IMJ schreef:Zoiets moet wel in de bijsluiter..
Zo is er ook eens wiegendood geweest na gebruik van een antihistaminicum. Ook dat moest in de bijsluiter zonder dat er bewijs was dat het daadwerkelijk door de medicatie kwam. Anderzijds was er ook geen bewijs dat het niet zo was.
En je neefje heeft het dus ook. Er kan dus ook aanleg zijn voor auto-immuun aandoeningen!
Neemt niet weg dat het heel naar voor je is..
Overgevoeligheid voor medicatie.
Min dochter kreeg, net als ik bij mijn laatste, bij haar bevalling een ruggenprik. Toen deze was ingebracht sprak ik de anesthesioloog even apart en zei... Je kunt er beter even bij blijven. Als ze op dr moeder en opa lijkt, en dat doet ze, dan kan het fout gaan, dan gaat de blok omhoog en komt ze in de problemen. De anesthesioloog gaf me een cynische glimlach en vertrok zonder iets terug te zeggen.
Een paar minuten later werd mijn dochter lijkwit en kreeg moeilijkheden met ademhalen. Het blok was omhoog gegaan en ze raakte tot haar nek verlamd.
Paniek, haar kamer stroomde vol. Een tweede anesthesioloog kwam aangerend en de ruggenprik werd onmiddellijk verwijderd. Daarna werd besloten een spoedkeizersnede onder volledige narcose te doen.
Ik had het voorspeld, het was mij net zo gebeurd.
Later vroeg de kinderarts me of er nog meer was wat ik wat de baby betrof haar misschien in het vooruit voor kon waarschuwen.
Ja, hij wordt over 4 dagen geel. Zo gezegd....
Ik ken onze bloedlijn.
Russische roulette met medicatie. Vaccin = medicatie.
Als ze het hier zouden gaan verplichten dan is dat voor mijn kids en kleinkind een zwaar vonnis.