Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Ik ben dus níet anders gaan eten of drinken.
Rowdine schreef:lifaya schreef:Ik sport nu meer dan dat ik tot mijn 17e ooit heb gedaandus ook dat gaat niet op
Oke dus je bent van eten/drinken/minder sporten niet aangekomen.
Vreemd. Ik wist niet dat je van andere zaken ook aan kon komen.
Rowdine schreef:Geryon schreef:Ik merk toch vaak dat breed gebouwde mensen wat meer wegen hoor. Hebben vaak wat meer spiermassa ook. Of bijv. bredere bovenbenen oid (vooral ook door vet) waar je niets tegen kunt doen, terwijl je geen kilo te zwaar bent.
Maar dat heeft niks met mollig zijn te maken?
Rebeccaa schreef:Een brede bouw staat niet gelijk aan stevig; juist als je een brede bouw hebt ben je met 52 kilo heel erg slank omdat het meer oppervlakte heeft om te verdelen..
Rowdine schreef:Met een brede bouw ben je nog niet stevig? Dat is iets heel anders imo.
Je bouw heeft namelijk te maken met je botstructuur, met je spiermassa en ook met je vetmassa.
Eet/drink jij teveel/ongezond of weet ik het wat waardoor je overgewicht krijgt, trek je de 3 bovenstaande uit evenwicht.
Geryon schreef:Nouja, bijv brede bovenbenen hebben (in combinatie met bijv grote borsten), kan je toch wel iets mollig maken.
Winged schreef:Geryon schreef:Nouja, bijv brede bovenbenen hebben (in combinatie met bijv grote borsten), kan je toch wel iets mollig maken.
Even hierop inhakend: Je hebt borsten en je hebt 'zijborsten'. Vetmassa die dus aan de zijkant van de borst zit. Ik had bijv. behoorlijk wat vet op mijn rug en de zijkanten van mijn lichaam. De omtrek van mijn borsten zelf is hier ook geslonken. (Borst zelf is nog steeds een Btje, gelukkig)
Maar zijborsten vallen imo niet onder grote borsten, dat valt gewoon onder 'zijkantvet'
Rowdine schreef:De psychische rol van lichamelijke problemen is er met name in gelegen dat je minder/meer gaat eten.
Je lichaam werkt niet altijd hetzelfde; maar met normaal eten en sporten kom jij door de psyche niet 20k aan hoor.
Daarbij:
mollig:
bolwangig, welgedaan, dik, gezet, vlezig (encyclopedie)
Mollig is niet breed door bouw/bespiering.
Geryon schreef:Ik snap wat je bedoelt. Ik bedoelde dan ook gewoon grote borsten zonder overgewicht te hebben. (maar die komen niet veel voormeeste mensen met een grote borsten zijn gewoon te zwaar)
Bij veel overgewicht zit het overtollige vet trouwens niet alleen aan de zijkant, maar zo een beetje overal rond.
Rowdine schreef:De psychische rol van lichamelijke problemen is er met name in gelegen dat je minder/meer gaat eten.
Je lichaam werkt niet altijd hetzelfde; maar met normaal eten en sporten kom jij door de psyche niet 20k aan hoor.
Daarbij:
mollig:
Geryon schreef:Neem eens contact op met een psychiater. 20 kilo is wel veel maar zou misschien wel kunnen. Je psychische toestand kan heel veel doen met je lichaam. Zijn ook zoveel mensen met klachten, maar die helemaal geen oorzaak kunnen vinden, tot ze bij een psycholoog oid gaan.
Mollig is inderdaad niet breed door bouw/bespiering. Maar door je bouw kan je echt wel mollige delen hebben. Zoals brede bovenbenen bijvoorbeeld.
Geryon schreef:Leer eens lezen. Natuurlijk kan het ook een kwestie van bouw zijn. Ik zeg dan ook bewust MEESTAL.
Jij hebt het over psychische gemoedstoestand icm met eten. Ik heb het erover wat het met je lichaam doet, waardoor je bijvoorbeeld veel minder verbrand of verkeerd opneemt oid en daardoor dus aan kan komen, terwijl je niet minder beweegt of meer/ongezonder eet. Waarom heb ik het daarover? Omdat jij beweert dat je door psyschische toestand, buiten meer eten/minder bewegen oid niet veel af kunt vallen.
