Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 17:11

Super kentaro !

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:31

ik ben ook nog nooit bij de podoloog geweest...
Maar mijn dv controleert indd wel eens per jaar mn voeten! Hoewel de dv's die ik hiervoor had dat nooit deden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:32

heb een rekening liggen van Willem, 34 euro. valt mee dus, maar ben nog benieuwd of ze m gaan vergoeden ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:59

hee heeft er iemand ervaring met de rt-cgm meter?
Ik ben me daarin aan het verdiepen omdat Willem nog steeds van de 1,7 naar de 23 schiet. Hij heeft nu 1,5 jaar diabetes maar instellen is en blijft moeilijk.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:49

nope sorry.

en sommige mensen zijn niet in te stellen heb ik gehoord..

pf volgende week maandga krijg ik die sensor, ik weet nog nie of ik er zo blij mee ben....
Laatst bijgewerkt door irritantje op 18-01-12 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:55

Ook geen ervaring daar mee.
Sommige mensen zijn inderdaad heel erg moeilijk in te stellen. Had hij een pomp of spuit hij met de pen?? (sorry, ik weet het even niet meer :o ) Een ander soort insuline zou ook veel kunnen doen, is dat al eens geprobeerd??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:53

hij heeft een pomp, een omnipod. (draadloos haha)
hee irritantje, je krijgt een sensor? gewoon voor een paar dagen of ???
Voor een paar dagen heeft Willem ook al zo vaak gehad. ramp, de naald ging pijndoen en constant ruzie met het touwtje (naar t kastje toe) maar als je er wijzer van wordt, doen!! Jij kan m in je bh doen bijvoorbeeld dan blijft ie onder je kleding.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:58

naald? oh mij ik wilde dat nieteens bij pomp.. dat gaat niks worden dus..

ja paar dagen.. al willen ze bij zwnagerschap ook wel hebben
maar als ik zo horo weet ik nu al dat niks voor mij is........... ik zie er nu al tegenop.. en ergste is ik heb daarna ook nog active fysio die dag......

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:12

zo erg is t niet aan je pod zit ook een naald.. verglijk ze maar met elkaar. Bij Willem zat ie gewoon op de verkeerde plaats, wou die zelf daar hoor! Maar hij heeft ook absoluut geen vet (is een gratepakhuis)

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:21

ja maar die naald trekt ie terug en blijft er zoin flex slangetje over..
dus geen naald!

das ook rede waarom ik de omnipod wilde en geen andere insuline pomp (anders had ik erniet aan begonnen)

hoe dan ook ik zie gewoonweg niet zitten... en dat gaik ook zegge ook.. zodra ik maar iets aan irriteer hebebn ze pech dan gaat ie er echt af.
en zeker niet als ik last van ga krijgen tijdens revalideren (sport)

ik zit net te lezen dat dat ding niet vergoed word? ga toch even mailen. als dat zo is dan hoef ik hem al helemaal niet.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:59

Pfoe, je bent niet echt uitgebreid voorgelicht irritantje, of wel?

De sensor bevat inderdaad een naald. Dit is echter wel een veel dunnere en kortere naald dan die gewoonlijk bij insulinepompen wordt gebruikt. Een foto van het apparaat: Naald sensor
En ingebracht ziet het totaal er dan zo uit: Ingebrachte sensor
(er even van uit gaande dat je de medtronic sensor krijgt, maar die heeft eigenlijk bijna iedereen).

De sensor wordt tegenwoordig voor specifieke patientengroepen wel vergoed: voor moeilijk instelbare patienten die wel braaf spuiten en meten, voor zwangeren en voor kinderen bijv. Het liefst wordt de CGM wel voorgeschreven in combinatie met een insulinepomp, maar dit is geen eis. Daarnaast kan de CGM altijd vergoed worden voor diagnostische redenen (dus om te kijken waarom je moeilijk instelbaar bent), maar dat is dan slechts voor een week. Meer info over de CGM, vergoedingen en indicaties: CGM info Nederlandse diabetes federatie

