"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:15

Ik sport nu meer dan dat ik tot mijn 17e ooit heb gedaan :') dus ook dat gaat niet op ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:18

lifaya schreef:
Ik ben dus níet anders gaan eten of drinken. ;)

Ligt eraan wát je eet. Als je gezond eet ben je al een heel eind.

Koekjes en snoepjes kon ik tot mijn 22ste prima hebben. Daarna ging er iets 'mis' :')
1,68, wil terug naar +/- 56 kilo óf vetpercentage 15%, zit nu op 22%
Laatst bijgewerkt door Winged op 03-07-13 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:18

Geryon schreef:
Ik merk toch vaak dat breed gebouwde mensen wat meer wegen hoor. Hebben vaak wat meer spiermassa ook. Of bijv. bredere bovenbenen oid (vooral ook door vet) waar je niets tegen kunt doen, terwijl je geen kilo te zwaar bent.

Maar dat heeft niks met mollig zijn te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:19

lifaya schreef:
Ik sport nu meer dan dat ik tot mijn 17e ooit heb gedaan :') dus ook dat gaat niet op ;)

Oke dus je bent van eten/drinken/minder sporten niet aangekomen.
Vreemd. Ik wist niet dat je van andere zaken ook aan kon komen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:21

Rowdine schreef:
lifaya schreef:

Oke dus je bent van eten/drinken/minder sporten niet aangekomen.
Vreemd. Ik wist niet dat je van andere zaken ook aan kon komen.

Zijn zát andere factoren ;)

Rowdine schreef:
Geryon schreef:
Ik merk toch vaak dat breed gebouwde mensen wat meer wegen hoor. Hebben vaak wat meer spiermassa ook. Of bijv. bredere bovenbenen oid (vooral ook door vet) waar je niets tegen kunt doen, terwijl je geen kilo te zwaar bent.

Maar dat heeft niks met mollig zijn te maken?

Nouja, bijv brede bovenbenen hebben (in combinatie met bijv grote borsten), kan je toch wel iets mollig maken. Ging mij trouwens ook helemaal niet om mollig, maar erom dat je dus wel degelijk veel kan wegen zonder dat je te dik bent..

Anoniem

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:25

Dat is niet mollig. Daarbij zeiden wij al dat je door bijvoorbeeld je bouw/spiermassa al zwaarder kan zijn.
Dus ik snap niet precies waar je 'toch' vandaan komt?

Daarbij: Wat voor andere factoren zijn er dan?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:28

Ze hadden het net over lengte x (te veel) kilo's maar toch niet dik zijn, dat komt dus door de bredere benen, grote borsten bijvoorbeeld.

Niet dik, wel zwaar.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:32

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:33

Dat vindt JIJ niet mollig. Ook kan je het woord stevig verschillende definities geven blijkt. Ik denk aan stevig niet meteen aan te dik, maar aan breed. Een brede bouw kan je dus wel veel zwaarder laten wegen, en dus steviger (als in zwaar).

Ik reageerde op het volgende:
Rebeccaa schreef:
Een brede bouw staat niet gelijk aan stevig; juist als je een brede bouw hebt ben je met 52 kilo heel erg slank omdat het meer oppervlakte heeft om te verdelen..

Rowdine schreef:
Met een brede bouw ben je nog niet stevig? Dat is iets heel anders imo.
Je bouw heeft namelijk te maken met je botstructuur, met je spiermassa en ook met je vetmassa.
Eet/drink jij teveel/ongezond of weet ik het wat waardoor je overgewicht krijgt, trek je de 3 bovenstaande uit evenwicht.

Denk je dat je lichaam altijd maar precies hetzelfde werkt? Verdiep je eens in de psychische rol van lichamelijke problemen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:36

Geryon schreef:
Nouja, bijv brede bovenbenen hebben (in combinatie met bijv grote borsten), kan je toch wel iets mollig maken.

Even hierop inhakend: Je hebt borsten en je hebt 'zijborsten'. Vetmassa die dus aan de zijkant van de borst zit. Ik had bijv. behoorlijk wat vet op mijn rug en de zijkanten van mijn lichaam. De omtrek van mijn borsten zelf is hier ook geslonken. (Borst zelf is nog steeds een Btje, gelukkig :+ )

Maar zijborsten vallen imo niet onder grote borsten, dat valt gewoon onder 'zijkantvet'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:37

De psychische rol van lichamelijke problemen is er met name in gelegen dat je minder/meer gaat eten.
Je lichaam werkt niet altijd hetzelfde; maar met normaal eten en sporten kom jij door de psyche niet 20k aan hoor.

Daarbij:
mollig:
bolwangig, welgedaan, dik, gezet, vlezig (encyclopedie)

Mollig is niet breed door bouw/bespiering.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:43

Winged schreef:
Geryon schreef:
Nouja, bijv brede bovenbenen hebben (in combinatie met bijv grote borsten), kan je toch wel iets mollig maken.