Medische zaken kunnen gewoon een psychische oorzaak hebben, dus ik snap je 'echter' niet. Het is irritant dat je een discussie aan blijft gaan, terwijl je duidelijk geen weet (of een ouderwetse weet) hebt van waar je over praat. Ik ga dan ook niet meer in discussie met jou.
Mollig betekent ook dik en vlezig. Brede bovenbenen kunnen dus wel degelijk mollig zijn.
Geryon schreef:Winged schreef:
Even hierop inhakend: Je hebt borsten en je hebt 'zijborsten'. Vetmassa die dus aan de zijkant van de borst zit. Ik had bijv. behoorlijk wat vet op mijn rug en de zijkanten van mijn lichaam. De omtrek van mijn borsten zelf is hier ook geslonken. (Borst zelf is nog steeds een Btje, gelukkig)
Maar zijborsten vallen imo niet onder grote borsten, dat valt gewoon onder 'zijkantvet'
Ik snap wat je bedoelt. Ik bedoelde dan ook gewoon grote borsten zonder overgewicht te hebben. (maar die komen niet veel voormeeste mensen met een grote borsten zijn gewoon te zwaar)
Bij veel overgewicht zit het overtollige vet trouwens niet alleen aan de zijkant, maar zo een beetje overal rond.Rowdine schreef:De psychische rol van lichamelijke problemen is er met name in gelegen dat je minder/meer gaat eten.
Daarbij:
mollig:
Neem eens contact op met een psychiater. 20 kilo is wel veel maar zou misschien wel kunnen. Je psychische toestand kan heel veel doen met je lichaam. Zijn ook zoveel mensen met klachten, maar die helemaal geen oorzaak kunnen vinden, tot ze bij een psycholoog oid gaan.
Mollig is inderdaad niet breed door bouw/bespiering. Maar door je bouw kan je echt wel mollige delen hebben. Zoals brede bovenbenen bijvoorbeeld.
Lusitana schreef:Mollig is natuurlijk niet meteen gelijk aan te zwaar voor je paard. Als iemand van 1.55m mollig is en pakweg 65 kilo weegt is dat een heel acceptabel gewicht voor een paard.
Huertecilla schreef:Die gaan het echter héél zwaar krijgen om bij de grot te komen. Die ga ik niet helpen, want dat is een gevolg van hún zaak.
Ook ga ik er niet samen mee de grot in, want hun risico moet hún risico blijven.
Overgewicht? Prima, maar belast er niet een ander mee. Dat geldt ook voor het afreageren op wel slankerds.
Huertecilla schreef:Ik ga morgenochtend naar een grot met een groep archeologen. Opvallend genoeg is alleen van de (jonge) vrouwen een deel duidelijk te dik. Daar heb ik geen enkele mening over op zich, want dat is hun zaak.
Die gaan het echter héél zwaar krijgen om bij de grot te komen. Die ga ik niet helpen, want dat is een gevolg van hún zaak.
Ook ga ik er niet samen mee de grot in, want hun risico moet hún risico blijven.
Overgewicht? Prima, maar belast er niet een ander mee. Dat geldt ook voor het afreageren op wel slankerds.
Loose schreef:Huertecilla schreef:Ik ga morgenochtend naar een grot met een groep archeologen. Opvallend genoeg is alleen van de (jonge) vrouwen een deel duidelijk te dik. Daar heb ik geen enkele mening over op zich, want dat is hun zaak.
Die gaan het echter héél zwaar krijgen om bij de grot te komen. Die ga ik niet helpen, want dat is een gevolg van hún zaak.
Even hier op inhakend.Gister zat ik in de bus en er was een vrouw van een jaar of 40 met behoorlijk overgewicht, die stond. Je zag dat het wel vermoeiend voor haar was en waar ik woon is het best warm dus ze zweette ook helemaal (zittend wss ook wel). Zouden jullie je plekje aan haar hebben afgestaan?
Ik zat een stukje van haar af dus vond niet dat ik degene was die voor haar op zou moeten staan (ik achterin de bus, zij midden), maar ik denk dat ik het wel gedaan had als ze naast mij stond. Voor oude mensen sta ik altijd sowieso op, ook als ik aan de andere kant van de bus zit.Maar ik vind het wel lastig, want als zij overgewicht heeft doordat ze simpelweg teveel eet dan vind ik dat je ook maar op de blaren moet zitten (staan in dit geval
), maar als het door ziekte komt oid vind ik het wel weer sneu..