Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shantal

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:29

Kan je niet bij je eerste laag lippenstift afpoederen en daarover heen nog een laagje aan brengen?

Of die lippenSTIFT gebruiken dus daar bedoel ik ook echt die stift mee (weet even het merk niet meer).

En de duurdere merken blijven langer zitten.
Weet niet of je er iets aan heb?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:33

Die van rimmel, Kate blijft bij mij de hele dag zitten :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:46

Babel schreef:
Gaat niet zo zeer over ogen, maar vast genoeg mensen die me hier kunnen helpen-
Ik draag graag mooie rode lippenstift overdag als ik werk, maar normale verdwijnt zo snel, smeert al mn koffiekoppen onder en is irritant als ik ga lunchen.
Wat is een echt goed merk lang zittende lippenstift die ook niet of zo min mogelijk afgeeft?

Ik heb een echte knal rode van maybelinne 24h stay
het is aanbrengen zoals een glos en erna doe je er een balsem over, wel die blijft nog veel langer dan 24h en ik ben echt een ramp met lipproducten :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:11

Maybeline ga ik wel even proberen inderdaad! Poeder etc heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet echt goed.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:25

Nou zeg, wat een ramp om een foundation te kopen :=
Maybelline 2 halen 1 betalen bij Kruidvat. De BB natuurlijk uitverkocht :\
Andere merken 40% korting op foundations ed. Zie van alles, maar welke kleur ik moet hebben? Beetje roze/beige achtig. Maar iets is al snel te licht of juist te beige. Dus toch maar even langs Douglas voor advies denk ik..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:55

Is het verstandig om deze week al te kopen bij de parfumerieën of beter nog even wachten tot er eventuele kerstkortingen zijn (of zijn deze al bezig :P ? ) is dit dan cumuleerbaar met mijn bon. Het is geen kortingsbon maar wel een cadeaucheque.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:08

Ohh die tutorials van Nikkie kende ik nog niet. Krijg nu echt zin om met make-up te gaan smeren. Wat een vette tutorials! :oo

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:33

ik heb vandaag bb cream gekocht, was er heel sceptisch over,maar het werkt wel!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:23

Gaaf hè Julia :D

Wat wil je precies? Ze hebben al kortingen bij Douglas' en ici

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:30

shantal schreef:
Kan je dan niet bufferen op je nagels om ze weer glad te krijgen? (zo heet dat toch :? )

Bij mij werkt dat niet, het is te erg daarvoor.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:54

Ok dat is ook niks dan.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:32

mlc schreef:
Nee, op mijn duimen heb ik zo goed als geen nagelriemen. Nouja, het zit er wel maar het zit los. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar normaal gesproken zit je nagelriem aan je nagels gehecht. Als je dan aan de bovenkant van je nagel zachtjes naar achter duwt, gebeurt er niets behalve dat je je huid (en nagelriemen) strak trekt. Bij mijn duimen trek je dus mijn nagelriemen mee naar achter, het zit gewoon los. Daardoor ontstaan er bobbels in mijn duimnagels.

Het zal waarschijnlijk van binnenuit opgelost moeten worden (ik gok dat ik een bepaalde stof mis-waarvan ik de naam even kwijt ben- wat ook in je haar zit, want zowel mijn haar als nagels zijn slecht) dus naar een nagelstyliste gaan zou niet echt nut hebben ben ik bang.

Josien, wil je echt een oogschaduw of is eyeliner ook goed ? Ik heb een hele mooie donker groene metallic eyeliner van Gosh. (Extreme art eyeliner in de kleur 12). Ik heb ergens in dit topic een foto geplaatst met deze eyeliner, ik zal eens kijken of ik die kan vinden dan kun je de kleur een beetje zien.
Edit: foto gevonden. Niet ontzettend duidelijk, maar je kunt de kleur wel zien (en zien wat voor effect groen heeft op blauwe ogen!)
[ Afbeelding ]

Mooie kleur! Blijft hij de hele dag goed zitten zonder uit te vlekken?

Voor de nagels raad ik Trind aan. Ik heb ook slechte nagels maar dat is niet zo gek. Ben een chronisch nagellakker :+ Trind heeft een nagelverharder die de nagels niet uit droogt (wat bijna alle nagelverharders wel doen) deze kun je ook meteen als basecoat gebruiken en een goeie nagelbalsem. Echt een aanrader. Ze zijn ook in een setje te koop met een nagelriem balsem erbij. Oa bij bol.com. Word dan ook nog gratis verzonden. Wat ook scheelt is een goeie nagellak kopen. Had eerst altijd essence en catrice bijv. Maar nu eigenlijk alleen nog maar OPI, China Glaze en Zoya. Scheelt ook al iets.

