Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:35

Ik heb niets bijgelezen, moet leren voor examens en mag dus niet internetten van mezelf... :P ( nu even heul stiekem toch )

Ik heb vanochtend wel even gelopen, les 11, veel later als dat de planning was maar goed, ik had eerder gewoon echt geen tijd... :(
Zou het erg zijn als ik niet meer naar Evy luister en gewoon max 2 maal in de week ga lopen? Ik heb een scheenbeenvliesonsteking gehad ( inmiddels 2 jaar geleden ) en ik merk gewoon dat mijn benen niet genoeg rust hebben als ik meer moet lopen en daardoor ben ik bang dat ik dan straks toch weer irritaties krijg.. Wat is jullie mening?
naast hardlopen fitness ik ook 2 keer in de week en rij ik 2 keer paard.

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:38

Als je toch fitnesst, probeer dan wat extra aandacht te geven aan je onderbeen spieren :j
Het heeft mij heel goed geholpen geen last meer te hebben va mijn scheenbeenvliesontsteking :n

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:39

Nee hoor Smart, heb ik in het begin ook gedaan. En ik moet zeggen ik loop meestal gewoon 2 keer in de week. 3de keer komt er meestal niet van. Geen man over boord hoor :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:40

Sakkia, dat doe ik inderdaad ook... :j Ik denk dat ik mijn onderbeen gewoon steeds 2 dagen rust moet geven in plaats van 1 dag, misschien gaat het gewoon even iets te snel en moet het gas er wat af... :j

Welke oefeningen deed jij voor je onderbenen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:50

ja nou ja van alles eigenlijk, gewoon op die apparaten e.d.

Mischien kun je in de sportschool ook even je probleem aangeven?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:20

Die weten er van en ik heb er al een jaar geen last meer van, ook niet toen ik 2 keer in de week liep maar ik merk nu gewoon dat 3 keer gewoon teveel is... :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:31

Nou ja dan zou ik gewoon 2 keer in de week gaan lopen hoor. ...
Ik loop ook vaak genoeg maar 2 keer omdat ik het gewoon heel erg druk heb.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:38

wat is nou een goed merk voor hardloopschoenen? Ik moet nieuwe kopen nl :-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:39

Ik zou gewoon even naar een speciaal zaak gaan hoor :j
Heb ik ook gedaan en ik heb heel veel verschillende merken aangehad.
Ik kwam uiteindelijk uit op de Asics :j

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:44

Ik heb Saucony's en die zijn heeeuuul fijn :)

Maar inderdaad wat SAKKIA zegt, ik zou zeker niet voor een bepaald merk gaan, gewoon naar een speciaalzaak gaan en aan laten meten, merk je vanzelf wel bij welk merk je uitkomt.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:48

Ik heb vanaf het begin STR maar 2 keer in de week gedaan. Zaterdagochtend en woensdag avond vaste prikkie.
Vanavond naar Runnersworld! Ben benieuwd of ik scheef loop oid, en dan op naar goede schoenen :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:51

Ik heb ook Asics genomen bij Runnersworld. Eerst op de video gezet en toen passen maar. Echt heerlijke schoenen.
Ik doe STR 2 a 3 x per week. Ik kijk een beetje hoe mijn lichaam is. Ik heb hier ook nog 6 paarden staan en doe de verzorging en alles er om heen zelf. Soms is mijn lijf gewoon al te moe.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:11

@smart, dat kan prima hoor, ik loop ook vaak maar 2 keer in de week ivm geen tijd hebben ;) geen probleem hoor!

Inderdaad vervelend die muggen :n bah niks aan!
een product met DEET helpt wel goed, helaas een beetje jammer dat je het er af zweet en dan helpt het niet meer :+

Hopelijk kan ik morgen weer een lesje lopen, denk dat dat wel gaat lukken ;)
Anders wordt het pas zondag.. liever morgen dus :))

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:13

ik heb trouwens ook Asics, fijne schoenen :)
gewoon "zo" gekocht (stiekem wel spijt van), maar ga wel binnenkort eens langs de runnersworld ofzo om eens een filmpje te laten maken. Misschien zijn er schoenen die mijn scheenbeen meer kunnen ontlasten :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:08

Heb ook Asics, iets met air. Niet aangepast, lopen top :)

Heb zelf ook wat steken nu in m'n rechter scheenbeen, heb nu twee dagen rust. Als het weer morgen te doen is ga ik even hardlopen (ook wat fijner voor 't peerd :+) anders wordt het na het weekend.. Dan maar weer even stapje terug, lijkt me slimmer met dit weer even te wachten..

