Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:22

melissac schreef:
Polly schreef:
Ik doneer inmiddels al een hele poos en de laatste keren plasma. Ben nu poos niet geweest omdat ik voor mijn baan in de zorg hepatitis gevaccineerd ben maar volgende week mag ik weer *\o/*
Vind het altijd reuze gezellig, chocomelletje, roze koek, beetje kletsen en voor ik het weet ben ik weer klaar.

Mag je niet doneren als je die vaccinatie gehad hebt dan? Ik heb namelijk vorige week de 2e hepatitis vaccinatie gehad. :')

Sorry was dit topic ff kwijt.
Na vaccinatie moet er een bepaalde periode tussen zitten dus ik heb de hele ronde afgewacht, 1x gedoneerd en toen kreeg ik keelontsteking... 3x achter elkaar. Ben nu bijna 2wkn klachtenvrij dus dan mag het weer

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:49

Top de donorwet! , nog 2 jaar tot hij ingaat

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:38

Ik ben echt tegen de donorwet, je lichaam is nu eigendom van de staat.
Ik wil daar door ook geen donor meer zijn, ik vind dat je t zelf moet bepalen of je donor bent en niet dat de staat het bepaald.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:49

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:58

Ik blijf ook zeker donor, wat een apart idee dat je nu eigendom van de staat bent, zo zie ik dat echt niet hoor. En je doet het toch niet voor de staat maar voor je medemens en voor jezelf als je het nodig hebt.
Ik denk ook wel dat veel mensen geen donor zijn omdat mensen het gewoon vergeten.

Als je dan als koppigheid je donorschap intrekt vind ik dat heel apart. Ik heb het al van meer mensen gehoord maar van mij mogen ze ook meteen de wet erbij veranderen dat iedereen die om die reden geen donor WIL zijn zelf ook niet op de lijst komt als het nodig is.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:01

Ik vind de donor wet ook goed! En eigendom van de staat is echt onzin, je bepaald echt altijd nog zelf of je donor wilt zijn of niet.
Enige wat veranderd is dat je nu zelf moet aangeven als je geen donor wilt zijn, ipv aangeven dat je wel donor wilt zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:16

En nu maar hopen dat er niet zoveel koppige lui zijn die uit principe geen donor willen zijn en dat dan alleen maar aangeven uit protest tegen de donorwet ipv aan de medemens te denken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:34

Ik ben ook donor. Volledig donor. En blijf dat ook. Ben het al vanaf mijn 18e.

En wat er overblijft mogen ze op een veld begraven (zonder kist) en er een mooie boom bovenop planten. :j

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:40

Polly schreef:
En nu maar hopen dat er niet zoveel koppige lui zijn die uit principe geen donor willen zijn en dat dan alleen maar aangeven uit protest tegen de donorwet ipv aan de medemens te denken

Huh. Dit vind ik wel echt een hele rare reactie. Iemand mag toch zelf beslissen wat zij willen met hun lichaam? Zijn ze dan koppig? Misschien willen sommige mensen wel gewoon hun lichaam intakt houden om wat voor reden dan ook, en ik denk niet dat jij in de positie bent om daarover te oordelen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:45

SavannahNx schreef:
Polly schreef:

Huh. Dit vind ik wel echt een hele rare reactie. Iemand mag toch zelf beslissen wat zij willen met hun lichaam? Zijn ze dan koppig? Misschien willen sommige mensen wel gewoon hun lichaam intakt houden om wat voor reden dan ook, en ik denk niet dat jij in de positie bent om daarover te oordelen.

