In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorine

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:16

Goed van je dat je toch contact hebt gezocht Fresley!

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:26

Fresley wat goed van je!

Mijn AD beginnen te werken denk ik. Ben niet meer stoned, ga wel ongelovelijk vroeg naar bed, gisteren om 20.30 uur.
Heb vandaag wel een grote knoop voor mezelf doorgehakt, ga weg bij mijn vriend. Ik weet nog niet precies hoe, moet nu rondkomen van een ziekteuitkering van 1000 euro in de maand. Met dochtertje dan op zoek naar een huis is wel heel ingewikkeld, dus morgen maar eens langs bij het OCMW (sociale dienst) en eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
Hij trekt mij naar beneden en steunt me helemaal niet, niet in therapie, maar ook niet in het leven. Sta overal alleen voor, alleen dan met een negatieve energie extra om voor te zorgen.

Morgen ook met de psychiater overleggen wat die er van vindt, maar eigenlijk was dit onder andere waarom ik in therapie moest, om weer beslissingen te gaan nemen.
Misschien ga ik nu een poosje bij een vriendin wonen, zij hebben 2 kinderen en zijn samen op vakantie geweest deze zomer, dus weet dat we goed met elkaar kunnen zijn, maar dit gaat toch meer dan een weekje zijn...

spannend dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:03

Poeh wat knap MF! Echt superstoer dat je voor jezelf kiest, al is dat vaak niet de makkelijkste weg. Maar t is wel een weg waar je uiteindelijk beter van wordt :)

Fresley, super van je! :)

Gister hadden we open dag op de therapie, iedereen mocht 2 of 3 familieleden meenemen zodat die eens konden zien wat we nu allemaal doen. Uiteraard niet waarvoor we in therapie zijn enzo, maar puur alleen de behandelmethodes.
Dat was ontzettend leuk! Het was een grote groep en we hebben alle therapiesoorten gedaan. Mijn ouders en vriend vonden het superleerzaam en heel leuk. Ben zo trots op mijn vriend, want als eerste hadden we psychotherapie en daar was de vraag aan de meekomers 'wat vinden jullie dat er een naaste in therapie is', en hij beet het spits af. Hij zei ook mooie woorden, dat hij het ook moeilijk vind soms en ook vaak niet weet wat hij voor me kan doen en zo graag voor me wilt zorgen en wilt helpen. En hij wil me beter maken. Word helemaal emotioneel als ik dit typ, wat is ie toch een topper. Maar dat wist ik al :') (nu voel ik me meteen banketstaaf tegenover Mindfull want ik gun het jou ook zo, omdat het ook op deze manier kan :) )

Ben vanmorgen ook wezen bloed prikken en dat ging zowaar een keer goed _O- Nu afwachten.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:47

Fijn dat je het als fijn hebt ervaren Jolien!

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:25

Ik heb jarenlang a.d geslikt en ben ermee gestopt omdat ik er van aan was gekomen. En omdat je je ontspannen voelt, eet je ook meer, maar je word van a.d dik van de lucht.. En ook al sport of fiets je elke dag een uur, afvallen doe je niet.

Ik moet wel zeggen dat ik me duizend keer beter voelde dan zonder. Ik moest ze slikken omdat ik erg angstig en depressief was geworden, nadat mn vader overleed.
Het is zo moeilijk, ik vergeet soms dat ik die angststoornis heb, en ineens denk ik dan van huh, waarom voel ik me zo poedersuiker? En dan denk ik; oja, ik heb die angststoornis nog steeds en het geneest niet ff natuurlijk.. Ik weet dat ik me meer ontspannen en relaxt voel met medicijnen ipv bezorgd om alles en overal over in zitten maar ik durf niet aan die medicijnen omdat ik niet weer wil aankomen. Ben zo blij dat ik weer wat slanker ben. Word echt onzeker als ik vijf kilo aankom, (ik ben niet zo heel lang, dus dan valt t erg op). ;(

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:30

Mindfull schreef:
Fresley wat goed van je!

