Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:49

:j En wist je dat uienleer motten aantrekt? Das tenminste het enige wat ik in mijn porto-met-nix terugvind... :D

Te veel adrenaline en te weinig endorfinen dus Bom... Wat goed zeg, dat zo iemand je daar bij kan helpen... Wel herkenbaar trouwens. Ff stilzitten kan niet/mag niet en als iemand je om hulp vraagt terwijl je weet dat je eigenlijk ff "zelftijd" nodig hebt om op te laden kun/durf/wil je geen nee zeggen, want relaxen als een ander je nodig hebt kan/mag niet... :j

Daartegen werkt het hardlopen trouwens wel heel goed voor mij, met name de dagen dat ik rustig aan "moet" joggen van mezelf.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:52

Nou precies! :j Door hardlopen maak je endorfine aan en ik merk dat heel erg, ben dan een stuk relaxter. En wat jij omschrijft daar herken ik zooooooo erg mezelf in. Altijd klaar staan voor een ander en jezelf over de kop werken. En dat wil ik niet meer :n Ook dat overal schuldig over voelen en liever 5 minuten te vroeg komen dan 1 minuut te laat. Zooooo'n druk legt dat op je, maar goed, 't zit tussen de oortjes :o

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:56

hihi die is echt grappig!!

Das we heel dichtbij dan is het ook niet verstandig om er vaak heen te gaan dan wordt het wel heel makkelijk he!

Ik mocht gelukkig ook wandelen tussendoor kan met tussendoor dribbelen nog niet goed voorstellen :) pff wordt al moe als ik erover nadenk.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:00

Klopt precies. En ik loop m'n onrust (veroorzaakt door een stukje schuldgevoel) weg. Maar ik werk mezelf daardoor regelmatig in de problemen hoor. Mensen maken er graag (mis)gebruik van. Daarnaast voel ik me (te) verantwoordelijk voor bepaalde dingen waardoor ik uiteindelijk meer doe dan ik eigenlijk aankan, vooral doordat mensen op het laatste moment terugtrekken van hun taken.
Het ergste vind ik dan altijd dat ik me gekwetst voel omdat ik uiteindelijk zelf wel vaak alleen sta / er geen hulp is/komt als ik het nodig heb/er om vraag. En voor ik om hulp vraag ben ik al echt ver....

Maar goed, blij dat hardlopen gewoon wat dat betreft zo veel goeds kan doen... Had ik van te voren nooit verwacht.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:09

Dat had ik ook niet gedacht want het maakt mij ook rustig, ik wil ook altijd alles voor iedereen doen, maar ben ook niet bang om mee te zeggen als het me een keer niet uitkomt. vroeger had ik dat wel heel erg maar ik kwam mezelf echt veel te vaak tegen en op een gegeven moment had ik er genoeg van keer op keer maar teleurgesteld te worden. Mensen deden dat bij mij immers ook waarom zou ik dan niet af en toe wat meer aan mezelf denken en nu gaat het veel beter, maar ik kom wel van heel ver hoor :o
Ook het me niet meer druk maken over wat andere mensen van mij denken was daar een onderdeel van en ik merk echt dat het zijn vruchten afwerpt hoor.
Nu ook met mijn nieuwe baas, doe ik heel hard mijn best maar niet meer dan ik anders altijd al deed. Ik merk nu ik die onzekerheden laat varen dat mensen veel opener naar mij toe zijn geworden ook. Door zeker van mezelf te zijn durf ik me open te stellen naar andere mensen toe en dat komt dan ook weer terug.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:53

Sakkia, daar wil ik dus ook naartoe, in mijn uppie gaat dat alleen niet lukken, vandaar de haptotherapeut. Werkt voor mij heel prettig.

Heb "huiswerk" van haar gekregen vandaag. Iedere dag rond 10 uur en rond 2 uur een half uur zitten en niks doen _O- En dat 2 weken volhouden. Vanaf morgen ga ik dat dus echt doen, zo herprogrammeer ik mijn lichaam, dat is alleen maar gewend om onder stress te functioneren. Hihi, straks krijg ik nog last van afkickverschijnselen :=

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:59

hetbommeke schreef:
Sakkia, daar wil ik dus ook naartoe, in mijn uppie gaat dat alleen niet lukken, vandaar de haptotherapeut. Werkt voor mij heel prettig.

Heb "huiswerk" van haar gekregen vandaag. Iedere dag rond 10 uur en rond 2 uur een half uur zitten en niks doen _O- En dat 2 weken volhouden. Vanaf morgen ga ik dat dus echt doen, zo herprogrammeer ik mijn lichaam, dat is alleen maar gewend om onder stress te functioneren. Hihi, straks krijg ik nog last van afkickverschijnselen :=

OMG, 2x een half uur NIKS doen??? 8)7 Bij het idee raak ik al zwaar in paniek...
Ben ook zo'n geval die geen 5 minuten stil kan zitten, altijd bezig is en chronisch tijd te kort komt en daardoor uiteraard ook slaap!
Het hardlopen is voor mij ook echt enorm ontspanning! Echt heerlijk!

Ik denk dat ik een half uur zou gaan rondrijden met de auto... (dan zit je toch ook stil?? :D )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:02

Oh jeetje dat lijkt me wel heel erg moeilijk zeg :n Nou ik was altijd al wel goed in niks doen hoor, maar zodra ik iets voor een ander moest doen sprong ik in de houding ;)
Ik was nooit belangrijk.

