Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:49

god chatelaine, wat heb jij een pech zeg!

ik ben geopereerd, alles ging super! helaas hebben ze het infuus niet goed in de ader geprikt waardoor ik dus een mickey mouse hand kreeg :')
heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen en ze hebben alles weggehaald! er stonden serieus 20 mensen om me heen _O-
wat ik heb is zeer zeldzaam op mijn leeftijd en ze werden 2 uur voor de operatie ineens bang.... dus hup echo en bleek 2 mm van het middenrif te zitten! had het 2 maanden gegeven en dan was het er doorheen gegaan.
gelukkig was het niet kwaadaardig :) en het is een super mooi litteken!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:03

gelukkig stonedromy dat dat dan allemaal goed gegaan is.
jammer van je hand.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:46

Fijn dat de operatie goed is gegaan Stonedromy! Hoe voel jij je nu? Heb je lang herstel nu nog?

Hoe gaat met sporten dancertje? Jij ging weer aan de bak toch?

Hier gaat het met het mooie weer goed! Erg fijn om het weekend gewoon is leuke dingen te kunnen doen zonder knockout te zijn de dag erna!1

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:48

helaas nog even terug gefloten door de orthopeet mag wel weer wandelen maar nog niet echt sporten zoals ik hier voor deed moet nog 2 weken wachten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:11

Ik kom hier even binnenvallen. Sorry heb weinig meegelezen o.i.d., maar was vooral benieuwd of er meer mensen zijn die sinds vorige week ineens een stuk ergere last hebben van hun astma. Ik was de laatste weken druk aan het sporten, kon 6 km aan een stuk hardlopen. Toen ik vorige week na anderhalve week te hebben stilgezeten weer wilde gaan lopen, sloeg het me na nog geen 200 meter al op de longen. Het is er sindsdien niet beter op geworden, gister was ik eigenlijk niks aan het doen maar het sloeg me gewoon echt op de longen en vandaag is het er niet beter op geworden. Nu zat ik zelf te denken dat het misschien ligt aan de smog door het saharazand in combinatie met de pollen, vandaar de vraag of meer mensen er last van hebben?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:32

Stoned, jeetje zeg! Je hebt wel kijkgeld gevraagd toch? Super dat het niet kwaadaardig is!

Ik heb eindelijk gezien wanneer ik de diagnose kreeg voor astma/allergie; ik was letterlijk een half jaar oud. Mooi op tijd :D

Dancertje; hoe is het nu? Al wat mobieler?

Chatelaine; hopelijk gaat het nog zo goed!

Russel; ja, ik. Veel pollen, warm, vochtig; zweet als een otter en ben snel buiten adem. Krijg er ook continu migraine door helaas. Ik moet eigenlijk sporten, maar heb niet heel veel zin om wéér naar buiten te gaan, hoofdpijn wordt steeds erger.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:55

opzich wel weer lekker zonder krukken bezig en wandelen gaat goed wil volgende week weer beginnen met sporten heb er echt zin in.
Jij hebt dus ook zo'n last van migraine vuurneon? ik ook.
Qua ademhaling RussenNuwell kan ik nu nog niets zeggen gezien ik pas volgende week weer mag gaan sporten ivm met een voet ok.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:07

Vuurneon dat was mooi op tijd haha! Vervelend van de migraine zeg! Hoop dat snel beter gaat.

Russel ik kwakkel al een half jaar dus merk niet direct verschil al ging het bij mij toevallig vorige week met mooie weer wel erg goed! Al was vrijdag al weer ellende

Vuurneon gaat redelijk heb nu ook weer een ernstig te kort aan vitamine d dus hallo nog meer medicijnen. Morgen naar huisarts en woensdag naar het AMC. Hoop dat prednison er af mag maar ben bang dat kanss klein is

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:28

"Noodgedwongen" meld ik mij hier ook maar....

In augustus vorig jaar ernstig ziek geweest en 5 dagen ziekenhuisopname vanwege ernstige longontsteking.
Daar is mijn "feest" mee begonnen.
Ik bleef wat last houden en na longonderzoeken reageerde ik alleen tijdens de histamine test.

In januari verkouden en hoppa...sloeg over op mn longen.
Ab kuur en prednison.

Vorige week werd ik weer verkouden en jullie raden het al..... ik zit weer aan de prednison en AB.
Maar ik blijf super benauwd ondanks de puffers, aantal keer spoedpost, huisarts bezoek thuis en eet en drink nauwelijks... voel me gewoon echt niet lekker.
Nu zijn er net weer 2 andere puffers bezorgd en moet ik wachten tot alles gaat werken.
Morgen maar weer contact met longarts. ... ik begin inmiddels behoorlijk moedeloos van de situatie te worden, zeker nu astma toch echt steeds vaker genoemd word

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:10

Ivy, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. Duurt ook een tijd voordat medicatie aanslaat en de juiste combinatie van medicatie gevonden wordt. Sterkte iig!

