Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:56

MamboBeach schreef:
Het ligt aan de hele situatie Lielle, als jij op de reacties van mijn kind ingaat en je praat terug zou ik als ouder denken dat je het niet erg vindt...

kijk, en die aanname vind ik dus vreemd, zeker als je ziet dat de persoon in kwestie met iets anders bezig is. Zo kan ik het nooit goed doen, negeren is onbeleefd (terecht) en antwoord geven = niet erg vinden. Ik zal overigens net als anderen hier aangeven dat ik geen behoefte heb aan een praatje en voorstellen dat ze terug gaat naar haar moeder, maar eigenlijk verwacht ik ook dat ouders hier zelf op letten.

Citaat:
Kijk, vergeet niet dat niet alle ouders in de gaten hebben dat er mensen zijn die een beetje een hekel aan kinderen hebben en dat is iets heel anders dan dat jij mijn kind leuk moet vinden, maar dat heeft in mijn ogen met verdraagzaamheid te maken. Moet ik mijn dochter hierin remmen? Zelf vind ik het juist fijn dat ze heel sociaal is en een praatje met mensen maakt en dat doet ze heus geen half uur. Net of veel kinderen zin hebben in een lang gesprek...
Mijn zoon zegt juist niets of heel weinig terug maar ik vind ook wel dat hij netjes gedag moet zeggen en antwoord moet geven als iemand iets vraagt...

Sociaal is prima, maar een kind moet toch ook leren dat zo'n praatje niet altijd 'gewenst' is? Ik vind het normaal dat ik net als jouw zoon beleefd antwoord geef, maar meer is IMO niet nodig.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-03-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:58

Al de genoemde zaken zijn kinderen toch niet te verwijten? De ouders zijn de opvoeders, die moeten erop aangesproken worden. En jee.. wat een geneuzel zeg - zal je 's een keer door een kind aangesproken worden.. vergaat je wereld dan? Kom op!

Nog geen 10 minuten geleden had ik een gesprekje met mijn buurvrouw - zij had haar kleinkind bij zich in zo'n duwkarretje. Wij zijn in gesprek en opeens roept die kleine luid aandringend oma! oma! oooma! Wijst vervolgens op het vest wat ik aan heb en zegt triomfantelijk: "Paars!!" - zij had zelf ook een paars truitje aan en was daar kennelijk erg trots op. Moest er wel om grinneken.Ga me nou niet vertellen dat het een zaak van levensbelang is als zo'n kleintje een serieus gesprek onderbreekt.
Als ze tegen de tijd dat ze 18 zijn dat nog steeds flikken dan kunnen ze rekenen op een opmerking, maar zo'n uk..?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:58

Ik zie het probleem niet hoor. Als je antwoord geeft aan zo'n kind en direkt daarop zegt dat je nu verder gaat lezen, zal zo'n kindje dat jeus wel begrijpen. Temeer als je daarna niet meer reageert, mocht zo'n kindje doorpraten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:00

laat maar. Nee, mijn wereld vergaat niet, en ja ik negeer zo'n kind ook verder. Maar ik vind het wel de omgekeerde wereld, en dat geldt net zo hard voor een volwassene die hetzelfde zou doen.

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:03

Het is inderdaad de omgekeerde wereld. En niet elk kind snapt de negeer modus, die willen eerst zeggen wat ze willen zeggen. Tenminste zo was mijn buurjongetje. Die bleef buurvrouw roepen als ik hem negeerde. In de hoop dat hij zo zou leren dat ik geen zin in hem had als ik rustig in de tuin zat.
Maar die bleef schreeuwen, steeds harder, want hij moest en zou wat zeggen. En die was de leeftijd van spontaan “paars” wel voorbij.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:19

Ik vind zoals jij het stelt de omgekeerde wereld en zie je probleem echt niet als ik denk aan wat mijn kinderen tegen andere mensen zeggen en praten. Ik ben er ook echt nog nooit op aangesproken dus zal het wel meevallen.

Een normaal hallo of hoi is in mijn ogen niet erg...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:22

Als iemand oog contact maakt en er komt een hallo is dat heel gewoon.
Zit iemand te lezen, geen oog contact, dan is hallo al niet nodig. Of doe jij dat als volwassene dan wel?
En wat vind jij van mijn buurjongetje? Normaal gedag?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:24

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:25

Oh ja hoor, als ik een wagon in zou stappen zou ik uit beleefdheid hallo zeggen omdat ik zo ben maargoed, niet iedereen is zo. Maakt ook helemaal niet uit.

Weet je, je kunt nog 300 dingen aan gaan dragen, ik denk dat ik mijn kinderen heel goed opvoedt en doe daar mijn best voor, eens worden we het toch niet. Wat ik als beleefd zie zie jij bijvoorbeeld als irritant of onbeleefd.

Wat doet je buurjongen? Ik heb niet alles bijgelezen zo te zien...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:26

Jannepauli schreef:
Ik geloof dat hier een dosis http://www.pasopaardig.nl nodig is..

