Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:55

Aha op die manier, maar als ze het eerst verven en daarna knippen zijn ze meer verf kwijt dan nodig was geweest...
Ik wil van de week mijn haar laten verven+knippen, zul je zien dat ik moet betalen voor halflang voor het verven terwijl ik het kort laat knippen. ;(

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:12

savasan schreef:
Aha op die manier, maar als ze het eerst verven en daarna knippen zijn ze meer verf kwijt dan nodig was geweest...
Ik wil van de week mijn haar laten verven+knippen, zul je zien dat ik moet betalen voor halflang voor het verven terwijl ik het kort laat knippen. ;(

Ben bang dan van wel.

Maar waarom ga je dan niet eerst op een dag knippen, en kom je een week later of zoiets terug om te verven?
Anders betaal je idd echt veel. Als ik laat verven, heb je bij mijn kapper een standaard bedrag.. maar ook toeslag (als je dus lang haar hebt), en dan betaal je dubbel zoveel.

thillie

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 01:43

dat is niet overal zo meestal knippen wij het eerst en dan verven en idd het meeste kan niet op nat haar maar de klanten gaan bij ons dan onder de droogkap kunnen wij in die tijd kleurtje mengen.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 01:44

em_papillon schreef:
Dat weet ik eigenlijk niet... voor shampoo enzo gebruiken ze wella.. dat weet ik wel?

Oke wij gebruiken ook wella en maken nooit mee dat het niet pakt. Pakt het niet dan doen we het nog een keer.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 01:45

savasan schreef:

Overleg goed wat je wilt dat je van lang naar kort wil zeg het bv al bij de afspraak maken.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:56

Hallo allemaal,

Ik had mooi lang haar :) Todat de kapper er flink de schaar in zette. [grrrr] ;(

Maar goed het is geen wereldramp het groeit wel weer aan. Alleen ben ik nu een beetje aan het zoeken naar kapsels die staan bij mijn nu kortere haar. Omdat ik mijn haar nu echt niet mooi vind op het moment. :n Ik heb ook nog is lastig haar... suuuuuuper dik en pluizig rot haar!!! ;( :')

Maar nu was ik de nieuwe collectie van primark aan het bekijken en zag toen een mooi plaatje wat ik wel heel mooi vind: [ mijn haar is wel ietsie langer ;) ]
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Maar nu mijn vraag...... hoe krijg je dit voor elkaar in mijn dikke pluis haar? [of niet :') ] Misschien weet iemand wel goede stylingsproducten voor mijn type haar?:)

En andere kapseltips zijn ook zeer welkom!:)

Oja nog een vraagje: Wie weet hoe schadelijk een stijltang is als het bv 1 keer per maand gebruikt?

Alvast bedankt :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:00

Zo te zien heeft het meisje op de foto ook wel erg dik haar. Gewoon een goed anti-pluis product gebruiken of iets wat het stijl maakt. Ik heb zelf glad en stijl van andrelon, die vind ik wel fijn.
Heb je misschien een foto van je haar nu?
Een stijltang hoeft niet schadelijk te zijn, gewoon een goed beschermingsproduct gebruiken.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:01

Thillie, Bij de kapper waar ik naar toe ga werken ze zonder afspraak, dus dat gaat niet werken...

Cynn_x, Dat is een goed idee, ik wil mijn haar namelijk bruin laten verven, maar ik krijg deze week ook mijn bril, ik ga eerst even bekijken of dat niet te donker wordt. :)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:06

Sica schreef:
Zo te zien heeft het meisje op de foto ook wel erg dik haar. Gewoon een goed anti-pluis product gebruiken of iets wat het stijl maakt. Ik heb zelf glad en stijl van andrelon, die vind ik wel fijn.
Heb je misschien een foto van je haar nu?
Een stijltang hoeft niet schadelijk te zijn, gewoon een goed beschermingsproduct gebruiken.

Zal straks even kijken of ik een foto kan vinden. :)

Eerst even eten. :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:09

Heb mn haar jaren geverfd (zwartbruin) nu aan het uit laten groeien aangezien mn haar zoooo droog was, heb een dikke volle bos krullen maar van heel fijn haar....Heb er de laatste tijd al vaak de schaar in gehad...Nu met de uitgroei (is nu zo'n 15cm) zie ik pas weer m'n eigen haarkleur ;-)

Ben die krullen soms ook zoooooooooo zat

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:49

een stijltang 1 keer per maand gebruiken brengt echt geen schade aan je haar, je kan ook echt hele goede hittebeschermers kopen hoor, kan je je haar gewoon stijlen. waarom je met ronde borstels moet fohnen is omdat het plaatje gewoon een gestylde coupe is, zij is niet zo opgestaan, ook al ziet het er casual uit, zo gaat het niet vanzelf zitten, hier is echt wel veel aan gedaan( net als make up een natural look, zit er toch veel make up op ook al lijkt het niet zo, even als voorbeeldje.)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:32

