Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:08

Hartstikke goed van je WenK, lekker eigen tijd. :j
Oh Fanneke wat goed! :):) Ben super blij voor je!

Net even naar de winkel geweest om een onderdeel voor mijn Senseo-apparaat te halen, blijkt dat ze het verkeerde onderdeel hebben besteld. :\ Ik begin de Senseootjes nu wel te missen hoor...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:24

:):) Jahoeoeoeoe!!!!:):) Fanneke, hóe gaef is het om nu al zó goed resultaat te zien!!! :# Thumbs up! +:)+

Judith, heb t zelfde als jou ohr wat betreft de loopband! :j

Evelijn, da's balen van je Senseo...Gelukkig nooit last van; drink geen koffie :Y)

Morgen weer een rondje lopen, wil 8km duurloopje doen, heel rustig aan, met paar versnelde stukken erin.
Bijna knoop doorgehakt om 28novem,ber weer loopje te doen www.zaklopers.nl (als ik het goed heb) Is 7,5km, dus da's wel mooie afstand, vind ik.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:41

Ik ga vandaag voor het eerst 'n lesje-Evy skippen :\
Weet niet of dat rennen nog wat wordt jongens.

Iemand ervaring met kniebanden/enkelbanden bij het lopen? (voor steun, niet die dingen die in je knie en enkel zitten ;) )

Mirkim

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:00

Ik heb er vroeger veel mee gelopen trouwens, Elise, tijdens het sporten voor mijn knie. Er was sprake van dat ik het nu weer zou moeten, maar mij bovenbeenspieren zijn nu sterk genoeg om de grootste klappen op te vangen en ik heb nu nauwelijks tot geen last meer van knieklachten! Wel is het regelmatig ingetaped en dat was al een enorme verlichting tijdens het hardlopen!
Toen ik die knieband kreeg toen ik jonger was, had ik er ook veel baat bij!

Ik ben heel goed op weg met mij schema naar de 10 km! :) Ik ben erg blij! Vandaag weer een training gedaan. Ik merk dat ik in dit weer type het erg lastig vind om de juiste kleding er bij aan te passen, hebben jullie dit ook?

Trouwens, ik stond laatst op de weegschaal en ben toch wel geschrokken van het aantal kilo's. Ik merk dat ik echt wel meer spiervorming begin te krijgen in mijn benen ipv alle vetjes, maar ik heb echt nauwelijks vet in mijn taille, mij vet zit meer bij m'n kont.. Maar dat ik zó zwaar zou zijn... jemig! :oo Ik weet even niet wat te doen, of dat het gewoon normaal is..

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:13

Mirkim schreef:
Trouwens, ik stond laatst op de weegschaal en ben toch wel geschrokken van het aantal kilo's. Ik merk dat ik echt wel meer spiervorming begin te krijgen in mijn benen ipv alle vetjes, maar ik heb echt nauwelijks vet in mijn taille, mij vet zit meer bij m'n kont.. Maar dat ik zó zwaar zou zijn... jemig! :oo Ik weet even niet wat te doen, of dat het gewoon normaal is..

Het is maar wat je zwaar vind natuurlijk...
Ik ben inmiddels afgestapt van mijn gewicht als leidend te zien. Ik hou me meer vast aan wat ik zie, hoe mijn broeken zitten en hoe ik mij voel!
Ik merk heel snel als ik echt een kilo te zwaar (door vet) ben met paardrijden... Het zit me dan echt in de weg!
Nee, kilo's zeggen me niet zo heel veel meer.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:25

daarom sta ik inderdaad nooit op een weegschaal en probeer ik ook meer te kijken hoe ik me voel.. Maar het viel me zo gigantisch tegen!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:27

Hmm.. daarom ligt mijn weegschaal al een jaar in de schuur..
Kreeg de kriebels om me te gaan wegen, maar doe het toch maar niet :)
Ik ga maar uit van mn kleren en het weer beter passen in mn zadel.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:06

Thanks meiden! *\o/* wordt ook blij van jullie! _/-\o_

Elise, neem contact op met een fysio, die kan je helpen met een eventueel aangepast loopschema, hoe je kunt tapen en hoe je spieren het beste kunt opbouwen. Niet te lang door lopen hoor! :n Misschien maak je nu alleen maar meer kapot.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:48

