Yasmine schreef:Ik denk niet dat het relevant is om nu foto's te zien van een tattoo die 20 jaar geleden is gezet. Heb al van veel tattoo artists gehoord dat de technologie er zo op vooruit is gegaan sinds 20 jaar geleden. Onze tattoos die nu zijn gezet zullen door veel betere inkt en technologie er over 20 jaar veel beter uitzien dan tattoos van 20 jaar geleden er nu uitzien.
Hoop doet leven.
Wat had je verwácht dat de mensen die hun brood met tattoos zetten zouden zeggen?!
Geloof jij altijd verkopers die geen garantie geven op wat ze zeggen op hun ogen alleen?
Vraag maar eens wát er dan veranderd is.
Goed onderbouwd met feiten, cijfers; concreet en met verschillen.
In de werkelijke wereld is de inktmachine nog net als een ééuw! geleden en ook is de zwarte inkt niet veranderd. Alleen de kleurinkten zijn ontwikkkeld.
Hét grote verschil is dat er betere artiesten bij zijn gekomen omdat het niet meer alleen voor kermissen, havens en achterbuurten is.
Die betere artiesten zetten mooiere kunst op een strakker manier: Met dezelfde machine en alleen andere kleurinkt.
Als techneut heb ik verschillende machines* goéd bekeken en ook de geschiedenis/ontwikkeling ervan. Dáár zit geen verschil mbt veroudering of niet. Wie beweert van wel mag dat met bewijs onderbouwen.
Idem inkt. Ik hou me stérk aanbevolen voor onafhankelijk onderzoek wat verbeterde houdbaarheid aantoont.
Onderbouw het en ik ben overtuigd. Tot die tijd is het imo verkoopspinsel.
Een mooier uitgangspunt zal bij verouderen evenredig mooier blijven, maar dat is het dan ook echt wel.
Cruciaal is: De inkt gaat in dezelfde huidlaag als een kleine eeuw geleden.
Die huid is gewoon dezelfde als 5.000 of 20 jaar geleden.
Met betrekking tot die huid is míjn mening als ervaringsdeskundige met ervaring uit eerst hand met een brede variatie aan vrouwenhuid

Daar helpt geen Olie van Olé (bb) of ´omdat je het waard bent´ aan.
Oude tattoos plaatsen is daarom bijzonder zinvol opdat de verwachtingen realistisch zijn.
Bezint eer je er met 20 aan begint. Kies er gerust voor doch wees wel realistisch over de toekomstverwachting ervan.
Kijk naar de huid van je moeder en die van je oma. Zelfs als de tattoo zelf niet zou verouderen (en dat gebeurt wel degelijk) verandert je huid dan heb ik het nog niet eens over de verandering van je lijf.
Veroudering is een onverbiddelijke werkelijkheid.
Plaats eens wat meer fotos van oudere tattoos ipv alleen net gezet op nog strakflexibele huidjes.
Wat ik hier op het strand aan tattoos zie op dertigers

* er zijn twee andere types machines te koop; de roterende en de pneumatische. Ik begijp helemaal hoe die wérken, doch die zijn dermate schaars en recent dat er vrijwel niets goed onderbouwd over de duurzaamheid van het resultaat opgemerkt kan worden.