Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:25

xAylie schreef:
Is iemand hier goed in engels? :P
Wou via de site van Maartpaard de ingrediënten bekijken van mijn oude reinigingsgel, maar alles in het engels.. :')
Er zitten iig parabenen in zie ik staan.. mooi dat ik hem niet meer gebruik nu.

Vervelend juudii5 :(:)

Parabenen hoeven echt niet slecht te zijn, niet al die hypes geloven.

Ayla

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:22

Hmm oke. O:)

Mijn huid is echt slecht nu weer.. had er echt niet meer aan moeten zitten. :(
heb nu 3/4 plekjes op m'n voorhoofd die moeten helen, die onderhuidse is gelukkig al bijna helemaal weg.
En nog 1tje die ik vanavond schoon moet maken.. naast m'n mond zit ook nog een klein korstje en op m'n kin, maar die vallen ook niet op.
Heb maar een flinke laag foundation opgedaan, en zodadelijk nog een beetje poeder voor het glimmen.
Rothuid. :\ :(

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:45

Ik merk wel nu ik echt alleen nog maar volledig natuurlijke creme gebruik dat mijn huid veel meer gehydrateerd is en blijft. Eerder had ik steeds her en der van die droge plekken, en dan weer hele vette glimmende plekken en dit is nu veel meer gelijkmatig. Mijn huid is echt heel erg lekker zacht!

Na de groene klei kuur ging het bij mij een paar dagen héél erg goed, tot het zich ging verplaatsen naar mijn wangen. Ik had eigenlijk alleen acne op mijn voorhoofd en soms wel wat puistjes en bultjes bij mijn wangen. Volgens mijn osteo kwam dat door het ontgiftingsproces, ik moset nog 10 dagen 1 tl per dag nemen en die zijn vandaag voorbij. Mijn huid is echt best mooi, heel mat. Omdat ik nog steeds te veel zit te knijpen etc zitten er nog wel veel wondjes op maar dat komt echt alleen door mezelf. Verder is mijn huid heel egaal. Ik moet nu probiotica gaan slikken van orthiflor en ook daar heb ik een goed gevoel bij. Als die binnen is begin ik daar dus mee. Verder heb ik ook nog een kuurtje grote klis en driekleurig viooltje besteld. Die helpen extreem goed altijd en kunnen nog eventjes verder reinigen. Heb er een goed gevoel over :)
Oja ik heb ook de chi puistjesstick besteld, met tea tree en lavendel. Ben benieuwd! Hoop dat ik daarmee alleen mn pukkeltjes nog ga aanstippen en niet meer steeds ga knijpen. Knijpen voelt alleen zo bevrijdend haha.

Als laatste wil ik gaan stoppen met de pil. Ik herinner me ineens dat ik sinds de pil pas een rothuid heb. Heb eigenlijk ook veel meer klachten van dat rotding dus ik denk dat de pil mijn hele hormoonhuishouding in de war schopt. Ik wil niet meer zoveel van die rothormonen in mijn lijf. Ik ga volgende week naar de HA om een andere optie te verzinnen :)

Nou moet het toch wel echt een keer goed gaan komen!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:49

Pfoe, jij bent er echt wel mee bezig.

Ik heb vandaag een bobbel op m'n kin zitten. Zo'n dikkertje die gewoon zal gaan uitdrogen waarschijnlijk.
Mijn hals is ook weer bobbelig en op mijn wangen ook een paar rode puntjes bij. Pfff. ;(

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:33

Ehmmm ja.. Dat kun je wel zeggen haha!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:22

Wel goed van je dat je het zo kunt volhouden MaartPaard :j

Vervelend Katyatje :(:)

Mijn huid is niet slechter, maar ook niet beter.. al denk ik dat die vanaf vandaag weer gaat helen, heel raar maar zo voelt het haha, en dan is het vaak ook wel zo. :o
heb Nu ongeveer 3 plekjes die ik écht graag van m'n voorhoofd af wil hebben dus die mogen snel weg zijn :)) en verder nog een klein rood plekje naast m'n mond en een wondje op m'n kin dat best wel pijn doet, perongeluk iets open gekrabt ofzo. :\