Hm, dank voor jullie antwoorden en adviezen. Het ligt iets ingewikkelder dan ik nu schets, vandaar dat je advies niet helemaal 'past' op mijn situatie Fanneke, maar ik weet dat het advies verstandig is. (ben zo wazig omdat ik niet zomaar alles op internet wil gooien!) Het loopschema past me qua conditie prima, maar op andere punten laat m'n lichaam het even afweten. Ik hoopte dat kniebanden me eventjes de steun zouden geven die ik erbij nodig heb. Misschien wat warmte, en vooral de boel even wat strakker op de plek houden, wat steun. Durf nu echt even niet te lopen. Ik mag sporten, maar ik mag niet overdrijven. Mezelf niet 'voorbijlopen' ;) wat stiekem voor iedereen geldt trouwens. Ga zo even op een soort van crosstrainer staan hier thuis; armen heen en weer en met de benen een draaibeweging, minder belastend en toch een beetje trainen. De boel moet sterker worden, daar doe ik het in de eerste plaats ook allemaal voor.

edit: dat tapen heb ik nooit helemaal gesnapt .. wat doet dat nou precies en wanneer besluit je dat te doen? Wanneer is het eigenlijk niet eens verstandig? Is het effectiever dan een knieband o.i.d.?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:53

De tape ondersteunt de zwakke spier of pees, hierdoor is de kans kleiner dat je het overbelast of extra beschadigd. Ik heb ooit de pezen in mijn enkel verrekt en een stuk van mijn spier in mijn kuit gescheurd. Dit gebeurde op de wintersport. De fysio plakte precies langs de spieren heen en dit verlichte aanzienlijk. Toen was ik nog F&b Suprevisor in een groot hotel, dus ik moest wel mee lopen. Heb het natuurlijk wel rustig aan gedaan :o

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 19:57

Heey meiden,

Ik ben een paar daagjes niet online geweest.
Heb vandaag weer gelopen en was echt topfit!
Ik liep mijn rondje van 7.5 km en toen ik bijna klaar was was ik nog lang niet moe.
Toen heb ik er nog een stuk bijgedaan waardoor ik uiteindelijk ongeveer 9 km heb hardgelopen :D
Ik had nog wel een paar km gekunt maar het begon al donker te worden en we moesten eten.
Ik stond echt versteld van mijn conditie :=

Mirkim: balen dat het op de weegschaal tegenviel :( Nu maar hopen dat de meeste kilos die je bent aangekomen spieren zijn. Spieren wegen veel.

Hier verder alles goed?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:54

Nou nieuw toestel is binnen :D het is een sony ericsson X10 mini pro geworden. Heel klein ding maar met alles erop en eraan. Ideaal voor het lopen en zelfs in ear plug dingen :j Ga m morgen uit proberen, heb er nu al zin in :):)

Oe weegschaal... Daar doe ik niet aan voorlopig :n batterij is al tijden leeg :=

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:08

Zo, ik meld me ook maar weer eens :o
Helaas de afgelopen weken niet gesport doordat ik zelf 2 weken met een flinke hoofdpijn heb gelopen en het nieuws dat een goede vriendin te horen heeft gekregen dat ze longkanker heeft (agressieve vorm) hakte er zodanig in dat ik even weinig kon hebben.

Afgelopen zondag scheen het zonnetje echter zo fijn dat ik om 8:15 een rondje van 5 km heb gedaan met hulp van Evy. Alleen stomme doos die ik ben, ik ben gewoon verder gegaan waar ik was gebleven en m'n conditie liet me niet in de steek, dus dacht met een goede warming up dat ik het wel kon hebben. NOT! Wat een spierpijn had ik maandag en dinsdag zeg.....
Wel fijn dat m'n conditie nog in orde was, maar zo zonde dat ik 4 weken heb verzaakt. Ga proberen om morgen weer een rondje te doen met wat meer intervals en vanaf zondag weer 3x p/w inplannen.

Vind het wel super dat jullie allemaal zo keurig je schemsa blijven volgen +:)+

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:16

Wat een naar nieuws Talonius. Sterkte meid! :(:)
Goed van je dat je het hardlopen weer op pakt. Dit zal je hoofd ook leeg maken.

