[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:01

Die kauwdrang heb ik ook, vooral in de eerste week heb ik daar last van gehad. Schijnt normaal te zijn. Maar na die tijd gaat dat over, en dat merk ik nu ook wel.
Dat gezegd hebbende.. :')

Ff frustraties uiten, hoor..
Ik ben net terug van 3 weken oppassen bij een huis en heb dus al die tijd alleen gegeten. Nu pa hier met een bord shoarma met friet zit, erger ik me suf aan de luidruchtige eetgeluiden en -geuren die er van die kant komen. _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(
:')

Dais_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:02

Ik zou een andere kamer opzoeken... Ik meen het serieus, het is zelfkwelling om erbij te blijven zitten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:03

Ja daar heb je ook wel gelijk in, Dais, als het langer had geduurd was ik hem gepeerd. :')
Meneer pa eet niet alleen luidruchtig, maar gelukkig ook snel dus de geuren en geluiden zijn alweer vertrokken, samen met m'n frustraties.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:03

Zou ik ook doen inderdaad, gezien je shoarma nog eens éxtra ruikt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:04

Roosch, er is inderdaad een afbouwtraject. Neemt niet weg dat velen mensen het shaken niet volhouden en dus zonder afbouwtraject weer gewoon gaan eten.
Je kan daarmee dus absoluut niet terugvallen en daarom heb ik hier nooit voor gekozen. S
Als je die discipline wel hebt dan vind ik het echt suoerknap!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:05

Knap hoor! Ik had het zelf niet volgehouden om er bij te blijven zitten.

Ik vind het trouwens bijzonder dat je van een shake ook een chocoladereep kunt maken. Dan kun je ook toch een soort-van kauwen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:07

Kun je met afbouwtraject absoluut niet terugvallen of begrijp ik dat verkeerd, LD?

Ik weet waar ik het voor doe, ik heb een doel voor ogen en hoop dat te bereiken. Zit nu in m'n tweede week, ga dinsdag de derde in en tot nu toe gaat het redelijk. Ik hoop echt dat ik straks kan zeggen dat ik iemand ben die het wel volgehouden heeft en dat ik straks op m'n streefgewicht zit. :j
Heb alleen 18 november een fotoshoot (van mezelf) en had gehoopt dat ik dan al wat kilootjes extra kwijt was, maar daar moet ik niet op gokken. Dat is vandaag over 2 weken en wonderen bestaan niet, dus ik moet het doen met hoe ik er dan uit zie.
Nogmaals, konden we maar POEFFFFFFFF van het een op het andere moment afvallen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:10

Dais_ schreef:
Ik vind het trouwens bijzonder dat je van een shake ook een chocoladereep kunt maken. Dan kun je ook toch een soort-van kauwen :D

:)) Je kunt er vanalles van maken en vandaag had ik het echt nodig om eens wat anders te nemen dan een shake.
Heb deze week ook nog geen soep gehad (zit ook in het menu van Cambridge) dus dat ga ik morgen maken denk ik.
Na de derde week (als ik het goed heb) kun je ook Cambridgerepen bestellen, denk dat ik dan toch wel blij ben als ik daarvoor kan kiezen.

Over 2 weken gaan we wokken met het team van het werk en aangezien ik nieuw ben, wil ik dat niet skippen. Dus overlegd met consulente en ze stuurde me rechtstreeks richting bakplaat, daar mag ik dan wel wat van eten.
En 23 november gaan wij een weekendje weg, dan heb ik mijn tussenweek ingelast omdat ik dan graag gewoon wil eten/genieten.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:12

Mijn doel is om in mei voor het eerst in m'n leven in bikini te gaan. Vakantie is al geboekt naar Griekenland. Er zal nog een hoop moeten gebeuren, ik zal dus écht naar de sportschool moeten ben ik bang.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:15

Té snel is ook weer niet goed. Op een gezonde en verantwoorde manier is het beste :)

Roosch, geniet ervan! Zulke momenten moeten er ook zijn. Je hebt iets om naar uit te kijken :j

Georgette, niet bang zijn. De sportschool is juist heel erg leuk, mits je eenmaal de sportschool hebt gevonden waar jij je prettig voelt. Maak eens wat afspraken met sportscholen in de buurt en kijk waar jij je prettig voelt. Je zult dan met plezier richting sportschool gaan ;) Ik dacht ook dat het niks voor mij was, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het heel erg leuk vind om te doen! :)

Ik ga een taart vullen en bekleden := Een spontane opwelling van vanmiddag waar ik nu al weer spijt van heb :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:17

Dais, ik ben al zo'n twee jaar lid van een sportschool. Het is niet dat ik me er niet op m'n gemak voel, maar ik heb gewoon geen zin ;-) Vooral de eerste keer er weer heen gaan, is een ramp bij mij, dat moment stel ik altijd uit. Als ik eenmaal ga en in een bepaald ritme ga, bijvoorbeeld op een vaste dag, dan gaat het beter. Dus wie geeft me een schop onder m'n kont? :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:19

Ik wil wel! *skupt vriendelijk doch dringend

Ik ken dat wel, Georgette. :j
Ik heb dan helaas te maken met blessures waardoor mijn ritme steeds onderbroken werd en toen heb ik er maar helemaal de brui aan gegeven.
Ga nu waarschijnlijk met een vriendin aan de Zumba. Hoop dat zij mij kan motiveren om elke week te gaan. :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:22

Kun je niet iemand vinden die ook gaat sporten zodat jullie samen kunnen gaan? Misschien dat dat meer motiveert om te gaan?