Even hierop inhakend: Je hebt borsten en je hebt 'zijborsten'. Vetmassa die dus aan de zijkant van de borst zit. Ik had bijv. behoorlijk wat vet op mijn rug en de zijkanten van mijn lichaam. De omtrek van mijn borsten zelf is hier ook geslonken. (Borst zelf is nog steeds een Btje, gelukkig :+ )

Maar zijborsten vallen imo niet onder grote borsten, dat valt gewoon onder 'zijkantvet'

Ik snap wat je bedoelt. Ik bedoelde dan ook gewoon grote borsten zonder overgewicht te hebben. (maar die komen niet veel voor := meeste mensen met een grote borsten zijn gewoon te zwaar)
Bij veel overgewicht zit het overtollige vet trouwens niet alleen aan de zijkant, maar zo een beetje overal rond. :')

Rowdine schreef:
De psychische rol van lichamelijke problemen is er met name in gelegen dat je minder/meer gaat eten.
Je lichaam werkt niet altijd hetzelfde; maar met normaal eten en sporten kom jij door de psyche niet 20k aan hoor.

Daarbij:
mollig:

Neem eens contact op met een psychiater. 20 kilo is wel veel maar zou misschien wel kunnen. Je psychische toestand kan heel veel doen met je lichaam. Zijn ook zoveel mensen met klachten, maar die helemaal geen oorzaak kunnen vinden, tot ze bij een psycholoog oid gaan.

Mollig is inderdaad niet breed door bouw/bespiering. Maar door je bouw kan je echt wel mollige delen hebben. Zoals brede bovenbenen bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:55

Geryon schreef:
Ik snap wat je bedoelt. Ik bedoelde dan ook gewoon grote borsten zonder overgewicht te hebben. (maar die komen niet veel voor := meeste mensen met een grote borsten zijn gewoon te zwaar)
Bij veel overgewicht zit het overtollige vet trouwens niet alleen aan de zijkant, maar zo een beetje overal rond. :')

Omg wat een onzin!! Kan ook gewoon een kwestie van bouw zijn zonder dat je te zwaar bent. Niet alle slanke mensen zijn ook per definitie een surfplank :Y)

Rowdine schreef:

Daarbij:
mollig:

Geryon schreef:
Neem eens contact op met een psychiater. 20 kilo is wel veel maar zou misschien wel kunnen. Je psychische toestand kan heel veel doen met je lichaam. Zijn ook zoveel mensen met klachten, maar die helemaal geen oorzaak kunnen vinden, tot ze bij een psycholoog oid gaan.

Mollig is inderdaad niet breed door bouw/bespiering. Maar door je bouw kan je echt wel mollige delen hebben. Zoals brede bovenbenen bijvoorbeeld.

En ik neem geen contact op met een psy. Je psychische gemoedstoestand icm eten hebben we het hierover. Niet over je 'lichaam'.
Ik denk dat de meesten met psychische problemen stoppen dan wel teveel eten en teveel of te weinig bewegen. Dat zorgt voor de vele kilo's eraf of eraan.
Je hormoonhuishouding speelt mee, maar zorgt niet voor +20 kilo. Tenzij je ineens een stofwisselingsprobleem hebt/trage schildklier. Dat zijn echter medische zaken.

En je snapt echt niet wat mollig is blijkbaar.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:02

Leer eens lezen. Natuurlijk kan het ook een kwestie van bouw zijn. Ik zeg dan ook bewust MEESTAL.

Jij hebt het over psychische gemoedstoestand icm met eten. Ik heb het erover wat het met je lichaam doet, waardoor je bijvoorbeeld veel minder verbrand of verkeerd opneemt oid en daardoor dus aan kan komen, terwijl je niet minder beweegt of meer/ongezonder eet. Waarom heb ik het daarover? Omdat jij beweert dat je door psyschische toestand, buiten meer eten/minder bewegen oid niet veel af kunt vallen.
Medische zaken kunnen gewoon een psychische oorzaak hebben, dus ik snap je 'echter' niet. Het is irritant dat je een discussie aan blijft gaan, terwijl je duidelijk geen weet (of een ouderwetse weet) hebt van waar je over praat. Ik ga dan ook niet meer in discussie met jou.

Mollig betekent ook dik en vlezig. Brede bovenbenen kunnen dus wel degelijk mollig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:09

Geryon schreef:
Leer eens lezen. Natuurlijk kan het ook een kwestie van bouw zijn. Ik zeg dan ook bewust MEESTAL.