Zo, vind het wel grappig om mijn haar door de laatste paar jaar te laten zien, haha. :D

Afbeelding

Linksboven: 2006, mijn eigen haarkleur, en lang. Is nog wat langer geweest, tot echt driekwart van mijn rug.
Daarna heb ik 't in één keer kort laten knippen. Tot boven mijn schouders. Tijdje er na (de 2e foto, alweer wat langer), 2 donkerbruine stroken in mijn schuine pony en de onderkant handbreedte ook donkerbruin de verf erin.
De 3e foto na lang laten vervagen, de schaar er van de onderkant erin, en highlights weer naar licht blond. Dit was rond de helft van 2009 geloof ik.
4e foto, linksonder, heb ik het donkerrood laten verven in Oktober 2010. Met blonde stroken er nog tussen gelaten. Stond supergaaf, alleen vervaagde héél snel. Werd heel lelijk uiteindelijk (bedenk; roze, oranje, vaal achtig kleuren..) en uiteindelijk heb ik het nu afgelopen zaterdag naar donkerbruin geverfd. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:50

Blonde highlights met roodtintige highlights heb ik ook gehad. In het begin zag het er niet uit, je zag echt te erg de overgang van licht naar donker := Maar na een tijd vervaagde het een beetje en dan waren het meer rode accentjes, was veel leuker :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:53

Oké. :)
Ik had zeg maar gewoon volledig donkerrood, met echt maar een paar stroken blond er in gelaten. Maar het vervaagde echt heel snel gewoon. Dát zag er pas niet uit. Iedereen in mijn omgeving zei het zelfs. Is ook niet bepaald leuk om te horen.
Ben nu superblij met mijn donkerbruin.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:01

Ja, altijd balen als een kleur zo snel vervaagt hè? Ik had vorig jaar in februari mijn haar ook een keer felrood/oranje geverfd ( http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 8003_n.jpg ) en dat vond ik heel gaaf staan, maar dat felle was er na een paar wasbeurten ook weer weg.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:36

Remark schreef:
hallooo,

Ik wil heeel graag mijn haar permanent laten krullen, en heb zo'n beetje alle topics hier op bokt gelezen.
Maar ik vroeg mij af of iemand een idee heeft hoe het bij mij uit zou gaan pakken...
Mijn haar is erg lang (lees, 11 cm onder mijn bh bandje) en ik heb heel veel haar.
Het is niet dun, maar ook niet van dat hele dikke haar.
Oja, het is zo stijl als wat!
Als ik met een knot in heb geslapen oid zit er wel wat knik in maar als ik het na het douche droogkam is het super stijl!

Donderdag na school heb ik het gekruld met een stijltang, na een kwart ben ik gestopt, wat mousse er in haarlak en verder met de volgende kwart.
Daarna weer hetzelfde gedaan en toen 1 uurtje naar het winkelcentrum geweest (jaa, ik liep met half gekruld half stijl haar door het winkelcentrum :+ )
Daarna ben ik verder gegaan met krullen en na een kwart weer mousse en haarlak er in.
Toen het laatste deel en weer dat zooitje er in.
Een losse knot er in gedaan en slapen maar!
Het stond trouwens niet stijf van de haarlak en mousee, het was gewoon soepel.

De volgende ochtend zat alles er nog super mooi in!
Beetje een borstel er doorheen en toen een staart, stond echt heeel erg mooi :D
Het is de hele schooldag blijven zitten, maar met het naar huis fietsen toch wel uitgezakt door al die regen.
Na het douchen vannochtend zat er nog slag in maar na het uitkammen nauwelijks...

Krullen die ik met een krultang zet blijven altijd 1 tot 2 en soms 3 dagen zitten!
Helaas ben ik daar 4 a 5 uur me bezig omdat ik zo veel en lang haar heb en daarom is het onmogelijk dat elke dag/week te doen...

Verder weet ik niet zo goed wat ik over mijn haar moet vertellen, maar vraag gerust :+

Zo is het na een knot:
http://img4.imageshack.us/i/11501032505tepg1.jpg/
Zo na het douche/droogkammen:
http://img695.imageshack.us/i/moooooi.jpg/
Zo was het vrijdag aan het einde van de schooldag (me krullen lijken niet zo krullerig op de foto, maar waren ze wel hoor )
http://img203.imageshack.us/i/201114013.jpg/

Wat ik graag wil is grove maar ook kleine krullen, gewoon vanalles door elkaar, dat lijkt mij het meest natuurlijke!
En het moet natuurlijk wel lang blijven zitten want het kost een vermogen :oo

Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren :D
Groetjes Eva

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:46

Zou een van de volgende kapsels (niet kleur) staan bij iemand met een ovaal gezicht, maar wel redelijk aanwezige kin/kaak:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

En hoeveel tijd zou je ongeveer kwijt zijn aan zoiets? Kam erdoor en klaar? Half uur? Uur?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:37

Rebel_Jits schreef:
Zou een van de volgende kapsels (niet kleur) staan bij iemand met een ovaal gezicht, maar wel redelijk aanwezige kin/kaak:
[En hoeveel tijd zou je ongeveer kwijt zijn aan zoiets? Kam erdoor en klaar? Half uur? Uur?

