Exact wat zij schrijft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:49

Urielle schreef:
Knap!

Dank :)

Ik weet dat ik snel in slecht eten kan vervallen. Heb 1 jaar ergens gewoond waar ik niet geheel op mijn plek was. Onbewust ben ik echt gaan vreten. At geen brood meer, maar enkel cake en zoete dingen. Echt dik ben ik niet geworden daarvoor heb ik op tijd ingegrepen, maar wel 'vatsig' in mijn gezicht.
Toen ik mijzelf weer wilde dwingen gezond te eten protesteerde mijn lichaam enorm. Ik ging zelfs kokhalsen bij brood.
Ben echter heel consequent geweest en stopte het desnoods met muizenhapjes naar binnen. Heb een tijd gewoon enkel een stapel droge boterhammen meegenomen (wel heel goed en lekker brood) waar ik dan op kon knabbelen tot het weer normaal was.
Ben sindsdien heel bewust gebleven.
Zoet mag, veel ook wel, maar alleen als ik geen honger gevoel heb. Dus eerst een boterham en dan pas koekjes als ik dat nog wil.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:04

Urielle schreef:
Ik werk in de thuiszorg dus twee uur werken, kwartier pauze,twee uur werken, dienst afronden en naar volgende adres en daar hetzelfde verhaal. Juist dát is gevaarlijk, probeer ik mezelf twee uur voor te houden dat ik geen honger heb, komt in de pauze de cake en koek op tafel _O-

Stal = thuis dus da's ook nie handig nie, paardje rijden en dan heb ik toch écht wel zo hard gewerkt dat dat ene. ... niet uitmaakt. Nog paardje rijden en dan weer _O-

Het ontbeert me echt aan zelfdiscipline daarin!

Ik kijk de hele dag ook uit naar eet momenten. Ben dol op (lekker) eten. Zo maak ik bijv. 'even' een boterham met geitenkaas, walnoten en honing. Een broodje ham of kaas zie je mij niet eten :') wat voor mij helpt is mijn eten verdelen over de dag. Ik eet om 9u een banaan. Om half 11 een broodje, om half 1 twee of drie broodjes en om half 4 soms nog 1 of een cracker. Dan om 6u avondeten en daarna niks meer (alleen drinken). Op die manier bouw je minder lang een honger gevoel op en is de kans kleiner op snacken. Aangezien jij om de 2u pauze hebt, kan je mooi elke 2u een broodje of twee eten toch :D hoef je ook niet aan de koek en cake.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:51

Urielle schreef:
Jasmijn159 schreef:
Hoe weet jij dat die ander minder drang heeft naar eten dan jij? Dat is toch niet iets wat je kunt meten?

Omdat ook dikke mensen gewoon slanke vrienden kunnen hebben waarmee dingen besproken worden.

Man, alles wordt hier ook wel op de slechtste manier opgevat he..

Het was een vraag uit nieuwsgierigheid, maar wordt wederom opgevat als een persoonlijke sneer oid.

Bedankt voor je vooral niet sarcastische antwoord.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:02

Ik interpreteerde dat antwoord helemaal niet sarcastisch..? Is toch gewoon zo?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:11

Nou vond het ook een aparte opmerking hoor. Ondertoon is goed voelbaar

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:12

De vraag was ook wel een beetje suf imo, dus dan kun je ook wel een weggever verwachten toch?
Gewoon internet miscommunicatie ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:13

Niet sarcastisch, gewoon droog ;)