Chatelaine; dat is even balen! Hopelijk is je vitamine peil snel weer in orde!

Migraine is weer over gelukkig, hoera voor frisser weer :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:20

Die duidelijkheid mag nu inderdaad wel een keer komen, vooral omdat er ook vaak gezegd wordt dat als ik weer benauwd werd ik opgenomen moet worden, en dan ben ik benauwd en mag ik weer naar huis.....
Uit de testen komt dus niet naar voren dat ik astma heb, vreselijk die onzekerheid

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:31

Ivy wat vervelend hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt. En wat vuurneon zegt het heeft indd even tijd nodig met medicatie allemaal :). Hebben ze verder wel een idee wat het dan kan zijn?? Of wat ze nog willen onderzoeken?

Vuurneon wat fijn dat weer over is :-)

Vitamine schijnt wel tijd te duren.. in AMC zei de arts dat het te kort ook mee kan werken dat de astma niet erg wil. Maar goed longen klonken niet erg slecht vandaag helaas ook nog niet goed. Mag omdat graag wil prednison om de dag halveren voor twee weken maar mag echt niet stoppen of nog minder. Kleine tegenvaller maar hoop dat goed gaat. Over twee weken belt de arts en over vier weken weer terug naar AMC

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:38

Nou ik ben net terug van de seh om daar alles te laten uitzoeken.
Meest waarschijnlijke blijft astma, nu tijdje medicijnen blijven gebruiken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:05

Kom ook weer eens aangewaaid, wat hebben jullie voor hooikoorts???
Ik heb aerius en singulair en flixonase, maar het was zo heftig dat ik nu weer prednison heb.
Ging naar de huisarts om te vragen of er iets nieuws was uitgevonden, maar volgens hem niet.

Hoe heb je de vitamine D gekregen? gewoon via capsules of via een drankje? Vitamine d duurt wel even voor het op peil is, denk in weken.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:06

Vervelend dat je toch weer op de seh was. Welke medicijnen gebruik je nu?

Hoop dat snel aansluit maar kan soms best lang duren

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:09

Heb eerst acht weken nu een drankje vitamine d en daarna over stappen naar tabletten. De calcium en vitamine d die ik al gebruikte voor ik wist van het te kort moest wel stoppen en daarvoor nieuwe losse calcium wat een gedoe.

Hooikoorts heb ik niet echt last van.. wel vervelend dat je aan prednison moest hoop dat je snel op knapt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:13

Hooikoorts heb ik ook helaas in vrij erge mate.....maar nooit last gehad van benauwdheid of iets dergelijks.

Op dit moment gebruik ik foster en atrovent. Welliswaar sinds gisteren, daarvoor 2 andere

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:15

oja, die gebruik ik het hele jaar al, nou ja foster en ventolin.

Er zijn ook combinatiepreparaten met calcium en vitamine D.
Kalicops en calcichew met vitamine d. Vooral de Kalicops is in opkomst op de afdeling momenteel,kan ook zijn dat het ziekenhuis afspraken met de fabrikant heeft.

Overigens is Foster er ook sinds nog niet zo superlang als poederinhalator.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:17

foster in poederinhalator werkt super! ( bij mij dan )

sterkte iedereen! met mij gaat het super, alleen even aan school werken ( school is een beetje lastig aan het doen )

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:20

Klopt ik gebruikte al wat maanden calcichew met vitamine d. Alleen omdat mn te kort groter was moest ik die tijdelijk stoppen. Je zou moe van alles worden bijna xd

Is foster medicijn dat nog korter op de markt is in poeder of was dat wat anders? Al die soorten medicijnen ook hahaha

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:24

Ik heb geen idee..... ik ben pas een beginner whaha :')
Het zit in een inhalator en moet een voorzetkamer gebruiken

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:26

foster in poeder is redelijk nieuw. Mijn apotheek wist er niks van, die moest het nazoeken toen ik zei dat het bestond, per toeval op een bijscholing gezien dat het er was. Is wat makkelijker mee te nemen dan een aerosol met voorzetkamer.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:29

Ik slik nu Ru.pafin nog niet heel bekend maar mij helpt dat misschien een tip voor je Raket?

Chatelaine balen dat het niet zo wil en zeker pred is niet fijn...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:39

Och jeej, ik lees de hele tijd p; fosfor! Ik denk al; waarom zou je dat willen inhaleren? :+

Wat voor mij als een trein werkt is desensibilisatie; 4 jaar lang injecties met (in mijn geval) graspollen. Pittig traject, maar het is het voor mij wel waard! Scheelt weer iig met 1 allergie.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:56

Wel fijn dat zo een goed effect heeft! Door jou heb ik het er wel al is over gehad met arts maar werd toen afgeraden toch in AMC nog is naar vragen... Was jou astma stabiel toen je daar aan begon?