Gister Plyo gehad als eerste echte workout. En ik vond hem altijd het vervelendst Vooral het laatste circuit met de pusups en ski abs en in&outs. Die houd ik nu gewoon nog niet vol.. Maar komt vast wel.
Aah Lieke, dit maakt mij best wel bang haha.. Ik heb er overigens lang geen last meer van gehad, laatste keer is 3 januari geweest (verjaardag vriendin) Maar ik ben ook best voorzichtig met bukken. Met paardrijden of zo heb ik helemaal geen last van dat probleem. Wel dat ik soms wat last heb van mijn knie, maar dat heb ik echt al jaren en dat is een keer in de twee maanden of zo. Ik wil eigenlijk eens testen om weer te hurken, kijken of ik het nog steeds heb. Als ik hurk en dat dan krijg, hoor ik ook echt een knak. Is dat ook dat symptoom?
Maandag ga ik weer beginnen. Nu écht.
Hiphop Abs lijkt me ook wel leuk. Iemand ervaring mee?
Ik heb hiphop abbs liggen, maar eigenlijk nog niet geprobeerd.
Gister wel weer plyo gedaan (7/15 commit2fit), einde van week 1, vandaag meteen verder met week 2, gezien ik 2,5 week over de eerste week heb gedaan door pijnlijke val en ziek geworden .
original
Geplaatst: 17-01-14 11:14
Ik ben al een tijdje op zoek naar een fijn trainingsprogramma en nu zie ik dit op bokt voorbij komen (waar bokt toch allemaal niet handig voor is !) In februari ben ik een maand vrij en dan ga ik dus ook starten! Merken jullie veel verschil?
Ik nu nog niet, maar ben dus ook al 2,5 week bezig met lesweek 1 zeg maar. Vorige keer dat ik eraan was begonnen, begon ik het goed te merken in de 2e week. Lovehandles werden echt veeeeel minder, armen strakker, buik strakker, benen slanker en koppie slanker. Mensen viel het sneller op dan ik. Ik weet het niet qua gewicht, sta nooit op de weegschaal, maar deed wel opmeten bij elke fittest en daar merkte ik ook echt verschil in cms.
Dat klinkt wel heel positief !! Ik wil vooral ook inderdaad strakker, hoef niet perse af te vallen. Volhouden blijft een kunst , als ik wat pagina's van het topic zo doorlees. Maar elke uurtje extra sporten is altijd mooi meegenomen denk ik dan maar !
Mighty jou, Grappig, ik vind de plyo juist het leukst. Ik hou het ook niet bij hoor, al die push ups. Loveskim, niet perse een symptoom, maar het past er wel bij. Maar een diagnose is natuurlijk niet te geven over het internet. Maar als je er last van hebt, zou ik er zeker naar laten kijken. Nog meer mensen druk aan het hupsen?
Gister had ik pure cardio (hell), maar hij ging eigenlijk heel lekker. Ik blijf de workouts echt heel leuk vinden, maar het scheelt denk ik wel dat ik ze maar 3 keer per week doe nu. 2 vrienden van mij doen het ook en sturen elke keer een selfie naar elkaar na de workout, vet grappig!
Vanavond conditietraining, maar het schijnt dat we daar ook een insanity workout gaan doen
Ik heb gisteren weer de Plyo gedaan, vind die ook het leukste eigenlijk. Al is Power en resistance een hele goede tweede! Ik moet wel geduld hebben merk ik, want wil natuurlijk liever sneller resultaat dan dat ik nu krijg. Ik doe het ook 3 keer per week ongeveer, daarnaast probeer ik nog 2x pw hard te lopen en iig 1x pw paardrijden. Zo blijft de afwisseling er goed in! Ik ben ook op mijn eten aan het letten met Weight Watchers en had in de 1e week al een halve kilo kwijt en ook bijna een cm...dus dat is wel fijn natuurlijk
Ik ben ook weer begonnen, nu een week bezig. Gaat lekker! Zit nu in thailand, en daar is het dus sporten met dik 25 graden. Ondanks dat gaat het super. Ik eet hier ook niet veel, is het gewoon te warm voor. Denk dat ik aan zo'n 1500 kcal zit per dag (200 voor ontbijt, 200 voor lunch en avondeten zal zeker niet meer als 1000 zijn, incl glaasje wijn/fris). Ik zit er dus eigenlijk nog onder. Verder veel water drinken. Nergens last van.
