De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:44

8 jaar is al helemaal lang! :wow:
Ik ben iets meer afhankelijk van de fiets dan jullie denk ik. Ik heb nog geen rijbewijs, ik neem aan dat jullie nog wel kunnen auto rijden.

Anya

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:45

ja ik kan auto rijden, als er stuur- en rembekrachtiging op zit. en niet te lang want ik krijg kramp of restless legs.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:46

Nopz. klein stukjes gaat goed, grotere afstanden lukt helaas niet meer achter het stuur..

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:37

Ik doe brommer style...fiets soms 10 min. en dan hijg hijg, puf puf...oma's halen me in ;) Terwijl ik vroeg 15 km + mega berg moest fietsen naar school en horsie....Wat een giller :P

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:48

Ik kreeg ook altijd kramp in mijn benen tijdens het autorijden. Ook had ik veel last van restless legs. Sinds ik 500 mg magnesium per dag slik, heb ik hier geen last meer van.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:59

helpt dat? gaat magnesium kopen, want dat is zo ontzettend irritant.. vooral in bed. En altijd het been van de koppeling. En ik heb doorgaans 3 paar schoenen bij me als we ergens heen gaan en er wat gelopen moet worden. Als de ene soort kramp opleveren, kan ik van schoenen wisselen tot die weer kramp geven

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:50

Ik slik ook magnesium.. maar moet nog gaan werken bij mij denk ik hahah..

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:53

Anya schreef:
helpt dat? gaat magnesium kopen, want dat is zo ontzettend irritant.. vooral in bed. En altijd het been van de koppeling. En ik heb doorgaans 3 paar schoenen bij me als we ergens heen gaan en er wat gelopen moet worden. Als de ene soort kramp opleveren, kan ik van schoenen wisselen tot die weer kramp geven

Ja dat helpt goed. Het duurt wel een tijd (volgens mij bij mij een maand) voordat het hielp. Ik heb die van Orthica. Ik verdeel dit over de dag. 's Ochtends 250 mg en 's avonds 250 mg. Ik had 's nachts kramp, overdag kramp, ik werd er echt niet goed van.
Nu dacht ik dat ik er nu wel mee kon stoppen. Helaas is dat niet het geval en heb ik nu weer kramp en een onrustig gevoel. Ben maar weer begonnen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:21

juudii5 schreef:

Ik heb ook de magnesium van Orthica, alleen zoals zoveel supplementen bij mij, word ik erg misselijk van want mijn maag is mega gevoelig.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:21

ik heb ook die van orthica. super fijn :)

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:39

@jantineS:ik herken heel veel van je klachten.
zelf ben ik nu sinds een jaar echt op,altijd moe,slecht slapen of heel veel slapen,overal spierpijn,(schouders,benen,armen,nek die altijd stijf is) pijn in de rug,hoofdpijn,concentratieproblemem etc. ben ook al een keer tegen de grond gegaan.
ik ben op van alles onderzocht,bloed is wel 5x geprikt op van alles en nog wat.
hart is nagekeken,had wel een afwijking op de ecg,maar de echo en inspanningstest waren goed.
mijn huisarts heeft het ook al over psychische dingen(misschien overspannen,misschien depressief,dat laatste ben ik zeker niet,voel me ondanks alles toch best happy en vrolijk!),en om in ieder geval hulp te gaan zoeken zodat ik leer om met deze klachten om te gaan.
ik weet het niet zo goed en vraag me af of een vorm van therapie jou geholpen heeft?
ik ben op het moment ook niet aan het werk,zou niet weten hoe ik dat moet doen.
had vorig jaar een niet al te zware baan,niet druk ofzo,wel veel staan maar toen begonnen de klachten en mn contract werd niet verlengd.
ben toen zo'n 5 maanden thuisgeweest,toen ging het redelijk met me en ik heb toen weer een andere baan gevonden,dit is een maand goed gegaan en toen begonnen de problemen weer veel erger te worden,na 5 maanden moest ik het opgeven en nu zit ik sinds ruim 3 maanden weer thuis.
ik begrijp dat jij ook nog niet getest bent op lyme?ik heb me ook nog niet op lyme laten testen,twijfel ook erg of ik dit zal doen,want er komt toch niet altijd een kloppende uitslag uit de test.
moet eerst deze week naar een neuroloog van een slaappoli,van mij hoeft t niet,want ik weet zelf ook wel dat ik slaapproblemen heb :Z .
maar ja,wie weet wat daar uit komt,en anders toh maar weer verder de molen in.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:43

