Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:22

Ik heb het weekend even mooi overgeslagen, maar vanavond moet ik weer aan de bak :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:37

Ook hier al even niet kunnen lopen.
Tijdens mijn vakantie niet gegaan, maar vorige week zondag toch rondje gedaan van 3,5km.
Nu ben ik vorige week ziek geworden, bronchitis.
Dus heb al met genoeg adem voor de dagelijkse dingen en hoest mijn longen uit mijn lijf.
Hopelijk is het snel over en kan ik weer gaan rennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:39

Ik ga straks weer eventjes! Lesje 11 (2006) geloof ik, met steeds 2 min. hardlopen en dan 1 min. wandelen.

Hebben jullie nog tips om je buik strak te krijgen? :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:09

Als je het topic doorleest kom je wel tips tegen.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:12

Na een tijdje niet meer gelopen te hebben, heb ik afgelopen zaterdag mijn schoenen weer eens aangedaan.
Zaterdag 30 min gelopen en vanmorgen 35 min. Zaterdag ging iets sneller dan vandaag, maar ik merk bij beide keren dat m'n loopconditie goed achteruit gegaan is ;(
28 september weer een wedstrijd, dus nu maar even blijven trainen :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:21

Ik voel me helaas nog te beroerd om te lopen vandaag. Iedereen die vandaag wel gaat: succes!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:29

Veirl, hopelijk voel je je snel weer beter, had daar vorige week ook last van, wat was dat vervelend zeg!

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:26

capriz schreef:
nueve, had het verkeerd opgevat...last van de warmte...
phylos, ik heb deze reeks van mijn schoonzus (op een stick). Is deze niet te downloaden via de "Evy" site?
Trouwens, ik ben terecht gekomen op een site run.nl of runinfo.nl waar je hardloopmuziek kan downloaden (tegen betaling) en schema's kan vinden...iemand ervaring met deze site?

De hele tijd een stille meelezer geweest, maar nu dan toch maar wat plaatsen. Ik loop met een schema van runinfo.nl, het basisschema beginners, wat opbouwt naar 30 min aan een stuk hardlopen. Vind het zelf een heel fijn schema, opbouw is op geen enkel moment erg lastig (ookal zitten er aan het eind best grote stappen omhoog) en voor mij zou iemand die tegen me praat echt niet werken :').

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:41

Ik probeer vanavond laat nog een klein rondje, vannacht gaan we op vakantie dus dan is het 10 dagen niet lopen! Het kriebelt toch om te gaan maar ik mag pas als alles hier thuis klaar is en ik rust in mn achterwerk heb! Lang leve de inpak stress! Nu eerst de paarden overdragen aan de oppas hahaha dat is het belangrijkste!

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:22

Voor mij is het te warm om te lopen, ik heb de hardloopschoenen opgeborgen en bij iets koeler weer haal ik ze weer boven.
Maar om toch niet op mijn 'lui gat' te blijven zitten, ga ik vandaag met de fiets werken! 15km enkel. En een stuk lekker langs het kanaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:29

Ik heb vanochtend lesje 11 gelopen, wat een zweten zeg :+ Het liep gewoon in mijn ogen, haha. Morgen maar even een rustdagje en dan met het koelere weer op woensdag weer lopen :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:32

Eigenlijk zou ik vanochtend gaan lopen... maar heb lekkere buitenrit met mijn paard gemaakt :) lekker nieuw zandpad dus mooi galopje gemaakt. Misschien vanavond nog tijd ... vanmiddag komt de tandarts langs voor het projectje van mij en staleigenaresse die zou ik vanavond eigenlijk ook nog moeten doen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:13

Missfitness heeft goeie buikspieroefeningen Nueve! Ik gebruik ze nu ook en merk al verschil!

