Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:04

Ik heb mijn uitslag al en het was gelukkig allemaal goed! Wil jullie alsnog bedanken voor het geven van informatie etc :).

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:05

xChantal94 schreef:
Ik heb mijn uitslag al en het was gelukkig allemaal goed! Wil jullie alsnog bedanken voor het geven van informatie etc :).

Hey meis wat fijn, gelukkig!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:13

SassieSjaak schreef:
mag ik vragen wat voor klachten jullie hebben?
Ik heb ze namelijk ook nog steeds...

Mijn klachten zijn soms bloed verlies vóór en na de menstruatie,geel/groen slijm verlies.[ :o :o ].
Heel erge pijn rechts onder in me buik als ik op mijn linkerzijde lig.
Lage rugpijn heb ik ook,soms best wel erg,maar ik denk dat het gewoon door mijn slijtage in de rug komt.
De tabletjes die ik gekregen had van de H.A. hielpen niet.

@xChantal94
Fijn zeg dat de uitslag goed was! *\o/*

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:22

wat voor tabletjes waren dat dan?
Ik heb steeds het idee dat ik of een schimmel heb of blaasontsteking meestal is dat dan een dag later weer weg ... maar ook mijn urine ruikt enorm ( uhhmm sorry voor deze praat :o )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:29

Dat was Primolut. Je kan er héél veel bij verschijnselen van krijgen las.
Het is om de baarmoeder schoon te maken,zoiets zei de H.A.
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor,dit hoort nu eenmaal bij het onderwerp van dit topic.
Bij mij ruikt alleen de ochten urine heel scherp.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:38

bij mij ruikt het soms de hele dag, en dan ga ik misschien 4 a 5 x over de gehele dag ?

om je baarmoeder schoon te maken ??? Door die onregelmatige bloedingen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:55

maar 4 a 5 keer plassen over de dag is ook niet veel, drink je wel genoeg?

Ik heb ook die primolut tabletten liggen voor het geval ik weer klachten krijg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:11

SassieSjaak schreef:
bij mij ruikt het soms de hele dag, en dan ga ik misschien 4 a 5 x over de gehele dag ?

om je baarmoeder schoon te maken ??? Door die onregelmatige bloedingen?

Ja dat zei de H.A.
@Colway
Was dat bij jou ook om je baarmoeder schoon te maken? die tabletjes.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:21

Colway schreef:
maar 4 a 5 keer plassen over de dag is ook niet veel, drink je wel genoeg?

Ik heb ook die primolut tabletten liggen voor het geval ik weer klachten krijg

ja wel, denk ik misschien toch een fles water op het aanrecht zetten ? weet ik zeker dat ik genoeg drink... :o

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 00:32

Primolut is om menstruaties uit te stellen, bij vaginale schimmelinfecties is 1 telefoontje naar de huisarts genoeg iets van gyno dactarin te krijgen

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:32

Mistral94 : soms niet hoor, dan kan ik wel bellen maar dan zegt ze toch kom maar even langs :o
wat raar is want ik loop al sinds januari met klachten

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:42

Dat wachten op uitslagen is iets om helemaal gek van te worden, al moet ik zeggen dat het voor mij nu steeds makkelijker word. Allereerste uitstrijkje was niet goed, na een half jaar wederom niet en meteen weefsel weggenomen. Nu weer wachten op uitslag nr 3, na weer een half jaar dus.

Ik heb gelukkig helemaal geen klachten, echt nergens last van, daarom is het ook zo belangrijk om die uitstrijkjes te laten doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:00

MISTRAL94 schreef:
Primolut is om menstruaties uit te stellen, bij vaginale schimmelinfecties is 1 telefoontje naar de huisarts genoeg iets van gyno dactarin te krijgen

Das raar dan,ik ben ook gewoon ongesteld geworden hoor,geen verandering hierin.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:32

Ik heb primolut even opgezocht.

Citaat:
De combinatie met progestageenhormoon voorkomt dat het baarmoederslijmvlies bovenmatig gaat groeien en er mogelijk baarmoederkanker ontstaat.
Artsen schrijven dit middel voor bij abnormaal vaginaal bloedverlies, stoornissen tijdens de menstruatiecyclus, overgangsklachten, menstruatieklachten en endometriose.

Citaat:
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Als de menstruatie onregelmatig is, veel heviger is of op andere momenten komt dan normaal, is er sprake van abnormaal bloedverlies.