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:07

Gaan de huidjes nog steeds goed hier? :)

Bij mij gaat het de laatste dagen weer redelijk. Maar ik zal maar niet de snel juichen, mijn hals is in staat om op 1 nacht van een vlakte naar een heuvelgebied te transformeren. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:45

Hier is het een drama..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:21

Het was dus weg, maar ben net ongesteld geworden en het is weer wat erger. Komt ook doordat ik er flink aan heb gezeten, maar dat trekt wel weer weg. Niemand die mij minder aardig vindt als ik wat pukkels heb haha.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:02

Verevelend rebeccaa :(:)
Haha das waar Unoo alleen heb ik dan wel t gevoel dat ik soort van kwetsbaarder ben als mn huid niet goed is.. :r
Gelukkig gaat t nu suuuuupergoee!!! Nog wel wat bultjes op mn voorhoofd maar geen pukkeltjes meer!!!! (alleen nog 2 op mn neus maar gwoon een beetje make-up op:) )

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:55

Mijn huid gaat oké. :)
Wondjes op m'n voorhoofd zijn al bijna helemaal geheeld en weg, nog 1 plekje nu.
Verder heb ik 3 mini talgbultjes lijken het wel bijna naast mij mond, je ziet ze niet goed, maar dat ze er zitten irriteert me al haha. :o maar ik ga er maar niet aanzitten, want als iets me wel dood irriteert zijn het wondjes oid naast m'n mond..
En had een puistje op m'n wang, lang geleden dat ik een echt puistje heb gehad haha :P maar die is nu volgens mij ookal aan het wegtrekken, gewoon een beetje sterilon op deppen elke avond. :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:05

Niet leuk Rebeccaa. :(:) Hopelijk snel weer wat beter!

Bij mij ook niemand die me minder leuk vindt door wat pukkels, maar ik voel me er soms wel onzekerder door. Nu zitten er een paar op m'n wangen en dat vind ik niet erg, maar die in mijn hals... Dat ziet er gewoon niet uit. Daar horen ze niet. :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:26

Draag je een sjaal katyatje? Misschien dat het daar ook aan ligt?

Inderdaad niemand vind je minder aardig, sterker nog bijna niemand valt het op. Ik zit me ook de godgansedag druk te maken om mijn huid en als ik wel eens aan iemand vertel ja ik doe dit en dat voor mijn acne bla bla bla. Dan is het altijd van: acne acne?????????? Nou dat is me nou nog nooit opgevallen! Make up doet ook wel wonderen haha.

Mijn wondjes zijn al bijna geheeld en mijn huid is weliswaar bijna helemaal glad!! Die grote klis met driekleurig viooltje is een dikke aanarder, altijd al gevonden. Ook de probiotica is fijn. Ook mijn haar wordt er super mooi van, dat merk ik nu al. Ben benieuwd hoe het er over 2 weken uit ziet!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:12

Hoi, omdat ik pas ook last had van wat gemene puisten... ik heb een vraag en misschien is er van jullie iemand die iets weet. Het gaat bij mij al een tijd goed qua puistjes, maar sinds kort is het bij mij weer raak en een aantal weken geleden toen ik ongesteld was had ik een uitbraak van een aantal erg gemene. Van die super geïrriteerden die - wat je er ook op smeert - erg langzaam weg gaan en erg opvallen :( Ze zijn allemaal weer weg, maar een paar ervan (1 boven mn bovenlip, en 2 op mn wangen) hebben rode vlekjes achtergelaten die maar niet weg gaan, na 2 maanden nog niet. Had hier normaal nooit zo'n last van.

