Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:20

Aha, succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:46

Tsja... Pff eerst wou die geen contact en nu hij ziek is wel , het is zo dubbel..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 07:46

T lijkt me heel lastig ja :(:)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:48

En? :Y)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:59

Ik wist niet dat er "zoveel" bokkers autisme hebben, ik heb hetzelf en is soms echt ondragelijk. :\
En heel erg mooi stukje op de vorige pagina. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:02

Viel me gelukkig mee , hij had ivm zijn werk haar eraf geschoren maar in mijn geheugen had hij vreselijke inhammen en dit stond beter :P. Hij heeft gepraat met mijn moeder , ze hadden 9 jaar in te halen logisch :P. Nee was wel even een last die eraf viel , hij heeft alles al wat geregeld en als we naar mijn tante gaan is hij er ook :), zij was op mijn moeders verjaardag en wij komen op haar verjaardag. Wel is hij stronteigenwijs en neemt geen insuline etc en wil niet behandeld worden of wat dan ook...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:03

Heb vandaag een super leuke toffe dag gehad en sinds maanden zo weinig last gehad van autisme, de afgelopen 6 uur. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:06

Ik heb er vandaag ff flink last van gehad, zelf vooral.

Paard van mijn dinnetje moest accuut ingeslapen worden en ik weet dan gewoon niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Punt 1 brengt het veel oud zeer boven (heb mijn 1e paardje ook in moeten laten slapen) en punt 2 wil ik er dan gewoon heel erg voor iemand zijn maar ik weet dat er toch niets helpt...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:08

Vertel Hanna! :D

Robijntje, dat blijft moeilijk maar dat zal ook wel voor mensen zonder autisme gelden :(:) sterkte iig, ook en vooral voor je vriendin!

Ik heb maandag en dinsdag in een klas doorgebracht en vandaag kreeg ik dan een andere, blijvende en dat is echt een superkeuze geweest want ik zit er echt helemaal op m'n plek :D die eerste dagen wist ik wel steeds niet wanneer ik ergens anders heen zou gaan, of dat ik überhaupt ergens anders heen zou gaan, had m'n hulpverlener tegen m'n moeder gezegd dat ze moest bellen, want ik kon daar niet tegen en blabla, echt mens stop! regel ik een keer iets zelf, menen ze nog dat ze zich ermee moeten bemoeien :') maar ik heb het uiteindelijk gewoon allemaal zelf voor elkaar gekregen en trok het prima toen ik nog niets zeker wist :+

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:11

Ohh, dat oud zeer dat naar boven komt herken ik. Echt naar voor je. :(
En melody7, wat tof dat je zo goed in de klas waar je nu in zit past!
Ik ga zo even vertellen eerst even kijken of ik de leukste foto kan uploaden...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:23

Vervelend Robijntjah en mooizo Melody!
Hoop dat ik ook goed terecht kom in mijn klas...
Ben benieuwd Hannah!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:25

Heb jij nog geen school dan Eske? Ik heb trouwens ook nog een fijn rooster vind ik, op woensdag heb ik eerste 4 uur vrij, dat is echt precies wat ik nodig heb want eind van de week ben ik altijd helemaal kapot van dat vroeg opstaan :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:37

Fijn dat het zo goed gegaan is TM! gelukkig viel het mee :)

Milou, meisje je bent echt een topper <3

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:39

Nou kijk, ik doe vrijwilligerswerk. Begeleiden tijdens paardrijden voor mensen met een handicap. En nu het vakantie is ging ik met een ruiter van mij naar de dierentuin voor de 2e keer!!!!!!!!
Ze is echt zo'n lieverd. <3 Ik vind het echt een leuk persoon. Ze wou steeds hand in hand lopen. :Y) En ze heeft echt wel veel humor en alles. Ze werd 1 keer wel heel erg boos. :oo Maar toen werd het opgelost en straalde ze weer!
Haar vader zei dat het uitje heel ontspannend was, omdat hij nu niet steeds op hoefde te letten, te corrigeren... Nou toen was ik heel trots hoor.
Ik durf steeds meer na te denken over werken met mensen die een handicap hebben. Eerst kreeg ik een paniekaanval wanneer woorden als ROC, toekomst, werk ter sprake vielen op televisie en dergelijke (ja echt, zo droevig was het). Maar nu heb ik steeds zoiets van, hee ik kan het en ik geniet ook. :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:54

