[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:40

Mijn ervaring is dat die feestweek :+ er wel degelijk mee te maken heeft. Ik heb er nu ook last van, ook een stuk duizeliger en allerlei andere kwaaltjes. Mijn ochtend is niet zo heel fantastisch gestart. M'n moeder stond verse (spelt, dat gelukkig wel) pannenkoeken te bakken. :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:01

Dan hou ik het gewoon in de gaten en kijk hoe het de weken daarna is! :) ben er inmiddels al even mee bezig maar heb de pil 1x doorgeslikt en tussendoor dus nog geen feest.. :P ga mijn fruit in ieder geval weer met wat anders eten :) heb net inderdaad met magere kwark gegeten (banaan).

Moet vanavond oppassen en dan mochten dr kinderen naar de mc donalds. Iemand tips? Eet als ik ooit eens ga een mc chicken, daar ga ik mezelf dan ook op trakteren :) die valt geloof ik ook onder de minst erge. Verder neem ik geen patat want die is niet lekker genoeg om het waard te zijn. Neem dan zo'n salade en drink vaak iets van water. Zit ik dan enigszins safe? Het rottige is dat mcdonalds zo slecht vult..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:03

Maaltijdsalade met gegrilde kip? :9 die is lekkerder dan die kip uit de frituur :=

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:40

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:43

Oe de Chicken senstion is maar 20 kcal erger dan een gewone en (vind ik) veel lekkerder

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:49

Mc donalds vind ik ook af en toe zo lekker!. Ik eet het niet heel vaak maar als ik het eet dan doe ik het goed :P . hahaha.

Vanavond eet ik lekker sperzibonen met bloemkool en sla met tartaar en gebakken champignons :9 heb er nu al zin in!!.

Het vele sporten werpt nog niet ze vruchten af, het afvallen is bij mij nog nooit zo moeilijk gegaan....
Ik kreeg volgens caloriecheker te weinig calorien binnen ik kreeg rond de 1200 a 1300 binnen maar voelde me hongerig en slap. En zit nu rond de 1600 a 1700 calorien en ik sport er veel bij maar gewicht gaat nu niet meer omlaag....
Jullie misschien nog ideen hoe dit op te lossen?

Nu heb me moeder me een extra motivatie gegeven, dat ik voor 4 augustus (dan hebben we een groot feest) minstens 3kg kwijt ben dan mag ik een hele nieuwe outfit uitzoeken.. schoenen,kleren,spulletjes..
Heb er al helemaal zin in, alleen nog nog even het gewicht verliezen...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:10

De salade die ik bedoel is die salade die je bij een menu kan kiezen. Dus gewoon sla met wat groente, stelt niks voor. Haha. We gaan via de mcdrive dus heb ook niet uitgebreid de tijd on op het menubord te kijken..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:14

Hgelukkig vind ik de mac vies.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:43

Mag ik me hier melden :o ? Ik ben sinds 2 weken aan het lijnen, wil 25 kilo kwijt. De eerste 5 zijn er al af. Ben begonnen met Prodimed, maar ik vond die producten zo vies, dat ik doorgegaan ben met Atkins. Het gaat nu even niet zo snel, maar ik weet dat mijn lichaam altijd even moet aanpassen. Heb helaas ruime ervaring met afvallen en aankomen...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:50

Anoukie, fijn weer iemand die koolhydraten mindert. We hebben ook ook koolhydraatarm topic mocht je specifiekere vragen hebben .

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:57

Ik heb uiteindelijk van te voren thuis een broodje kass gegeten, een mc chicken en een heel klein beetje patat. 5 stuks ofzo := vind ik zelf best netjes! Morgen de hele dag stratenvolleybal toernooi waar ik aan mee doe dus dan sporten we wat extra :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:50

Anoukie schreef:
Mag ik me hier melden :o ? Ik ben sinds 2 weken aan het lijnen, wil 25 kilo kwijt. De eerste 5 zijn er al af. Ben begonnen met Prodimed, maar ik vond die producten zo vies, dat ik doorgegaan ben met Atkins. Het gaat nu even niet zo snel, maar ik weet dat mijn lichaam altijd even moet aanpassen. Heb helaas ruime ervaring met afvallen en aankomen...

5 kilo in 2 weken? Je zult vast (meer dan ik?) ervaring hebben, maar is dit niet een beetje te snel?

Ik zou er trouwens voor tekenen hoor, daar niet van. Zou ik in 4 weken, dus nog zelfs voor mijn school begint, al 10 kg kwijt zijn!

Zijn dingen als Prodimed ook geschikt voor als je minder wilt afvallen? 25 kg hoeft bij mij gelukkig niet. Ik heb geen ervaring met koolhydraatarm eten overigens.
Ben eerder door enkel geen snoep en koek meer eten wel afgevallen, maar dan heeeul langzaam. Denk echt aan 1 kg per 2 weken of zo. Daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten op het moment.