Ik heb bij die paar echt gemene puisten toen voor het eerst tea tree olie gebruikt (pure tea tree olie van Chi), toen gingen ze snel weg, maar ik vraag me af of dat die rode vlekjes veroorzaakt? En weet iemand wat daartegen helpt? Ik heb een gevoelige huid, maar het leek verder niet te irriteren.

Wat bij mij wel sowieso goed werkt (weet niet of jullie het kennen) is het Cupcake masker van Lush, ik heb dat sinds nu een paar keer gebruikt en opkomende puistjes werden daadwerkelijk minder *\o/* Het werkt ook goed op mn gevoelige huid, al gebruik ik het niet op de zones waar ik snel schraal word...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:15

Ik denk dat die plekjes in principe niet van de teatree komen.. Als het erg schraal is zal dat wel degelijk het geval zijn. Ik heb nu de puistjesstick van chi die vind ik eigenlijk beter dan alleen de pure teatree. Hier zitten namelijk ook andere verzorgende olien in die de huid wat beter verzorgen en niet uitdrogen. De huid geneest er wel sneller door vind ik..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:18

zo daar ben ik weer, het is nu op 3 dagen na, 4 weken geleden, dat mijn zoon aan de antib. is begonnen met een gel voor zijn gezicht. En ik zeg eerlijk, het is nog niet helemaal weg, maar tjonge wat is hij opgeknapt zeg. Op een paar puistjes na is zijn gezicht, puist vrij!!! Het is niet meer rood, opgezet. Vrijdag gaan we weer naar de huisarts, kijken wat zij ervan zegt.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:21

Fijn zeg Esmeralda! Ik hoop heel erg voor jullie dat het zo door blijft gaan. Als ik je een advies mag geven, laat hem na de kuur wel probiotica slikken van orthica zodat er wel weer goede bacterien in zijn darmen komen. Deze zijn namelijk gedood door de antibiotica waardoor zijn weerstand hoogstwaarschijnlijk een stuk lager zal zijn.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:22

Citaat:
Ik denk dat die plekjes in principe niet van de teatree komen.. Als het erg schraal is zal dat wel degelijk het geval zijn. Ik heb nu de puistjesstick van chi die vind ik eigenlijk beter dan alleen de pure teatree. Hier zitten namelijk ook andere verzorgende olien in die de huid wat beter verzorgen en niet uitdrogen. De huid geneest er wel sneller door vind ik..

Misschien moet ik die ook eens proberen :) Schraal is mijn huid niet op die plekjes, het zijn alleen rode vlekjes, maar ze lijken niet echt droog en ze voelen ook niet branderig aan o.i.d. Je ziet ze alleen, maar ik voel er niks van.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:28

Dan zijn de puistjes gewoon nog aan het verdwijnen ;) IK heb dat ook altijd als het me eens lukt een puistje te laten zitten ipv hem uit te knijpen. Dan duurt het heel lang voordat je er echt niks meer van ziet. Ik knijp toch altijd liever alles uit. In feite is dit natuurlijk niet goed maar mij geeft dat wel een stuk minder gefrustreerd gevoel. Mijn huid zit dan wel voor met kleine wondjes, maar deze is dan wel minder heuvelachtig en met een beetje makeup zie je er bij mij bijnan ooit meer wat van..

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:37

Duurt dat verdwijnen dan 2 maanden? Misschien heb je gelijk en let ik er nu meer op ;) Ik knijp ze nooit uit, maar gebruik altijd salicylzuur van de apotheek en sinds kort dus tea tree olie... Oja, en nog een concealer van Clinique die speciaal is voor puistjes (om ze te verbergen en uit te laten drogen).

