[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:22

Yasmine schreef:
Ik denk niet dat het relevant is om nu foto's te zien van een tattoo die 20 jaar geleden is gezet. Heb al van veel tattoo artists gehoord dat de technologie er zo op vooruit is gegaan sinds 20 jaar geleden. Onze tattoos die nu zijn gezet zullen door veel betere inkt en technologie er over 20 jaar veel beter uitzien dan tattoos van 20 jaar geleden er nu uitzien.

Hoop doet leven.

Wat had je verwácht dat de mensen die hun brood met tattoos zetten zouden zeggen?!
Geloof jij altijd verkopers die geen garantie geven op wat ze zeggen op hun ogen alleen?
Vraag maar eens wát er dan veranderd is.
Goed onderbouwd met feiten, cijfers; concreet en met verschillen.

In de werkelijke wereld is de inktmachine nog net als een ééuw! geleden en ook is de zwarte inkt niet veranderd. Alleen de kleurinkten zijn ontwikkkeld.
Hét grote verschil is dat er betere artiesten bij zijn gekomen omdat het niet meer alleen voor kermissen, havens en achterbuurten is.
Die betere artiesten zetten mooiere kunst op een strakker manier: Met dezelfde machine en alleen andere kleurinkt.
Als techneut heb ik verschillende machines* goéd bekeken en ook de geschiedenis/ontwikkeling ervan. Dáár zit geen verschil mbt veroudering of niet. Wie beweert van wel mag dat met bewijs onderbouwen.
Idem inkt. Ik hou me stérk aanbevolen voor onafhankelijk onderzoek wat verbeterde houdbaarheid aantoont.

Onderbouw het en ik ben overtuigd. Tot die tijd is het imo verkoopspinsel.

Een mooier uitgangspunt zal bij verouderen evenredig mooier blijven, maar dat is het dan ook echt wel.
Cruciaal is: De inkt gaat in dezelfde huidlaag als een kleine eeuw geleden.
Die huid is gewoon dezelfde als 5.000 of 20 jaar geleden.

Met betrekking tot die huid is míjn mening als ervaringsdeskundige met ervaring uit eerst hand met een brede variatie aan vrouwenhuid :o dat die veroudert.
Daar helpt geen Olie van Olé (bb) of ´omdat je het waard bent´ aan.

Oude tattoos plaatsen is daarom bijzonder zinvol opdat de verwachtingen realistisch zijn.
Bezint eer je er met 20 aan begint. Kies er gerust voor doch wees wel realistisch over de toekomstverwachting ervan.
Kijk naar de huid van je moeder en die van je oma. Zelfs als de tattoo zelf niet zou verouderen (en dat gebeurt wel degelijk) verandert je huid dan heb ik het nog niet eens over de verandering van je lijf.
Veroudering is een onverbiddelijke werkelijkheid.

Plaats eens wat meer fotos van oudere tattoos ipv alleen net gezet op nog strakflexibele huidjes.
Wat ik hier op het strand aan tattoos zie op dertigers :)* is een GROOT argument daarvoor.

* er zijn twee andere types machines te koop; de roterende en de pneumatische. Ik begijp helemaal hoe die wérken, doch die zijn dermate schaars en recent dat er vrijwel niets goed onderbouwd over de duurzaamheid van het resultaat opgemerkt kan worden.

Urbanus

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:28

Leuk voor je.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:35

Wat komen er weer mooie dingen voorbij!
Ik heb een vraagje, mijn tattoo is nu behoorlijk genezen, maar heeft nog wel wat verdikkingen. Het is niet pijnlijk of iets dergelijk. Ik had dit mijn vorige tattoo helemaal niet.. Is dit normaal?

Ik snap echt niet dat bepaalde mensen zich zo druk kunnen maken over andermans lijf. Mijn tattoo's zijn voor mezelf. Ik geniet ervan en ja nu heb ik misschien nog een strak velletje en over 20 jaar niet meer. So what, waarom zou dat je tegenhouden om je lijf nu te verrijken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:42

Hoe lang geleden is hij gezet, Lonneke? Ik zou me niet té veel zorgen maken als hij niet lang geleden is gezet en zeker als hij geen pijn doet. Bij mij duurde het ook even voor hij in mijn huid was "gezonken" maar nu voel je geen reliëf meer oid :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:01

nou mijn "oudste" tattoo is nu bijna 22 jaar, een prachtige fjord op me borst, nu dan wel met een verzakte achterhand, maar daar zie je niks van met een goede bh. Een ijslander van 18 jaar op me enkel, tja nog steeds prima in model. Al zou ik daar wel iets anders overheen willen. O ja ondertussen is mijn fjord tijdens zwangerschap een prachtige belg geworden en tijdens wat borstoefeningen weer terug in model fjord. Dus dat zijn mijn ervaringen van "oude" tattoo,s

