[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:44

Want?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:55

Fiffill schreef:
Ja, dat is geen ontsteking, maar als je ze niet wast bijv en langer erin blijft zitten komt er van die stinkende prut, zijn gewoon dode huidcellen die niet weg kunnen door je sieraad. Goed schoonhouden dus want het stinkt ook nog eens :r

Zeg je dat het niet ontstoken, dan zegt ze dat ze het 2x per dag wast met unicura en dan:

Fiffill schreef:
Dan was het wss echt onstoken, dan zou ik gewoon een maatje teruggaan of het iig goed in de gaten houden.

Iets met klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Misschien wast ze het wel te veel en droogt haar oor daarom uit en maakt het te veel oorsmeer aan. Dat is altijd ook nog een mogelijkheid.

Maar we weten het niet zeker en het is hier beetje gissen.

Als het echt ontstoken was dan was haar oor heel warm, gezwollen en kwam het pus eruit.. denk dat ze dat dan wel beschreven had.

Ik houd het voor nu op een allergische reactie op het materiaal of gewoon een droog oor wat veel oorsmeer aan maakt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:57

Volgens mij begrijp je me dan niet helemaal goed :) ik had het over die prut, wat geen ontsteking is (oftewel ik zeg niets over haar oor, maar gewoon over die prut in het algemeen). Ik maakte uit haar bericht daarna op dat ze een ontsteking heeft gehad vandaar mijn reactie, maar misschien heb ik dat niet goed begrepen ;) heeft dus verder niks met klokken en klepels te maken.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:59

Het kan ik heb ook maar 2 uur geslapen dus een helder licht ben ik op het moment niet echt.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:26

Myryana schreef:
Fiffill, jou 2 commentaren kan ik niet rijmen met elkaar.

Tutti, wat voor materiaal heb je er nu in zitten? Als het acryl/hout is doe er dan even een tijdje glas in (of staal maar glas is beter). Het is mogelijk dat je oor gewoon niet tegen dat materiaal kan wat je er nu in hebt zitten en zich dan aan je oor vastzuigt.

Ik reageer juist allergisch op metalen, dus heel bewust voor houten stretchers gekozen.
Ben ook allergisch voor nikkel, en ookal zit dit (bijna) nooit meer in sieraden omdat het verboden is reageer ik toch nog altijd heftiger op metalen.

M'n oor WAS dus ontstoken, daarom veel gewassen met uni cura, na een week was de onsteking blijkbaar weg, maar was mijn oor gewoon uitgedroogd door het vele wassen. Nu weet ik dus (dankzij jullie :D) dat dit geen onsteking meer was maar door dat droge kwam!
Zal dus minder gaan wassen, 1x daags ofzo. Nu is m'n oor weer helemaal goed trouwens, heb er alleen vanmorgen vasaline op gesmeerd en is de hele dag goed geweest, kan hem nog steeds constant heen en weer bewegen!

Weet iemand trouwens wat het max is waarop je gaatje niet meer 'dichtgroeit' als je de stretcher eruit haalt?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:36

Het is geen stretcher he, dat is een bed waar je op slaapt ;)

Maar ik zie dat je hout draagt en hout zuigt (als je er geen olie op doet) het vocht uit je oren en dan gaan je oren ook veel oorsmeer aanmaken en dan krijg je dat.. dat gebeurd heel vaak.

Wat een heel goed idee is als je alleen hout draagt is je houten sieraden met olie in te wrijven (jojoba of iets anders geen olijf olie -_-) en zelf ook wat op je oren te doen voor je ze in doet.

Tja bij sommige mensen groeit hij na 6mm niet meer terug bij andere is het op 12mm (bij wijze van spreken) dat hij niet meer terug groeit. Dit ligt aan hoe je stretched en hoe gewillig je oren zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:41

Myryana schreef:
Het kan ik heb ook maar 2 uur geslapen dus een helder licht ben ik op het moment niet echt.

Haha nee ik heb even terug gelezen, snap wel dat je het anders kunt opvatten was misschien wat te onduidelijk :D

Tutti_Frutti, hoe reageer je op glas en edelsteen? Vind ik zelf fijn materiaal :)

Ik weet niet hoe makkelijk jouw oortjes zijn, maar ik was die van mij alleen met water onder de douche (er komt toch wel zeep/shampoo op) en als ze wat droog zijn doe ik er wat jojoba olie op maar dat is eigenlijk nooit nodig. En 's nachts doe ik ze altijd uit zodat ze kunnen luchten :) dan krijg je eigenlijk ook niet van die prut.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:37

Myryana: Nog eens bedankt voor de goede raad, mijn oortje is echt heel blij nu :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:46

Graag gedaan :) Daar ben ik blij om :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:42

Tutti_Frutti schreef:
Myryana schreef:
Fiffill, jou 2 commentaren kan ik niet rijmen met elkaar.

