Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:19

Mooi! Waardevolle foto.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:41

Echt hele gave foto samen met je hubby en paardje!!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:05

Hoe gaat het met je? Wanneer is D-Day?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:28

nog geen idee, denk dat ik ah eind vd maand telefoon ga krijgen oid. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:48

Heb je nog een brief aan die blinde instanties verstuurd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:08

Mijn pc doet gek dus ik schrijf geen lange berichten. (is nl. geen doen).
Ik zou eigenlijk het laatste onderzoek nog willen af wachten. Daarna heb ik niks meer te verliezen en nu nog wel (want wie weet geeft die onafhankelijke het me wel)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:01

Zo, vandaag voor het eerst met mijn "nieuwe" laarzen gereden. Ik heb ze al maanden maar ze zijn voor wedstrijd en heb ze nooit in gereden omdat ik toch niet op wedstrijd ging (eerst ik ziek, toen geen trailer) maar nu mijn lieve man voor een trailer gezorgd heeft en mijn lichaam genoeg mee werkt om een dagje te kunnen doorbijten om op wedstrijd te gaan wil ik nog een maandje profiteren... Nog een paar leuke wedstrijden om op te "teren" als ik een tijd niet mag rijden. :)

Toch weer een beetje confronterend om te merken dat de laars rechts aan de vaste kant is en dat ie links zelfs los zit..... :roll: Ik leef eigenlijk mijn leven onder de mentaliteit van "ik heb het zwaar gehad en het gaat nog niet zoals het moet gaan maar al bij al gaat het me best goed" en dan voel ik me een profiteur dat ik invaliditeit heb maar als ik dan zulke kleine dingen merk (met ringen kopen was mijn linker ringmaat 3 maten kleiner dan rechter) en nu mijn laars weer die links een stuk ruimer zit... Ik ontlast mijn linkerkant echt niet zo extreem dat dat verschil er zou kunnen zijn door ontlasting... En toch ontwikkeld links gewoon niet mee... Ik train mijn linkerkant zelfs stiekem juist extra met een gewichtje (geen zwaar maar toch) en oefeningen en toch... :x
En dan kan ik alleen maar weer concluderen "tsja Kath je kan dan wel doen alsof er niks aan de hand is maar je lichaam liegt niet... "

Grmbl... Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik dit post maar goed.. Het moest er gewoon uit.. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:10

Je verstand doet het iig nog wel goed :D. Wel lastig van je rijlaarzen, een echt goede schoenmaker kan er wel een reepje leer tussenuit halen zodat hij mooier aansluit. Gewoon optimistisch blijven!!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:34

Jep :j mijn verstand doet het nog prima, maar ik vraag me met regelmaat af of ik dat als een vloek of als een zegen moet zien. :+

Het is toch steeds apart om te reageren of dingen te voelen en tegelijkertijd te kunnen denken "De Kath van voor de CVA zou zo nooit gereageerd hebben" maar er niets aan kunnen doen... Beseffen dat je die controle over je eigen hoofd niet meer echt hebt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:41

Vandaag bij de gastro-enteroloog geweest gezien ik collitis ulcerosa heb en deze helaas maar niet onder controle komt. het resultaat was dat er bloedstaaltjes naar leuven opgestuurd zijn om nieuwe medicatie (imuno supressors) op te baseren en dat de gastro enteroloog op de vraag "kan deze medicatie kwaad in geval van een operatie" antwoordde dat die best uit gesteld wordt tot de ziekte onder controle is... Omdat mijn lichaam nu al vrij zwaar belast wordt en dan nog eens een operatie er bij... Hij zei "als er niks gebeurt dan hoor je niemand maar het zou maar mis gaan en dan is het eerste dat je denkt "had ik maar" dus misschien beter om uit te stellen als het niet hoogdringend is"...

Het zou dus wel eens zomaar kunnen dat het eerder naar januari zal gaan gezien de beste man sprak van minstens 2 maanden en ik pas over een drietal weken terug mag gaan voor de nieuwe medicatie... dus vanaf oktober minstens 2 maanden. Dan zal het even afwachten zijn wat mijn chirurg van plan is met de feestdagen vermoed ik.. :?