Krijg je niet direct een preek van de instructeur als je een week niet bent geweest? Ik moet elke 3 weken op de weegschaal en krijg een heel overzicht van mijn vooruitgang. Ze zien precies wanneer ik kom en ik kreeg zelfs een opmerking dat ik tevaak was geweest omdat ik mijn spieren zo niet de tijd geef om te herstellen :')
Zulke begeleiding vind ik persoonlijk wel heel fijn! :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:24

Een sportbuddy kan inderdaad motiveren!
Zo heb ik jarenlang gesport met een vriendinnetje, maar veel meer dan giechelen en een beetje crosstrainen en kletsen deden we niet. :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:27

Roosch, ik kan met mijn dieet makkelijk een dagje losser doen. Een keer een stukje chocola of een pizza als avondmaal. Dit kan met de shakes niet, daarom ben ik hier geen voorstander van. Neemt moet weg dat ik enorm veel respect heb voor de mensen die het wel volhouden.
Vind het wel.jammer dat je met cambridge zo weinig calorieën binnen krijgt. Dat blijf ik ongezond vinden, aangezien je lichaam al meer dan 1300 kcal nodig hebt om te leven :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:35

Mag ik me ook 'weer' melden? Ik heb in de vorige topics ook meegepraat. Was netjes op gewicht, 68-69 kg bij een lengte van 1.80 m. In juli veranderd van anticonceptiepil en 7 kg aangekomen. Nu ben ik vorige week gestopt met roken en wil dus niet nog meer aankomen. Dus plan de campagne gemaakt en wil ik dus weer naar mijn oude gewicht.

Ik heb al een hele afvalgeschiedenis, op mn 15e van 110 naar 70 kg gegaan. Daarna een eetstoornis ontwikkeld en nog eens veel afgevallen. Daarna weer op een normaal gewicht (73) gekomen en toen kreeg ik een relatie, eind van relatie 10 kg zwaarder en afgelopen november dus begonnen met de strijd en weer op 69 kg gekomen.

Ik weet dus dat ik het kan, maar ik heb wel een steuntje nodig. Heb vaker Sonja Bakker gedaan, maar wil nu wat anders. Ben dus begonnen met punten tellen van WW. Ik doe dit zonder cursus o.i.d., maar mocht het bevallen en houd ik het meer dan een week vol, wil ik toch wel gaan kijken om de online cursus te gaan volgen.

Heb al heel wat pagina's gelezen van het topic, dus hopelijk mag ik inhaken!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:48

Is er iemand die ervaring heeft met Atkins of andere koolhydraatarme diëten?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:10

Ik eet nu zoveel mogelijk koolhydraatarm, maar ben nog niet zo lang bezig, nu zo'n twee maanden, en geef er m'n eigen draai aan.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:41

Hoe bevalt dit Georgette?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:43

M3lisss: er is ook een topic speciaal voor koolhydraatarme bokkers. Misschien ook de moeite waard om even op te zoeken.

CCCCC: welkom terug :).

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:57

Bedankt RubyRed :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:21

Opzich bevalt het goed M3lisss, ik ben alleen helaas nog maar 2,5 kilo afgevallen in 2 maanden tijd.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:28

Hallo :wave:

Slecht weekend gehad, te weinig maar ongezond gegeten, wel vrijwel alleen maar water gedronken :j
Morgen weer een nieuwe dag van een nieuwe week, dus die ga ik wel goed proberen te beginnen.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:31

Koolhydraatarm heb ik veel om me heen gezien en het is een goede manier om af te vallen.

Zelf ben ik koolhydraten gaan minderen en neem ik in de middag een eiwitshake. Ik ben daar nu 5 dagen mee bezig en 1,8kg kwijt zag ik vanochtend op de weegschaal!. Ik ga dit dus volhouden en uiteraard hier er verslag van doen of deze manier goed helpt.

Nu ziet een dag eten van mij er bevoorbeeld nu zo uit:

O: Een broodje met file american en een broodje met tonijn.
T: Schaaltje magere yoghurt.
L: Eiwitshake.
T: Handje gemende noten.
A: Witlofsalade met snijbonen 2 kleine aardappels en kipfile.

Als ik in de avond honger heb kook ik vaak nog wel een eitje of eet tomaatjes of augurk!.

Verder drink ik over de hele dag veel thee en water en doe ik aan intensief paardrijden daarnaast kies ik meestal uit :hardlopen of fietsen, stevig wandelen om nog er bij te doen.
Laatst bijgewerkt door Dame23 op 05-11-12 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:37

Ik meld me ook! :) Sinds een aantal dagen begonnen met mager en gezond te eten en in de ochtend te starten met een eiwitshake + 1 fruit. Het hele menu wel aangepast op weinig koolhydraten en lekker veel groente te eten.
In de loop van de week eens zien of de weegschaal gaat minderen... ben benieuwd!
Daarnaast ben ik ca 3 weken geleden begonnen met hardlopen, met Evy, d.w.z. 3 keer per week een les van ca 30 minuten. De opbouw steeds wat meer intensief. Ik merk dat mijn conditie al een stuk beter wordt.

Slaap lekker dames!