Tot dat mijn moeder ooit eens tegen me zei (toen ik het zielig voor een jongen vond om de liefde uit te maken :roll: ): Schat, onthou één ding: soms in het leven moet je egoïstisch en even alleen aan jezelf denken en weet je waarom? Als jij straks oud en verschrompeld bent en je kijkt terug op je leven moet je kunnen terug kijken op een leven waarin JIJ gelukkig was en niet op een leven waarin jij heel veel mensen gelukkig hebt gemaakt, ten koste van je eigen geluk. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk, al die andere mensen maken het geluk niet voor je, dat moet je zelf doen en soms moet je daarom beslissingen maken die voor de ander niet zo leuk zijn en voor jou op het moment misschien ook wel niet, maar in de toekomst misschien wel, misschien ook niet, maar dan heb je er altijd nog van geleerd. En mensen die je laten vallen omdat je een keer niet doet wat zij van je verwachten zijn jouw aanwezigheid ook niet waard

Nou daar heb ik natuurlijk een poosje over na moeten denken, maar het was gewoon zoooo waar dat ik er ook niet meer omheen kon :+

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:41

Heb een shirt gescoord bij de Lidl, alles was al weg :P

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:39

Ow hoop dat dat hier anders is :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:42

lauralarissa schreef:
Heb een shirt gescoord bij de Lidl, alles was al weg :P

Welke maat broek denk je te moeten hebben?

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:44

Maatje 38 ;)
Maar geen haast, morgen/ zaterdag nog een ker kijken, misschien hebben ze het dan aangevuld ;) Waren wel mooie broeken :j

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:45

oke ik hoop het maar ook maat 38.. maar ik kom er 2 tegen op weg naar huis dus :)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:48

dan moet het wel lukken toch? :P
Haha best een rot maat, veel mensen hebben die :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:53

Oh oke, nee die maat heb ik hier niet. Heb nog een xs over, die was mij te klein. Breng die vanavond of morgen gewoon ff terug en houd de S

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:54

XS lag hier ook nog, maar te klein inderdaad. Morgen nieuwe poging :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:58

Wilde even melden dat mijn stappenteller al op 8272 staat *\o/* Maar daar zat dan ook een hardlooptraining bij :j Ben morgen op mijn werk en ga niet hardlopen, eens kijken of ik dan ook aan het minimale van 3000 kom.

Ben niet naar de Lidl geweest, ook niet echt iets nodig. Heb hardloopbroeken in alle lengtes (kort, capri, 7/8 en lang) en shirts ook in diverse soorten (singles, t-shirt, long sleeves). De reflectorbandjes haal ik binnenkort wel bij de action oid. En een hesje ook. Heb die wel, maar die liggen standaard in mijn kast op stal, voor als we weer als kerstboom naar buiten mogen :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:29

SAKKIA schreef:
Tot dat mijn moeder ooit eens tegen me zei (toen ik het zielig voor een jongen vond om de liefde uit te maken :roll: ): Schat, onthou één ding: soms in het leven moet je egoïstisch en even alleen aan jezelf denken en weet je waarom? Als jij straks oud en verschrompeld bent en je kijkt terug op je leven moet je kunnen terug kijken op een leven waarin JIJ gelukkig was en niet op een leven waarin jij heel veel mensen gelukkig hebt gemaakt, ten koste van je eigen geluk. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk, al die andere mensen maken het geluk niet voor je, dat moet je zelf doen en soms moet je daarom beslissingen maken die voor de ander niet zo leuk zijn en voor jou op het moment misschien ook wel niet, maar in de toekomst misschien wel, misschien ook niet, maar dan heb je er altijd nog van geleerd. En mensen die je laten vallen omdat je een keer niet doet wat zij van je verwachten zijn jouw aanwezigheid ook niet waard

Wow.... Amen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:42

ja, en als iedereen dat zou doen... Z'n verantwoordelijkheid nemen voor z'n eigen geluk... Dan hebben die anderen jou niet eens meer nodig ;)

Zoo net lesje 2 gelopen, ging me redelijk makkelijk af. Liep wel supersloom, maar wel constant... Merkte wel dat als je het juiste ritme hebt, het ook echt veeeel makkelijker gaat. Lesje 2 ging dus wel redelijk.. Dus nu op naar lesje 3 overmorgen :D

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:08

Ik heb ook lesje 2 vanmiddag gelopen, het 1e blokje nog wat stijf, de andere 3 blokken fijn gelopen, kon het ook goed volhouden.
Kan merken dat ik er ook echt plezier aan heb, heb al zin om les 3 te gaan lopen! :D

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:08

Olympia96 schreef:
SAKKIA schreef:

Wow.... Amen!

Nou idd! :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:11

Sakkia, die moeder van jou is een wijze dame :j Geef mij er ook zo een ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:11

ladyisabelle schreef:
Ik heb ook lesje 2 vanmiddag gelopen, het 1e blokje nog wat stijf, de andere 3 blokken fijn gelopen, kon het ook goed volhouden.
Kan merken dat ik er ook echt plezier aan heb, heb al zin om les 3 te gaan lopen! :D

haha ik begin er pas plezier in te krijgen als ik klaar ben _O- Op het moment dat ik aan het lopen ben denk ik >;) ... En als ik klaar ben denk ik ' meeeeer...'

:') ....

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:17

Beter zo dan andersom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:20

Ik heb een hardloopbroek gescoord, vond de shirtjes niet zo ze hadden alleen nog zalmroze. Alle grote maten waren al weg, gelukkig lag er nog een sje voor mij :D

Misschien is het leuk om hier een hardloopkalender bij te houden voor de fanatiekelingen, wie wanneer een wedstrijdje/loopje heeft?