Dat lijkt me inderdaad ook gaaf om eens te doen. Maar ik denk dat we maar beginnen met een weekendje Ardennen
Dat kan inderdaad al zwaar genoeg zijn.
SDE
Geplaatst: 13-04-13 10:13
Hier ook een MTB-er. Vroeger altijd veel gefietst in de bossen (Bloso-routes e.a.). En met hetzelfde fietsje ook iedere dag naar mijn werk (totaal 22 km). Maar toen kwam koning auto en keizer paard en heb ik het fietsen aan de kant geschoven. Paard is nu verkocht en ik ben sindsdien 6 kilo in vet bijgekomen. Tijd dus om terug het MTB-en te starten. Daar ben ik nu enkele maanden mee bezig.
Ondertussen verhuisd en ik heb hier geen garage om mijn fiets in te stallen! Mijn fiets mee naar boven sleuren is niet te doen. Ik heb nu een hoes gekocht om erover te trekken bij slecht weer, maar die hoes is niet diefstal-immuun en wil ik dus niet te veel gebruiken. Is het daarom erg om je fiets bloot te laten staan in regen/wind? Kent iemand een goede coating om over je fietskader te spuiten en iets om over de draaiende delen te spuiten? Ik heb medelijden met mijn fiets en bewaar hem nu in de koffer van mijn auto, maar dat is nogal onpraktisch als je volk meeneemt in de auto of gaat winkelen.
Silvia
Geplaatst: 13-04-13 10:28
Hier ook een mtb'er. Ik heb een poosje op de oude fiets van mijn vriend gereden maar de maatvoering was toch niet goed voor mij. (Ik heb lange benen en kort bovenlijf, mijn vriend is even groot maar heeft een lange rug en korte beentjes)
Dit fietst echt stukken anders! Mijn vriend wil er nog andere wielen en banden op zetten zodat die nog lichter loopt. Ik ben nu bezig om weer wat conditie op te bouwen en dan kunnen we binnenkort weer de Montferlandroute onveilig maken!
MuSLi
Geplaatst: 14-04-13 21:00
Ik moet zeggen dat conditie opbouwen, ook bij mij nog wel noodzakelijk is. Van de winter wel binnen gefietst (sportschool, spinnen). Maar buiten, heuveltjes op en af, zijn toch even anders
wat gaaf dat het topic weer leeft!!! Supe rmooi die trek racefiets
Ik deed beide, door schouder blessure vorig jaar niet kunnen fietsen maar ga het nu weer oppakken voor mn triatlon. Ben benieuwd tot op heden ben ik nog aan het vechten met het oppompen van mn banden
Ik zit al een tijd te denken aan een race en mountenbike alleen in heb er geen verstand van. Elke winkel zegt weer iets anders. Ik ben een beginner met fietsen en wil niet een te dure fiets. Iemand tips?
Het is vooral belangrijk om jezelf eerst in te lezen, anders kunnen ze je echt van alles wijsmaken en dat zou zonde zijn. Er zijn verschillende mountainbike en fietsfora waar je veel informatie vandaan kunt halen. Bijvoorbeeld over welke fietsen interessant zijn en waar je op moet letten bij de aanschaf van een mountainbike/racefiets.
Bijvoorbeeld; mountainbike punt nl of fiets punt nl/forum
Pas als je zelf enige ideeën hebt over wat je wilt, moet je bij een winkel langsgaan. Dan weet je waar ze over praten en weet je ook wanneer het niet helemaal klopt wat ze zeggen. Alleen op die manier kom je echt aan de perfecte fiets, die goed bij je past.
Kom je er zelf niet uit? Neem iemand mee die er wel verstand van heeft. Die laat zich ook niet zomaar van alles aanpraten.
Ik heb zowel voor het MTB'n als wielrennen een helm van BBB, zijn kwalitatief goed en prima prijsklasse.
Woehoeh vandaag voor het eerst sinds 1,5 jaar op de fiets gezeten (1 seizoen eruit geweest vanwege een dubbele schouder blessure en in de winter vind ik het echt veelste koud!! hahaha). Wezen fietsen met 2 sport instructeurs van mn werk, was natuurlijk een grote wedstrijd! Dus ben echt 10 doden gestorven, wel goed
Ook ik ben weer begonnen,op mn racefiets, de eerste 100 km van 2013 zitten dan eindelijk in de benen. Morgen weer een rondje doen . En dan hoop ik voor volgende week zaterdag een klein beetje in vorm te zijn. Ga dan mee de davitamon classic fietsen in Nazareth, belgie, de 80 km, met een groep mee via het ntfu. Zin in
Ik kom me hier ook eens melden. In oktober een crosshybride gekocht en daar veel mee gefietst. Nu bij de fietsclub bij een damesgroepje begonnen met de racefiets, en vind het hartstikke leuk! Merk dat het echt lekker snel opbouwt en ze gaan me nu eigenlijk iets te kort en iets te langzaam . Dus misschien toch bij de mannen mee gaan fietsen.
Vandaag waren we maar met zn drieën, maar hebben helaas niet echt een lange tocht kunnen maken, helaas een valpartij . 2 Fietsen kapot, gelukkig lichamelijk niks ernstigs, alleen wat blauwe plekken... Maar was wel even schrikken!
ruby, ik fietste ook altijd met de mannen mee hoor. De vrouwen waren meer van het praatgroepje, terwijl ik juist wou knallen! Plus, als je dan een lekke band krijgt word die voor je geplakt hihi
Ja, het is alleen zo dat ik pas net ben begonnen op de racefiets (nu 6 keer op gefietst) en ik een beetje twijfel of ik het tempo bij kan houden en de afstand aan kan. Maar de 2 dames die het organiseren gaan zondag overleggen of ik bij hun mee kan fietsen, en de afspraak is dan dat als het niet lukt dat zij samen met mij afhaken. Vind ik wel heel lief van ze . Ik hou ook meer van echt lekker sportief fietsen in plaats van de hele tijd dat gekakel .
@Romyv , AVR? Sorry dat ken ik geloof ik niet. Ik fiets vaak alleen, maar probeer ook regelmatig met de tourclub hier mee te rijden in de groep, dan is t wat makkelijker om tempo aan te houden.