Mijn AD beginnen te werken denk ik. Ben niet meer stoned, ga wel ongelovelijk vroeg naar bed, gisteren om 20.30 uur.
Heb vandaag wel een grote knoop voor mezelf doorgehakt, ga weg bij mijn vriend. Ik weet nog niet precies hoe, moet nu rondkomen van een ziekteuitkering van 1000 euro in de maand. Met dochtertje dan op zoek naar een huis is wel heel ingewikkeld, dus morgen maar eens langs bij het OCMW (sociale dienst) en eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
Hij trekt mij naar beneden en steunt me helemaal niet, niet in therapie, maar ook niet in het leven. Sta overal alleen voor, alleen dan met een negatieve energie extra om voor te zorgen.

Morgen ook met de psychiater overleggen wat die er van vindt, maar eigenlijk was dit onder andere waarom ik in therapie moest, om weer beslissingen te gaan nemen.
Misschien ga ik nu een poosje bij een vriendin wonen, zij hebben 2 kinderen en zijn samen op vakantie geweest deze zomer, dus weet dat we goed met elkaar kunnen zijn, maar dit gaat toch meer dan een weekje zijn...

spannend dus...

jeetje wat poedersuiker zeg. wel heel sterk dat je voor jezelf kiest. hopelijk heb je snel een eigen plekje/huisje. sterkte!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:38

Ik wil me graag melden! :)

Ik ben Jennifer, (bijna) 19 jaar en ben bijna 2 weken terug met een spoedafspraak bij de GGZ terecht gekomen.ik loop al jaren met een (misschien al wel 2) rugzak(ken). Omdat ik nu een gevaar voor mezelf wordt heb ik elke week een gesprek tot mijn echte behandeling gestart kan worden.

Ik zit er wegens een 'persoonlijkheidsstoornis'. (Voordat mensen gaan oordelen, ik ben niet gek)

Voor meer vragen of mensen die willen praten over hun problemen ook mijn inbox staat open :)

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:31

Welkom Papegara. :j

Joolien, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Voor mij is het een spiegel, die alleen maar weer toont dat ik een egocentrische man uitkies voor mezelf, net als de vader van mijn kind. Goede reden om de therapie voort te zetten en te zorgen dat ik in de toekomst niet nog een keer de fout in ga. En goede voorbeelden (zoals jouw vriend) helpen daarbij.

Aladinnetje, ik ben ook heel bang voor het aankomen. Ik ben al geen maatje 36 en die 20 kg erbij waar velen over schrijven, kan ik missen als kiespijn! Let dus heel goed op wat ik eet, hoeveel ik eet en wanneer ik eet.
Gisterenavond weer ouderwets boven de plee gehangen, dus dat zijn alweer wat calorieen minder ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:03

Welkom en succes Jennifer :)

Gelukkig maar MF. Ben blij dat je inziet dat het ook anders kan, en ik kan je vertellen dat dat zooo fijn is! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:10

Ik ga met therapie stoppen.. Hoor ik dan nog wel in dit topic thuis? Weet ik niet..

Het 'probleem' is zeker niet over. Maar ik kan er niet over praten, en dus kan ik mezelf er niet voor open stellen.
ik ga wel eens in de 3 a 4weken naar de Psycholoog om te praten over mijn thuissituatie omdat dat nog echt wel een knelpunt zal blijven voorlopig.
Maar echt therapie voor mezelf? Nee daar ben ik vandaag mee gestopt. En ik vind het wel prima zo, om er niet over te praten. Ik hoop dat ik nu een beetje rust terug krijg in mijn hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:51

fresley schreef:
Ik ga met therapie stoppen.. Hoor ik dan nog wel in dit topic thuis? Weet ik niet..

Het 'probleem' is zeker niet over. Maar ik kan er niet over praten, en dus kan ik mezelf er niet voor open stellen.
ik ga wel eens in de 3 a 4weken naar de Psycholoog om te praten over mijn thuissituatie omdat dat nog echt wel een knelpunt zal blijven voorlopig.
Maar echt therapie voor mezelf? Nee daar ben ik vandaag mee gestopt. En ik vind het wel prima zo, om er niet over te praten. Ik hoop dat ik nu een beetje rust terug krijg in mijn hoofd.