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:51

Zo net terug van een heerlijk rondje lopen. Er stond inmiddels een lekker briesje hier op de dijk dus
was goed toeven.
Heb dit keer 2min gelopen, 2 gewandeld,8 min gelopen, 2 gewandeld.
Vervolgens 50 meter lopen, 50 meter sprint en dit x3, aansluitend 1 minuut gelopen en daarna
uitgewandeld. Heerlijk een beetje variatie. Omdat ik pas 30 augustus 5 km moet lopen,
kan ik tijdens het trainen naar 30 min aan een stuk lopen dus op deze manier varieren...
Vond het wel een lekker rondje... op naar zaterdag 8-)

Edit: Beetje jammer dat ik altijd na het lopen enorme trek heb in chips en andere snackss! Moet me echt beheersen!

Hebben jullie dat nooit?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:26

ben weer bijna op het niveau van voor mijn blessure, nog één lesje en dan ben ik weer waar ik gebleven was... -O- Les 18 en dat was een maand terug. Nou ja.

Ik vind 's avonds rennen trouwens het fijnste, wanneer vinden jullie het 't fijnste om te rennen?

Ik heb gelukkig geen trek, alleen maar dorst als ik thuiskom :D

Denk dat ik zaterdag ff naar Runnersworld ga, er zit er 1jte in Alkmaar geloof ik :Y) (wat kost dat die schoenen, ongeveer :\ )

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 00:20

Ik heb vandaag dus voor het eerst savonds gerend...
Poeh, een bord pasta en 2 bolletjes ijs (damn you ijsco-kar) liggen dan toch wel zwaar op de maag. Het was wel 1,5u erna maar men buik was het er niet mee eens. Ondanks dat toch goed gelopen en het is inderdaad nu lekker cool savonds.
Misschien dat ik ga aanleren dat als ik savonds ga lopen dat ik smiddags warm eet en savonds bammetjes :)

Ja ik heb soms wel trek en soms totaal niet... Als ik wel trek heb is het inderdaad vaak in de slechte dingen :( Maar ik weet me normaal gesproken wel te beheersen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:31

Ik was, geloof ik, 149,95 kwijt.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:45

Ik heb Mizuno's, 139 euro bij Run2Day. Lopen heerlijk! Heb nu een 2e paar aangeschaft via i-net, stukken goedkoper (85 euro), welliswaar het model van vorig jaar maar dat kan me echt niet boeien.

Wilde eigenlijk gisteravond mijn lesje lopen maar manlief was laat thuis en ik hou er niet van om de kids een half uur alleen te laten ook al liggen die te slapen. Je weet maar nooit....

Ga zo even lopen, nu is het nog niet super warm. Daarna snel douchen en aankleden en racen naar het werk. Zit er ook over te denken om naar 2x per week te gaan, 3x is soms niet haalbaar met een gezin, werk, paard en de rest. En mijn lijf is het er niet altijd mee eens :n Iets meer rust inbouwen is beter, dan maar wat later weer back on track

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:50

Ik was 120 euro kwijt en deze schoenen voldoen super :j Dus ik denk dat ik ze latergewoon via i-net bestel :j Ze lopen super en ik heb nergens last van meer dus dat zou dan moeten kunnen.
Alweer zo'n warme dag vandaag, ben een tropenrooster begonnen, zat om kwart over 7 al op het werk. Kan ik ook lekker op tijd weg. Boodschappen doen en huis schoon maken en dan kan ik morgen lekker relaxen :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:41

Ik ben gisterochtend met mijn broer gaan hardlopen, was erg leuk! :D
Hij traint voor een halve triathlon die in oktober plaats zal vinden in Miami. :j

Maar zo, ik had een pijn in mijn voetzolen en kuiten :? nog nooit gehad... :n

Ik wil wel 3 keer in de week hardlopen maar mij lukt dat echt niet altijd hoor.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:49

Zojuist heerlijk gelopen, langs de haven en over de dijk. Even dacht ik dat ik in een heerlijk vakantie oord was 8-) Moet helaas zo wel naar kantoor. 4 uurtjes werken (aanwezig zijn) en dan weer naar huis, kind van school halen en door naar zwemles. Heerlijk zo'n overdekt bad met dit weer :n Ga wel lekker in het zonnetje in het gras met een goed boek zitten.

Als mijn heupen het toelaten ga ik zondag weer lopen.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:58

Ik heb schoenen bij Runnersworld gekocht voor €114,95. Ik kon gewoon een neutrale schoen zonder extra versteviging (weet ff niet meer hoe je dat ook alweer noemt)
Ze zitten heerlijk, heb zin om te gaan rennen, kan helaas pas zondag ze echt uit testen!

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:44

@ Arabesk, er zit er inderdaad 1 in alkmaar en ook nog een andere hardloopzaak. Ik heb ze bij Running Center gehaald in alkmaar.
Die zit vlakbij de bruidswinkel van Mary Borsato :P
Ik heb Mizuno's. Was 189 euro ervoor kwijt. Dit inclusiek de extra steunzolen die er ook nog eens in moesten.