Jij hebt het over psychische gemoedstoestand icm met eten. Ik heb het erover wat het met je lichaam doet, waardoor je bijvoorbeeld veel minder verbrand of verkeerd opneemt oid en daardoor dus aan kan komen, terwijl je niet minder beweegt of meer/ongezonder eet. Waarom heb ik het daarover? Omdat jij beweert dat je door psyschische toestand, buiten meer eten/minder bewegen oid niet veel af kunt vallen.
Medische zaken kunnen gewoon een psychische oorzaak hebben, dus ik snap je 'echter' niet. Het is irritant dat je een discussie aan blijft gaan, terwijl je duidelijk geen weet (of een ouderwetse weet) hebt van waar je over praat. Ik ga dan ook niet meer in discussie met jou.

Mollig betekent ook dik en vlezig. Brede bovenbenen kunnen dus wel degelijk mollig zijn.

Ik lees prima.
Ik zeg dat het de grootste onzin is dat mensen met grote borsten meestal te zwaar zijn.

Daarbij weet ik prima waar ik over praat. Medische problemen kunnen prima een psychische oorzaak hebben. Maar we hebben het hier niet!! over medische problemen.
We hebben het hier over 'mollig', en dan met name hoe dit komt, oorzaken niet gelegen in de medische sfeer. Dus lees eerst het topic door voordat je over dit soort quatsch begint.

En inderdaad, je komt door psychische problemen geen 20kilo!!! aan. Benader zelf eens een psychiater, deze zal je precies hetzelfde zeggen.
Ik vraag me af waarom jij denkt dat je zoveel wijsheid hebt en het allemaal beter denkt te weten dan anderen?
Jij stelt dat ik er weinig weet van heb. Maar jij ben natuurlijk zowel psy als arts als dietiste als einstein die alles weet?
Hoewel je waarschijnlijk nog te jong bent om al aan een vervolgstudie te zijn begonnen. Dus misschien moet je wat indimmen en niet gaan roepen dat jij het zo goed weet en anderen niet, want die wetenschappelijke achtergrond ontbreekt bij je :Y)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:31

Nou jullie worden wel erg persoonlijk een paar pagina's terug.
Lifaya (en andere) hoeven zich toch te zitten verantwoorden hier kom op zeg :=

En meer dan mollig vind ik een beetje overdreven. Topic begon leuk maar nu wordt het een 'iedereen moet dun zijn anders ben je dik en vet topic'.

Het belangrijkste lijkt me dat je gezond leeft en let op wanneer je nog op je paard gaat zitten.
Vriendin van me sport zich een ongeluk maar die blijft heupen houden daar is Beyonce niks bij. Dan oogt ze wat minder slank ja maar dat lijkt me geen probleem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:33

Nee, ik vind ik ook helemaal niet dat Lifaya en anderen zich moeten verantwoorden. Ik vraag me gewoon af hoe het komt dat je te zwaar bent.
Als iemand dat niet wil vertellen, dan heb ik daar alle vrede mee :)
Ik was gewoon oprecht benieuwd. Het zou bijv kunnen zijn dat iemand der been heeft gebroken, en daardoor lang niet heeft kunnen sporten etc. Ik wil verder niet in de prive sfeer treden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:50

Geryon schreef:
Winged schreef:

Rowdine schreef:

Daarbij:
mollig:

Grote borsten zonder overgewicht? Ik heb een cup 75/70D, terwijl ik toch echt maar 52 kilo weeg. In mijn directe vriendengroep heb ik wel meer vriendinnen met grote borsten, maar slanke lichamen.. Ik heb een heel erg zandloper figuur, inclusief grote borsten en brede heupen én een hele slanke taille. Komt meer voor dan dat jij denkt hoor. Best veel vrouwen hebben een zandloper figuur.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:02

Lusitana schreef:
Mollig is natuurlijk niet meteen gelijk aan te zwaar voor je paard. Als iemand van 1.55m mollig is en pakweg 65 kilo weegt is dat een heel acceptabel gewicht voor een paard.

Je hebt duidelijk niet gelezen wat ik hierover schreef en schrijf; ALLE onnodige gewicht is ethisch discutabel.

Het is echter al een gepasseerd punt wat off topic is bestempeld.

Blijft over dat overgewicht eigenlijk net als enten is. Het betreft de integriteit van het lichaam.

Ik ga morgenochtend naar een grot met een groep archeologen. Opvallend genoeg is alleen van de (jonge) vrouwen een deel duidelijk te dik. Daar heb ik geen enkele mening over op zich, want dat is hun zaak.
Die gaan het echter héél zwaar krijgen om bij de grot te komen. Die ga ik niet helpen, want dat is een gevolg van hún zaak.
Ook ga ik er niet samen mee de grot in, want hun risico moet hún risico blijven.