:D Ik zie die reclame en volgens mij ben ik ir best wel aardig... :')

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:26

Dat staat 1 berichtje hoger dan dat van jou. :)

Ik groet ook, maar wel tegen mensen die oog contact maken. Iemand die in de boeken zit, daar dram ik geen hallo door de strot. :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:29

ik denk niet dat we hier uit gaan komen en ik betwijfel zelfs of wederzijds begrip haalbaar is. Maar goed, en om nog even op een oude vraag in te gaan, nee, ik heb geen slechte jeugd gehad, ik ben niet verbitterd en ik heb niet alleen maar negatieve dingen te melden over kinderen. Ik kan me bv helemaal uitleven om een snoephuisje te maken als mijn neefjes op bezoek komen, en ik zal me uitsloven om speciaal voor hem iets te koken dat ze lekker vinden. Ik ben geen kinderhater, maar ik heb ook niets met kinderen, en dat lijkt me mijn volste recht. Net zoals ik mijn boek of krant wil kunnen lezen.

MB, ik doe geen uitspraak over jouw kinderen en jouw opvoeding, dat vind ik niet beleefd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:32

MamboBeach schreef:
Oh ja hoor, als ik een wagon in zou stappen zou ik uit beleefdheid hallo zeggen omdat ik zo ben maargoed, niet iedereen is zo. Maakt ook helemaal niet uit.

Dat doe ik ook, tenminste in een winkel of ergens waar mensen zijn als ik binnen kom. Met de trein reis ik eigenlijk nooit dus daar zal ik het niet snel doen ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:33

gr_roos schreef:
MamboBeach schreef:

Dat doe ik ook, tenminste in een winkel of ergens waar mensen zijn als ik binnen kom. Met de trein reis ik eigenlijk nooit dus daar zal ik het niet snel doen ;)

En dan zit er in een koffie corner iemand in de krant te lezen en die kijkt jou niet aan terwijl je binnen komt. Zeg jij dan toch zo hard hallo dat die man/vrouw wel op moet kijken?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:34

Hier nog een bewust kinderloze :wave:

In de trein groet ik trouwens nooit de hele wagon. Zo 's ochtends tijdens de spits zitten de meeste forenzen daar niet op de wachten :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:35

_sparta_ schreef:

Ik groet ook, maar wel tegen mensen die oog contact maken. Iemand die in de boeken zit, daar dram ik geen hallo door de strot. :)

Ik zie daar geen kwaad in en ik zie dat als pure beleefdheidsvorm. Kijk, daar ga je al, wij vatten het heel anders op.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:36

gr_roos schreef:
MamboBeach schreef:

hangt er vanaf. In zijn algemeenheid hallo zeggen in een trein als ik de wagon in kom doe ik niet, wel als ik naast iemand ga zitten, zelfs :P als die zit te lezen. Maar ik knoop dan dus niet een gezellig praatje aan, want dat vind ik dan dus weer onbeleefd. Winkel etc zeg ik wel hallo als ik binnenkom, net als bv 's ochtends op het werk.

MB, gewoon een vraagje. Jij staat een intensief gesprek te voeren met iemand. Hoe waardeer jij het dan als iemand anders daar tussendoor komt met een ''hallo"? Of je hebt paardrijles en iemand komt een praatje maken met jouw instructeur?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-03-10 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:36

MamboBeach schreef:
_sparta_ schreef:

Ik zie daar geen kwaad in en ik zie dat als pure beleefdheidsvorm. Kijk, daar ga je al, wij vatten het heel anders op.

Dus jij vind het beleefd van jou dat iemand perse op moet kijken omdat jij groet?

En mijn buurjongetje?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:37

gr_roos schreef:
MamboBeach schreef:

Ik ben ook geen treinreiziger maar als ik ergens binnenkom zeg ik altijd wel gedag.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:39

Citaat:
En dan zit er in een koffie corner iemand in de krant te lezen en die kijkt jou niet aan terwijl je binnen komt. Zeg jij dan toch zo hard hallo dat die man/vrouw wel op moet kijken?
Ja, als de ruimte zich er voor leent wel. Zoals bv een wachtkamer o.i.d.

Citaat:
Dus jij vind het beleefd van jou dat iemand perse op moet kijken omdat jij groet?

En mijn buurjongetje?

Of die persoon terug wil groeten, of niet, dat is zijn/haar zaak - ik zit er niet mee.
En wat je buurjongetje betreft: je bezorgt jezelf alleen maar gezeur als je niet reageert. Hoor aan wat hij te zeggen heeft en kap het verder af. 't arme kind zal jou waarschijnlijk een dove zuurpruim vinden. :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:41

_sparta_ schreef:
MamboBeach schreef:

En mijn buurjongetje?

Ja, dat vind ik beleefd.

Wat doet ie dan?

Lielle, als het even snel is zou het niet zo uitmaken maar dat vind ik alweer een ander verhaal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:42

MamboBeach schreef:
Lielle, als het even snel is zou het niet zo uitmaken maar dat vind ik alweer een ander verhaal.

maar nu ben ik dus benieuwd waarom? Waarom is een les of een gesprek iets anders dan een boek lezen?

_sparta_

Dat zal hij mij zeker vinden. :) Maar ik wens in mijn eigen tuin gewoon mijn prive en rust.

In de wachtkamer zeg ik zacht hallo, maar nooit zo overheersend dat ik eigegenlijk dwing tot antwoord. Dat vind ik erg onbeleefd. Dat gaat naar mijn idee de goed bedoelde fatsoensnorm dan weer voorbij.

Lielle

en daarin ga ik helemaal met sparta mee.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:43

MamboBeach schreef:
Ja, dat vind ik beleefd.

Wat doet ie dan?

Hoe moeilijk is het om dat even terug te lezen?
Dat is ook onbeleefd.

En iemand dwingen op te kijken vind ik ook onbeleefd. De wereld draait namlijk niet om mij, ik die daar binnen komt.