Ik zou het anders helaas ook niet weten. Lagere dosering? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik zou het anders helaas ook niet weten. Lagere dosering?
Zit nog heel erg te puzzelen met dosering, van een halve pil merk ik niet zoveel (ook niet echt een heel irritante rebound), van een hele pil voel ik me helemaal super maar dan wel een erge rebound. Ik gebruik nu 2x een hele pil en om de rebound uit te stellen nog een halve pil (pillen werken bij mij uit na 2,5 uur en ik zit na 2x een hele pil nog op school, niet zo praktisch zeg maar
).
dwaallicht schreef:Ja ik heb ook de merkloze methylfenidaat en baal er wel van, ik wil de echte Ritalin weer. 1e pil gaat goed en daarna werkt het me alleen maar tegen, keer helemaal in mezelf, hoofdpijn, duizelig, kan maar 1 ding tegelijk, etc. Bij de rebound word ik echt depressief. Je kan idd een halve dosis nemen, en soms neem ik valeriaan, maar het moet gewoon ook uitwerken..
De apotheek vertelde me dat mijn huisarts een aantekening moet maken zodat de verzekering de merk-Ritalin vergoed, maar mijn huisarts kennende gaat ze niet zomaar aan mijn verzoek voldoen (ze heeft er geen verstand van en doet graag moeilijk.)
Er zijn ook van die dagen dat ik zo enorm baal van dit medicijn gebeuren, mijn non-concentratie en mijn moeite met sommig sociaal gebeuren. Maar goed, dit is wie ik ben en ik wil daar het beste van maken.
Heb vaak wel moeite met accepteren dat niet alles zo goed gaat als ik zou willen (ik wil alles perfect kunnen..)
Ik vraag me zo af wat jullie eigenlijk voor werk doen? Ik werk nu in de kinderopvang (als bijbaan naast mijn studie..)

alleen ineens weer veel meer honger soms.
en dan kijk ik op de klok, oh ja verrek, moet alweer een pilletje nemen.
Officiële diagnose: hoogbegaafd, ADD en een angststoornis niet anders omschreven... Wel frappant, ben vroeger veel gepest, heel erg lang heel veel last van gehad, maar dacht het inmiddels achter me te hebben gelaten. Niet dus. Op zich klopt het ook wel hoor...
En daarnaast eerst therapie voor de ADD en daarna voor de angsstoornis
Ben heel benieuwd!

Altijd een beetje dubbel vind ik: aan de ene kant bevestiging van wat je al dacht en alle puzzelstukjes vallen op hun plaats, aan de andere kant heb je toch een 'stempel', en een 'afwijking'..
Even afwachten, morgen iig naar de apotheek om het op te halen. Is wel ineens een soort van dubbel idee, eerst is het nog een beetje in gedachten als: goh ik ben gewoon een beetje druk, en nu is het ineens met medicijnen, maar heb iig een verstandige beslissing gemaakt het iig te proberen, stel dat ik later er van moet balen dat ik het niet heb geprobeerd, met een studie schuld zit van 1000'en euro's omdat het me gewoon niet gelukt is dingen op tijd te halen..