Je krijgt geen rust zo lang het probleem niet stopt. Dan zonder je jezelf alleen maar meer af van de wereld. Of je dat wilt is je eigen keuze maar t lijkt me niet verstandig :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:59

fresley schreef:

Dus je blijft weglopen voor je problemen...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:25

fresley schreef:

Jammer dat je stopt met de therapie...ik snap wel dat je je niet kan open stellen en over je probleem kan praten, maar uit ervaring weet ik nu wel dat het uiteindelijk wel opbreekt en je het dan uiteindelijk alsnog heel moeilijk krijgt...

Ik ben namelijk ook een ontzettende binnenvetter en niemand kent mij als ongelukkig meisje of verdrietig omdat ik altijd maar lach om mijn ware gevoelens te verbergen (helaas of misschien wel gelukkig prikte mijn vriend daar dwars doorheen) en nu komen alsnog die gevoelens los en veel erger als ik had verwacht...

Ik zit nu weer in de nachtdienst en kan echt niet wennen aan de overgang van overdag naar snachts werken...
heb de hele dag al last van mn migraine (ik kan dan juist niet platliggen omdat ik dan helemaal gek word van de hoofdpijn en vlekken voor mn ogen) en mijn medicijnen werken blijkbaar niet meer en zijn nu op...
ben wel gewoon gaan werken aangezien ik hier toch alleen maar wakker hoef te blijven (zit nu wel met scherm op vrij donker ivm dat fel licht pijn doet aan mn hoofd).
volgende week heb ik weer een afspraak bij de psycholoog en dan gaan we langzaamaan starten met de emdr...ik hoop echt dat dat gaat helpen, want ik wordt zo langzamerhand knettergek van mezelf...mijn hoofd en lijf lijken wel niet meer van mezelf te zijn...
ondanks de temazepam slaap ik weer slecht, migraine aanvallen worden weer meer, rug (hernia) doet weer meer pijn en huil steeds vaker om niks...ik weet het gewoon allemaal even niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:35

Ik vind t knap dat je überhaupt nog werkt.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:35

Fresley, blijkbaar is de last van je probleem nog niet zo groot dat je er alles voor wilt doen om eraf te komen... dat moment komt dan vanzelf wel... op een gegeven moment stopt alles met werken en zul je het moeten facen. Veel succes in de tussentijd ;)

Lammie, oh wat balen, ken heb zelf ook migraine, dus weet hoe erg het kan zijn. Misschien eens goed om je bloeddruk te laten meten als je een aanval hebt. Bij mij bleek dat ik een enorm hoge bloeddruk heb tijdens een aanval en toen heeft de dokter wat kunnen aanpassen aan de pillen.
En misschien paar keer naar de fysio voor masage en ontspanningsoefeningen, kan ook helpen.
Sterkte meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:12

Joolien schreef:
fresley schreef:

Je krijgt geen rust zo lang het probleem niet stopt. Dan zonder je jezelf alleen maar meer af van de wereld. Of je dat wilt is je eigen keuze maar t lijkt me niet verstandig :)

Nee ik wil dat niet. Maar zoals nu kan het ook niet verder.. En dan kies ik er liever voor om voor mijn opleiding te gaan, dan maar niet meer werken of op een dag 10 verschillende dingen doen. Maar ik wil zo graag mijn opleiding nog halen.... En aangezien dat nu al fout gaat, wil ik voorkomen dat het helemaal fout gaat.

Miss_Blimm schreef:
fresley schreef:

Dus je blijft weglopen voor je problemen...

Misschien wel, maar ik denk dat ik nu even geen andere keuze heb.

