Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:36

Volgens mij wel... Eerder niet... Maar nu is het wel honger, want ze wordt niet stil voordat ze gegeten heeft. Speentje geven schieten we niets mee op, die pakt ze en binnen 3 minuten begint ze weer te zeuren en als we niet snel genoeg zijn te huilen.
Ik weet 't even niet meer. Aan de ene kant heb ik zoiets van, ik kan het maar beter accepteren. Maar s nachts is het gewoon een grote ramp. |(
Het ligt ook niet aan de sprong waar ze in zat, want dat is al over volgens mij, ze is overdag weer helemaal zichzelf..

Samenvoegen mag natuurlijk gewoon. :j
Als je invriest in ijsklont-zakjes, moet je ook meerdere klontjes bij elkaar doen. ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:38

Nathalie, je kunt niet meteen verwachten dat ze met KV door gaan slapen. Probeer het minimaal eens een week.
Hoeveel heb je haar gegeven?

Ik weet hoe slopend het is. Milan heeft 10,5 maand geen nacht doorgeslapen. Toen zijn we volledig overgegaan op KV en als laatste fles krijgt hij Nutrilon Goede Nacht (is vanaf 6 maanden). Na een dag of 4 ging hij daar op doorslapen!
Eerst kreeg hij 180/6 en nu nog 180/4. Vier schepjes is eigenlijk maar voor een flesje van 120, dat weet ik maar zo wil ik het af gaan bouwen.

Dus even een tijdje volhouden of doe er nog een paar scheppen rijstebloem onder.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:58

Ik vind het gewoon moeilijk omdat ik me er ook gewoon niet lekker bij voel. Stom he...
Ik had een fles van 200 gemaakt en daarvan heeft ze ongeveer 170 van op. Daarna nog 15 minuten aan de borst gedronken omdat ze niet ging slapen..
Mijn man zei ook al, dat het misschien niet de eerste nacht meteen werkt. Maar ik blijf zo twijfelen of we dit wel door moeten zetten.
Snachts zou ik er alles aan doen maar overdag gaat het wel en ga ik twijfelen....

Vannacht was ze trouwens ook weer heel onrustig aan de borst, weer zo loslaten en trekken en huilen...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:07

Ik zou het minimaal een week proberen, misschien ook nog een paar lepels rijstebloem er doorheen doen.

Merk je na een week geen verandering dan is ze er blijkbaar nog niet aan toe om door te slapen.
Je kunt dan niet veel anders dan je er bij neerleggen. Ik heb me er ook vaak zo druk om zitten maken en maar van alles proberen om meer slaap te krijgen maar daar word je zelf alleen maar gefrustreerd van.

Op een gegeven moment heb ik me erbij neergelegd en pakte ik hem 's nachts steeds om te voeden en daarna sliep hij gelijk weer in.
De BV was voor hem gewoon te licht om de hele nacht op door te kunnen gaan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:27

Maar waarom heeft ze dan eerst weken doorgeslapen? Dan lijkt me dat ze het wel kan....
Als ze nou niet door sliep vanaf het begin had ik me er wel bij neer gelegd.. Maar ze heeft nachten gemaakt van 10-11 uur.... En nu ineens kan dat niet meer.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:34

Ze gaan door verschillende fases heen en de ene fase verloopt beter en makkelijker dan de andere.
Kan goed dat dit ineens weer omslaat en ze weer lange nachten gaat maken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:38

Ja daar hoop ik op. Daarom vind ik het zo eng om met andere voeding te beginnen. Dadelijk slaapt ze ineens wel weer goed en dan krijg ik 'spijt'. (ik zit zo met die 6 mnd in mijn hoofd... eigenlijk best stom..)

Maar als ik zoek op 3,5/4 maanden oude baby die slecht slaapt via google, kom ik wel meerdere berichten tegen met hetzelfde probleem. Alleen gaat dat allemaal over 4-5 nachtjes en hier is het al een week of 3 aan de gang.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:47

Ik heb overigens wel een beetje hoop dat het misschien over gaat binnenkort.... Want toen ze snachts wakker ging worden, ging dat samen met ineens veel meer slapen overdag. En ze slaapt sinds gister weer minder overdag, dus heb ik stiekem de hoop dat ze dan binnenkort weer beter 's nachts gaat slapen?