Al heb ik vandaag wel een goede dag: geen drop, koekjes, extra boterhammen of crackers... enkel een paar kauwgommetjes :D
Ben best wel trots :o

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:24

1 kg per 2 weken is perfect!!
Dan weet je tenminste bijna zeker dat je vet aan het verliezen bent in plaats van vocht en spieren.
1 kg vet staat gelijk aan ongeveer 9000 kcal, reken maar uit hoe weinig je moet eten/hoe veel je moet verbranden als je in een week 5 kilo wilt kwijtraken aan vet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:09

Maar de eerste periode val je ook veel vocht af :)

Mag ik hier ook weer mee praten? Ik merk dat ik de laatste tijd erg veel snaai uit emotie (haha ik en emoties := ) maar dat is ook wel aan te zien op de weegschaal vanmorgen :wow:. Woog met de kerst 9 kilo lichter! en daar wil ik graag weer naar toe, wat ik toen woog. Vind dit wel een mooi duwtje in de rug.. voel me namelijk schuldig om te vertellen wat ik allemaal voor troep achterover heb gegooid terwijl jullie dan je best doen en dan voel ik me extra gemotiveerd om ook weer gezonder te gaan eten :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:25

ik heb echt een horror week gehad zeg.

steeds verjaardagen, dus ook steeds taart voor me neus gehad.

morgen weer op de weegschaal om te wegen.
ik gok dat ik ben aangekomen, door de verjaardagen
en het gebak.

maar vandaag alweer 2,5 liter water gedronken en vandeweek ook veel gedronken.

alleen denk ik dat die kilootjes van het gebak er snel aangekomen is.

najaah morgen de einduitslag.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 07:33

Negerzoen schreef:
Ik heb uiteindelijk van te voren thuis een broodje kass gegeten, een mc chicken en een heel klein beetje patat. 5 stuks ofzo := vind ik zelf best netjes! Morgen de hele dag stratenvolleybal toernooi waar ik aan mee doe dus dan sporten we wat extra :)

Hoeveel gewicht ben je nou al verloren de afgelopen 2 (of paar) weken? je bent toch wel goed bezig altijd.. op je eten letten en veel sporten.... *\o/*

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 07:36

Ketaki schreef:
ik heb echt een horror week gehad zeg.

steeds verjaardagen, dus ook steeds taart voor me neus gehad.

morgen weer op de weegschaal om te wegen.
ik gok dat ik ben aangekomen, door de verjaardagen
en het gebak.

maar vandaag alweer 2,5 liter water gedronken en vandeweek ook veel gedronken.

alleen denk ik dat die kilootjes van het gebak er snel aangekomen is.

najaah morgen de einduitslag.

Ben benieuwd, hoop natuurlijk niet voor je dat je ben aangekomen. Probeer vol te houden! en bedenk dat het zonde is om al het gewicht wat je bent verloren er weer bij te krijgen.... :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 07:37

Ik voelde me beetje down doordat ik zo me best doe en het niet echt meer werkt het afvallen. Maar was vanochtend 0.7kg kwijt :D :D :D :D :D :D :D :D en ben er echt super blij mee :P

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 08:38

Davina21 schreef:
Ik voelde me beetje down doordat ik zo me best doe en het niet echt meer werkt het afvallen. Maar was vanochtend 0.7kg kwijt :D :D :D :D :D :D :D :D en ben er echt super blij mee :P

Goed zo! Netjes meid!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:04

Je stond gewoon even op een stilstand punt..soms heb je dat gewoon hoor! Heb het de afgelopen 2 weken ook weer gehad (mede door vakantie) en dan ineens gaat het weer heel hard. Maar super.. 0,7 eraf.. *\o/*

Gister lekker gebbq'ed. Niet teveel gegeten. Was vanmorgen 0,1 kg bij. Daar kan ik mee leven, die is er morgen wel weer af....... :D
Zijn wel nog te fietsen geweest..zo'n 16 km.. met fietskar erachter ... dus heb ook weer genoeg van de bbq verbrand, haha :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:06

Goedemorgen allemaal

Davina wat goed 7 ons eraf! :D

Ik blijf echt hangen met mn gewicht, het gaat steeds een kilo omhoog en weer omlaag, maar dat geeft niet, het gaat al hard genoeg :))

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:11

Dat heb ik ook wel LynnDenise maar als ik het over een paar dagen bekijk zal ik wel altijd weer...... het gaat omlaag... en dat vindt ik het belangrijkste ;) :D
Bij jouw gaat het inderdaad ook erg hard. Hoelang heb je over de 37,5 kilo gedaan? :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:14

Ik ben over 6 dagen 6 maanden bezig :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:35

Rebeccaa schreef:
chipieke schreef:
Ik weeg mezelf eigelijk bijna elke dag :-)

Als ik dan zie dat gelijk blijf staan of iets ben afgevallen is dat enorm motiverend :D

(manlief is zaterdag alleen naar de winkel geweest, mag ik dus NOOOOIT meer toelaten!!!)
Mijn diepvries bevat nu 1l chocoladeijs en 1l speculoosijs. Lust ik dus GIGA graag...

Sorry dat ik het vraag, maar hebben jullie dan nooit wat lekkers in huis? Zou dat toch gek vinden want jij bent op dieet en niet je man toch..? :o

Wij hebben daar eigelijk een schitterende oplossing voor :j

De SNOEPKAST MET SLOT AAN :D

Elke dag ga ik een uur tot anderhalf uur wandelen met de hond en dat is zijn 'snoepmoment'.
Vind ie niet erg. Hij mag eten wat hij wil en ik heb er geen last van.

Enkel ijs dat we beide graag lusten komt hier eigelijk nooit binnen.
Omdat het voor mij dan té moeilijk wordt.

Ik was gisteren een halve kilo af, dus de teller staat op -52.5. Nog 17.5 te gaan!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:36

Maar wegen jullie jezelf elke dag? Want als ik bijv. van Allejandro lees "0,1 kilo aangekomen nadat ik gister heb gebbq'ed" dan is dat toch te verwaarlozen? Voor zover ik weet schommelt je gewicht de hele dag door en heeft het helemaal geen zin om jezelf elke dag te wegen. M'n vriend had de tip gekregen om 1x in de week te wegen en dan elke keer rond hetzelfde moment op de dag, dan schijn je het meest realistische beeld te krijgen.

Na jullie tip om 's ochtends te wegen zijn we dat nu gaan doen. 2 weken geleden woog hij 103 kilo en nu weegt hij 101,1 kilo. Ben hartstikke trots op hem!