Gefeliciteerd Bom! Ben benieuwd of hij bevalt!
De weegschaal is op moment mij grootste vriend :D

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:22

:wave: Hoi, ik lees wel mee maar ben effe net zo actief, ook niet met hardlopen helaas. Zo af en toe een keertje per week loop ik wat en verder niets. Maar, ben maandag geweest en ga morgen weer proberen ene klein rondje te doen.

Vervelend is dat dat spieren zwaarder maken i.p.v. afvallen met hardlopen... wil ook wel graag wat kwijt (vetjes dus!).

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:22

Talonius, sterkte dat zijn geen leuke berichten.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:33

Sterkte Talonius... :(:)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:42

Sterkte talonius :(:) dat zijn geen leuke berichten :n

Ik ben helemaal heppie de peppie met mijn nieuwe foon :j Vanmiddag eens kijken hoe hij t doet met hardlopen :D Er staat een intervaltraining op het programma.

Maar eerdt dochter afzetten bij vriendinnetje dan even de stad in om nog wat sint kadootjes te kopen en misschien ook kleding voor mezelf, daarna lopen, dochter ophalen en naar het zwembad. Weer lekker bezig vandaag.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:15

:oo Talonius, wat een verschrikkelijk bericht! Sterkte! :(:)

Bomm, super dat je nieuwe tellie bevalt!

Fanneke, beste matties met de weegschaal :=

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:20

Talonius :(:) ... wat erg! Veel sterkte!

Hoor ik iets wat op vuurwerk van de jeugd lijkt .. kijk ik geïrriteerd naar buiten .. zijn er jagers -:(- ! We wonen aan de rand van een woonwijk aan de dijk, 'n veld (bestemd voor woningbouw) met toch zeker 3 bosjes o.i.d. .. rara waar de diertjes in zitten, góh wat een uitdaging voor zo'n jager, ik zie de lol er even niet van in.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:52

Ja, t is weer het seizoen he Elise... Zag ze van de week ook al opt land rond stal.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:01

Jaan81 schreef:
Ja, t is weer het seizoen he Elise... Zag ze van de week ook al opt land rond stal.

Mja, ik weet het, zie zelf de 'fun' er niet van en zou het ook niet kunnen, wat niet meteen maakt dat ik zo'n diehard, fanatieke tegenstander ben o.i.d., maar ik vind het in deze omgeving wel een vrij kansloos iets hoor |o .. Niemand die mij gaat vertellen dat het hier een kunst is iets te schieten :\ - mopper mopper.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:09

Misschien wel 'nodig', ivm het aantal konijnen oid?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:12

Talonius, heel veel sterkte.

Ik vind de Action in Groningen wel op een kplek zitten, betaald parkeren en hopen dat je in die straat geen tegenliggers tegenkomst want dan heb je een probleem.

Ben wel bijgelezen maar heb niet alles onthouden :o

Ben nog steeds druk in huis :o Zo schoon is het hier volgens mij nog nooit geweest, zo nog even stofzuigen en dweilen en dan ben ik klaar.
Ga maar even langs mijn schoonzus want die is van het weekend in de kruipruimte gevallen, niks gebroken gelukkig maar ze zit wel thuis. Ben niet een enorme fan van mijn schoonzus, maar het moet maar even om te goede vrede te bewaren :o

Heb de papieren voor het bloedgeven binnengekregen en die ga ik zo ook maar eens doorlezen :j Ben benieuwd. Heb trouwens met collega's afgesproken dat we na de herfstvakantie stoppen met roken dus vanaf maandan mogen jullie voor me duimen, al rook ik maar heeeeeel weinig :j Vind het slecht van mezelf.

Zo nu eerst maar eens een broodje en dan maar verder.....

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:24

thnx allemaal! Tja, ik moet ook eigenlijk gewoon weer gaan rennen en m'n koppie af en toe leeg maken. Maar het opstarten duurt altijd weer even en de drempel wordt alleen maar hoger hoe meer tijd er voorbij gaat. Heb vanmorgen wel een lampje gekocht, dus kan nu ook in de avond rennen, dus nu heb ik geen excuus meer om niet te gaan :D