Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:50

Heb mijn rondje weer braaf gedaan :D
Dit keer gelukkig niet misselijk geworden tussendoor en dus weer wat uit kunnen breiden :)
(2/2) (3/2)x3 (2/2) gelopen. Kreeg alleen wel last van mijn scheenbenen :\ Denk zelf dat ik te korte warming up heb gedaan. Kreeg er eerder last van toen ik op asfalt liep, maar sinds ik gewoon op "zachte" paden loop eigenlijk geen last meer van gehad, tot vandaag..

Nu even lekker douchen en dan voor de zekerheid wat biofreeze erop.
Ben toch altijd weer blij dat ik gelopen heb, ook al had ik echt 0% zin om te gaan!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:21

Voor mensen die last hebben van de scheenbenen ;

Hier de oplossing de running sportkouse
Afbeelding

Compressie Werking/Voordelen:

- Verbetering van de Arteriële doorbloeding
- Optimalisering van de Zuurstofvoorziening in de spieren
- Stabilisering van de pezen en de banden
- Betere loop coördinatie
- Minder tot geen spierpijn
- Preventieve functie

Ik sprak de fysio waar ik stage heb gelopen, en die had deze ook aan (had ook net gelopen) en hij zet dat hij die juist draagt zodat hij geen pijn heeft in zijn scheenbenen, dus bij hem werkt het echt.
Ze zijn alleen niet al te goedkoop voor een paar sokken,maar als het effectief is is het de prijs wel waard.Op de site waar ik deze vandaan heb zijn ze €42,25.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:36

shantal schreef:
Pff wat zijn jullie goed bezig +:)+

Nu ik eigenlijk weer eens ben alweer een week minimaal uit de running,kreeg vorige week pijn in mijn kies dus woensdag naar de tandarts en dat werd dus een 3 wortelkanaals behandeling |( .
Eerste keer werd de wortel al wat schoongemaakt en mijn kies open gelaten omdat er nog een ontsteking bij zat.
Dus mocht lekker aan de antibiotica.
Vrijdag was het nog niet goed,heb al die dagen met een dikke wang gelopen en me echt beroerd gevoeld en dat duurde wel tot zondag pff.
En vandaag mocht die eindelijk dicht.

Had gisteren wel al mijn hardloop rondje gelopen samen met de hond en had 2x hardgelopen(geen idee hoe lang had geen tijd niks bij me).
Maar wil toch kijken of ik deze week met de hond het rondje kan lopen en dan af en toe een stukje hardlopen.
En dan vanaf volgende week weer aan start gaan(alleen wel hopen dat het droog is).

Ik heb besloten dat die rottige rotkies eruit mocht (was ook de goedkoopste oplossing). En dat na 2x een onsteking en nu dus een lichtte ontsteking bij de hechtingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:49

Heb gister mijn inhaalrondje gelopen.
Maandag heb ik het zo druk gehad op mijn werk en slecht geslapen dat ik echt geen puf had om te lopen, dus gister maar gegaan.

Het gaat steeds lekkerder.
Kan nu de 3 minuten gewoon lopen en heb zelfs nog energie over als ik moet stoppen.
Geloof dat ik vandaag met 4 minuten moet beginnen, dus maar eens kijken hoe dat gaat.

Heb alleen wel een klein beetje last van mijn knie...
Niet echt pijn, meer dat ik de binnenkant van mijn knie voel.
Zou dit door verkeerde schoenen kunnen komen?

Loop namelijk nog op de schoenen van mijn moeder, wil dit weekend zelf schoenen kopen en hopelijk houdt het gevoel in mijn knie dan op.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:53

shantal schreef:

Afbeelding

Compressie Werking/Voordelen:

- Verbetering van de Arteriële doorbloeding
- Optimalisering van de Zuurstofvoorziening in de spieren
- Stabilisering van de pezen en de banden
- Betere loop coördinatie
- Minder tot geen spierpijn
- Preventieve functie

Ik sprak de fysio waar ik stage heb gelopen, en die had deze ook aan (had ook net gelopen) en hij zet dat hij die juist draagt zodat hij geen pijn heeft in zijn scheenbenen, dus bij hem werkt het echt.
Ze zijn alleen niet al te goedkoop voor een paar sokken,maar als het effectief is is het de prijs wel waard.Op de site waar ik deze vandaan heb zijn ze €42,25.

En welke site is dat? Klinkt op zich wel goed. Ben benieuwd naar de theorie hierachter

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:48

Heb les 8 net gelopen, jeetje was wel een stuk zwaarder dan de andere lessen. Na de 3e keer 2 minuten lopen dacht ik: nooo dit ga ik nooit redden. Maar heb hem gelukkig wel uitgelopen, en niet dat ik aan het eind compleet verrot was maar moest toch wel wat langer uitlopen dan die ene minuut die ze er voor hadden staan. Die tussenminuut lopen ging ook veel te snel voorbij. :+ Dan switchte ze van muziek en dacht ik: neee nu al?! Haha, maar oké, gelukt.

