Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eempiej schreef:Nou volgens mij mag ik me hier ook melden.
In november vorig jaar van het paard af gevallen, beetje ongelukkig vol op mijn linker knie. Gelijk wel flink pijnlijk maar toch weer opgestapt en doorgegaan. De dagen erna rustig aan gedaan, echt dik was m'n knie niet. Wel voor het gevoel wat stijf en het zeur gevoel zat voornamelijk binnen in de knie. Echt drukpijn kon ik niet voelen dus heb er verder niets mee gedaan.
Omdat het na een aantal weken toch nog niet helemaal lekker was besloten laagdrempelig 'even' langs de fysio te gaan voor wat oefeningen omdat ik dacht dat de huisarts er toch niets mee kon. Fysio ging wat testen en kwam met de conclusie, je achterstekruisband die is eraf op basis van dashbordtrauma. Op naar de orthopeed en voor MRI.
'Helaas' voelde de orthopeed niet wat de fysio wel voelt (duidelijke verschuiving van mijn onderbeen ten opzichte van de knie) en op de MRI scan lijkt het ook vast te zitten. Advies orthopeed: gaat vanzelf over, over 2 weken is het 6 weken na de val en dan wordt het vaak beter.
Ik heb het dus een tijd aangekeken maar beter werd het niet. Toch maar weer terug naar de fysio, weer getest en vroeg verwonderd: 'En dit heeft de orthopeed niet gevoeld???' Hij zegt nog steeds dat de achterstekruisband niet goed is. Nu zit ik inmiddels op de 1,5 maand conservatief beleid met training. Aankijken hoe het gaat en anders weer terug.
Helaas ging het gister mis, been lag omhoog op de bank (eventjes zonder kussen eronder in de holte) IK wilde weer opstaan en schoof mijn knie van de bank en wil hem neer zetten. KNAK/STEEK. Dikke baal, vandaag weer naar fysio, gelukkig niets geks erger maar de pijn wat juist wat beter is, die is weer terug
Baal baal baal baal!
hagelslag schreef:@jipie_niekje
opzich kan ik me wel voorstellen dat zon "test" gebruikelijk/nodig is.
en ik hoop dat het je uiteindelijk gaat helpen. met de intake fysio etc.
@ nexthorse, laten we hopen dat er misschien een oplossing komt...
Iejoorr, vervelend dat je een slechte week hebt. en ook zeer vervelend dat je slechts 4 behandelingen nog hebt bij de fiso. ik heb eigenlijk geen idee meer ervan hoe het in nederland geregeld is. maar niet echt heel goed geloof ik...
@annepanne92, fijn dat je bovenbenen het opvangen.
ben je in de bediening of in de keuken aan het werk?
ik heb weekeind!!!! gewoon 5 dagen vrij! oke ik moet zondag avond achter de bar werken maar dat mag de pret niet drukken.
ik wil dit weekeind vooral kijken of met iets meer rust mijn knie dus "beter" word...
en ik heb eindelijk een keer op de berichtjes van iedereen kunnen reageren... eindelijk rust/tijd