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:46

Ik draag inderdaad een sjaal.
Nu de laatste weken niet zo vaak omdat ik moet studeren en niet veel buiten kom. Maar anders altijd vanaf ik de deur uitga (nu het koud is toch). Dus klinkt niet onlogisch wat je zegt. Maar wat doe je daar dan aan? Geen sjaal is me iets te koud. :P

En ik heb ook rode plekken in mijn hals van puisten die ik er gehad heb. En inderdaad, die grote geïrriteerde bobbels laten het meest hun sporen na... Maar mijn afspraak bij de dermatoloog komt dichter bij. Misschien moet ik even een lijstje maken met vragen, over die sjaal bv. :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:54

Katyatje schreef:
Ik draag inderdaad een sjaal.
Nu de laatste weken niet zo vaak omdat ik moet studeren en niet veel buiten kom. Maar anders altijd vanaf ik de deur uitga (nu het koud is toch). Dus klinkt niet onlogisch wat je zegt. Maar wat doe je daar dan aan? Geen sjaal is me iets te koud. :P

En ik heb ook rode plekken in mijn hals van puisten die ik er gehad heb. En inderdaad, die grote geïrriteerde bobbels laten het meest hun sporen na... Maar mijn afspraak bij de dermatoloog komt dichter bij. Misschien moet ik even een lijstje maken met vragen, over die sjaal bv. :)

Mereltje_ schreef:
Duurt dat verdwijnen dan 2 maanden? Misschien heb je gelijk en let ik er nu meer op ;) Ik knijp ze nooit uit, maar gebruik altijd salicylzuur van de apotheek en sinds kort dus tea tree olie... Oja, en nog een concealer van Clinique die speciaal is voor puistjes (om ze te verbergen en uit te laten drogen).

Katyatje: Zorg dat je sjaals draagt van niet-synthetische stoffen. Deze kunnen de huid flink irriteren en dus van slag brengen. Draag ook absoluut geen parfum in je hals, helemaal niet als je daar een sjaal overheen draagt. Je kan bijvoorbeeld voor een zijde sjaal gaan, is duur en eigenlijk meer iets voor de zomer maar dan heb je toch iets om je nek en het is een stuk minder afsluitend voor jou huid. Anders moet je een katoenen kiezen, ook dit is goed materiaal.

Mereltje: Oei salicylzuur.. En clinique.. De salicylzuur beschadigt de hoornlaag van je huid waardoor je huid dus beschadigd is en dus echt moet herstellen. De rode plekken zitten er dan dus niet voor niks, je huid is beschadigd. Clinique ben ik ook absoluut geen fan van en zit ook vol met chemicalien die je huid beschadigen. Maarja je moet idd wel wat, met makeup, dan kan je niet om de chemie heen helaas. Ik zou voor de rode plekjes een ietwat verzorgende olie kopen. De puistjesstick van Chi bevalt mij goed omdat dat wel op basis van Teatree is maar er zitten ook veel olien in die de huid snel genezen en tot rust brengen. Zuren verstoren vrijwel altijd de huidbalans dus zelf gebruik ik die absoluut niet. Ook geen fruitzuur.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:10

Superfijn Esmeralda, wat zal dat een opluchting zijn! Een goed voorbeeld voor wat betreft de antipathie die je soms tegenkomt wanneer het om huisartsen bij huidproblemen gaat. Als je zoontje geen last heeft van diarree als bijwerking van de antibiotica is het volgens mij echt niet nodig om daarnaast een probioticum te nemen hoor (maar doe vooral wat de huisarts zegt, die heeft er een stuk langer voor geleerd dan iedereen in dit topic bij elkaar :D ).

Het gaat hier redelijk goed met huid, ik heb één nare ontsteking zitten in mijn hals (daar smeer ik normaal niet :+ ). Binnenkort even een afspraak bij de huisarts. De tretinoïne slaat prima aan volgens mij, maar ze wilde de voortgang toch even bekijken na zo'n twee maanden.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:05

Dankje voor de tips Maartpaard. :)
Parfum spuit ik al niet meer in mijn hals. Dat leek me inderdaad niet zo goed.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:07

Ik ben nog steeds helemaal happy :D
Nu al 2 maanden puistvrij na mn Obagi kuur!