Onassa schreef:
juudii5 schreef:

Ik heb ook de magnesium van Orthica, alleen zoals zoveel supplementen bij mij, word ik erg misselijk van want mijn maag is mega gevoelig.

Ik slik magnesium citraat 200mg van NOW (staat erop), bestel het bij de rode roos.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:55

Ik heb niet alles gelezen dus sorry als mijn vraag al eens gesteld is.
Maar bestaat er ook iets om teken af te weren als je het bos in gaat..? Waar je jezelf mee in kan smeren ofzo..
Voor honden heb je bijv. vlooienband of vlooiendruppels.. Is er ook zoiets tegen teken..?

En de ziekte van lyme is toch niet uit je bloed te halen, maar enkel uit ruggenmergpunctie..? :=
Veel sterkte hier iedereen die met de ziekte te maken hebben.. :(:)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:03

Hopelijk helpt magnesium bij jullie! Het is erg vervelend als je maar korte stukjes kan rijden.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:06

oelewapper schreef:
@jantineS:ik herken heel veel van je klachten.
zelf ben ik nu sinds een jaar echt op,altijd moe,slecht slapen of heel veel slapen,overal spierpijn,(schouders,benen,armen,nek die altijd stijf is) pijn in de rug,hoofdpijn,concentratieproblemem etc. ben ook al een keer tegen de grond gegaan.
ik ben op van alles onderzocht,bloed is wel 5x geprikt op van alles en nog wat.
hart is nagekeken,had wel een afwijking op de ecg,maar de echo en inspanningstest waren goed.
mijn huisarts heeft het ook al over psychische dingen(misschien overspannen,misschien depressief,dat laatste ben ik zeker niet,voel me ondanks alles toch best happy en vrolijk!),en om in ieder geval hulp te gaan zoeken zodat ik leer om met deze klachten om te gaan.
ik weet het niet zo goed en vraag me af of een vorm van therapie jou geholpen heeft?
ik ben op het moment ook niet aan het werk,zou niet weten hoe ik dat moet doen.
had vorig jaar een niet al te zware baan,niet druk ofzo,wel veel staan maar toen begonnen de klachten en mn contract werd niet verlengd.
ben toen zo'n 5 maanden thuisgeweest,toen ging het redelijk met me en ik heb toen weer een andere baan gevonden,dit is een maand goed gegaan en toen begonnen de problemen weer veel erger te worden,na 5 maanden moest ik het opgeven en nu zit ik sinds ruim 3 maanden weer thuis.
ik begrijp dat jij ook nog niet getest bent op lyme?ik heb me ook nog niet op lyme laten testen,twijfel ook erg of ik dit zal doen,want er komt toch niet altijd een kloppende uitslag uit de test.
moet eerst deze week naar een neuroloog van een slaappoli,van mij hoeft t niet,want ik weet zelf ook wel dat ik slaapproblemen heb :Z .
maar ja,wie weet wat daar uit komt,en anders toh maar weer verder de molen in.

