Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:17

wat zijn we allemaal goed bezig. Ik ben nu al met week 5 bezig geloof ik. Ik krijg steeds meer medelijde met rokers. Het ziet er zo dom uit. En het is allemaal een zelfde slag vlok lijkt het wel . Daarbij ruikt t echt niet fris als iemand rookt hoor bah bah. of als ze van t roken naar binnen komen. getsiederrie.

nee, ik ben maar wat blij dat ik niet meer rook. t mooie stel dat ....... ik zin krijg in een sigaret .... kan ik er toch niet om zit in steunverband en heb krukken haha .
Maar zin erin krijg ik toch niet. ga niet die 5 weken vergooien .... echt niet .

mensen die al veel langer zijn gestopt ... zijn jullie ook gaan sporten of iets om de conditie te verbeteren ?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:19

Ja ik droom ook af en toe dat ik rook, een sigaret of een joint :')
Gister was ik bij een vriend van me en die rookt thuis, bah ik had meteen weer zo'n droge rokerskeel.

Iris, ik vroeg mij af, ben je gestopt omdat je zwanger bent? Of wilde worden?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:37

Dezelfde dag als dat ik een positieve test in handen had.
Ik heb meer dan 10 jaar een pakje per dag gerookt en mijn vriend haatte het, maar ik zei: ik kan geen goede motivatie vinden. Ik ben nog gezond, ik merk er weinig van. En ik ruik niet dat het stinkt! Maar als we ooit kinderen krijgen, stop ik met roken. Zo gezegd, zo gedaan. :)
Daar heb ik wel punten gescoord bij hem, want hij had niet verwacht dat ik dat zo rigoreus zou doen.
Maar het draait allemaal om de motivatie! Als jij voor jezelf de reden niet helder hebt, of eigenlijk niet zo overtuigd bent van je motieven dan lukt het ook niet.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:47

Klopt helemaal, maar ik vind het knap hoor! Ik wilde gestopt zijn voordat ik aan kinderen ging beginnen. Tot nu toe is dat gelukt, nu alleen het kind nog ;)

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:53

sinds een half uur voor mn verjaardag gestopt met roken, nu een week of 7 geleden. Ik had het besluit genomen dat ik moest stoppen als ik een eigen paard wilde aanschaffen. Zo gezegd zo gedaan! Soms nog wel eens zin in een sigaretje maar die gedachte daaraan duurt maar hooguit 30 sec. dus als je dat kan weerstaan komt het allemaal goed! Gaat verder prima moet ik zeggen, kost geen moeite. Dus als ik het kan kunnen jullie het ook !!! +:)+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:30

Hoi ik meld me ook, vandaag 7 dagen gestopt, niet omdat ik het wilde maar omdat ik onverwacht 3 maanden thuis zit en niet kan werken en daardoor geen inkomsten meer heb (uitzendbureau) en andere dingen dus prio hebben om betaald te worden. Geen moeite mee gehad, hooguit dat ik er zin in heb als ik er iets over hoor of lees:P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:46

Fijn dat het met de meesten zo goed gaat! :)
Ik heb ook nog steeds niet gerookt. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:53

UMayDream schreef:

Goed bezig jij! :)) :D Sorry van mijn donderpreek een paar pagina's terug.
Maar het moest even. :o

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:56

Iris82 schreef:
UMayDream schreef:

Goed bezig jij! :)) :D Sorry van mijn donderpreek een paar pagina's terug.
Maar het moest even. :o

Haha geeft niet joh :P
En het wordt gelukkig steeds makkelijker. :D Rook neiging heb ik nog wel, maar veeeel minder dan eerst :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:59

Toen ik op 'plaatsen' gedrukt had, was ik ff bang dat het een beetje te heftig zou zijn.
Maar ik wilde even tot je doordringen dat het nu nog relatief eenvoudig is in vergelijking met 10 jaar verder.
Wel fijn dat die neiging afneemt. En je weet wat je moet doen als je t niet kan bedwingen he:
- eerst je neus in de asbak steken
- als dat niet helpt een sigaret in je neus steken en goed inhalen
- als je dan nog niet gestrekt ligt een los gerolde zware shag in 1 keer naar binnen hijsen

:+

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:04

Iris82 schreef:
Toen ik op 'plaatsen' gedrukt had, was ik ff bang dat het een beetje te heftig zou zijn.
Maar ik wilde even tot je doordringen dat het nu nog relatief eenvoudig is in vergelijking met 10 jaar verder.
Wel fijn dat die neiging afneemt. En je weet wat je moet doen als je t niet kan bedwingen he:
- eerst je neus in de asbak steken
- als dat niet helpt een sigaret in je neus steken en goed inhalen
- als je dan nog niet gestrekt ligt een los gerolde zware shag in 1 keer naar binnen hijsen

:+

Klopt, na 10 jaar stoppen is het een stuk lastiger ja O_O

Haha, neus in de asbak _O- Ik zie het al voor me :')

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:10

ziet iemand die de neus in de asbak steekt, vervolgens omhoog komt met een gehel grijze neus en een big smile... met de text'Zo lekker is nicotine nou ... '

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:13

*tranen rollen over wangen* :') _O-

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:14

ergens is t gebaseert op de waarheid want tot voorkort had ik een asbak binnen staan en als ik zin had in een peuk rook ik dr inderdaad aan en toen was de zin ineens weg :P haha

LynnLinkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:14

Over 4 dagen ben ik 4 maanden gestopt.
Ik moet zeggen dat het me erg goed af gaat!
Ik heb er geen moeite meer mee als ik iemand zie roken, maar ooit als ik het ruik
krijg ik toch wel zin in een sigaret.
Gelukkig weet ik dat wanneer ik nu een sigaret pak, het ontzettend vies is!
Ik merkte afgelopen weekend op stap ook hoe vervelend het is als er in de kroeg gerookt word.
Als je zelf rookt, heb je dat niet in de gaten, maar als je niet rookt dan merk je dat wel degelijk.
Vooral aan je ogen en ik kreeg er zelfs een ontzettend droge keel van. Gewoon door het "mee-roken".
Het dromen over het roken van een sigaret herken ik ook.
Is al regelmatig voorgekomen bij mij.
Fijn om te horen dat het met iedereen de goede kant op gaat!
Succes nog allemaal. Het gaat ons wel lukken!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:16

shadowflower schreef:
ergens is t gebaseert op de waarheid want tot voorkort had ik een asbak binnen staan en als ik zin had in een peuk rook ik dr inderdaad aan en toen was de zin ineens weg :P haha

Het is ook gebaseerd op de waarheid.
Het zijn namelijk mijn eigen technieken van de eerste paar weken. :oo

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:17

tuurlijk :P als je iets wilt kan t ...

Girlpowerrrrrrr

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:18

Iris82 schreef:
shadowflower schreef:

Het is ook gebaseerd op de waarheid.
Het zijn namelijk mijn eigen technieken van de eerste paar weken. :oo

haha en t werkt echt... denk je ook wt voor troep werk ik naar binnen. enkel mensen die ik het vertel denken dat ik gek ben/was ...
Al ben ik dat stiekem ook wel :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:19

Ja het werkt zeker. Maar het klinkt zo ontzettend stom. :o
Maar ik dacht: ach, als ik er mensen op Bokt mee kan helpen dan moet ik t maar gewoon vertellen. :oo
Alleen moet je er zelf wel achter staan. Je moet gewoon denken: oké het duiveltje op mijn schouder heeft me zo ver gekregen dat ik NU denk dat ik een sigaret nodig heb en m NU aan ga steken. Dus wat doe je dan: je zuigt je hele longen zo vol mogelijk, bijvoorkeur nog via je neus ook en je bent voor de komende tijd weer genezen. :P

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:20

haha idd .... t werkt echt. was ook zo gek dat ik de eerste dagen dat ik ging stoppe die asbak echt hinderlijk vond stinken terwijl ik t voorheen niet eens rook. dat t zo meurde

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:26

_O- asbak snuiven heb ik nog niet geprobeerd, maar als mn vriend een dip heeft zal ik het doorgeven :')

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:40

Ik heb jullie hulp even nodig en ik hoop dat ik daarom mag vragen.. :)

Mijn vriend rookt behoorlijk en buiten het feit dat ik het vies en ongezellig vind, is het nu een serieus probleem aan het worden. Hij kan het namelijk niet meer betalen. Woont nog thuis en ouders hebben het zeer krap, hij betaalt mee thuis. De rest van zn geld gaat naar sigaretten. Hij houdt niks over om leuke dingen te doen, had geen geld voor een cadeau voor mij (niet dat ik dat erg vind) en kan niet meer naar verjaardagen omdat hij geen geld heeft voor een cadeautje. Zn vrienden geven m dan vaak geld om toch te kunnen gaan. Ik leen hem geen geld, maar betaal soms wel een etentje ofzo (anders kunnen we nooit samen weg). Het is een schat van een jongen, maar ik merk dat het mis gaat lopen zo en ik krijg m niet van die sigaretten af. Het hele gezin rookt daar behoorlijk en ik snap dat dat hem niet helpt. Ook snap ik dat de stress bij hem thuis ervoor zorgt dat hij wil roken. Maar toch. Hij gaat geld lenen nu en zegt steeds dingen met mij en mijn familie af omdat hij niks terug kan geven aan ons. Met tranen in zn ogen vertelde hij mij dat hij geen geld heeft om iets met me te doen en dat hij bij zijn vrienden om geld moet vragen. Mijn hart brak echt, maar daarna werd ik zo boos.. Is stoppen met roken dan echt zo moeilijk? Is roken dan echt belangrijker dan financieel rondkomen? Ik weet even niet meer wat ik hiervan moet vinden..

Bedankt voor het lezen iig. :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:46

Kan hij niet proberen? Ik weet niet hoeveel hij rookt, maar als het een financieel probleem wordt, zal het denk ik aardig wat zijn. Als hij nu een week, of 2 weken, elke dag wat sigarettengeld in een potje doet, dat opspaart, en dan iets leuk voor zichzelf of voor bijv. jou voor koopt. Dan ziet hij misschien zelf wel in dat het de moeite waard is. :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:48

Mag ik me ook melden?
Woensdag heb ik mijn laatste sigaret gerookt en ik ben er nu echt klaar mee. Al een paar weken had ik, als ik zin had in een sigaret, dan stak ik er een op en na twee trekjes vond ik het gewoon ranzig worden. Dus ben ik begonnen met eerst maar eens wat te minderen. En woensdag rookte ik de laatste sigaret uit het pakje en toen wist ik het: ik stop! :D

Al denk ik dat ik over een paar weken (tentamens) jullie steun hard nodig heb :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:49

Hij moet er echt zelf van overtuigd zijn.
Anders lukt het nooit. Je kunt wel 100 dingen tegen m zeggen, maar zolang hij er niet 100 procent achter staat, is ie nooit sterk genoeg om het rode duiveltje zn mond te snoeren.