En dan met betrekking tot het sporten: mijn persoonlijke ervaring is dat de CGM zit als een huis, en dat je hem niet voelt. Ik heb een week ermee rondgelopen en tegelijkertijd met van die hartsensor-plakkers: die plakkers waren vele malen vervelender! Mede ook omdat daar draadjes aan zaten. De CGM zit goed vastgeplakt op je buik en precies op een plek waar je er eigenlijk helemaal niks van merkt. Ik heb er zelfs mee paardgereden (wat neerkomt op heel veel zit-sta bewegingen) en dat is absoluut geen probleem. Je kunt er zelfs mee douchen en zwemmen.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat je je geen zorgen mag maken, tuurlijk mag dat. Iedereen reageert anders op dit soort dingen. Maar sommige dingen waar je je druk om maakt (het sporten bijv) zijn echt geen probleem met de sensor. En het geeft wel heel veel extra informatie (en bespaart je die vreselijke vingerprikken) dus ik zou het wel weten...

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:31

Ik heb de freestyle navigator bijna 8 maanden gehad tijdens mij zwangerschap. Zoals eerder aan gegeven: IDEAAL!

Ik ben nu aan het kijken of ik hem nu ook kan krijgen, maar wil nog niet echt lukken met vergoeden :(

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:42

nou ik vind nog steeds niks. ik moet dus geen naald! hoe dun of klein die ook is..
en plackers ik moe mezelf nu al stoppen dat ik er niet aan pulk bij me pomp.

ik ben aan revalideren dus das fysiek heel zwaar.
en die vreselijke vingerprikken heb ik niet!!!
zoals eerder al aangegeven ik haal uit me handpalm en daar heb ik geen last van.
kortom niks voor mij dus.

ik ga me dvk maar eens mailen dat ik gewoon niet zie zitten....
als ik er nu al niks voor voel dan word kompleet niks.

en wat jullie als idiaal aangeven vind ik dus niet, nog iets bij op me lichaam.. ik moet nu al oplette waar ik de pomp zet.. zodra ik de pomp maar teveel voel of het me irriteer..
daar kan ik gewooonweg niet tegen.

ik had plaatjes al gevonden. en dat is al presies waarom ik dus geen andere pomp wilde dan de omniapod..

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:55

Waarom krijg je die sensor eigenlijk? En voor hoe lang? Afhankelijk van de reden kunnen de voordelen misschien opwegen tegen de nadelen?

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:02

geen idee nog straker in te stellen denk ik.
werd over phoon medegedeeld.

ik krijg hem maandag als ik niet te eigenwijs ben.
want 1 ding is zeker als ik iets niet wil... gebeurd het ook niet.

ben trouwens van zelfopzoek type..
der is maar weinig wat ze me uit hoeven te leggen.

tiss dat ik ging kijken hoe kreng eruit zag. nou zag de naald en de andere rotzooi.
nou dat moet ik dus niet. en dat weet ze nu ook want dat heb ik gemailt
en ook duidelijk gemaakt dat dat ook juist rede was dat we op omnipod waren uitgekomen en niet op die andere zooi.

ik weet nu al dat ik er niet tegenkan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:04

Valeria, ben ook nog steeds erg benieuwd hoe het met je gaat??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:24

Zou jammer zijn. Kan je niet voor die paar dagen je verstand op nul zetten?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 20:30

Kentaro schreef:
Valeria, ben ook nog steeds erg benieuwd hoe het met je gaat??

vraag ik mij ook al een tijdje af...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:58

Hoe gaat het met jouw ontstekingen??

(ik had het van de week nog aan Ingrid gevraagd (wat nu goed was voor jouw slijmbeursontstekningen). Zij gaf aan dat jij teveel aan anderen dacht/gaf en meer aan jou zelf moest gaan denken!!)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 09:19

zit nu aan de diazepam moet zeggen werk er weinig van alleen slaap ik als de beste en dat komt prima uit want slaap kwam ik echt te kort , ik ga zo naar de fysio even kijken of zij iets merkt.

ojee ik dacht juist dat ik de laatste tijd meer met mij zelf bezig was dan met anderen maar het is wel een karakter trek van mij om het een ander naar zijn zin te maken en mijzelf daar voor opzij te zetten...ik vind het heel moeilijk om nee te zeggen... Jeetje wat moeilijk om mij zo om te schakelen...maar wat fijn dat je aan mij dacht !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:15

merk je weinig dat het helpt of dat je er weinig last van hebt??