Mindfull schreef:
Fresley, blijkbaar is de last van je probleem nog niet zo groot dat je er alles voor wilt doen om eraf te komen... dat moment komt dan vanzelf wel... op een gegeven moment stopt alles met werken en zul je het moeten facen. Veel succes in de tussentijd ;)

Ik weet wel zeker dat mijn probleem groot genoeg is om er wat aan te gaan doen. Ik werk niet meer, ben vaak moe enz enz. Maar als ik mezelf er voor open stel, en ik eens wil huilen en praten komt er niemand doorheen. Huilen kan ik gewoon niet meer, of niet meer zoals ik het wil. Ik lach ook vaak netzoals jij ook had lammie..
Dus misschien is het wel slim om voorlopig te stoppen en daarna verder te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:14

@ Lammie,
Wat vervelend netzoals Joolien al zei: Knap dat je nog werkt!
Hopelijk werkt de Emdr idd en krijg je iets meer rust.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:45

Mindfull schreef:

Lammie, oh wat balen, ken heb zelf ook migraine, dus weet hoe erg het kan zijn. Misschien eens goed om je bloeddruk te laten meten als je een aanval hebt. Bij mij bleek dat ik een enorm hoge bloeddruk heb tijdens een aanval en toen heeft de dokter wat kunnen aanpassen aan de pillen.
En misschien paar keer naar de fysio voor masage en ontspanningsoefeningen, kan ook helpen.
Sterkte meid!

ik heb van mezelf al een vrij lage bloeddruk (55/90) dus denk niet dat het komt door een te hoge bloeddruk... maar heb gebeld met de huisarts en krijg nu weer depakine 500mg (anti-epileptica), dit ivm dat een betablokker niet goed is voor mijn lage bloeddruk en dit in het verleden ook heeft geholpen ter voorkoming van aanvallen.
dat ik nu nog gewoon door werk komt doordat ik te eigenwijs ben om op te geven en omdat ik mijn werk wel erg leuk vind...al vind ik dag en avonddiensten leuker dan nachtdiensten...
werk is voor mij op zich ook een fijne manier om mijn gedachten te verzetten, al is dat 's nachts weer moeilijker aangezien je dan praktisch niks te doen hebt...maar goed, zolang het gaat ga ik door...

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:55

Goedemiddag :)

Lammie, respect hoor! Ik zou ook heel graag weer willen werken, zit met solliciteren nu en heel moeilijk om te bepalen wat ik wel of niet aankan...

Nu net terug van de eerste sessie bij de nieuwe psycholoog, wel een fijne vent, ondanks dat hij wel heeel zacht praat. Redelijk jong nog, maar had er toch wel een goed gevoel bij.
Ookal was het natuurlijk nog wat oppervlakkig, moest hier en daar kleine samenvattingen geven en hij zei het meteen treffend, ik blijf heel zakelijk... Tot hij iets verder vroeg en de dam open brak natuurlijk...
Heb een hoop om over na te denken en heb echt eerst even met knikkende knieen en een trillend lijf broodje gegeten en gtst gekeken. Lekker even brainwashen...
Nu muziek hard aan en snel door het huis razen :)

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:14

Ik ben niet in therapie maar ik zou toch graag mijn verhaal willen doen als dat mag?
En misschien dat jullie me dan verder kunnen helpen?

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:02

natuurlijk mag dat Lafayette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:47

Voel je welkom Lafayette :)

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 00:12

Ik lig nu lekker in bedje zal het morgen eens gaan schrijven, misschien dat het me oplucht of helpt. Voelt op de een of andere manier al fijn dat ik hier terrecht kan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 00:39

Lafayette schreef:
Ik lig nu lekker in bedje zal het morgen eens gaan schrijven, misschien dat het me oplucht of helpt. Voelt op de een of andere manier al fijn dat ik hier terrecht kan.

welkom!

pff...ik zit nu dus weer in een nachtdienst (mn 3de nu van de serie van 4)...
ben doodmoe, enorm veel hoofdpijn, weer meer last van mn hernia en voel me gewoon ronduit slecht...
zelfs met temazepam wil het niet lukken om overdag goed te slapen en baal gewoon van alles...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:14

Welkom Lafayette!
:(:) Lammie, wat voor werk doe je? Of heb ik daar overheen gelezen?

Ik mag mijn weekenden uitbreiden, ik hoef nu pas maandagavond terug te komen :)