Ik ga iig vannacht een fijne stoel op haar kamertje zetten zodat ik haar gewoon daar kan voeden. Dat scheelt ook al, als ik niet telkens op en neer hoef te lopen en me lig te irriteren aan hoe mijn man zo lekker ligt te slapen en te snurken. :o

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:08

Even een hartonder de riem, mijn jongste van 2,5 begint nu net door te slapen,de oudste van 4 sinds een half jaar.

Beide waren ze erg onrustig,zo tot hun 1e jaar, de jongste was soms om het uur wakker.

Ik ben nu net een beetje aan het bijslapen ;-), maar heb geregeld met de wallen tot op de enkels en behoorlijk moedeloos rondgelopen hoor! Het is echt slopend en je doet er eigenlijk niks aan. Vriendin van mij heeft hetzelfde en haar kindje (nu 3) sliep ook op kv niet door. Het kan werken, maar soms kun je ook niet anders dan je kindje af en toe uitlogeren brengen en een nachtje bijslapen...

Sterkte ermee in ieder geval!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:25

Jeetje wat heavy WowAmigo.....
Ik hoop toch dat wij dat niet gaan krijgen...

Hebben jou kindjes nooit eerder doorgeslapen? Of net zoals hier een periode wel en dan weer niet?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:59

Nee, toen ze zo klein waren echt helemaal niet. Misschien af en toe eens van 00:00 tot 06:00 ofzo, maar zeker nooit 12 uur achter elkaar! Vond het soms wel moeilijk hoor, maar heb er verder niet echt een probleem van gemaakt en ik wilde ook heel graag bv blijven geven, dus ik weet ook niet of het nou daar aan gelegen heeft. Maar aangezien mijn vriendin tot een jaar of twee 's nachts papflessen moest aanslepen biedt dat dus ook geen garantie... En mamahonger kan ook nog he!

Lees anders het boekje "nighttime parenting" eens. Staat ook in uitgelegd waarom kindjes niet doorslapen :)

Maar je bent dus niet de enige!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:06

Ik voel me toch ook niet goed bij de fles... Dus denk dat ik toch ook nog even door probeer met alleen BV...
Maarja dat denk ik 's middags, 's nachts denk ik hele andere dingen. :o

Bedankt voor de tip over dat boekje!
Enne ik heb wel veel gelezen over nachtvoedingen maar ik kan het zelf niet goed handelen.
Ja 1 nachtvoeding wel, maar 3 wordt me erg heavy.. Ik heb zelf veel slaap nodig en kom er op die manier niet aan... Maar als ik overdag ga slapen, draait mijn ritme om.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:17

Is ook veel hoor en het sloopt je idd. Maar ze is ook nog klein he en het gaat echt wel een keer beter...

Hoezo draait je ritme trouwens om? (je slaapt nu toch ook niet 's nachts :Y) )
Tukje tussen de middag?
En idd, 's nachts is alles erger. Ik leef met je mee hoor, ik weet hoe het is!

Heb je trouwens al op borstvoedingsforum.nl gekeken? Vind je zooooveel vergelijkbare verhalen en misschien nog wel goeie tips?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:20

Als ik meer dan 2 middag slaapjes doe, kom ik 's avonds niet meer in slaap. Ja klinkt gek, maar altijd al gehad. Mijn dag en nacht ritme draait dan meteen om en dan kan ik 's avonds gewoon met geen mogelijkheid slapen.
Ik slaap nu 's nachts ook slecht, maar natuurlijk wel wat. :P Haha.

Ik zal eens op t borstvoedingsforum gaan kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:58

Hoop bijgeschreven! Op het meeste is al gereageerd en heb ik niet zoveel meer toe te voegen. Nathalie, slapen blijft een probleem. Ik denk idd ook dat het met de ontwikkeling te maken heeft. Marinde krijgt ook een ander slaappatroon. BA, die fles....leek het eindelijk zo goed te gaan. Balen hoor.