Norethisteron kan een onregelmatige cyclus regelmatig maken en overvloedig bloedverlies verminderen. Meestal wordt het gedurende tien dagen per vier weken gebruikt. Nadat u na tien dagen stopt met norethisteron ontstaat een bloeding. Dit is geen echte menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding. De bloeding is minder heftig, korter en minder pijnlijk dan een gewone menstruatie.

De werking bij onregelmatig of overvloedig bloedverlies kan wat langer op zich laten wachten. U moet dit middel meestal een aantal maanden gebruiken voordat u het effect kunt beoordelen.

Klik voor meer informatie over medicijnen bij abnormaal vaginaal bloedverlies.

Stoornissen tijden de menstruatiecyclus

Citaat:
Menstruatie uitstellen
Als u norethisteron drie dagen voor de te verwachten menstruatiedatum inneemt, kunt u de menstruatiedatum verschuiven. U kunt dit maximaal veertien dagen innemen en de menstruatie daarmee dus maximaal twee weken uitstellen. Na stoppen van het gebruik treedt de menstruatie na twee tot drie dagen op.

Wegblijven van de menstruatie
De balans tussen de verschillende hormonen luistert erg nauw. Door een verstoring daarvan kan de menstruatie erg onregelmatig worden of wegblijven. Als u norethisteron gebruikt gedurende tien dagen per cyclus van vier weken, kan een normale cyclus zich herstellen. Uw arts schrijft het dan in combinatie met een oestrogeenhormoon voor.

Klik voor meer informatie over medicijnen bij stoornissen tijden de menstruatiecyclus.

Citaat:
Overgangsklachten

Norethisteron wordt gecombineerd met oestrogeenhormonen bij overgangsklachten, zoals opvliegers.

Progestageenhormonen, zoals norethisteron, zijn nodig voor vrouwen die hun baarmoeder nog hebben. Het voorkomt dat het baarmoederslijmvlies door de oestrogeenhormonen bovenmatig gaat groeien. Mogelijk kan er dan baarmoederkanker ontstaan.

Progestageenhormonen worden hierbij elke dag gebruikt. Na enkele maanden gebruik zal er geen op menstruatie lijkende onttrekkingsbloeding meer optreden.

Klik voor meer informatie over medicijnen bij overgangsklachten.

Citaat:
Menstruatieklachten

Tijdens de maandelijkse bloeding trekt de baarmoeder zich samen. Dit kan pijnlijke steken of kramp in de onderbuik geven. Soms krijgt u ook last van een doffe pijn in de rug en van spierpijn. Menstruatiepijn duurt enkele uren tot enkele dagen.
Bij sommige vrouwen is de pijn zo sterk dat ze hun normale activiteiten niet kunnen voortzetten. Meestal voldoet een pijnstiller om de pijn te verminderen, bijvoorbeeld een pijnstiller van het NSAID-type. Ook kan het gebruik van de anticonceptiepil de klachten van een pijnlijke menstruatie verminderen. Indien deze middelen onvoldoende helpen kan norethisteron geprobeerd worden.

Het vermindert de klachten van een pijnlijke menstruatie. U moet dan vanaf de vijftiende dag van de cyclus, gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, het middel slikken gedurende tien dagen. Twee tot drie dagen na stoppen van norethisteron ontstaat er een op een menstruatie lijkende onttrekkingsbloeding, die minder pijnlijk en korter is.

De werking bij menstruatiepijn kan wat langer op zich laten wachten. U moet dit middel meestal een aantal maanden gebruiken voordat u het effect kunt beoordelen.

Klik voor meer informatie over medicijnen bij menstruatieklachten.

Citaat:
Endometriose

De baarmoeder is van binnen met een slijmvlies bekleed. Bij endometriose is het slijmvlies ook buiten de baarmoeder aanwezig, bijvoorbeeld in de buikholte, rond de darmen en de eierstokken, maar ook op nog grotere afstand van de baarmoeder. Door littekenvorming en verkleving kan het buikpijn geven, vooral tijdens de menstruatie, maar ook daarvoor of daarna. Het kan een rol spelen bij ongewilde kinderloosheid. Eén op de twintig vrouwen in de vruchtbare leeftijd heeft endometriose, bij vrouwen die ongewild kinderloos zijn is dat één op de vier.