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:03

Oh.. Esmeralda.. Ik ben benieuwd naar foto's :o Vooral naar de ijslander

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:03

Esmeralda schreef:
nou mijn "oudste" tattoo is nu bijna 22 jaar, een prachtige fjord op me borst, nu dan wel met een verzakte achterhand, maar daar zie je niks van met een goede bh. Een ijslander van 18 jaar op me enkel, tja nog steeds prima in model. Al zou ik daar wel iets anders overheen willen. O ja ondertussen is mijn fjord tijdens zwangerschap een prachtige belg geworden en tijdens wat borstoefeningen weer terug in model fjord. Dus dat zijn mijn ervaringen van "oude" tattoo,s

_O- +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:08

lonneke_ schreef:
Mijn tattoo's zijn voor mezelf. Ik geniet ervan en ja nu heb ik misschien nog een strak velletje en over 20 jaar niet meer. So what, waarom zou dat je tegenhouden om je lijf nu te verrijken.

Kijk; dát is helemaal _/-\o_
Realistisch en je kiest er bewust voor dat het wordt zoals het wordt.
Net als de blote tattoo-oma; draag je leeftijd en keuzes met trots.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:10

Huertecilla schreef:
lonneke_ schreef:
Mijn tattoo's zijn voor mezelf. Ik geniet ervan en ja nu heb ik misschien nog een strak velletje en over 20 jaar niet meer. So what, waarom zou dat je tegenhouden om je lijf nu te verrijken.

Kijk; dát is helemaal _/-\o_
Realistisch en je kiest er bewust voor dat het wordt zoals het wordt.
Net als de blote tattoo-oma; draag je leeftijd en keuzes met trots.

Dat doe ik ook, maar ik zou gewoon nooit een tattoo op mijn buik willen hebben, ik vind dat na een tijdje niet mooi meer. Mijn keus toch? ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:12

zijn alle tattoo,s niet voor jezelf??? Neem aan dat er niemand is, die een tattoo neemt omdat die denkt dat een ander dat leuk vind. En iedere tattoo is persoonlijk, soms met een heel eige verhaal.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:13

ach, mij maakt het niet uit als mijn toekomstige tatoeages er over 20/30/40/50 jaar eruit zien als een uitgelubberd tafelkleedprintje, dan heb je er wel van genoten toen ie nog "mooi" was, en waarschijnlijk, vergeleken met hoe de rest van me lichaam er dan uit ziet, past ie er net zo goed bij als dat ie 40 jaar terug zou hebben gepast. want dan is alles uitgelebberd/rimpelig.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:21

jolienrotti schreef:
ach, mij maakt het niet uit als mijn toekomstige tatoeages er over 20/30/40/50 jaar eruit zien als een uitgelubberd tafelkleedprintje, dan heb je er wel van genoten toen ie nog "mooi" was, en waarschijnlijk, vergeleken met hoe de rest van me lichaam er dan uit ziet, past ie er net zo goed bij als dat ie 40 jaar terug zou hebben gepast. want dan is alles uitgelebberd/rimpelig.

dan valt het niet eens op joh
heb je prachtige bloemen 20 jaar terug, dan heb je 20 jaar later prachtige droogbloemen, beetje uit model ;)

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:24

haha, ja precies :=
heb je een dier getatoeërd, dan word die gewoon ook wat ouder.. misschien als je een olifant hebt als tatoeage dat het juist wel realistisch is.. of een sharpei.. :+

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:11

Huertecilla schreef:
Heeft iemand trouwens een foto van een spreuk na 20 jaar?
Gezet met 20 - 25 en dan op 40 - 45 jarige leeftijd? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Bijna alles op dit topic is net gezet op nog strakke piepkuikens.

Geen spreuk, maar hier is een foto van de tatoeage die ik nu heb laten coveren. Deze tattoo is 21 jaar oud, en was toen hij net gezet was een heel eenvoudige strakke g-sleutel. Zoals je kunt zien zijn de lijnen in elkaar gelopen, en is de kleur behoorlijk vervaagd.

Afbeelding

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:28

als tattoo's niet zouden kunnen op plekken waar vet kan komen zouden er maar weinig plekken overblijven en schijnt mij meer een soort onzekerheid te zijn, ik heb ook geen maatje 0, maar een gezonde 38. Ik ben heel tevreden over mijn lichaam en een mooi gezette tattoo kan dat alleen maar accentueren, kan dan zeggen dat een tattoo alleen voor mezelf is, maar mijn man vind het ook verschrikkelijk mooi en die vind mijn lichaam ook mooi, of daar nu vetjes op zitten of niet. Stukje persoonlijke smaak misschien, ligt maar net aan wat je mooi vind skinny ass of hollands welvaren. Als je een steviger lichaam kunt waarderen, waarom dan niet met tattoo's die het nog mooier maken :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:33

Maat 38 is toch geen "Hollands welvaren" mag ik hopen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:36