Mijn kwasten zijn ook aangekomen *\o/* ook al gewassen en uitgebrobeerd. Ze drogen snel. De kwast is zacht maar toch stevig. Het zijn kleine kwasten vergeleken met MAC. Ik heb een vergelijk foto gemaakt die ik nog even moet uploaden. De vorm van de steel ligt fijn in de hand en je kunt ze ook neerzetten als je ze gebruikt hebt. Heel handig als je een vieze kwast hebt. Ben benieuwd hoe lang ze het uit houden. Eerste indruk is goed :j

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:38

Oja voor ribbels op je nagels kun je ook een Ridge Filler gebruiken. Deze vult de ribbels een beetje op zodat ze wat minder zijn. Kwa nagellak raad ik dan een creme lakje aan. Bij creme lakjes zijn de ribbels eigenlijk niet meer te zien.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:12

Of de ridge filler van orly :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:15

Glossie: Ja, die eyeliner blijft perfect zitten. Ik kan er zelfs mee slapen en de volgende dag zit het nog precies hetzelfde (en ik lig regelmatig op mijn buik/zij en dus met mijn gezicht op het kussen) Het vlekt niet, het is juist moeilijk om er af te krijgen. Ik ben er echt even mee bezig om het volledig weg te krijgen. Ik gebruik overigens wel een ander kwastje dan die van de liner zelf, want het is een hele dikke stroperige eyeliner en met een apart eyeliner kwastje (van Catrice, die gebogen) gaat het beter.

Waar zou ik Trind kunnen vinden (behalve bol.com) en wat kost het ongeveer?

Ridge filler lijkt me niets, dan verberg je het probleem alleen maar in plaats van het op te lossen, of heb ik dit fout? Ik ken het product namelijk niet :o

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:20

Die ridge filler maakt de bultjes in je nagel wat minder waardoor je nagellak er mooier uitziet dat is al :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:31

Ik heb Trind even opgezocht, ik vind veel dezelfde meningen: het werkt wel okay, maar de 13/14 euro is het eigenlijk net niet waard.
Een vriendin van mij gebruikt de nagellak verharder van Herome (de extra sterke, in rode verpakking). Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik smeer tegenwoordig regelmatig handcrème omdat de huid bij mijn duimen werkelijk open scheurt. Ik merk dat de handcrème ook wel een positief effect heeft op mijn nagels. Ze zijn niet meer zo dof

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:32

Ja mijne worden er niets sterker van :n

Ik wil ook trint gaan proberen de vocht inbrengende variant

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:59

Trind moet je wel de tijd geven. Het is ook bij de Etos te koop.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:10

mlc: Ik heb op mijn linkerhand alleen nog maar op mijn duim een nagelriem, komt door eczeem. Bij mijn ringvinger is de rand een keer ontstoken geweest waardoor ik daar nu ook altijd zo'n heel hobbelige nagel heb. Hobbelige nagels komen door een vergroeide nagelplaat (oid), dus denk dat dat bij jou ook het geval is. Hier is helaas niks tegen te doen, ik lak mijn nagels altijd om het te verbergen (al ben ik nu trouwens al een week of 2 nagellakloos :D ).

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:00

Foto´s van de real techniques kwasten:
Afbeelding
Links is de stippling brush en rechts de face expert brush.

Afbeelding
In het midden de MAC 187. Heb hem niet schoon gemaakt dus hij is een beetje bruin roze van de blusher.
De real techniques kwasten zijn best klein vergeleken die van MAC. Is wel fijn want zo kun overal goed bij komen.
Al had ze wat mij betreft ook wel een grotere stippling brush in de colectie mogen hebben. Ik wil als deze kwasten
bevallen nog een poeder en buffer kwast erbij. Maar als die ook zo klein zijn ga ik toch voor een ander merk. Misschien
dat ik dan wel Sigma ga uitproberen. Of als ik een gekke bui heb dat ik toch voor MAC kies :+

Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:33

Maakt het zoveel verschil wat voor kwast je hebt? Ik heb sowieso geloof ik maar 1 kwast :=
Oh nee, ook wat oogschaduwkwastjes, maar geen grote verder op 1 poederkwast voor de bronzingpowder na.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:42

Kwasten kunnen zeker verschil maken :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:21

Djilna schreef:
Maakt het zoveel verschil wat voor kwast je hebt? Ik heb sowieso geloof ik maar 1 kwast :=
Oh nee, ook wat oogschaduwkwastjes, maar geen grote verder op 1 poederkwast voor de bronzingpowder na.

ik had echt baggerkwasten en nu heb ik echt kwaliteitsvolle gekregen van Zoeva, wel mijn make-up ziet er echt een pak beter uit :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:11

Welke kwasten je gebruikt maakt idd heel veel uit ben ooit begonnen met Hema en nog een ander merk. Toen kocht ik Zoeva. Zoeva was een hele verbetering. Maar na een tijdje gebruiken zijn ze minder fijn geworden. De haren prikken ook een beetje en de vorm van de haren bleef ook niet mooi. Toen kocht ik twee MAC kwasten en een prescriptives kwast. Mijn make up kon ik nu veel mooier aan brengen. Ben toen ook van kwasten gaan houden. Gebruik echt altijd kwasten. Kan niet meer zonder. Toen kwam er een bdellium kwast bij. Deze was ook super fijn en de haren van goeie kwaliteit. Zoeva gebruik ik niet meer. Vind die kwasten echt vreselijk nu. Dat komt omdat ik nu goeie kwasten heb. En nu dus die real techniques erbij. Al zijn dat ook niet dure kwasten. Maar vind ze wel prettig in gebruik. Ben benieuwd hoe dat over een tijdje is.