Ankem: heeft ze al een tandje dan? Ik denk dat Marinde ook heel snel tandjes krijgt, ineens kwijlt ze veel meer en kauwt ze overal op, en ze heeft ook rare huilbuien.

Gisteravond bijvoorbeeld heeft ze echt een halfuur aan 1 stuk keihard gehuild. Doet ze anders nooit, zo zielig ze was helemaal overstuur. Haar uiteindelijk maar aan de borst gelegd omdat andere troostmiddeltjes niks deden, ondanks dat ze 1,5 uur ervoor nog had gedronken. Het hielp gelijk, daarna was ze weer vrolijk en is ze lekker gaan slapen.

Ben nu op mijn werk, ga later wel weer goed bijlezen plus reageren.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:04

Fijn troost-middel he, die borst. Ik gebruik 't ook regelmatig en denk dan maar weer, gelukkig geef ik geen fles. :)
Wel sneu van Marinde! :(:)

Ik ben flink aan 't lezen op borstvoedingsforum en denk inderdaad dat het met de ontwikkeling te maken heeft. Je leest het tenminste wel heel vaak zo rond dezelfde periode.
Geeft me weer wat hoop.
Ik denk dat ik ga kijken of ze bij ons in bed kan slapen, zodat ik er niet telkens weer uit hoef. Dat scheelt ook wel denk ik.
De kunstvoeding laten we toch even staan... voel me er echt niet prettig bij en ik denk persoonlijk dat Yasemin dat ook wel weer voelt....

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:28

Nathalie, hier ook een onrustig meisje hoor 's nachts. Volgens mij schelen ze niet zoveel ;-) Uitgerekende datum van Bente was 5 april, ze besloot alleen pas de 21e ter wereld te komen. Alhoewel Bente vanaf haar geboorte maar 1 nacht heeft doorgeslapen (van haar eerste prikken) . Verder komt ze minimaal 3x per nacht.
Begrijp ik goed dat Yasemin op haar eigen kamertje slaapt? Is het een idee om haar weer bij jullie te laten slapen? Bente slaapt (ook omdat ze anders bij haar broer op de kamer ligt) nog steeds bij ons (lees, ook bij ons in bed). Het scheelt echt slaap! Zodra ze aangelegd is sukkel ik weer in slaap (vaak tot ze zich weer meld :+) Maar krijg zo wel meer slaap als dat ze op haar eigen kamer zou liggen.
En verder zou ik ook niet wakker liggen van 1 fles kv hoor!! Zeker als je het zelf niet meer trekt, gewoon doen!!

Ankem heeft ze niet per ongeluk gebeten met haar tandje? Dat Jelle tanden kreeg heeft hij dat nl ook geprobeerd, een aantal keer gelijk afgekoppeld en einde voeding, toen was het over ook ;-)

BA :(:) viel niet mee dus. Hoe oud is ze?? En wanneer moet je weer aan het werk?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:43

Nou de meeting is voorbij :P
Tessa en Mirthe zijn scheetjes <3
Gezellig ook zo voedende vrouwen om mij heen,... al hoefde ik zelf dan niet te voeden :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:59

Lijkt me ook heel gezellig Cyntje!

Nathalie, ik vind het met dat soort situaties ook ideaal dat ik bv geef, hoef je geen rekening te houden met de tijd, en het geeft instant troost. Maar ze had vreemd genoeg ook wel echt honger, want ze heeft ruim een half uur liggen tanken. Het was 20.30, en ze heeft daarna tot 4.00 doorgeslapen. Ze had het even nodig blijkbaar.

Heb net met pijn in mijn hart de voedingen die het langste in de vriezer staan eruit gehaald om als ze ontdooid zijn weg te gooien. Het is gewoon teveel, en omdat ik de bakjes ook weer nodig heb voor de nieuwe voorraad (de bakjes waren na vandaag echt op) doe ik het nu maar zo. Vind het alleen wel zonde.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:24

Ik vind/vond het ook altijd zonde wanneer ik het weg moest gooien hoor :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:20

Ja, stom eigenlijk want ze krijgt het toch nooit opgedronken allemaal....