Tutti, wat voor materiaal heb je er nu in zitten? Als het acryl/hout is doe er dan even een tijdje glas in (of staal maar glas is beter). Het is mogelijk dat je oor gewoon niet tegen dat materiaal kan wat je er nu in hebt zitten en zich dan aan je oor vastzuigt.

Ik reageer juist allergisch op metalen, dus heel bewust voor houten stretchers gekozen.
Ben ook allergisch voor nikkel, en ookal zit dit (bijna) nooit meer in sieraden omdat het verboden is reageer ik toch nog altijd heftiger op metalen.

M'n oor WAS dus ontstoken, daarom veel gewassen met uni cura, na een week was de onsteking blijkbaar weg, maar was mijn oor gewoon uitgedroogd door het vele wassen. Nu weet ik dus (dankzij jullie :D) dat dit geen onsteking meer was maar door dat droge kwam!
Zal dus minder gaan wassen, 1x daags ofzo. Nu is m'n oor weer helemaal goed trouwens, heb er alleen vanmorgen vasaline op gesmeerd en is de hele dag goed geweest, kan hem nog steeds constant heen en weer bewegen!

Weet iemand trouwens wat het max is waarop je gaatje niet meer 'dichtgroeit' als je de stretcher eruit haalt?

Ik had 8 mm, nu ruim 8 maanden later heb ik nog altijd 5 mm in mijn oren, groeit niet meer dicht..

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:54

Hmm okee, ik ga tot 5 mm, dus dat gaat groeit hopelijk weer dicht, en zo niet: dan kan ik best leven met de paar mm die overblijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:28

Ik heb ein-de-lijk die fake plugs ingekregen :') nu een nachtje mee slapen, zodat 't een beetje groot genoeg blijft dat ik ze gewoon in kan blijven doen, vind ze wel erg leuk :o zou wel echte willen maar helaas gaan ze daar op mijn werk niet blij mee zijn. Mijn oren zijn nu wel wat warm, dit is normaal neem ik aan? (In principe van 0.8 mm naar 1.2 mm gegaan :') echt niks dus eigenlijk _O- )

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:58

Naja dat had ik ook een keer gedaan en daarna ging me oor toch etteren hoor :P Dacht dat het wel ging omdat me oorbel die ik altijd in heb best zwaar zijn en dat me gaatje wel groot was maar viel toch tegen.

Komt denk ik omdat je er gewoon een staafje van 1,2mm inpropt terwijl als je stretcht het geleidelijk naar 1,2mm gaat door de piramide vorm en misschien dus wat beter?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:28

Lovey_ou; dat klopt inderdaad.

Ik heb het zelf ook; ik wil mijn linkeroor ook gaan stretchen, maar er past nog geen 1.6 in. (1.2 bij mij dan weer wel). Ik moet toch echt wachten tot ik een taper heb.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:05

Ik bedoelde trouwens kegel vorm van de taper. Een piramide vorm zal nogal pijnlijk worden :')

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:53

Haha, dat was me nog niet eens opgevallen. :+ Lijkt me inderdaad niet zo'n pretje. xP
Ach, ik snapte iig wat je bedoelde.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:18

Weet er iemand trouwens of het echt mogelijk is om je oor gewoon met een klein ingreepje 'dicht te naaien' als je echt van een grote maat komt die niet meer dichtgroeit?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:20

Ja, dat soort ingrepen doen ze wel vaker bij mensen die echt op een grote maat zaten wat niet meer teruggroeit :j ze snijden er dan een stuk uit en naaien hem weer aan elkaar.

Edit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=XGyYuz1aMGU
Goedkoop is het niet, 2 oren 1500 GBP bij deze man :+

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:23

Klinkt uhm, aardig :') In principe moet het volgens mij toch ook kunnen op bijv. 10mm, gewoon een sneetje maken en een paar draadjes erin zodat het terug aan elkaar groeit? Of ben ik nu echt naïef? :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:28

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:30

Dichtnaaien van oren is echt een dure rotklus. Iemand die ik ken heeft beide oren op 40mm, gaat het nu voor 200 euro per oor dicht laten maken.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:31

Dat is op z'n minst goedkoper dan 1500 pond. :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:33

Inderdaad, maar nog steeds vrij prijzig :+ zag op internet ook in de UK lagere prijzen hoor, maar 't is geen kwestie van een paar tientjes. :P

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:34

Wow, daar schrik ik wel even van... Niet dat m'n doel nog maar in de buurt van 40mm ligt, maar toch :P Inderdaad, die vrouw op je link Fiffil, haar oren zagen er voordien ook al niet zo netjes uit...

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:43

Wat is oorkaas? :P