[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:18

Is er iemand die veel last had van hoofdpijn en nu de Nuvaring gebruikt? Zo ja wat zijn de ervaringen? Ik ga a.s week namelijk denk ik overstappen!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:30

Ik had met de Diane 35 pil wekelijks 2-3x een migraine aanval. Nu met de Nuvaring is dat alleen nog maar met stressperiodes, super warm weer of als ik slecht heb geslapen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:11

Ik ga aankomende week eens bellen. Ben gewoon helemaal klaar met het slikken! Ik ben altijd super precies geweest maar de laatste tijd woon ik gedeeltelijk bij vriendlief en gedeeltelijk thuis en ik ga het dus vergeten nu!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:31

ik had nooit veel last van hoofdpijn en heb dat nu met nuvaring ook niet dus wat dat betreft geen ervaringen. verder wel hele goede ervaringen met nuvaring! Vind het persoonlijk ook een veiliger idee dan de pil dus dan kan je overal ook rustig van genieten haha. ik gebruik het nu al anderhalf jaar.
en wat betreft de hoofdpijn, nuvaring heeft vermoedelijk veel minder hormonen dat je huidige pil dus dan zal het vermoedelijk ook wel beter worden sowieso?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:25

Dat dacht ik ook. Maar de 24+4 is ook niet zo sterk en na 1,5 jaar ben ik dus weer terug bij af helaas. Daarbij word ik nu helemaal niet meer ongesteld en dat stelt me ook niet gerust.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:53

Ik heb minder hoofdpijn met de nuvaring dan toen ik de pil gebruikte...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:05

Heee,

Ik heb er nu 1 maand opzitten met het slikken van de pil en ben nu al weer begonnen met mijn 2e maand.
Alleen ik ging hem ook slikken om van mijn puisten af te komen, in iedergeval dat het minder werd. Maar het wordt eigenlijk alleen maar erger.
Ook heb ik hem genomen om minder klachten bij mijn menstuatie te hebben, maar daarintegen was ik pas ( in mijn stop week dus ) bijna een paar keer flauwgevallen op school van de pijn door de buikkrampen.
Nu moet ik hem nog 1,5 maand slikken, en is dit misschien een reactie erop, omdat mijn lichaam eraan moet wennen, maar hebben meer mensen hier last van gehad?
want ik vind het namelijk heel vervelend, zeker nu ik me zelfs ga schamen dat ik met zo'n hoofd rond moet lopen, het is nog veel erger dan eerst en baal er echt heel erg van...

en ohja ik heb stediril 30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:06

Naar mijn gevoel heeft Stediril30 juist niet als bijwerking puistjes te verminderen. Enige die ik ken met die bijwerking is de Yasmin..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:07

Oh oké.
Ik heb het wel tegen de dokter gezegd, maarja, denk dat ik dan toch om een andere pil ga vragen als ik over een paar weken toch ervoor naar de dokter moet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:10

Als jij specifiek dat probleem hebt aangekaart kan je inderdaad een andere vragen. Het kan ook zijn dat de Yasmin niet vergoed wordt door je verzekering.

Ik ben inmiddels met mijn derde bezig, alleen slik ik het voor mijn menstruatie en niet voor acne :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:11

xMarloes:
Welke pil tegen acne werkt is heel afhankelijk van welke je gebruikt. Ik heb de Diane (heet nu anders, maar dat is de oude naam). Echter ben ik voor een half jaar terug gegaan naar de gewone pil. Ik dacht dat dat wel kon aangezien ik weinig last meer had van puistjes. Ze kwamen helaas terug. Ik ben weer terug naar de Diane en heb er nu weinig last van.

Ik kan je dus aanraden om aan je HA te vragen voor een andere pil :j

De pil is trouwens een geneesmiddel als je het gebruikt voor acne. Ik krijg geen herhalingsrecepten en moet elke keer bellen voor een nieuw doosje.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:12

Waarom heb je niet de Diane 35 pil mee gekregen? Die is speciaal tegen acne (en overbeharing en vette huid).