Ik ben weer aan het werk, dus wordt weer passen en meten waar ik een rondje in zou kunnen lassen. In ieder geval vandaag een rustdag. Morgen weer even verder kijken. :j

Wel heb ik af en toe een branderige steek in mijn rechterscheenbeen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. :\

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:49

Rondje gewoon lopen in de lunchtijd was al warm net, ben benieuwd hoe het vanavond gaat :=

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:51

pff en ik moet nog steeds beginnen na 1, 5 jaar niet gelopen te hebben! vriendlief heeft vanmiddag een mp3 speler gekocht voor me en gaat dat hardloopprogramma erop zetten! kijken of dat iets is om weer rustig te gaan beginnen!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:23

Beterschap spokie79 & Veirl :(:)
Nueve warm om te sportten hè hahaha, ik had gisteren 0,6kg verschil met voor het sportten en erna, allemaal vocht :')

Ik ga hopelijk vanavond weer een rondje hardlopen, ben net terug van de fysio en die was heel tevreden :D *\o/*
Ben overigens ook heel blij vanmorgen op de weegschaal, heb 75,4 gewogen en woog vanmorgen 68,9 :D Ik wil naar de 65.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:26

mag ik weten hoe jullie begonnen zijn met hardlopen? aangezien ik geen tijd heb om bij een vereniging te gaan zitten ivm onregelmatige diensten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:28

Ik loop met Start to Run om het op te bouwen en ik leen kleding en schoenen van mama dus voor mij was het heel makkelijk om even uit te proberen :D Probeer nu gewoon vroeg in de ochtend of 's avonds te lopen, vind het ideaal want met hardlopen kun je gaan wanneer je wil!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:29

@tylando: Ik denk dat heel veel hardlopers niet bij een vereniging zitten. Er zijn op internet genoeg schema's etc. te vinden. Ik loop met Evy (http://www.rennenmetevy) wat wel belangrijk is is dat je goede schoenen koopt bij een winkel die ook goed naar je voeten kijkt. Daarnaast luister goed naar je lichaam.
@Kasmir, wat goed zeg!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:53

Tylando: je hoeft inderdaad niet bij een vereniging te gaan, het leuke voor mij aan hardlopen is dat het zeer goedkoop is, goed voor je lijf en conditie en dat het op elk moment van de dag kan waardoor ik het dus lekker tussen mijn dagelijkse bezigheden door kan plannen. Zoals Evelijn al zegt, wel heel belangrijk dat je in góede schoenen investeerd bij een winkel met een baan/band waar ze ook je loophouding filmen zodat daar geen blessures van komen. En inderdaad luisteren naar je lijf, niet zomaar door een pijntje heen blijven lopen want dat pijntje kan zomaar een hardnekkige blessure worden (weet ik alles van :o ).

Ja ben blij dat ik nu éindelijk onder die 70kg zit haha, dat heeft echt wel een tijd geduurd en moeite gekost maar 't is gelukt en nu zorgen dat ik er niet meer bovenuit kom. Nog maar 4kg eraf, dat gaat me ook wel lukken :j.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:10

mijn hardloopschoenen had ik nog..toen ik eerst gestopt was had ik net nieuwe dus die kunnen nog wel even mee..mijn vriend is ook idd evyharlopen aan t downloaden!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:09

KarinvdM schreef:
Als je het topic doorleest kom je wel tips tegen.

Misschien moeten we in het nieuwe topic in de begin post dat soort dingen zetten, net als de podcasts van Evy enzo. Anders blijven de nieuwelingen ernaar vragen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:15

Ruim veertig pagina's doorspitten is nogal veel en via de zoekfunctie kwam ik er niet zo makkelijk, dus zoiets voortaan in een OP lijkt me een goed idee! :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:37

Als je linksonderaan de pagina "buikspieren" intikt kom je direct bij de post over de 30 days Shred met uit.
En als je Evy intikt krijg je de links naar Evy ook.

Een heel topic doorspitten is dus echt niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:44

Ik zocht op buikspieroefeningen bij de algemene zoekmachine. Die linksonder kende ik niet eens, weer wat geleerd - thanks :Y)