melody7 schreef:
Heb jij nog geen school dan Eske? Ik heb trouwens ook nog een fijn rooster vind ik, op woensdag heb ik eerste 4 uur vrij, dat is echt precies wat ik nodig heb want eind van de week ben ik altijd helemaal kapot van dat vroeg opstaan :+

Nope, pas 3 september, heb ook laat vakantie gekregen. Welk niveau doe je? Ik ga naar 4 VWO :).

Wat leuk Hanna! Gehandicapte mensen kunnen zo leuk zijn om te begeleiden en mee om te gaan!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:59

EskeGirl schreef:
melody7 schreef:

Nope, pas 3 september, heb ook laat vakantie gekregen. Welk niveau doe je? Ik ga naar 4 VWO :).

Wat leuk Hanna! Gehandicapte mensen kunnen zo leuk zijn om te begeleiden en mee om te gaan!

Ohh luxe! september *\o/* heb echt zin in die maand :+ 5e paramore, 14e horse-event :D Ik ga nu verder op vmbo 4 (kom van 3 havo af) dus heb dit jaar al examen! volgende week al het eerste schoolexamen; Aardrijkskunde :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:00

Da's snel!

Moet helaas nog 3 jaar, maar ik ga ervoor!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:56

Mag ik me hier ook melden?

Er zijn bij mij vermoedens van autisme.
En ik herken me zelf ook in veel autistische trekjes. Als het goed is krijg ik binnenkort onderzoek ernaar.
Verder heb ik nog adhd.
En ik Ben 21 jaar. Voor de adhd slik ik medikinet.

Heb enkele jaren bij de mac gewerkt maar dit werdt te veel en kostte heel veel energie.

Momenteel gaat het erg goed met mijn uitbarstingen. En kan ik Al wat beter tegen veranderingen. Mensen aan kijken is en blijft een probleem. we'll kan ik me op een 1 of andere manier afsluiten zodat ik geen prikkels binnen krijg, maar Dan staar ik naar 1 punt en hoor ik niks meer. Dit moet voor andere er heel raar uitzien. Maar we'll een goede methode om overprikkeling te voorkomen. Verder neem ik teksten en vooral spreekwoorden erg letterlijk. Op vakantie's gaan was als kind zijnde een dra€a en nog steeds leiver niet doe. we'll Ben ik dit jaar naar de knhs instructieweek gegaan. Dit ging erg goed. Omdat we van te voren een planning hadden met de lestijden en de tijden om te eten. Dit werkte er fijn. Plekken waar veel mensen zijn blijven lastig en daardoor ook een hekel aan verjaardagen. Aanrakingen vindt ik erg vervelend maar van kinderen kan ik het we'll weer hebben.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:58

Welkom!
Ik herken aardig wat dingen in jouw beschrijving, succes met het onderzoek!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:37

Thanx. Hebben jullie ook moeite om emoties te tonen en bij andere te herkennen?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:28

Ja hoor, ik heb het thuis altijd over dingen die ik als enige leuk vind. Dat ze na een paar uur boos worden heb ik dan veel te laat door en dan is het weer helemaal uit de hand gelopen en ruzie en alles. In zo'n geval heb ik zoveel liever wat strenger en duidelijkheid dan subtiele hints.
Heb het nooit door als mensen achter hun hand lachen. Ja meestal kom ik er weken later achter als ik terug kijk op de situatie :')

