Diaz schreef:Ik ben zelf tegen het vermoorden van een levend kindje in je buik. Waarschijnlijk met 18 weken kun je je kindje al voelen bewegen zelfs.
Ik hoor van de mensen die ik ken die ooit een abortus hebben gedaan dat die alleen maar spijt hebben. Elk jaar denken: hij/zij zou nu zo oud zijn e.d.
Mocht je voor je kindje kiezen, met een kindje word een moeder geboren. Je kunt het zeker aan!
Als het, zoals TS zegt, ONGEWENSTE seks was, lijkt het mij toch geen moord.. Kan bestaat dat de baby gehandicapt is.
En tja, als het niet uit liefde gemaakt is, ik zou er niet mee kunnen leven hoor.
TS, het is je eigen beslissing. Maar wat je ook kiest; ik vind het géén moord.
En Diaz, er zijn héél veel mensen, die géén spijt hebben van een abortus. Dat weet je alleen niet op voorhand, hoe je je daar later over gaat voelen. Vaak was het de juiste keuze, en in zo'n geval hebben mensen heus niet altijd spijt. Om welke reden de abortus dan ook was (te jong, te oud, geen vaste relatie, niet klaar voor kinderen, financiël niet sterk genoeg staan,...), als het voor jou goed voelt is er naderhand waarschijnlijk geen spijt. En dat verzin ik echt niet.