Ik kreeg op geven moment wel last van me achillespees van me rechterbeen, in ieder geval, ik denk dat het me achillespees was. Net boven me hiel? Maar alleen bij het rennen, deed niet onwijs pijn maar wel even op letten. Of dat het gewoon is dat ze eraan moeten wennen of dat het een beginnende blessure is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:00

O jee, les 8 is dus de hel les van 2min lopen, 1 minuut wandelen?
Die heb ik voor vanavond op het programma staan.

Weet ik in ieder geval wat me te wachten staat :')

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:07

Leuk dat hier zoveel mensen met Evy lopen. Heb net les 6 gedaan en nu weet ik al wat me te wachten staat... al weet ik niet of ik dat nou zo leuk vind. Tot nu toe gaat het goed, maar ik ben niet echt van het sportieve soort dus het is altijd afwachten hoe lang ik het volhoud. Maar jullie posts zijn wel motiverend, dus ik kom vaker langs. :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:17

Hahaha, ja les 8 is die 'hel' van 2 minuut lopen en 1 minuut wandelen. De eerste keer mag je nog 2 minuten, joehoe! Haha, maar hij is wel te doen, maar zeker een stukkie zwaarder dan wat je eerst doet, vond ik in ieder geval. :P

En ojeej, me hiel/achillespees weet ik veel begint al wat meer pijn te doen. Noo, ik wil geen blessure. Laat het alsjeblieft ontwenning zijn. :P

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:01

DIe is pittig he, les 8. Van tevoren zag ik behoorlijk op tegen les 9 (dat is die met 2x4 en 1x5 minuten lopen), maar na les 8 viel me dat enorm mee.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:20

Ik ben benieuwd! Al lijkt me 2 min lopen echt een eitje... 4 doe ik met gemak en dat gewandel duurt me vaak veeeeeel te lang. Maar ik hou me maar braaf aan Evy om blessures te voorkomen. Hopelijk valt het mee met je achilles/hiel Mara!

Ik zal jullie wel laten weten of ik af ben gegaan in les 8 of dat het idd een makkie was (zal wel niet hoor, maar voorlopig ben ik er nog niet bang voor :D )

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:58

Hahaha, keep up the good spirit Ellen!

En ojeej, les 9 is die al met 4 en 5 minuten? *slik* Maar oké, het moet te doen zijn. ^^

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:25

Marcella schreef:
shantal schreef:
Pff wat zijn jullie goed bezig +:)+

Nu ik eigenlijk weer eens ben alweer een week minimaal uit de running,kreeg vorige week pijn in mijn kies dus woensdag naar de tandarts en dat werd dus een 3 wortelkanaals behandeling |( .
Eerste keer werd de wortel al wat schoongemaakt en mijn kies open gelaten omdat er nog een ontsteking bij zat.
Dus mocht lekker aan de antibiotica.
Vrijdag was het nog niet goed,heb al die dagen met een dikke wang gelopen en me echt beroerd gevoeld en dat duurde wel tot zondag pff.
En vandaag mocht die eindelijk dicht.

Had gisteren wel al mijn hardloop rondje gelopen samen met de hond en had 2x hardgelopen(geen idee hoe lang had geen tijd niks bij me).
Maar wil toch kijken of ik deze week met de hond het rondje kan lopen en dan af en toe een stukje hardlopen.
En dan vanaf volgende week weer aan start gaan(alleen wel hopen dat het droog is).

Ik heb besloten dat die rottige rotkies eruit mocht (was ook de goedkoopste oplossing). En dat na 2x een onsteking en nu dus een lichtte ontsteking bij de hechtingen.

Achteraf had de mijne er ook wel uit gemogen was ik misschien ook wel goedkoper kwijt dan nu pff.
lieke2 schreef:
shantal schreef:

Afbeelding

En welke site is dat? Klinkt op zich wel goed. Ben benieuwd naar de theorie hierachter

Je heb Pb

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:30

shantal schreef:
Achteraf had de mijne er ook wel uit gemogen was ik misschien ook wel goedkoper kwijt dan nu pff.