Dat staat er ook niet.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:50

Dan zal ik het verkeerd hebben geinterpreteerd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:53

SavannahNx schreef:
Polly schreef:

Daar oordeel ik toch ook niet over.
Ik zeg alleen dat ik mensen die het nu niet eens zijn met de wet en uit protest hun donorschap nu intrekken koppig VIND en eigenlijk VIND ik dat ook heel dom, je kan er levens mee redden en dat verhinder je om een statement te maken tegenover de regering. Ja dat vind ik dom, das toch mijn goed recht

Ik ga er dan gemakshalve maar vanuit dat mensen die perse intact begraven willen worden, wat ik prima vind hoor, ook geen donor organen willen ontvangen, dan zijn ze tenslotte ook niet meer intact.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:00

Excuus dan heb ik het verkeerd begrepen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:10

Dan nog je kunt alleen donor zijn als men je in coma/hersendood kan houden, want als je gewoon overlijd en je hart stopt met pompen.
Sterven ook gelijk je ingewanden af, dus hebben ze als nog niks aan je want dan kunnen ze niks hergebruiken.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:16

NathalietjeB schreef:
Dan nog je kunt alleen donor zijn als men je in coma/hersendood kan houden, want als je gewoon overlijd en je hart stopt met pompen.
Sterven ook gelijk je ingewanden af, dus hebben ze als nog niks aan je want dan kunnen ze niks hergebruiken.

Niet helemaal waar.
Weefsels kunnen nog wel worden gebruikt: huid, ogen, botten, pezen, hartkleppen (deels sterk leeftijdsafhankelijk)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:04

Ik ga me tegen 2020 wel inschrijven als geen donor. Ik heb zelf gezien dat we binnen 10 minuten na het overlijden van mijn oma, al gevraagd werden of ze oma als donor mochten gebruiken. Dat moest even heel snel besloten worden.

Nee. Daar heb ik echt geen zin in.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:15

mvdende schreef:
Ik ga me tegen 2020 wel inschrijven als geen donor. Ik heb zelf gezien dat we binnen 10 minuten na het overlijden van mijn oma, al gevraagd werden of ze oma als donor mochten gebruiken. Dat moest even heel snel besloten worden.

Tot je het zelf nodig hebt..
Ik snap dat het cru kan overkomen maar daarom is het belangrijk dat je je wensen bij leven bespreekt met je naasten en hun er niet mee opzadelt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:25

NathalietjeB schreef:
Ik ben echt tegen de donorwet, je lichaam is nu eigendom van de staat.
Ik wil daar door ook geen donor meer zijn, ik vind dat je t zelf moet bepalen of je donor bent en niet dat de staat het bepaald.

Volgens mij heb je ergens gekke dingen gelezen? Dit is gelukkig niet waar.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:30

misschien handig om deze discussie de verhuizen naar het andere topic over donor.
kan deze gebruikt blijven voor ervaringen ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:38

Ashleytjuhh schreef:
misschien handig om deze discussie de verhuizen naar het andere topic over donor.

Daar stond het maar werd naar dit topic verwezen.
Misschien kan iemand een nieuw topic aanmaken?
Ik ben nog ff onderweg dus beetje lastig om een mooie openingspost te maken.
Laatst bijgewerkt door Polly op 15-02-18 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:39

Ik meld mij ook! Ik ben stamceldonor sinds een half jaar. Nog niet opgeroepen. Orgaandonor twijfel ik toch nog over. :o

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:53

Polly schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Daar stond het maar werd naar dit topic verwezen.
Misschien kan iemand een nieuw topic aanmaken?
Ik ben nog ff onderweg dus beetje lastig om een mooie openingspost te maken.

Vermoedelijk bedoelen beide verwijzers dit topic:
[NM] Iedereen Donor??

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:29

:)*

Excuus!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:09

mvdende schreef:

Als die organen afgestorven zijn hebben ze er ook nog zo lekker veel aan...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:12

mvdende schreef:

zoveel tijd heb je helemaal niet om organen te "recupereren" na het overlijden van een persoon. En voor transplantaties zijn nu eenmaal wel wat voorbereidingen nodig, ze kunnen echt geen uur verliezen...

Hier vandaag weer braaf plasma gaan doneren. Enkele weken terug al opgebeld geweest wegens groot tekort. Maar was toen net een weekje van de antibiotica af en nog steeds niet 100% daar baalde ik wel van. Dus nu ik voor mijn werk naast het donorcentrum zit, maar braafjes langs geweest.