Hoe endometriose wordt behandeld, is afhankelijk van het feit of u zwanger wilt worden of niet. Als u geen zwangerschapswens heeft en de endometriose is ernstig, zal de arts eerder besluiten het baarmoederweefsel operatief te verwijderen. In andere gevallen kunt u eerst progestageenhormonen gebruiken.

Norethisteron vermindert de hoeveelheid van het slijmvlies buiten de baarmoeder. U moet het in dit geval continu gebruiken. U moet dit middel meestal vier tot zes maanden gebruiken voordat u het effect kunt beoordelen.

Klik voor meer informatie over medicijnen bij endometriose.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=790

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:39

Nou ik kreeg die tabletten en ik moest ze gewoon elke dag slikken,dus niet voor 10 dagen zeg maar.Ik heb er in totaal 30 stuks,ben gestopt bij de laatste 5.Het hielp totaal niet,de klachten zijn er nog steeds.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:52

Het uistrijkje laten doen vind ik heel belangrijk.
Een beetje ongemakkelijk in zo'n stoel terwijl er iemand (of meerdere) naar je doos zitten te gluren.

Ik heb nooit klachten gehad. Of iig niets waarvan ik dacht ik moet naar de dokter.

Toen ik zwanger was kreeg ik bloedingen. Voor de zekerheid uitstrijkjes laten doen, wat voor mijn leeftijd, toen 25, niet hoeftie en wat bleek... Het was niet goed. Ik had de uitslag pap 4 sin 3. Had er niet aan moeten denken dat dat nog 5jr had gezeten.

Dus tandjes op elkaar en gewoon doen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:03

Ohhh ik heb dan iets anders dan primult :+ ik zal eens kijken, ik heb het meer voor de klachten die ik heb, moest steeds AB kuur hebben namelijk en dit werkt meer preventief

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:43

Colway schreef:
Ohhh ik heb dan iets anders dan primult :+ ik zal eens kijken, ik heb het meer voor de klachten die ik heb, moest steeds AB kuur hebben namelijk en dit werkt meer preventief

Wat voor klachten had jij dan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:15

gohya schreef:
MISTRAL94 schreef:

Das raar dan,ik ben ook gewoon ongesteld geworden hoor,geen verandering hierin.

Dat is logisch het zal een menstruatie niet stoppen. Veel medicijnen hebben een dubbele werking. Bij ons schrijven ze primolut enkel voor voor het uitstellen van de menstruatie. Bij overgangsklachten ed is dat hier geen eerste keus. Maar de primolut is dus ook geschikt voor meerdere doeleinden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:17

Gohya jij kreeg het dus voor het opschonen van de baarmoeder? Het heeft jou wel geholpen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:53

MISTRAL94 schreef:
Gohya jij kreeg het dus voor het opschonen van de baarmoeder? Het heeft jou wel geholpen?

Klopt,daar kreeg ik het voor,maar er kwam echt niet meer uit.
Geen bloedverlies of menstruatie achtige verschijnselen,helemaal niets.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:34

Meiden ik twijfel om het hier te vertellen/ vragen maar wil het toch weten.
Als jullie 'HET' doen, laten we zeggen doggy style doet jullie baarmoeder dan ook pijn/ gevoelig zeker als je bent klaargekomen :o vroeg me gewoon af of jullie dat ook hebben zodat ik weet dat het 'NORMAAL IS ', :o owh en na de seks bloed ik gelukkig niet meer.

Trouwens dat niet meer bloeden is nadat ik die colposcopie heb gehad, dus waarschijnlijk hebben ze alles gewoon al weggehapt :) ahahha

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 00:34

Kan met de ligging van je baarmoeder te maken hebben. Bij mij ligt de bende zo gekantelt dat ik daarvan weinig tot geen hinder ondervindt. Misschien dat je juist tijdens dat standje problemen mee hebt? Andere standjes geven geen klachten?

Gohya even ander vraagje jij hebt allerlei onderzoeken omtrent je hart gehad? Heb jij ook een mriscan van je hart gehad?

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:36

Pffff ik ben aan het bloeden al een malle, terwijl geen sex gehad, en moet pas volgende week ongesteld worden .. Slik gewoon me pil.. echt zo vervelend ik voel me ook gelijk zo blegggg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:54

@MISTRAL94
Nee ik heb toen geen MRI scan gehad,alleen een hart echo,filmpje en moest fietsen.
En alles zag er goed uit zeiden ze.