Heb gevraagd wat het goedkoopste was. Wortelkanaal behandeling is ongeveer 600 euro en eruit laten halen 35 euro. ;)

Volgende keer maar eerst even vragen hoeveel iets kost.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:42

Zo dat scheeld ik ben idd €600,00 zelf kwijt mag alles zelf betalen.
Dan had ik dat beter kunnen doen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:43

Ben zo wie zo nieuwsgierig wat mijn rekening ga worden, want ben de laatste veels te veel bij de tandarts geweest naar mijn idee. Hechtingen zijn er trouwens weer uit en het zag er netjes uit volgens de tandarts.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:11

dan kunnen we beide de handen schudden ben ook 3x in een week naar de tandarts geweest, en moet volgende maand de goeie vulling erin laten zetten(zit nu een nood in )

Pff het regent hier weer lekker bakken uit de hemel word voor mij weer niks om te gaan lopen,zat te denken om vanavond weer mijn hardloop rondje te gaan lopen samen met de hond,maar hij ligt nu ook te slapen met dit weer.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:44

Shantal, bedankt :D
enne de dames zijn al wat lichter (in geld :+ ). Hopelijk geneest het voorspoedig!
Heb net bij elkaar 5 kwartier gefietst en een half uur gelopen waarvan 5 x 2 met daartussen ong 1 minuut wandelen. ging hardstikke makkelijk, gelukkig

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:51

graag gedaan:)

Hahaha ja idd,maar ook wel wat in gewicht (amper kunnen eten) dus weer 1kilo eraf:( wil er eigenlijk nog ongeveer 4 tot 5 aflopen.
Misschien als het dit weer zo blijft om dan maar bij mijn (oude)stage te gaan sporten op de loopband want zo steeds niks doen is ook weer niks.
Begin weer lekker lui te worden.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:35

Balen dames!
Enne, goed bezig hier iedereen, toppers!
Ik moest vandaag eigenlijk 3x6 lopen met 3x3 minuten pauze, maar ik vond die 3 minuten toch teveel dus heb er 2 minuten van gemaakt, wat ik eigenlijk ook nog teveel vond :Y) Was na de laatste 6 minuten nog niet moe genoeg, dus heb er nog 1 minuut rennen achtergeplakt. Toen 1 minuut wandelen en ik had nóg energie over, dus nog een sprintje getrokken tot huis. :D

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:29

VERAx schreef:
Balen dames!
Enne, goed bezig hier iedereen, toppers!
Ik moest vandaag eigenlijk 3x6 lopen met 3x3 minuten pauze, maar ik vond die 3 minuten toch teveel dus heb er 2 minuten van gemaakt, wat ik eigenlijk ook nog teveel vond :Y) Was na de laatste 6 minuten nog niet moe genoeg, dus heb er nog 1 minuut rennen achtergeplakt. Toen 1 minuut wandelen en ik had nóg energie over, dus nog een sprintje getrokken tot huis. :D

Kijk *\o/* das een teken dat je het goed doet *\o/*
wanneer gaan we collectief ergens meerennen?? (zie de boktshirtjes al voorbij sjeesen :z )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:41

Goed bezig VERAx!

Ik wilde morgen eigenlijk even een rustdag inplannen maar ik denk dat ik toch maar even naar de sportschool ga.
Even lopen, hoe lang weet ik niet dat hangt er van af hoe mijn lijf voelt.

Vandaag alle rug/buikspier apparaten zwaarder gezet, daarna niet lekker kunnen hardlopen.
Mijn ruggetje vond het niet zo grappig, want ik voelde mijn rug direct stijf en zeurderig worden.
Het was iig meteen exit met lekker hardlopen, met pijn doorlopen durf ik nog niet met mijn rug.
Ik ben veel te blij dat het zo goed gaat. :Y)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:48

Zo Vera, goed bezig! En verstandig moonfish om toch te stoppen, beter het zekere voor het onzekere nemen.

Mijn achillespees/hiel doet nog steeds pijn, hopelijk na een nachtje slapen is het al minder en hopelijk kan ik vrijdag weer gewoon lopen. Ga het in ieder geval gewoon proberen, gaat het niet dan stop ik meteen en misschien dan ook maar meteen afspraak bij de dokter maken, ik wil liever niet te lang aan lopen klungelen.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:49

_Mara_ schreef:
Zo Vera, goed bezig! En verstandig moonfish om toch te stoppen, beter het zekere voor het onzekere nemen.

Mijn achillespees/hiel doet nog steeds pijn, hopelijk na een nachtje slapen is het al minder en hopelijk kan ik vrijdag weer gewoon lopen. Ga het in ieder geval gewoon proberen, gaat het niet dan stop ik meteen en misschien dan ook maar meteen afspraak bij de dokter maken, ik wil liever niet te lang aan lopen klungelen.

Ja precies :j Hopen dat het snel over is dan maar! :)

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:19

Ik sluit me ook aan :-)
Ben sinds gisteren ook beginnen lopen met de hulp van Evy en het ging vlotter dan verwacht, zeker aangezien het al zo'n 5 jaar geleden is dat ik nog echt gelopen heb.

Fijn om te zien dat het bij jullie allen zo goed gaat, dat motiveert om er zelf ook tegenaan te gaan :-)
(Al ben ik nu al bang voor de beruchte les 8 maar die komt er nog niet meteen aan :o)