De rest merk ik wel op, maar is zeker niet zo sterk aanwezig. Is dat bij jou ook zo? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Is deels al besproken maar ik wil nog wel reageren hoor. HSP is deels een kracht omdat je goed aan kan voelen wat de ander nodig heeft maar tegelijk is dat ook de grootste zwakke plek, ik vind het zelf erg fijn dat ik geleerd heb hoe ik me af kan sluiten voor (negatieve) emoties van anderen, en ook dat ik genoeg zelfkennis heb om te weten wanneer ik echt weer op moet laden om tot mezelf te komen.
Waar ik zelf de meeste moeite mee heb is wanneer mensen m.n. familieleden van clienten niet tevreden zijn ik kan me dat persoonlijk erg aantrekken en er lang over blijven doormalen. Ik heb echt moeten leren om dat los te laten, bijvoorbeeld door erover te praten met collega's of leidinggevende en natuurlijk prive bijvoorbeeld met mijn man.
. Ik vraag me af of jullie dat gevoel kennen of ook al eens hebben gehad... Vroeger in de klas (als ik zo'n 17 à 18 jaar was) als ik aan het dromen was kon ik soms het gevoel hebben dat ik uit mezelf kon stappen, niet ver hoor, gewoon een beetje erboven, uitgaande van m'n rug. Lijkt heel bizar wat ik hier beschrijf, maar weet niet hoe ik het anders kan benoemen. Het leek echt alsof ik daar op m'n stoel zat en dat m'n geest ofzo (??) er wat begon uit te vliegen. Ik kreeg ook een ander idee van perceptie, heel raar. Bekijk me nu aub niet voor gek, vind het zelf heel gek lezen als ik m'n tekstje zo bekijk
Ik denk dat je echt in een soort droom fase gaat, maar dan terwijl je echt nog wakker bent. Een hele speciale ervaring vind ik het.
. Ik was daarnet van de PC bedacht ik me echt 'toe nou, wat heb je daar nu toch op durven posten, ze gaan lachen"
. ja achter de PC heb ik het ook welleens, heel raar. Is idd geen lucide droom, want dat ben ik ook, dit iets iets raars, heb het nog nooit gevonden op internet ofzo. Precies alsof je ziel eventjes eruit gaat, terwijl je toch beseft dat je daar zit. Om het te beschrijven lijkt het precies alsof je een pc spelletje aan het spelen bent, waar je een mannetje bestuurd en ergens daarboven hangt het te begeleiden. Als iemand weet hoe het heet: graag geweten hierzo!