Humf... Stomme darmen ook...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:08

Ayasha schreef:
Zo, vandaag voor het eerst met mijn "nieuwe" laarzen gereden. Ik heb ze al maanden maar ze zijn voor wedstrijd en heb ze nooit in gereden omdat ik toch niet op wedstrijd ging (eerst ik ziek, toen geen trailer) maar nu mijn lieve man voor een trailer gezorgd heeft en mijn lichaam genoeg mee werkt om een dagje te kunnen doorbijten om op wedstrijd te gaan wil ik nog een maandje profiteren... Nog een paar leuke wedstrijden om op te "teren" als ik een tijd niet mag rijden. :)

Toch weer een beetje confronterend om te merken dat de laars rechts aan de vaste kant is en dat ie links zelfs los zit..... :roll: Ik leef eigenlijk mijn leven onder de mentaliteit van "ik heb het zwaar gehad en het gaat nog niet zoals het moet gaan maar al bij al gaat het me best goed" en dan voel ik me een profiteur dat ik invaliditeit heb maar als ik dan zulke kleine dingen merk (met ringen kopen was mijn linker ringmaat 3 maten kleiner dan rechter) en nu mijn laars weer die links een stuk ruimer zit... Ik ontlast mijn linkerkant echt niet zo extreem dat dat verschil er zou kunnen zijn door ontlasting... En toch ontwikkeld links gewoon niet mee... Ik train mijn linkerkant zelfs stiekem juist extra met een gewichtje (geen zwaar maar toch) en oefeningen en toch... :x
En dan kan ik alleen maar weer concluderen "tsja Kath je kan dan wel doen alsof er niks aan de hand is maar je lichaam liegt niet... "

Grmbl... Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik dit post maar goed.. Het moest er gewoon uit.. :)

Lijkt me toch inderdaad best confronterend, terwijl je dus wel extra je best doet met links.. Sterkte meis en dat is toch het mooie van dit topic, dat je er dingen kwijt kunt!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:47

Beetje late reactie :o (kom net terug van 2 weken vakantie)
Maar wat een oliebol update......... Je maakt je er al genoeg zorgen om, en nu moet je er nog langer tegen aan hikken... Wat balen zeg! uiteraard beter voorkomen dan genezen, maar leuk is het absoluut niet :(:)

Heb je de brief naar de verzekering nog op de post gedaan??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:36

Nee nog niet, ik had het er met mijn moeder en vader over maar die raadde me allebei onafhankelijk van elkaar (gescheiden ouders) aan om te wachten tot na het laatste onderzoek. Die laatste wordt door allebei betaald dus zit minder in een "je bijt de hand die je voert niet" situatie normaal... En bovendien wil ik ook niet dat kleine kansje dat er nog is, verspelen..

Verder is er wel een "silver lining" nu... Ik wil al jaren mijn initiator doen wat dus een simpele dressuurproef in houd (waar ik vrijstelling voor heb omdat ik officieel hoger gereden heb dan hetgeen ze vragen als ingangsexamen) en een springparcours wat blijkbaar niet zo simpel is want zelfs de geroutineerde springruiters halen 'm vaak niet. Zit ik daar als dressuurruiter, met een dressuurpaard. Ik kan wel een sprong maken maar dat parcours was toch wel erg moeilijk, niet kwa hoogte maar kwa lijnen.. Dus niet geslaagd, ik wilde nu eigenlijk mijn laatste nieuwe zo ver krijgen dat ie het zou kunnen springen maar Sam is een aparte... Dat ie thuis probleemloos springt betekent niet dat ie dat op verplaatsing ook gaat doen en dan zit ik nog met het punt dat ik moet opletten met springen ivm mijn hoofd... (chirurg heeft zeg maar liever niet dat ik nog echt parcours ga springen ivm toch een hoger risico op "verkeerd" terecht komen als je valt).

Dus contact opgenomen met de commissie van dat examen, de situatie uitgelegd en het ziet er naar uit dat als mijn chirurg op papier zet wat hij tegen mij gezegd heeft, dat ik dan ipv het ingangsexamen, een springles extra moet geven op mijn uiteindelijke examen.. :) Op die manier zou ik dus tóch mijn initiator kunnen gaan halen!
Met dat bewuste "diploma" zou ik eventueel terecht kunnen komen op een manege en met wat geluk kan ik dat werk wél aan! Dan zou ik toch terug een paar uur kunnen gaan werken!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 16:39

Dat zou wel ontzettend fijn zijn voor je! :-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:56