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:42

@susan: ik moet ook mijn vriezer gaan opschonen, maar ik vind dat ook zo'n zonde dat ik het uit blijf stellen.. :o

@nathalie: hoe ging het vannacht? :(:)

@BA: fles nog geprobeerd?

Hier ook blij dat ik borstvoeding geef! Vooral het troosten vind ik erg fijn, al ben ik wel erg benieuwd of ik mijn productie op peil kan houden als ik weer ga werken (nog maar 3 weekjes!). :o
Vannacht weer een fijne nacht van half 11 tot half 7 geslapen, heerlijk en de avond ging ook beter. Zat gisteren weer op 6 voedingen ipv de 7 voedingen van de dagen daarvoor.
Gisteren was hij wel een beetje aan het spugen de hele dag, tenminste hij gaf na het drinken elke keer wel een mondje terug en dat deed hij daarvoor eigenlijk nooit! Dus ben benieuwd waar dat ineens vandaan komt.
Vandaag lekker een dagje niksen, heerlijk! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:37

Linda, ik had alleen de eerste werkweek een productiedipje. Ik heb toen 3 dagen na iedere voeding gekolfd om het wat op te krikken. Ik heb sindsdien geen problemen meer gehad en werk nu weer anderhalve maand. Wat ook goed meehielp is dat Marinde het super doet bij de gastouder, bij mijn man en bij mijn oma die ook af en toe op mag passen. Hoe heb je de opvang van Nick geregeld? Marinde gaat naar een gastouder die een baby heeft die 3 weken ouder is als Marinde, echt heel leuk van de week lagen ze samen op het speelkleed toen ik haar op kwam halen, zongen ze mee met een cd met kinderliedjes. Ik kon ze buiten op straat horen.

Enne, ik wilde zelf ook niet opruimen maar ik mocht van mijn man geen nieuwe bakjes kopen :o dus ik moest wel :D

Nathalie, omdat ik begrijp dat je wakker wordt omdat je denkt "ik moet er toch zo weer uit" wil ik je meegeven dat ik daar ook heel erg last van heb gehad, maar dat het na 1,5 maand over is gegaan omdat ik ineens het vertrouwen kreeg dat ik toch wel wakker werd van mijn kind als er wat was, hoe diep ik ook in slaap ben. Als je dat vertrouwen kunt krijgen gaat het echt weer lukken om tussen de voedingen door lekker te slapen, ik merkte dat ik toen ondanks mijn gebroken nachten wel aan mijn slaap kwam omdat ik tussendoor goed sliep. Ik kan nu zelfs op mijn werk lekker slapen als ik slaapdienst heb, terwijl ik voor mijn verlof hele nachten wakker lag als ik slaapdienst had. Tip van BA heeft me trouwens ook goed geholpen, van 1 tot 50 tellen 1 tel bij iedere ademhaling en als je bij 50 bent overnieuw beginnen. Daar ontspan je gek genoeg heel erg van. Heeft bij mij ook goed geholpen om in slaap te vallen.

BA: ben ook benieuwd hoe het met de fles gaat nu. Hoop dat het je lukt een beetje vertrouwen erin te houden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:13

de fles ging er bij hans zowel gisteravond als vanmiddag in. ze drinkt wel beduidend minder; 70 cc en dan moet ze niet meer.
sowieso vind ik dat ze overdag weinig wil drinken en die schade haalt ze 's nachts in door 2x te komen. beetje jammer maar die fase gaat vast ook over.

nathalie, wil je niet te veel in 1x? EN uit de pucka EN doorslapen EN...
geef haar de tijd! de sprong waar ze nu in zit kan weken aanhouden en zich op allerlei manieren manifesteren...
geef je er aan over, ga naar bed wanneer het kan, kijk niet langer op de klok als je er 's nachts uit moet en neem het allemaal zoals het komt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:26

Wel fijn dat ze in elk geval de fles accepteert :j
Die hoeveelheid komt vanzelf wel :)