En wist je dat uienleer motten aantrekt? Das tenminste het enige wat ik in mijn porto-met-nix terugvind... 
Te veel adrenaline en te weinig endorfinen dus Bom... Wat goed zeg, dat zo iemand je daar bij kan helpen... Wel herkenbaar trouwens. Ff stilzitten kan niet/mag niet en als iemand je om hulp vraagt terwijl je weet dat je eigenlijk ff "zelftijd" nodig hebt om op te laden kun/durf/wil je geen nee zeggen, want relaxen als een ander je nodig hebt kan/mag niet...
Daartegen werkt het hardlopen trouwens wel heel goed voor mij, met name de dagen dat ik rustig aan "moet" joggen van mezelf.
Ook dat overal schuldig over voelen en liever 5 minuten te vroeg komen dan 1 minuut te laat. Zooooo'n druk legt dat op je, maar goed, 't zit tussen de oortjes
pff wordt al moe als ik erover nadenk.
En dat 2 weken volhouden. Vanaf morgen ga ik dat dus echt doen, zo herprogrammeer ik mijn lichaam, dat is alleen maar gewend om onder stress te functioneren. Hihi, straks krijg ik nog last van afkickverschijnselen
Bij het idee raak ik al zwaar in paniek...
): Schat, onthou één ding: soms in het leven moet je egoïstisch en even alleen aan jezelf denken en weet je waarom? Als jij straks oud en verschrompeld bent en je kijkt terug op je leven moet je kunnen terug kijken op een leven waarin JIJ gelukkig was en niet op een leven waarin jij heel veel mensen gelukkig hebt gemaakt, ten koste van je eigen geluk. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk, al die andere mensen maken het geluk niet voor je, dat moet je zelf doen en soms moet je daarom beslissingen maken die voor de ander niet zo leuk zijn en voor jou op het moment misschien ook wel niet, maar in de toekomst misschien wel, misschien ook niet, maar dan heb je er altijd nog van geleerd. En mensen die je laten vallen omdat je een keer niet doet wat zij van je verwachten zijn jouw aanwezigheid ook niet waard
Maar daar zat dan ook een hardlooptraining bij
... En als ik klaar ben denk ik ' meeeeer...'
....