Ik ben ook weer gestart. Wel een beetje aangepast, want ik ben net weg bij de fysio voor mijn rug. Ben begonnen met plyo, ik vind die eigenlijk het prettigste. Vanmiddag weer.
Ik had gister cardio recovery en op een duur met de hip flexor lunges(?) moet je ja een hand omhoog doen en ik was zo moe van al die squats en lunges dat k echt zo slowmotion omviel
Michtyjoe, haha, ik zie het zo voor me! Sax, leuk dat je weer bent begonnen! Ik doe het nu ook aangepast, ivm armblessure. Angela, genieten zeg is Thailand, knap dat je toch blijft sporten. Wanneer kom je weer terug? Miramare, ik wil ook altijd sneller resultaat dan dat ik krijg, maar de eerste week vind ik dat je al goed resultaat hebt! Michelle, leuk dat je bent begonnen, hoe bevalt het?
Nog meer mensen actief met insanity bezig? Hier nog steeds braaf 3 dagen per week aan het hupsen. Door mijn arm lukken een aantal oefeningen niet (mn planken/opdrukken), maar ik probeer die oefeningen elke keer te vervangen. Blijf het wel erg leuk vinden, kan elke keer niet wachten tot ik weer mag.
Wij zijn nog zo'n 2,5 maand daar. Insanity wil ik terugschroeven naar 3 keer in de week, maar daarbij wil ik yoga gaan doen (2 keer in de week), 1 dag wandelen (20 km) en kitesurfen wil ik gaan leren (2 keer in de week). Dat moet genoeg sport zijn!
@MightyJoe: Ja klopt dat het te weinig is als je de standaard hoeveelheid punten neemt. Het is bij Weightwatchers echter zo dat je je gespaarde sport punten gewoon in de week mag opnemen maar ook per dag. Ik heb het zo ingesteld dat ik het per dag opmaak. Dus op de dagen dat ik sport (bijna elke dag dus) eet ik minimaal de helft van die punten meer. Bijvoorbeeld; ik mag standaar 26 punten pd, Insanity is ongeveer 7 pnt en hardlopen 30 min ook. Dan neem ik ongeveer 4 a 5 punten extra die dag! Dus hoop het op die manier in balans te houden...
Ik doe het sinds twee weken, heb vandaag de tweede fit test gedaan en wat een verschil zeg! Ik merk daarnaast ook dat mijn lijf al strakker begint te worden, heerlijk! Het is echt verslavend, vind ik. Ik ben ermee begonnen, omdat mijn paard al een maand kreupel is en ik momenteel geen werk heb. Ben benieuwd of het straks ook nog te combineren is. Ik doe het nu tijdens het middagdutje van mijn zoontje. Omdat mijn spieren begonnen te ver zuren, neem ik daarna een eiwitshake voor de spier opbouw, dat voelt een stuk beter.
Als ik merk dat mijn spieren het teveel vonden, dan doe ik de dag daarna een rustige yoga met veel stretch. Dat werkt echt heel goed, geeft je een "day off", maar dan wel met iets nuttigs. Merk dat de insanity recovery dan soms teveel is als je spierpijn hebt, maar yoga dan wel lukt.
Ik wil ook weer gaan beginnen met insanity ben benieuwd! Vorige x afgerond toen naar sportschool gegaan maar hing geen fijne sfeer. Doe nu al zeker 2 maanden niets meer.
Ook van 5/6x paardrijden naar 1/2x gegaan. Dus moet echt weer wat gaan doen krijg weer een buike gadver haha!
Angela
Geplaatst: 09-02-14 10:39
MightyJoe schreef:
Cardio recovery is idd niet zon recovery.. Ik krijg daar nog het meest spierpijn van eigenlijk
Ik doe het liefste de cardio power&resistance. De recovery is inderdaad echt een spierpijn kweker, die kom ik op gewone dagen al (bijna) niet door, laat staan als recovery.