[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:48

Bonjoy schreef:
LynnDenise schreef:
Ik val juist af als ik uit eten ga, dan ben ik echt bewust bezig :j
Kipsate met saus apart bijvoorbeeld :)

Ik heb weer een mijlpaal bereikt. Ik was vanmorgen meer dan 25 kilo lichter :)

Wauw, gefeliciteerd meid! Jij bent toch echt een groot voorbeeld voor mij uit dit topic. Vind het ontzettend knap wat je al hebt bereikt! _/-\o_

Dankje :o zo is chipieke weer een voorbeeld voor mij :D

pinuts

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:56

goede tip van dat fruit. Ja.. ik eet al niet gek veel.. Het is wel zo dat ik dus alleen woon, en snel teveel eten maak. Dus ik heb altijd teveel en kan me helemaal vol eten. Nu vind ik dat ik daarin niet echt teveel eet. ( 2 borden spaghetti bijv.) en sinds een paar weken fiets ik nu 10 km op een dag, deed ik daarvoor niet.. en tussen de middag eet ik vaak niks, of een muesli-reep. Er moet dus wel wat gebeuren voordat er wat af gaat.. Denk dan maar een tijdje nog minder eten en meer bewegen. doe nu oefeningen thuis

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:59

2 borden spaghetti zijn al snel 1000 kcal hoor :j ik weet niet hoe je je spaghetti eet maar mijn maaltijden zijn altijd 500-700 kcal. Als ik daar 2 borden van zou pakken zou ik niet meer tussen de 1300-1500 kcal zitten.

Misschien kan je porties invriezen? Gewoon alles wat over is in bakjes doen? Dan hoef je ook minder vaak te koken en kan je toch gevarierd eten :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:13

Ligt er natuurlijk heel erg aan hoe je spaghetti klaarmaakt.
Hier is het namelijk altijd vegetarisch, volkoren spaghetti met een berg verse groenten en zelfgemaakte tomatensaus. Dat scheelt nogal met gewone spaghetti met saus uit een pot en gehakt bijvoorbeeld.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:29

mijn vriezer werkt niet goed, ik eet al vaak 2 dagen hetzelfde, bijv. rijst, spaghetti, agv.. doordeweeks geen chips, wel eens een pistolet met een slaatje ( ook maar niet meer doen dan ) alleen in het weekend gaat er wel een zak chips doorheen, en een fles wijn.. Eig eet ik echt niet teveel, maar ergens moet het toch minder.misschien eig toch wel veel meer bewegen. 10 km op een dag is ook niks

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 06:01

Ik zou idd uitkijken dat je niet doorslaat, pinuts, want te weinig eten geeft oa veel meer kans op jojo effect en is slechter vol te houden.
Ik zou het zoeken in gezonde vezelrijke producten, waardoor je je lijf wel bezig houdt.
Dus volkoren brood en pasta, zilvervliesrijst, als je spaghetti eet de pasta afwegen en er een bord vol groente (met rode saus) bij eten, ipv veel pasta en veel saus waar net een ui en een prei doorheen gezwommen zijn (weet niet hoe je saus maakt, maar even voor het contrast).

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:18

hier gaat het niet zo lekker, moet donderdag terug naar de dietiste maar denk niet dat ik afgevallen ben
hou het gewoon niet vol, heb te veel aan mijn hoofd
en mag eigenlijk niks meer eten wat ik echt lekker vind en dat vind ik lastig

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:21

Mar Nimbus, heb het hier eens over met je dietiste. Als je dingen ga ontzeggen heb je er vaak nog meer trek in.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:16

Wat vinden jullie van dit lijstje:

0: 2 wasa vezelrijk crackers met honing
M: 4 wasa vezelrijk crackers met zuivelspread light (c1000 heerlijk spul), af en toe eet ik smiddags een unox soep uit blik. vandaag eet ik bijvoorbeeld tomatensoep uit blik 300 ml.
A: aardappels, groente, vlees (in principe wat de pot schaft, maar probeer altijd zoveel mogelijk groente te eten.) Eet over het algemeen wat mijn moeder klaarmaakt, bijvoorbeeld vanavond eten we patat ja dan eet ik patat, morgen eten we zuurkool stamppot met unox worst...