Ik heb wel wat in gang gezet :=

Sorry, ik vind tatoeages over vetjes niet mooi dus ik zal het nooit laten doen. Wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten, maar ik doe het niet. Prima toch?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:37

Wat is er mis met vet? Lijkt wel of het een enge ziekte is. Beetje vet is niet slecht, niet lelijk, niet afgrijselijk en betekent niet dat iemand niet in charge of their own life is. Fat-shaming is zo'n belachelijk cultureel verschijnsel... Sommige lichamen hebben nu eenmaal meer vet dan anderen, en al helemaal oudere lichamen slaan sneller vet op. Daar kun je over miepen of je kunt er een prachtige tattoo opzetten en accepteren dat fat-shaming slechts indoctrinatie is en nergens op slaat. There :D

Ik laat dus wel een spreuk op mijn voet zetten, ondanks dat ik weet dat dat vervaagt. Daarom wil ik hem ook niet te klein, en niet te priegelig zodat het, ook als het vervaagt, nog leesbaar blijft. Het vervagen zelf vind ik onderdeel van de tattoo en niets mis mee, de spreuk past bij mij als persoon op dit moment, bij mijn ideeen en dromen en wensen en liefdes, en dat is een stukje van mijzelf, van nu, dat ik niet wil vergeten en daarom zonder schromen permanent op mijn lijf laat zetten :)

Nu alleen nog de juiste artiest vinden :D

Mocht ik later nog een tattoo nemen, dan zal ik waarschijnlijk wel voor een groter, en gekleurd project kiezen. Puur uit esthetisch oogpunt, vind de grote werken prachtig :D Maar op dit moment past dat niet bij mij en mijn leven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:39

Killyenn schreef:
Wat is er mis met vet? Lijkt wel of het een enge ziekte is. Beetje vet is niet slecht, niet lelijk, niet afgrijselijk en betekent niet dat iemand niet in charge of their own life is. Fat-shaming is zo'n belachelijk cultureel verschijnsel... Sommige lichamen hebben nu eenmaal meer vet dan anderen, en al helemaal oudere lichamen slaan sneller vet op. Daar kun je over miepen of je kunt er een prachtige tattoo opzetten en accepteren dat fat-shaming slechts indoctrinatie is en nergens op slaat. There :D

Volgens mij doet niemand aan fat shaming. Of zie ik er op mijn foto ontzettend skinny uit? :=

Ik miep er niet over, ik accepteer mijn lichaam maar ik vind een tatoeage op mijn buik niet mooi.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:46

Huertecilla schreef:
Chaos schreef:
Ik vind het prachtig! Echt heel mooi!
Ondanks de heel klein beetje vetjes.
Sommige vrouwen hebben en houden nu eenmaal altijd een beetje buik. Kun je dat 'teveel' beter koesteren met zoiets moois dan je er dagelijks aan ergeren als je onder de douche uitstapt en je 'buik' ziet.

Ik vind het echt een heel mooie tat.

Daarbij; met 45 jaar na kinderen zijn de wereld en het lichaam niet meer als met 20 ;)

Er is inmiddels 3 kilo af en nog 2 te gaan voor het streefgewicht. Het plaatje is een +:)+ motivatie.

Ik wilde net zeggen, waarschijnlijk is deze vrouw geen 20 meer, ik vind het er goed uit zien.. Ik snap niet echt dat dit 'vetjes' worden genoemd :=
Wat zien jullie dan als mooi slank, zo'n skelet? :=
Ik hoop dat ik met 45 ook nog zo'n slanke buik heb :))

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:52

Ze zegt toch ook niet dat er iets mis is met vet? Ze vind het niet mooi als er over vetjes een tattoo word gezet. Dat is iets heel anders. Vind het zelf ook niet zo mooi. Dan zou ik eerder voor de rug/schouder kiezen. Net als een navelpiercing (vind ik sowieso niet zo mooi) maar dat vind ik ook alleen bij slanke dames staan.

Maar goed dit is geen 'blubber' topic..

Heb nog een vraagje over mijn tattoo. Kan ik er ook iets over heen doen met slapen? Ik ben al 3x smorgens wakker geschrokken doordat ik mijn tattoo aan het krabben was zonder ik dat eerst door had. Doe dat ook altijd met wondjes. Dan word ik smorgens wakker en heb ik ineens bloed op mijn arm ofzo.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:02

Er staat dat ik sowieso niet goed snap dat dit al vetjes worden genoemd :P
Komt misschien niet al te aardig over naar mensen die wel wat flinker zijn..
Ik vind de vrouw van de foto echt slank namelijk :=

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:03

[edit] Ik zie de foto al!
Ja dat is een lastige plek om zo te bedekken denk ik..
Lastig!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:14

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:18

Ja daarom :j

Vind het wel erg mooie kleuren ook moet ik zeggen :j