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:52

hannahaapje schreef:
Ja hoor, ik heb het thuis altijd over dingen die ik als enige leuk vind. Dat ze na een paar uur boos worden heb ik dan veel te laat door en dan is het weer helemaal uit de hand gelopen en ruzie en alles. In zo'n geval heb ik zoveel liever wat strenger en duidelijkheid dan subtiele hints.
Heb het nooit door als mensen achter hun hand lachen. Ja meestal kom ik er weken later achter als ik terug kijk op de situatie :')

Zo herkenbaar, ik herken dat ook heel erg in het meisje dat ik begeleid: die kan uren kletsen over iets wat zij heeft meegemaakt (en exact alle details er nog bij noemen, knap!), zonder zich daarbij in te denken hoe het is voor degene die al anderhalf uur aan het luisteren is naar de verhalen over ponykamp. := Vind het voor nu wel prima, kan ik haar beter leren kennen en leren wat haar interesseert.

Is het geen idee om bij jezelf te denken: zou ík het leuk vinden om steeds verhalen aan te horen over ... ? Je kan niet in andermans hoofd kijken. Het is voor mensen zónder autisme vaak al moeilijk genoeg om zich in te leven in een ander. Maar inleven in jezélf (hoe zou ik het vinden als..), dat lukt misschien wel. :) Is maar een idee en ben heel benieuwd of dat zou werken, ik leer een hoop door mee te lezen in dit topic namelijk!

Had laatst de school van een ander cliëntje aan de telefoon; een meisje met MCDD (angst- en fantasie-autisme, noem ik dat altijd maar) die op een school zit met vooral kinderen met ADHD en andere gedragsproblemen en voelt zich daar helemaal niet prettig. School zei: wij maken inderdaad geen onderscheid tussen kinderen met autisme en andere psychiatrische problemen, dat doen ze in de samenleving ook niet, ze zal er maar aan moeten wennen. :/ M'n broek zakte er vanaf. Heel jammer dat er zo naar wordt gekeken en school niet bereid is om wat aanpassingen te doen voor dat meisje..
Hoe was/is dat voor jullie op school: zijn jullie naar een reguliere basis/middelbare scool gegaan, of speciaal onderwijs? En werd er daar goed rekening gehouden met jullie autisme?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:26

Ik zit en zat altijd op regulier onderwijs. Ik weet pas sinds anderhalf jaar dat ik Asperger heb. Ik heb nu een leerlingbegeleider die me goed helpt, er wordt dus wel een beetje rekening mee gehouden, maar klassen zijn gewoon te groot en ik wil geen speciale aanpassingen, omdat je dan helemaal 'anders' bent.

Ik ben ook hoogsensitief, daardoor kan ik soms beter zien/voelen wat anderen voelen. Maar het moeilijk onder woorden brengen, dat is erg lastig.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:03

Ik heb geen moeite met emoties, subtiele hints dan weer wel, die heb ik echt nooit door :') (ik praat ook veel te lang door over dingen :+ )
Ik zit ook gewoon op normaal onderwijs, zonder aanpassingen, ik heb liever dat ze mij net zo behandelen als de rest, maar aan de andere kant blijf ik van uitstapjes enz. meestal weg omdat dat gewoon weg nog niet gaat.. (ik weet het nu trouwens bijna 3 jaar)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:32

melody7 schreef:
Ik heb geen moeite met emoties, subtiele hints dan weer wel, die heb ik echt nooit door :') (ik praat ook veel te lang door over dingen :+ )
Ik zit ook gewoon op normaal onderwijs, zonder aanpassingen, ik heb liever dat ze mij net zo behandelen als de rest, maar aan de andere kant blijf ik van uitstapjes enz. meestal weg omdat dat gewoon weg nog niet gaat.. (ik weet het nu trouwens bijna 3 jaar)

Heel herkenbaar dat eerste!