Over het algemeen zit ik rond de 2000 kcal. en verbruik ik ongeveer 2300 kcal...(alleen vaak haal ik de 2000 kcal niet want dan pak ik chips of snoep :S maar soms lukt het wel en dan val ik meteen een halve kilo af :P)

Ik lust geen fruit, dus dat kan je missen aan mijn lijstje

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:35

ik heb gistr een zalmmoot in de oven gedaan met prei en courgette en dat gegeten met een beetje rijst, vandaag nog een klein mootje over. Iemand idee hoe ik daar een lekkere salade van kan maken, of een pastagerecht zonder iets als room..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:51

Mijn dietist waarschuwde om niet alle brood voor crackers te vervangen ivm het jidium wat wel in broodzout zit en wat niet aan crackers wordt toegevoegd.
Worst (alle soorten, dus zowel rookworst als kookworst of grillworst of boterhamworst) staan op het lijstje van bij hoge uitzondering, wat ik van mijn dietist gekregen heb. Ik zou dus zeker in het stadium van afvallen opletten welke vleessoorten je eet.
Pinuts: pastasalade met bosuitjes, zilveruitjes, paprika, zalm, kappertjes en een flinke schep magere yoghurt of kwark, een uitgeperste teen knoflook en italiaanse keukenkruiden. En verder kan er nig veel meer groente?rauwkost in, wat je maar lekker vibdt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:54

dankje:) kan ik t overigens niet beter zonder pasta doen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:03

Dat kan ook, maar dan moet je wel heel veel groente nemen om ervoor te zorgen dat je genoeg binnenkrijgt. Een handjevol pasta (voor 1 persoon heb ik aan 40 gram pasta in de salade altijd ruim voldoende) geeft wel wat meer basis. Rijst zou ook kunnen overigens, of blokjes gekookte aardappel.
Ik probeer zelf altijd wel volgens de schijf van 5 te eten en daar horen dus ook wel koolhydraten bij.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:10

maar als je afvalt moet je toch juist wat minder eten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:16

Nadat ik bij de dietist geweest ben, eet ik eigenlijk meer dan voorheen (maar wel vezelrijker, gezonder, minder vet). En met dat advies verlies ik 0,5-1 kg per week.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:50

dat is echt veel elke week! sport je dan ook nog veel? En eet je dan helemaal nooit een x wat chips/worst/kaas/toastjes etc?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:56

Marije_jiplover schreef:
Mijn dietist waarschuwde om niet alle brood voor crackers te vervangen ivm het jidium wat wel in broodzout zit en wat niet aan crackers wordt toegevoegd.
Worst (alle soorten, dus zowel rookworst als kookworst of grillworst of boterhamworst) staan op het lijstje van bij hoge uitzondering, wat ik van mijn dietist gekregen heb. Ik zou dus zeker in het stadium van afvallen opletten welke vleessoorten je eet.
Pinuts: pastasalade met bosuitjes, zilveruitjes, paprika, zalm, kappertjes en een flinke schep magere yoghurt of kwark, een uitgeperste teen knoflook en italiaanse keukenkruiden. En verder kan er nig veel meer groente?rauwkost in, wat je maar lekker vibdt.

Wij gebruiken zout voor het avond eten waar jidium in zit :)
En ik eet gewoon wat de pot schaft, ik kan moeilijk tegen me moeder zeggen dat fret ik niet, krijgk een draai om me oren :P
Als ik dit lijstje aanhoud (en savonds dus niet snoep en gewoon voldoende beweeg: paardrijden en fitnes dan val ik razendsnel af...alleen tja het snoepen dat nekt hem bij mij...gisteren een reep chocolade en bakje chips :S dan val ik dus niet af maar blijf hetzelfde)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:09

Annemieke eet je geen tussendoortjes? Want dat staat niet in je lijstje.
Met jouw lijstje kom ik niet aan de 2000kcal hoor :n wat drink je erbij?

Ik eet 5 boterhammen per dag, 2 stuks fruit en 1 magere avondmaaltijd. Soms 1 stuk fruit en dan een liga (voornamelijk als ik veel ga lopen doe ik dat, heb ik een voller gevoel)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:14

LynnDenise schreef:
Annemieke eet je geen tussendoortjes? Want dat staat niet in je lijstje.
Met jouw lijstje kom ik niet aan de 2000kcal hoor :n wat drink je erbij?

