gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:24

Poeh hé dat is niet niks!

Toch denk ik dat je naar de hulpverleners van het RIB moet gaan, al zou je dan je zelfcontrole verliezen. Ze zijn er om je te helpen en ze moeten weten dat het echt niet goed met je gaat.

Dat je alles alleen voor anderen doet, is dat echt zo?
Als je naar de paarden gaat dan is dat toch omdat je dat zelf erg leuk vindt en het voor jou fijn is om daar te zijn?

Er is hier niemand die je veroordeelt omdat het even niet meer ging, je emmertje is over gelopen, daar kan jij niks aan doen en daar wordt je zeker geen slecht mens van.
Ik heb verdomd veel respect voor je dat je alweer zover gekomen bent na je opname, voor mij ben je niet minder een kanjer dan toen ik dat zondag schreef.

Liefs en een dikke knuffel :(:)

edit: type fout
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 21-09-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicje87

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:37

Inderdaad Tiwi!
Ik ken je dan niet persoonlijk, maar heb ook erg veel respect voor je!

Ik denk ook dat er zo veel positieve dingen in je leven zijn die je zelf nu niet ziet! Maar ik hoop zo dat je die dingen gaat inzien en je beter gaat voelen!
Het is jammer dat je zo ver weg woond!

Ik denk ook dat het verstandig is om erheen te gaan.
Je bent daar om hulp te krijgen en nu heb je die hulp nodig meid!
En zoals je altijd over het RIB schrijft kun je die daar ook krijgen denk ik!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:15

Zo warrig is je verhaal niet hoor.

Ik weet dat je niet graag de controle verliest/uit handen geeft. Maar nu is het gewoon nodig. Je hoeft je niet beter voor te doen dan je je voelt. Ze mogen best weten dat het niet gaat zo.
Zij zijn er voor je als je hulp nodig hebt. Als jij angstvallig je masker ophoudt, kunnen zij ook niet zien wat jij nodig hebt :(:)

Tiwi heeft het heel mooi verwoord (ik ben daar niet zo'n ster in ;) ).
Maar je weet dat je altijd bij me terecht kan he :(:)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:54

Broem wat bedoel je met `kan triggerend werken?`
Dat alsnog gebeurd waarvan je beschrijft waar je bang voor bent?Ik wil je sterkte wensen,de situatie waar jij inzit is niet prettig en ik hoop voor je dat het snel beter met je gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 00:07

Ik denk dat Broem bedoeld dat het triggerend kan werken voor anderen die dit doen.

Broem, meissie toch :(:) Hoe moeilijk ook probeer jezelf erover heen te zetten en toch naar de begeleiding te gaan. Jij zit daar om hulp te krijgen en zij zijn daar om jou die hulp te geven.

Tiwi heeft wijze woorden gesproken daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Ook hier staat de pb box altijd open dat weet je he?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:16

bromfiets schreef:
Let op: De volgende reactie kan triggerend werken, als je daar niet tegen kan moet je hem niet lezen....

Ze willen me wel helpen als ik zelf naar ze toe ga en dat kan ik nu niet, dat durf ik niet want dan heb ik mezelf wss niet meer onder controle. Ik voel me zo ontzettend waardeloos dat ik er het liefst mee zou stoppen, maar dat kan ik niet maken. Dus loop ik maar rond als een zombie.... Het is toch eigenlijk gek dat voelen zo veel pijn kan doen? Ik haal me weer allerlei dingen in het hoofd waar ik eigenlijk niet aan zou moeten denken, iedereen die me ooit in de steek heeft gelaten komt weer voorbij en dat doet pijn. Ik kwel mezelf enkel door na te denken, want mijn geedachten zijn niet vrolijk. Maar ik kan het niet stoppen. Het is ook tot me doorgedrongen dat alles wat ik doe voor een ander is, om anderen tevreden te stellen. Als ik iets voor mezelf zou willen is het alleen maar verdwijnen, ik kan niks anders bedenken.

Die od en het snijden was gisteren, ik vind het jammer dat het niet beter heeft geholpen.