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:50

Ik heb geen flauw idee, ik ging ook naar de dokter zonder iets te weten over de pil of welke.
Ik heb gezegd dat ik aan de pil wilde en hij schreef er zo een voor, waarbij ik wel heb gezegd dat ik hoopte dat die tegen acne en menstruatie klachten zou helpen. Waarop de dokter zei dat de pil daar wel wat aan kan doen enzo.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:53

Ik heb tot nu toe alleen nog maar over de diane gehoord die acne vermindert?
Volgens mij werkt het sowieso pas na een maand of drie, merk je dan nog geen verschil zou ik weer even naar de dokter bellen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:54

ik moest van de dokter zowiezo nog terugkomen om te kyken of die hielp en hoe het ging, dus dan ga ik denk gewoon om een andere vragen...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:07

Diane en Yasmin zijn tegenwoordig de pillen die voorgeschreven worden bij acne. (eventueel niet onder de merknaam maar onder de naam van de werkzame stof)

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:37

Even een praktisch vraagje.. Ik ga morgen mirena spiraaltje laten zetten, maar nu vraag ik me af of ik van te voren een tampon in kan doen of maandverband beter is??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:38

Een tampon lijkt me nou niet echt handig gezien het spiraaltje er daar ook in moet ;)

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:00

Jans schreef:
Een tampon lijkt me nou niet echt handig gezien het spiraaltje er daar ook in moet ;)

Dat snap ik ;) Vind maandverband alleen zo vies, haha... Maar ja, misschien is een tampon daarna ook wel helemaal niet prettig...

Vind het doodeng!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:25

Daarna mag je sowieso geen tampons volgens mij voor de eerste zoveel uur of dagen...

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:47

Voor het plaatsen van de mirena spiraal kan je gewoon een tampon in doen en omdat je je toch uit moet kleden (lees: broek en onderbroek uit) kan je ook de tampon verwijderen. Er staan daar altijd vuilnisbakken en er zijn ook altijd tissues bij de hand om ze in weg te gooien. Op dat moment ben je namelijk alleen in het omkleed hokje. En na het plaatsen kan en mag je ook gewoon weer een tampon in doen.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat niet mocht of kon. ;)

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:06

Ik had me er helemaal op voorbereid, kwart voor 4 afspraak, ibuprofen al ingenomen, wordt ik om half 4 gebeld -> Ja, de huisarts in opleiding heeft het nog nooit gedaan, dus vind je het goed om volgende maand te komen, zodat de huisarts mee kan kijken?
Grrr... Liep ik me voor niets druk te maken ;)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:05

nienke1208 schreef:
Ik had me er helemaal op voorbereid, kwart voor 4 afspraak, ibuprofen al ingenomen, wordt ik om half 4 gebeld -> Ja, de huisarts in opleiding heeft het nog nooit gedaan, dus vind je het goed om volgende maand te komen, zodat de huisarts mee kan kijken?
Grrr... Liep ik me voor niets druk te maken ;)

Nou ja belachelijk zeg stel je er op in wordt je afgebeld.
En net of jij er op ziot te wachten om proefkonijn te zijn.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:14

Zo'n idee had ik dus ook al Jetla!
En dan, ik vind het al erg genoeg om met mn benen wijd voor 1 iemand te gaan liggen hiervoor, laat staan voor 2 mensen!

Maar ja, laten we zeggen: het is voor het goede doel ;)
Geen pil meer en geen zorgen over eventuele zwangerschap.
Heb heel lang getwijfeld of ik het wel of niet moest doen, een spiraaltje. Heb ook aan de huisarts gevraagd: en wat nou als ik volgend jaar aan kinderen wil beginnen? -> Dan kon ik hem er gewoon weer uit laten halen..

Maar voor nu eerst aan het werk, ervaring op doen, kijken of het wat wordt met mijn scharrel en dannn passs kids!
* En dat terwijl ik altijd heel hard heb geroepen dat ik voor mijn 25e mijn 1e kind wilde ;) Dat gaat hem niet worden, heb de grens omhoog gesteld naar voor mn 30e ;) *

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:34

Haha ik riep altijd voor mijn 30e...... ben nu 27, huis is nog niet klaar, nieuwe baan........ misschien red ik het nog net!

Ik ga morgen bellen voor de nuvaring. Als dat de oplossing ook niet is red ik kids voor mn 30e misschien wel hahaha grapje!