Overgewicht? Prima, maar belast er niet een ander mee. Dat geldt ook voor het afreageren op wel slankerds.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:07

Huertecilla schreef:
Die gaan het echter héél zwaar krijgen om bij de grot te komen. Die ga ik niet helpen, want dat is een gevolg van hún zaak.
Ook ga ik er niet samen mee de grot in, want hun risico moet hún risico blijven.

Overgewicht? Prima, maar belast er niet een ander mee. Dat geldt ook voor het afreageren op wel slankerds.

HC: Je kan niet aan iemands lichaam zien waar zijn of haar gewicht vandaan komt. Misschien eigen schuld, misschien ook verre van.

Ik ben het wél met je eens dat mensen het niet moeten afreageren op een ander. Maar wat zal het mij boeien als iemand die aan de stevige kant is een keer bij de mac zit? Of dat een slank iemand zich kapot zweet in de sportschool om dat lijntje te behouden? Alles wat je doet, doe je voor jezelf. Niet voor iemand anders.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:10

Huertecilla schreef:
Ik ga morgenochtend naar een grot met een groep archeologen. Opvallend genoeg is alleen van de (jonge) vrouwen een deel duidelijk te dik. Daar heb ik geen enkele mening over op zich, want dat is hun zaak.

Even hier op inhakend. :D Gister zat ik in de bus en er was een vrouw van een jaar of 40 met behoorlijk overgewicht, die stond. Je zag dat het wel vermoeiend voor haar was en waar ik woon is het best warm dus ze zweette ook helemaal (zittend wss ook wel). Zouden jullie je plekje aan haar hebben afgestaan?
Ik zat een stukje van haar af dus vond niet dat ik degene was die voor haar op zou moeten staan (ik achterin de bus, zij midden), maar ik denk dat ik het wel gedaan had als ze naast mij stond. Voor oude mensen sta ik altijd sowieso op, ook als ik aan de andere kant van de bus zit. :D Maar ik vind het wel lastig, want als zij overgewicht heeft doordat ze simpelweg teveel eet dan vind ik dat je ook maar op de blaren moet zitten (staan in dit geval :+ ), maar als het door ziekte komt oid vind ik het wel weer sneu..

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:18

[quote="WingedHC: Je kan niet aan iemands lichaam zien waar zijn of haar gewicht vandaan komt. Misschien eigen schuld, misschien ook verre van.

Ik ben het wél met je eens dat mensen het niet moeten afreageren op een ander. Maar wat zal het mij boeien als iemand die aan de stevige kant is een keer bij de mac zit? Of dat een slank iemand zich kapot zweet in de sportschool om dat lijntje te behouden? Alles wat je doet, doe je voor jezelf. Niet voor iemand anders.[/quote]

iemand kan door hormonen dik worden.. denk maar aan zwangerschappen bij vrouwen waarna het er niet meer af wil. Denk maar aan vrouwen in de overgang.
mensen kunnen dik worden door het gebruik van bepaalde medicijnen..
denk maar antidepressiva's.. veel mensen worden daar zwaarder door. Zelf ben ik daar ook zwaarder door geworden, maar dan wegen die paar kilo's niet op tegen de hel waar ik door heen ben gegaan.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:22

@delvira: Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat je niet aan iemands lichaam kan zien waar het gewicht vandaan komt. En daarnaast denk ik ook dat niemand dat wat aangaat.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:22

Loose schreef:
Huertecilla schreef:

Even hier op inhakend. :D Gister zat ik in de bus en er was een vrouw van een jaar of 40 met behoorlijk overgewicht, die stond. Je zag dat het wel vermoeiend voor haar was en waar ik woon is het best warm dus ze zweette ook helemaal (zittend wss ook wel). Zouden jullie je plekje aan haar hebben afgestaan?
Ik zat een stukje van haar af dus vond niet dat ik degene was die voor haar op zou moeten staan (ik achterin de bus, zij midden), maar ik denk dat ik het wel gedaan had als ze naast mij stond. Voor oude mensen sta ik altijd sowieso op, ook als ik aan de andere kant van de bus zit. :D Maar ik vind het wel lastig, want als zij overgewicht heeft doordat ze simpelweg teveel eet dan vind ik dat je ook maar op de blaren moet zitten (staan in dit geval :+ ), maar als het door ziekte komt oid vind ik het wel weer sneu..

Even heel grof gezegd: Nee daar sta ik ook niet voor op. Wel ben ik altijd de eerste die opstaat voor ouderen en/of mensen die duidelijk slecht ter been zijn. :) Tenzij ik zou zien dat de persoon met overgewicht echt aan het bezwijken is blijf ik wel zitten..

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:23

Winged schreef:
@delvira: Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat je niet aan iemands lichaam kan zien waar het gewicht vandaan komt. En daarnaast denk ik ook dat niemand dat wat aangaat.

'
daar ben ik het mee eens..