Sorry voor mijn wazige verhaal, maar ik heb ze even niet allemaal op een rijtje.

probeer jezelf toch even uit handen te geven meis,
en probeer weer te beseffen dat je het leven toch wel leuk vind
niet voor anderen, maar voor jezelf!
omdat jij het leuk hebt met je paarden en omdat jij gek bent met je honden!
en natuurlijk is het omgekeerd ook zo, je paarden zijn gek met je evenals je honden!

lieverd je zit daar niet voor niets,
maar je bent al zover gekomen...probeer na deze stap terug
toch weer tien stappen vooruit te doen, zoals je dat eerder ook zo goed gedaan hebt!

heel veel sterkte, houd je taai !

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:02

Hee Broemie, hoe gaat het nu? Heb je een beetje geslapen vannacht en ben je al bij je begeleiding geweest?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:28

Ik ben ook benieuwd Naath......

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 20:34

Ik voel in ieder geval minder dan gisteren, maar ik weet niet of dat nou zo'n goed teken is.

Ik voel me zo waardeloos en dat allemaal omdat het paardrijden niet wil lukken zoals ik wil. Zoals mist in een pb tegen me zei: Ik zit mezelf enorm in de weg. Hoe wil ik dan een jong paard iets leren? Dat gaat gewoon niet... Eigenlijk zou ik moeten lessen om dat vertrouwen weer een beetje terug te krijgen, maar dat kan ik niet betalen :\ Maar nu stap ik gefrustreerd van het paard af, terwijl ik er normaal gesproken heel veel voldoening uit kan halen. Omdat de paarden het enige was waar ik kon ontspannen ging ik er vaak naartoe, maar nu is de zin ook helemaal weg want ik kan er toch niks van....

Over alles voor een ander doen, dat is echt zo. Tekenen en kleien doe ik voor mijn opa en de medehobbyisten die op me rekenen, de dagbesteding doe ik voor het RIB, omdat "ik wat te doen moet hebben", zelfs bij de paarden doe ik dingen voor een ander, die ik eigenlijk helemaal niet wil. Ik doe alles om de mensen om mij heen tevreden te houden, dan denken ze dat het goed met me gaat... Voor mijzelf? Ik zou het liefste in bed kruipen en de dekens over mijn kop trekken zodat ik heel de wereld buiten kan sluiten. Er is tenslotte niks meer waar ik plezier aan beleef. Ik maak mezelf wel wijs dat ik gelukkig kan zijn, dat mijn vriend me vrolijk maakt, dat ik steun heb aan de mensen om me heen, maar als ik echt voel is er niks wat mij gelukkig maakt, wat de leegte kan verjagen. Ik ben slechts een schim van wat ik ooit geweest ben en van schimmen kun je niet echt houden.

Je kent m'n stem niet
wie ik ben is wat je nu ziet
wil je dansen met illusies
en gedachten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:37

Jeetje Naath. :\ Je zegt dat je nergens plezier aan beleeft? Bij je vriend en hondje zijn geeft je geen plezier?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 20:43

Ik maak mezelf wijs van wel, maar eigenlijk voel ik me alleen maar leeg op die momenten. Het lijkt wel of ik geen positiviteit meer kan voelen. Als mijn vriend er is kan ik niet meer in beweging komen, ik heb geen energie meer voor alle leuke dingen die we vroeger wel deden. Ik zit als een lege huls op de bank en ik laat me verzorgen, gevoel komt er niet meer bij kijken.

Ook in de efteling, in de python of de vogelrok, dat moet toch leuk zijn? Ik voel alleen maar "leeg" en de andere kant is dat ik me slecht voel. Dus óf klote óf niks.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:05

:\ En is er niets of niemand die jou met dit gevoel kan helpen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 21:17

dat weet ik niet...

Ik ben nog niet naar de begeleiding gegaan, want dat durf ik niet. Steeds word ik geacht om mensen te vertrouwen. Dat duurt heel lang voordat ik iemand vertrouw en tot nu toe hebben al die personen waar ik op vertrouwde me laten vallen. Gevolg daarvan is dat ik (vooral hulpverleners) heel moeilijk kan vertrouwen, want ze laten je barsten wanneer je ze het hardste nodig hebt. Ik ben dus bang om wéér afgewezen of zelfs weggestuurd te worden als ik aangeef dat het niet goed gaat. Want zodra je een te moeilijk geval wordt willen ze van je af.
Daarnaast zou ik ook niet weten wat ze voor me zouden moeten doen, ze kunnen mijn gevoel niet wegtoveren, net zo min als ik dat kan. Dan kunnen ze me wss alleen weer gedwongen op laten nemen en wat schiet ik daar mee op? Dan ga ik me nog waardelozer voelen, want dan kan ik mezelf niet langer dan 3 tot 4 weken staande houden. En daarna? Een rechterlijke machtiging zodat iknog minder vrijheid heb? Dat wil ik ook niet... Ik wil me alleen niet meer zo voelen als nu.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:23