Ik heb geen idee bij welke vorm het staat. Maar een meisje in mijn klas had dat alleen dan aan de achter kant wel ietsie langer en aan de voorkant iets korter en het stond haar super! :D Mij zou dat niet staan. :n Maar bij haar was het super mooi!

Zij heeft heel stijl glad glanzend haar en was er volgens mij nooit veel tijd mee kwijt. :) Maar dat ligt denk ik vooral aan je haartype. Ik heb zelf juist een heel lastig haartype. :)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:17

savasan schreef:

mijn kapster vraagt altijd op voorhand hoeveel haar er af moet, en die is wel zo eerlijk om haar tijd te nemen en dan eerst te knippen en nadien te kleuren...
kost wat meer tijd, maar ze doet het :)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:47

dat doen wij dus ook. Ik begin altijd met de vraag wat de bedoeling is van het knippen en vraag goed wat er van de lengte af moet en daarna ga ik pas kleuren. Heel soms doen we eerst kleuren maar dat komt dan omdat het klanten zijn met ontzettend smerig haar hihi

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:58

oke , ik heb een vraagje he - ik weet echt niet wat ik moet doen met mijn haar
kwil binnenkort weer naar de kapper enzo

( ik heb vanmezelf rood haar enzo en het komt nu tot ongeveer net iets boven mijn borst ... XD )
en ik zou graag van jullie advies willen :O

ook pluist mijn haar nog al heel snel - en als i kdan dat anti klit/pluis spray gebruik, pluist het ietsjes minder maar niet veel :O - en voelt bijna altijd aan als stro zelfs met conditioner - maar goed iemand een leuk ideetje hoe ik het zal knippen :O
Afbeelding ( wat een verschrikkelijke foto)
en Afbeelding
de laatste foto is het meest recent alleen mijn haar kleur is daar nogal heel wat doffer als normaal - weet iemand hoe ik het weer terug kan krijgen zonder te verven ofzo :O? en had ik me haar iets gestijld normaal heb ik golvend :)

ooh trouwens dat die kleuren zosnel vervagen als je het geverft hebt geloof ik *-* heb je tegen woordig toch ook van die kleure moussé , dat scheelt aardig wat aan geld dat je aan de kapper uitgeeft:P
Laatst bijgewerkt door Yvonne_V op 22-01-11 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:07

Rebel_Jits , als je stijl haar hebt dan hoef je alleen wat serum er in te doen :) Ik zelf heb een vergelijkbaar kapsel, alleen mijn haar is de ene dag stijl/golvend en de volgende dag krullend/golvend, dus ik ben er 5 a 10 minuten mee bezig meestal :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 11:25

Hoihoi,

Ik zag op de site van de kapper een hele aantrekelijke aanbieding staan voor verven en knippen voor 35 euro. Die zal nog wel gelden toch? http://www.clubkappers.nl/actie
Loop er dalijk zoiezo langs kijk ik even.
Nu heb ik donker haar met krullen(krullen zijn van mezelf). Ik zou het nu graag donkerblond met veel lichte highlights willen zou het staan?

Nu is me haar zo
Gestijld: Afbeelding
Met krullen: Afbeelding
Afbeelding

http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl& ... 45&bih=583

Zoals bij google die link hierboven wil ik het op het 1e plaatje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:18

Ok mensen... in mijn haarcrisis wend ik mij tot het alwetende bokt -:)
(en volgende week mijn kapper :+ )

Ik wil dus een pony... maar ik weet dus niet echt wat er bij mijn gezicht zou staan. :Y)
Hebben jullie leuke ideeën?
Zelf ben ik echt verliefd op een creatie á la mijn naamgenoot een aantal jaar geleden:
http://www.fansms.nl/images/celebs/gif/ ... janzen.gif

Dit is mijn haar nu... mijn haar is heel makkelijk krullend of steil te krijgen, korter knippen wil ik trouwens niet ;) Kleur blijft ook wel hetzelfde.
Afbeelding

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:33

Ik denk dat dat je wel leuk zal staan, chantal!
Nadeel is alleen dat als je hem zo dicht op de wenkbrauwen knipt, hij met een week of drie al in je ogen hangt, maar dan zou je hem een beetje opzij kunnen doen. Meer een lok zeg maar. Of vaker naar de kapper natuurlijk ;)