Ik kon me moeilijk voorstellen dat dat verschil uit zou maken (meer aan jezelf gaan denken), maar dat was wat zij aan gaf! :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 10:35

merk weinig dat de spieren zich ontspannen ben alleen heel slaperig nou ja om half elf bij de fysio zijn misschien dat zij wel wat verschil merkt...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:43

Valeria schreef:
suikermeisje schreef:
moet volgende week weer naar het ziekenhuis en internist en alles, ik wil niet ;( zij is zo'n trut!

wat een zieken hier, beterschap allemaal :(:)

en mooie buik foto, daar zit wel wat in he haha :P

waarom vraag je dan niet om een andere arts? heb ik ook gedaan ik kon destijds niet met die kerel door 1 deur.... en nu heb ik een vrouwelijke dvk en internist en die bevallen me super!

heb het gedaan...
wilden ze nog niet gelijk doen :S

Valeria: wat een duidelijk foto zeg!
Gaaf!

@pipo
wat erg van je dochtertje zeg en nog wel op haar verjaardag ook :(:)

Ik heb vaak jeuk net iets boven mijn voet aan de buitenkant (bij dat uitstekende bot :P)

Ik dacht laatst er nog aan die restless legs..
Lag in bed en mijn benen zo zeer, en had niets inspannends gedaan die dag. al mijn gewrichten deden heeeeeel erg pijn, kon er niet van slapen, heb 1,5 uur wakker gelegen en toen uiteindelijk in slaap gevallen, volgende ochtend was het over.
Ik heb het weleens als ik de hele dag gelopen heb, maar niet als ik gewoon een schooldag heb gehad. vond het heel erg vreemd, en vooral heel erg naar :(

Ik krijg ook heel erge steken links in mijn buik als mijn suiker te hoog is, en dan gaat zakken. Dan krijg ik die pijn. Ben van een wedstrijd keer naar huis gegaan (waren aan het kijken) en toen waren we tien minuten thuis, zeg ik: mama zullen we weer gaan :+

wat zijn die pods waar jullie het over hebben?

Ik moest eigenlijk ook ooit een keer die sensor, maar toen hoefde het toch niet, want ik wilde het echt niet. Daarna hebben ze het er nooit meer over gehad, maar als ik het niet zou hoeven zou ik het niet doen :n

ben ook benieuwd naar de zwangerschap valeria!

ik moest dinsdag naar het ziekenhuis, weer een hel!
Ik heb maanmdag bloed laten prikken, kom ik dinsdag bij controle hebben ze geprikt: de waarde op dat moment, vitamines en nier-functies.... geen HBA1c! Wat een stomme teef is het ook, ben er nogsteeds boos om. Nou moet ik weer een keer extra prikken omdat die poedersuiker het vergeten is in te vullen :(
(weer die zelfde trut)
Normaal moest ik 1x per jaar of 2 jaar in mijn arm prikken, nu al 4 x binnen een jaar, omdat ze elke keer wat anders wil weten van mijn bloedwaardes gek wijf! Gelukkig hoef ik pas in april weer terug te komen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:44

ga trouwens iets nieuws kopen een Ipod met de iBG-star,, dat is een meter die je aan je ipod kunt doen! super handig dus aangezien apple een gratis app heeft waarbij je in kan vullen hoeveel je gaat eten enzo :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:55

Álvast heel veel sterkte volgende week!! :)
Was er geen mogelijkheid om over te gaan naar een andere arts?? Dit werkt echt niet zo!
Ik moet ook volgende week dinsdag! Heb een super fijne internist (is zeker niet altijd zo geweest, maar dankzij mijn huisarts kon ik over stappen naar een super fijne arts!!) Het haalt echt zo veel uit!! Bij die andere arts heb ik best regelmatig mijn afspraak afgebeld... :o Dat doe ik nu echt niet meer (hoef ook maar 1x per half jaar).