De hulpverleners zijn er om te je helpen...tenminste, dat zouden ze moeten doen. Dat is hun werk. Beetje raar dat ze je dan wegsturen. Wat heeft het dan allemaal voor zin? Rare instantie... :n

Jij zit dus 'ergens in' waar je niet uitkomt omdat niemand je wil helpen...weten ze eigenlijk wel hoe ze je moeten helpen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:24

Maar om de voorbeeld als de vogel rok in de efteling te nemen. Jij schrijft dat je daar niks bij voelt. Ben benieuwd wat jij dan als leuk gevoel kan omschrijven? Dus hoe moet een leuk gevoel voelen? En heb je dat ooit zelf gevoeld?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 21:28

ik denk het niet, zou in ieder geval niet weten wat ze zouden kunnen doen.

Pubelia: Ik ben wel gelukkig geweest, dus ik weet hoe het voelt. Het voelt alsof alles op zijn plek valt, alsof het zo moet zijn. Het geeft een warm gevoel van binnen....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:32

Broem, over het paardrijden. Dat ligt niet aan jou en ook niet aan Ninja, maar gewoon jullie als combi. Dat past niet bij elkaar. Daar moet je jezelf de schuld niet van geven. Het klikt of het klikt niet. Jullie hebben gewoon geen klik. Ik weet zeker als je bijv. op Ilexa stapt dat het dan gelijk een heel stuk beter gaat.

En ik vind dat je dat lessen wel verdiend, dus ik wil je helpen om een oplossing te vinden zodat jij kan lessen. Als je dat wilt tenminste...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 10:03

Ik heb je pb beantwoord mist :) Dank je wel voor de moeite alvast, al heb ik niet het gevoel dat ik het verdien.

Om kwart over 11 heb ik een gesprek met mijn begeleidster, ik ben benieuwd hoeveel ik kan zeggen. Ik vertrouw haar nog niet genoeg om te kunnen zeggen dat ik zo veel last heb van suïcidegedachten...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:08

Broem, waarom zou ik anders al die moeite doen? ;)
Ik ga echt geen energie steken in iemand die dat niet verdiend hoor. Heb wel wat beters te doen :P
Dus geloof me, je verdient het echt WEL!

Geef dat aan bij haar, dat je door dingen uit het verleden moeite hebt om alles ineens te kunnen vertellen. Dat weet ze dat dit niet het hele verhaal is maar dat er nog meer is. Ze zal het vast wel begrijpen. Vertel haar dat je tijd nodig hebt om alles aan haar te kunnen vertellen.
Misschien kun je het wel op papier zetten, dat ze het leest als je er niet bij bent?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 10:18

Ik heb nu geen tijd en energie meer om alles op te schrijven, maar ik kan eventueel m'n laptopje meenemen en voorlezen wat ik in dit topic heb geschreven? Of ze kan het zelf lezen.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:21

Ik zou het haar zelf laten lezen.. nog wat minder eng/vermoeiender dan voorlezen brom :)
Enne.. goed idee, wel doen he! Dan weet ze dat er nog meer is..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:24

Ja laat het haar lezen.
Wilde eerst zeggen, print dit topic uit maar je hebt daar geen printer natuurlijk.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 10:30

nee, geen printer tot mijn beschikking :n

Ik zal mijn laptop meenemen...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:30

Strak plan Broem +:)+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 12:41

Het gesprek is opgeschort tot twee uur, omdat ze met spoed naar de tandarts moest. Nog langer in spanning dus...

En nog een bijkomeend "probleem". We hebben gisteren in de rookkamer met 5 mensen gepraat over zelfmoord, wat we zouden doen in zo'n situatie. Nu is één van die mensen dus naar de verpleging gegaan met de mededeling dat ik rond zou lopen met concrete suïcideplannen :\ Ten eerste heeft hij zich nergens mee te bemoeien en ten tweede moet hij de zaken niet gaan verdraaien. Dat moet ik dus nog met hem gaan bespreken,maar ik ben bang dat ik erg boos word als hij op een, voor mij, verkeerde manier reageert.