Ik eet 5 boterhammen per dag, 2 stuks fruit en 1 magere avondmaaltijd. Soms 1 stuk fruit en dan een liga (voornamelijk als ik veel ga lopen doe ik dat, heb ik een voller gevoel)

tussendoor heb ik niet echt honger, en als ik trek krijg eet ik een extra cracker. Door de dag heen drink ik 1 liter water, daarnaast thee (zonder) wanneer ik zin heb.
De meeste kcal. trekker is mijn avond eten. Ik eet savond heel veel, want brood en alles geef ik helemaal niets om. En als ik savonds niet genoeg eet ga ik savonds snoepen anders lig ik met een maag die rammelt op bed...gevolg ik kan niet slapen.. Bij mij avondeten drink ik meestal 2 koppen halfvolle melk.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:17

Vaker eten is de eerste stap die je moet nemen denk ik.

Ik eet nog maar 1 klein bord s avonds en verder niks meer := Vaak als je honger hebt heb je gewoon dorst, dus veel drinken s avonds, dan kan je ook geen hongergevoel hebben want je maag is gevuld.

Maar als je de crackers gaat verspreiden blijf je je maag in gang houden en dit helpt in het afval proces! Misschien zou je het eens kunnen proberen.

Sowieso zou ik geen unox rookworst nemen bij je stamppot, zitten er in je stamppot ook spekjes? Dan zou ik het vlees overslaan of een tartaartje nemen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:24

In principe kan ik de worst wel overslaan, maar ook al neem ik de worst val ik nog af. Dus geen reden eigelijk om de worst over te slaan.
Ik verspreid op zich wel mijn crackers, vaak kan dit niet ivm drukte maar probeer het wel te doen. Als ik mijn eetpatroon zo doorga als dat ik nu doorga val ik gewoon af (minus het snoepen waar ik me gewoon voor moet verzetten soms en ALS ik snoep blijft mijn gewicht hetzelfde) . En ik hoef niet zoveel maar 4 a 5 kilo. En hier mag ik de tijd voor nemen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:14

Hoi meiden!

Ik was deze week iets meer dan 1 kg afgevallen, maar heb nou niet het idee dat ik gezond genoeg doe, ik ga nog veel te vaak de fout in...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:00

Vandaag gaat 'ie bij mij heel goed qua eten :) Heb vanmorgen alleen niet ontbeten, moest pas om 10:30 beginnen.

+/- 10:00: Sultana koekjes
M: Muesliebolletje met ham + ongeveer 10 cherrytomaatjes, bekertje Opkikker bouillon/soep

Ben nu op school, heb voor straks nog een stuk komkommer. Avondeten eet ik gewoon mee, maar ik doe er geen sausjes en dergelijke bij.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:08

Ik ben gister begonnen met te eten wat marije_jiplover zei, alleen dan nog wortels en 2 stuks fruit erbij. Anders houd ik de dag niet vol.
Vandaag ook weer. Gaat nog erg goed! Dus ben heel benieuwd of dit werkt!

Bonjoy, wow dat is wel erg weinig eten. Of zit je echt alleen op school en doe je verder niks?
Vind sowieso dat sommige eetpatronen die ik hier lees wel erg weinig is. Nou doe ik zelf ook veel en heb snel suikertekort dus misschien kijk ik er dan anders tegen aan

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:13

Als ik op school zit doen we niet veel bijzonders. Vooral zitten, luisteren en schrijven. In het begin was het wel 'moeilijk', maar ik heb nu ook totaal geen behoefte aan meer eten, en ik voel mij er goed bij. Als ik straks thuis kom pak ik vaak nog een appel of een ander stuk fruit (Ga straks even twee mango's slachten, zijn geloof ik eindelijk rijp :) ). 's Avonds drink ik soms een glas fris (Als ik er zin in heb) en maak ik voor mezelf een bakje met 'snacks'. Mijn ouders eten vaak nootjes/kaas en dat soort dingen. Ik maak dan een bakje met komkommer, tomaat, zilveruitjes en augurk :) Verder drink ik gemiddeld 2 á 2,5 liter per dag.
Mijn stoelgang is beter dan ooit tevoren, heb een spastische darm. Voordat ik begon met lijnen ging ik gemiddeld eens per 3 of 4 dagen naar het toilet. Nu iedere dag zonder pijn en moeite :)