Ik had niet begrepen dat er nog een kansje was bij de verzekering :P (maar aan de andere kant had van mij de directie best mogen weten op wat voor 'n schofterige manier er door hun medewerkers met mensen werd omgegaan :o )

Dat is wel heel positief zeg!! Nu maar hard duimen dat het op dat gebied nu wel even mee zit!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:03

Het is maar een kleintje, eentje waar ik niet echt al mijn hoop op wil zetten, maar het is er wel eentje. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:21

Heb je het nu over het kansje bij de verzekering?? :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:08

:j jep

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:41

Goed nieuws van de Initiator! Wie weet kom ik je tegen op cursus, zou graag ook binnenkort de best pittige springproef doen.
Had ook naar vrijstelling gevraagd maar met mijn peesblessure ga ik het niet halen.
Dressuur moet ik ook niet doen, mijn attest is met de post onderweg :D

Vind het niveauverschil tussen dressuur en springen wel best hoog.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:59

Dat vind ik dus ook Optiwolk. De dressuur proef is nog niet eens de basis van het VLP niveau. :n Is verdorie een manegeproef. Ik ga denk ik wel pas volgende zomer kunnen starten met de cursus. Misschien moeten we kijken om samen in de cursus te komen?

Hoe vraag je dat dressuur attest aan? Ik ben nl. met twee paarden L geklasseerd (niv 2) dus die 3x 60% in de A heb ik met beide paarden echt wel ruimschoots gehaalt maar ik weet niet waar ik het moet vragen?

Volgens mij kan je nog beter vier keer een parcours gaan rijden als je geen vrijstelling krijgt, meer kans dat je dan 4x foutloos bent dan dat je door raakt op je initiator volgens mij. :x

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:29

Het staat op de site van de Vlp, alleen staat er dat je naar bloos moet mailen en dat is per 1 augustus veranderd.
Ik zit nu nog op foon te priegelen, maar stuur je vandaag alle info door.
Int kort moet je zelf aantonen dat je dat gereden hebt. Ik heb via equibel opgelijst waar, wanneer en ook de protocollen die ik nog had ingescand.
Twee weken later had ik antwoord via mail, deze week zat m'n attest in de post :)

Ik ga btw proberen nu asap de rijvaardigheid te halen en dan zie ik nog wel waar er cursussen gegeven worden voor ik die meedoe.
Want als de eerstvolgende in Genk is, laat ik dat netjes passeren :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:53

Geen fan van Genk?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:17

Beetje ver ... Waregem is bvb behoorlijk stuk dichter dan voor mij.
Woon op de grens Oost en West-Vlaanderen en tegen de Nederlandse grens aan ;)

http://www.vlp.be/userfiles/file/OP_201 ... 202013.pdf
Dit is trouwens de link voor de vrijstelling en ik zie dat nu het juiste e-mailadres er al bijstaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:04

Maakt het uit in welk jaartal?
Ik zie er niks van staan maar goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:28

Kom even piepen :wave:

Fijn om te lezen dat je wat hebt gehad aan mijn info voor de vrijstelling op medische basis! Vroeg me al af hoe het met je ging ook. Ik ga mijn vrijstelling tot springen voor de brevetten laten intrekken aangezien ik het wel eerlijk wil spelen en fysiek toch capabel blijk (tegen alle verwachtingen in) om weer aan jumping deel te nemen.
Ik duim dan ook dat je met die vrijstelling alsnog je Initiator kan halen en dat je zo iets kan doen wat je erg graag wil.

De springproef is inderdaad een stuk zwaarder dan de dressuurproef, ze zijn ontzettend veeleisend en letten op elk detail. Voor je springles moet je 65% halen wil je slagen, voor je springproef maar 50%.
Ik heb het via syntra geprobeerd, helaas gebuisd en nadien niet kunnen herkansen wegens geen paard, maar ik moest ook volledig zelf het parcours zetten, lesvoorbereiding indienen en tijdens de springles alles zelf ombouwen. In jouw geval zou ik daar ook even navraag naar doen wat de opties zijn. Als je doodop bent omdat je met een hoop staanders en balken moet sleuren is het ook zonde dat je dan net dat tikje puf mist om de les goed te geven, snap je? Dus vraag even na hoe dat werkt en of je eventueel hulp mag hebben bij het opstellen en ombouwen indien nodig. Ik mocht het in elk geval niet.