Ik zou zeggen, vind een test die wel enigszins betrouwbaar is! Niet opgeven met zoeken, daar word je alleen maar zieker van omdat er niets aan gedaan wordt. Keulen schijnt aardig betrouwbaar te zijn.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:18

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:06

Nou ik moet zaterdag terug komen bij de lyme arts.
Hij is mijn geval aan het bespreken geweest met een Britse collega en ze zijn het erover eens dat het hele plaatje niet echt positief is.
Gister weer geweest en de nieren zijn heeeeel erg zwak.
zaterdag krijgen mijn man en ik dus een duidelijke uitleg en heeft hij samen met die collega een stappen plan.
Ik moet sowieso langzaam maar zeker van een aantal medicijnen af.
Ook die zorgen naast de lyme dat mijn nieren zo slecht functioneren en die twee dingen bij elkaar verontrust hen.
Hij zei dat ik de fundering nu geheel kwijt ben zoals de nieren nu functioneren (beter gezegt, slecht functioneren).
Wel heel fijn dat die man zich er zo voor inzet en dat we zelfs op zijn vrije zaterdag kunnen komen voor een duidelijk beeld, want ik heb ook gezegt dat ik het hele gebeuren best moeilijk vind om te begrijpen allemaal.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:59

Tjee, dat klinkt niet goed, sterkte!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:30

Dank je maar ben op zich wel heel blij dat hij zoveel extra moeite doet in ieder geval.
Hij laat het er niet bij zitten.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:41

Onanssa, het is super dat je arts je zo serieus neemt, en zijn collega's raadpleegt voor overleg, om jou verder te helpen. Wel vreselijk balen dat je nieren zo slecht zijn, idd met reguliere medicatie krijgen die het zwaar te verduren. Ik hoop dat er een helder behandelplan zaterdag voor je op tafel komt.

Overigens weer een boktlid wat al een tijdje ziek is, en dacht dat ze ME had, sinds gisteren gediagnosteerd met ziekte van Lyme. Fijn dat ze nu weet wat de oorzaak is, maar natuurlijk helemaal sjit dat het lyme is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:47

Vandaag weer bij de dokter geweest. Hij is heel tevreden. Maar we gaan voor nog meer verbetering. Dus ik stop nu 2 weken met de AB om het lijf te ontgiften en de darmen weer een beetje aan het werk te krijgen. En dan heb ik weer voor 2 maanden Zinnat (das de AB) en plaquenil (dat is de cyste-killer). Maar even stoppen lijkt me ook wel fijn na slikken vanaf juni of zo.

Nou dat was de egopost.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:48

Oh anya dat lijkt me idd fijn!! Heb ik ook pas geleden even gedaan.. heerlijk was dat.

Ik ben trouwens gisteren bij lyme arts geweest.. en heb nu hetzelfde slaap programma als wat Issy heeft.
Hoop dat ik nu weer beetje kan slapen :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:10

Hoi,

Ben apothekersasssitente en ik heb gisteren een nascholing gehad over Lyme ze zijn op dit moment in het radboud ziekenhuis een wetenschapelijk onderzoek aan het doen na de behandeling van lyme. Ze hebben ook een website www.lymeonderzoek.nl misschien heeft iemand er nog iets aan.

groetjes genja

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:21

genja schreef:
Hoi,

Ben apothekersasssitente en ik heb gisteren een nascholing gehad over Lyme ze zijn op dit moment in het radboud ziekenhuis een wetenschapelijk onderzoek aan het doen na de behandeling van lyme. Ze hebben ook een website http://www.lymeonderzoek.nl misschien heeft iemand er nog iets aan.

groetjes genja

bedankt voor het plaatsen, ik heb echter mijn vraagtekens waarom Nijmegen onderzoek gaat doen, waar al lang onderzoek naar gedaan is, waarom moet het weer overnieuw? Het is een beetje mensen blij maken met een dooie mus.
Er staat o.a. op de nijmeegse website dat men 14 dagen een infuus kan geven met Ceftriaxon.

In 1991 is er al een onderzoek geweest uitgevoerd door prof.Klempner, hij beschrijft dat Borrelia burgdorferi zelfs 14 dagen ceftriaxon I.V. kan overleven door de bescherming van fibroblasten (Biofilms en cystes). Jammer dat ze in Nijmegen niet willen samenwerken met andere landen en de krachten en geld bundelen voor vernieuwende onderzoeken.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:29

Bedankt voor de link! Ik ga toevallig volgende week dinsdag naar het Radboud ziekenhuis. Daar zal ik eens vragen naar dit onderzoek.